Marketing Report
Born05 Group neemt Blauw Gras over

Born05 Group neemt Blauw Gras over

Blauw Gras treedt toe tot Born05 Group. Het is de eerste overname van Born05 Group vanuit de visie een volledig geïntegreerd aanbod van digital & social business op te bouwen. Met het toetreden van Blauw Gras telt de groep 125 medewerkers en vestigingen in Utrecht en Amsterdam.

Rogier IJzermans, CEO Born05 Group: “De gesprekken zijn vorig jaar gestart en ronden we nu af in een periode dat de markt stevig wordt geraakt door de impact van Covid-19. Dat heeft het besluit niet beïnvloed. Born05 Group neemt alle aandelen van Blauw Gras over. Geen earn-out dus, daar geloven we niet in. De oprichters van Blauw Gras kopen zich terug in, zodat ze mee kunnen bouwen aan de nieuwe groep. We gaan uit van het principe van aantrekkingskracht. Op elkaar. En op onze klanten. We werken toe naar een volledig geïntegreerd aanbod voor merken die relevant in contact willen staan met klanten over alle contactmomenten heen. Naast digital en social, gaan we de komende jaren uitbreiden op het gebied van PR, media, advertising, technology, data en performance. De vraag om geïntegreerde oplossingen is alleen maar urgenter en relevanter geworden door de huidige situatie. Of de corona-crisis onze groeiplannen versnelt of vertraagt gaan we zien, maar de koers blijft ongewijzigd.” 

Erik Wiese, co-founder Blauw Gras: “Samen met mijn medeoprichter Erjon Tuenter ben ik altijd met de dag van overmorgen bezig. Het bundelen van onze krachten binnen Born05 Group beantwoordt aan de behoeften van onze klanten en onze medewerkers. Marketing, media, digitaal, technologie en data zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden in de business van morgen en overmorgen. Bij onze keuze voor Born05 Group zijn DNA, kwaliteit en ondernemerschap de belangrijkste speerpunten. Binnen de groep kan ons specialistische en creatieve werk nog meer excelleren. Met deze stap bieden wij onze medewerkers extra ontwikkelingsmogelijkheden, zowel in de breedte als diepte. We hebben een jong team en zijn zelf ook pas 31 jaar. De optie tot buy-in creëert voor ons een heel mooi groeipad. We kunnen niet wachten om als ondernemers mee te bouwen aan dit bureau van de toekomst.” 

Vanuit de propositie Building connected brands heeft Born05 een portfolio opgebouwd met merken als KLM, bol.com, Unilever, KPN, Greenchoice, Alzheimer Nederland en ASN Bank. Al eerder breidde de Born05 Group uit met Newborn, een venture studio waarmee het bedrijf investeert in startups en corporate venturing, en met Airborne, dat de snelgroeiende voice- en podcast markt bedient.

www.born05.group
www.born05.com
www.blauw-gras.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.