BvA lanceert whitepaper Starten met Influencer Marketing

BvA lanceert whitepaper Starten met Influencer Marketing

11-09-2019 09:36:00 | Door: Katja Brokke | hits: 331 | Tags:

Starten met Influencer Marketing is de titel van de whitepaper van de bvA Taskforce Influencer Marketing, die dinsdag 10 september werd gepresenteerd tijdens het Influencer Marketing Event in DeFabrique te Utrecht. De whitepaper is bedoeld als referentie voor marketeers die net begonnen zijn met influencermarketing of die willen toetsen of hun werkwijze in lijn is met de best practices. Je vindt er informatie over de basisbegrippen, de laatste ontwikkelingen en een checklist met punten die helpen bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van een campagne in samenwerking met influencers.

De paper is een eerste productie van de taskforce, die begin dit jaar van start ging. Deze taskforce werd opgericht met als doel bij te dragen aan verdere professionalisering van influencermarketing door het bepalen van succesfactoren op het gebied van meetbaarheid, effectiviteit, transparantie en samenwerking met influencers.

Heleen Crielaard, voorzitter van Taskforce Influencer Marketing: "Influencermarketing is een goed middel om specifieke, vaak jongere doelgroepen te bereiken. Vrijwel iedere adverteerder is op zoek naar de juiste wijze om deze marketingtool effectief in te zetten. Binnen de taskforce hebben we nu enorm veel kennis bij elkaar gebracht en het netwerk daaromheen is nog indrukwekkender. Door deze kennis te bundelen, verwachten we in een relatief korte periode best practices voor onze leden te kunnen opstellen en daarmee bij te dragen aan professionalisering van dit instrument.”

De taskforce gaat de komende tijd verder op zoek naar kritische succesfactoren en presenteert haar bevindingen tijdens de bijeenkomst Update Taskforce Influencer Marketing op 19 november 2019 van 9:00 tot 12:00 uur. 

De whitepaper is te downloaden via de bvA-website, tijdelijk (tot en met 22 september 2019) ook voor niet-bvA-leden.

www.bva.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.