Candid en Makro komen met campagne om de horeca te steunen

Candid en Makro komen met campagne om de horeca te steunen

07-12-2020 13:00:23 | Door: Saskia van Weert | hits: 1286 | Tags:

Omdat 60 procent van de horeca al de mogelijkheid biedt tot afhalen/bezorgen, heeft Candid in samenwerking met Makro Nederland een 360-gradencampagne en platform ontwikkeld. Een initiatief om de lokale horecagelegenheden te steunen tijdens kerst.

Een belangrijke groep ondernemers is voor Makro de horeca. Deze ondernemers hebben zich de afgelopen tijd keer op keer moeten aanpassen en Makro wil ze tijdens de decembermaand extra steunen, door via diverse media heel Nederland op te roepen om hun kerstmenu bij lokale horeca te bestellen.

Saskia Wagenmakers, Chief Client Officer bij Candid: “Geweldig is dat het Makro-team en alle Candid-bureaus in korte tijd zo krachtig met elkaar hebben samengewerkt. Vanaf het eerste moment hebben wij allemaal dat hartverwarmende gevoel ervaren dat uit dit initiatief van Makro kwam. Dat heeft ons gedreven om vanuit de Candid-bureaus XXS, Havana Harbor, Online Company en M2Media en samen met Makro dit vlot en snel neer te zetten, op een kwalitatieve manier.”

Jurjen Worp, Head of Brand & Communication bij Makro Nederland: “Meer dan de helft van de horeca biedt deze Kerst de mogelijkheid tot afhalen/bezorgen. Dus laten we ze dan ook volop steunen!”

Makro lanceert daarom het initiatief #bestelkerst. Door middel van diverse landelijke promoties wordt er aangemoedigd om het kerstdiner dit jaar bij lokale horeca af te halen. Daarnaast zorgt Makro ervoor dat Nederland de deelnemende lokale horeca weet te vinden, op een - door Candid ontwikkeld - platform waar restaurants hun kerstmenu aanbieden.

Bij elke besteding van minimaal 125 euro bij Makro, ontvangen niet-horecaklanten in de maand december een voucher. Deze voucher ter waarde van 7,50 euro kan besteed worden aan de kerstmenu’s van deelnemende restaurants, te vinden op www.bestelkerst.nl.

Restaurants krijgen dit voucherbedrag vervolgens terug, als tegoed bij één van de zeventien Makro-vestigingen. Makro verbindt op deze manier alle klanten die inkopen doen, draagt bij aan de steun voor de horeca en laat zien dat zij er ook écht is voor ondernemend Nederland.

www.bestelkerst.nl
www.makro.nl
www.candidplatform.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.