Candid en Makro komen met campagne om de horeca te steunen

Omdat 60 procent van de horeca al de mogelijkheid biedt tot afhalen/bezorgen, heeft Candid in samenwerking met Makro Nederland een 360-gradencampagne en platform ontwikkeld. Een initiatief om de lokale horecagelegenheden te steunen tijdens kerst.

Een belangrijke groep ondernemers is voor Makro de horeca. Deze ondernemers hebben zich de afgelopen tijd keer op keer moeten aanpassen en Makro wil ze tijdens de decembermaand extra steunen, door via diverse media heel Nederland op te roepen om hun kerstmenu bij lokale horeca te bestellen.

Saskia Wagenmakers, Chief Client Officer bij Candid: “Geweldig is dat het Makro-team en alle Candid-bureaus in korte tijd zo krachtig met elkaar hebben samengewerkt. Vanaf het eerste moment hebben wij allemaal dat hartverwarmende gevoel ervaren dat uit dit initiatief van Makro kwam. Dat heeft ons gedreven om vanuit de Candid-bureaus XXS, Havana Harbor, Online Company en M2Media en samen met Makro dit vlot en snel neer te zetten, op een kwalitatieve manier.”

Jurjen Worp, Head of Brand & Communication bij Makro Nederland: “Meer dan de helft van de horeca biedt deze Kerst de mogelijkheid tot afhalen/bezorgen. Dus laten we ze dan ook volop steunen!”

Makro lanceert daarom het initiatief #bestelkerst. Door middel van diverse landelijke promoties wordt er aangemoedigd om het kerstdiner dit jaar bij lokale horeca af te halen. Daarnaast zorgt Makro ervoor dat Nederland de deelnemende lokale horeca weet te vinden, op een - door Candid ontwikkeld - platform waar restaurants hun kerstmenu aanbieden.

Bij elke besteding van minimaal 125 euro bij Makro, ontvangen niet-horecaklanten in de maand december een voucher. Deze voucher ter waarde van 7,50 euro kan besteed worden aan de kerstmenu’s van deelnemende restaurants, te vinden op www.bestelkerst.nl.

Restaurants krijgen dit voucherbedrag vervolgens terug, als tegoed bij één van de zeventien Makro-vestigingen. Makro verbindt op deze manier alle klanten die inkopen doen, draagt bij aan de steun voor de horeca en laat zien dat zij er ook écht is voor ondernemend Nederland.

www.bestelkerst.nl
www.makro.nl
www.candidplatform.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.