Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust

Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust

26-04-2019 09:33:00 | Door: David de Jong | hits: 463 | Tags:

Diabetes Fonds is een campagne gestart rond het beklemmende kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Prikken, meten, spuiten, eten. Nooit een dag rust. Dit is diabetes voor onder anderen de 13-jarige Bloem, die in een tv-spot te zien is.

Velen onderschatten diabetes en denken dat je daarmee net als ieder ander door het leven kunt gaan. Terwijl de ziekte vaak een enorme stempel drukt op het leven van mensen met diabetes én hun naasten. Zo hebben ouders van een jong kind met diabetes standaard gebroken nachten. Deze impact op het dagelijks leven is bij 67 procent van de Nederlanders niet bekend.¹
 
Bijna 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en elke 10 minuten komt er iemand bij.  Als het zo doorgaat, krijgt straks zelfs 1 op de 3 huidige volwassenen diabetes type 2.
 
Hanneke Dessing
, directeur van het Diabetes Fonds: "Diabetes is een onzichtbare ziekte. Aan de buitenkant zie je niets, terwijl in het lichaam van alles gebeurt. Veel mensen met diabetes moeten zelf hun bloedsuiker regelen met insuline, of ouders bij hun kinderen, en een misrekening kan letterlijk fataal zijn. De onbekendheid van de ziekte leidt vaak tot onbegrip. En daar wil het Diabetes Fonds wat aan doen."

Om aandacht te vragen voor de vaak enorme, verborgen impact van diabetes op zeker honderdduizend families in Nederland, start het Diabetes Fonds met de grote campagne Dit is diabetes ... Centraal daarin staat het persoonlijke verhaal van Bloem, een meisje van 13 jaar met diabetes type 1. Het continue plannen, inschatten en berekenen is een beklemmend kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt.
 
Naast de 24/7-impact op het dagelijks leven, leidt diabetes op de langere termijn vaak tot ernstige complicaties in het hele lichaam. De campagne vraagt daarom ook om steun voor oplossingen: onderzoek naar genezing en in de tussentijd ook voor hulpmiddelen die de kwaliteit van leven flink verbeteren. Zoals de kunstalvleesklier die werktuigbouwkundige Robin Koops ontwikkelt.
 
De vader van Bloem over de kunstalvleesklier: "Er is nog geen genezing voor Bloem, maar gelukkig wordt de behandeling wel steeds beter. Helemaal mooi is de kunstalvleesklier die in ontwikkeling is. Die kan Bloem een bijna normaal leven geven. Ik kan het me nauwelijks voorstellen!"

Credits

Opdrachtgever: Diabetes Fonds | Mediabureau: Big Amsterdam (Ge Key, Karen Mönnich, Bas Jongerling en Cheriëtte Lagrouw) | Productie: First on Mars | Regisseur: Herman Poppelaars | Producer: Eline Verhoeven | Verantwoordelijk bij Diabetes Fonds: Eric Stellwag, Maartje Geusebroek, Cigdem Gökmen Yaka

www.diabetesfonds.nl

 

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.