Marketing Report
Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks

Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks

Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw.

De campagne is, net zoals de onverwachte associatie van een stoffige boekenclub met een hip streetwear label, ook net even anders ingestoken dan de gangbare modecampagnes. We zien namelijk dat niet hippe jongeren het fashion statement maken in de kleding, maar juist ouderen voor Krikke precies in zijn visie van sexy, cool en confident passen.  

De Boekenclub is Krikkes tweede kledinglijn. De eerste, JoeJoe, was binnen anderhalf uur uitverkocht. Voor het streetwearlabel De Boekenclub werkte Bram Krikke samen met designer Ruben Verhagen om de hoodies, shirts en accessoires te ontwerpen. Daarnaast zijn ook Sara Rottenberg en Rik Rampaart vanuit Content Items nauw betrokken geweest in de creatie van de kledinglijn, de campagne en alles wat hierbij komt kijken.

Bram Krikke: “De Boekenclub is echt een passieproject waar we met ons team veel tijd in hebben gestoken. Het retrogevoel dat ik in gedachten had, komt perfect terug in deze film. Dat we De Boekenclub nu op deze manier kunnen lanceren voelt fantastisch. Ik ben enorm trots op het resultaat. Op naar meer!”

Willem Beelaerts van Blokland: “Het was geweldig om samen met MediaMonks Originals Bram zijn visie voor De Boekenclub te mogen vertalen in één krachtige video. Hiermee kregen we als jonge regisseurs echt de kans om te laten zien wat we in huis hebben. Wij zijn dan ook erg trots op het resultaat. Voor ons staat Bram Krikke voor humor en onvoorspelbaarheid. Twee factoren die we dan ook zeker hebben gecombineerd in het concept en de uitvoering van de commercial.”

Kris Pouw: “Door Bram zelf tot regisseur van de commercial te maken en hem zelf de groep ouderen erin te laten brengen, creëren we namelijk meerdere keren een onverwachts moment in combinatie met humor. Ook past dit volgens ons enorm bij het plaatje dat Bram altijd alles net even anders doet. We schoppen hiermee een beetje tegen het stereotype hippe fashion commercial anno 2020 aan.”

De campagne bestaat uit een online video en fotografie en is te vinden op de website van De Boekenclub en social media.

Vivian Opsteegh, General Manager Films & Content bij MediaMonks: “Elk jaar krijgen jonge makers tien keer de kans om te pitchen met toffe concepten vanuit een briefing van MediaMonks Originals. Met het programma krijgt jong talent de kans om hun portfolio en skills te ontwikkelen en werkt MediaMonks samen met het beste aanstormend talent. Via pitches krijgen de beste talenten de mogelijkheid om hun concept te realiseren in samenwerking met de prijswinnende expertise, productiekracht en het wereldwijde netwerk van MediaMonks.”

www.deboekenclub.com
www.mediamonks.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief