Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial

Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial

13-11-2020 14:45:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1146 | Tags:

Hét vakantiepark voor gezinnen met een gehandicapt kind lanceert tegelijkertijd een nieuwe huisstijl en een nieuwe commercial. Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen. De stichting, die zich ruim 90 jaar inzet voor kwetsbare kinderen, heeft steun nodig om alle gehandicapte kinderen in Nederland een fijne gezinsvakantie aan te kunnen bieden. Juist nu is het voor deze gezinnen belangrijk om er even tussenuit te kunnen om te ontspannen en weer op te laden.

Nieuwe logo ademt sfeer van vakantiepark uit

Het eigentijdse logo is geïnspireerd op de jaren ’50 bouw van het vakantiepark. Kunstgeschiedenis in een modern jasje dus. De kleuren blauw, geel en rood van het logo zie je overal op het vakantiepark terug. Ook de vorm van de stalen raamkozijnen van de vakantiebungalows zijn gebruikt. Het logo is dus een bron van herkenning voor de vakantiegasten. Het ontwerp is toevertrouwd aan het bureau Postma Koeweiden Design, dat eerder de huisstijl van de inhuldiging van Koning Willem-Alexander verzorgde.

Commercial draait om de belevenis

De nieuwe commercial laat je meegenieten met het vakantieplezier van vijf jonge gasten van het Bio Vakantieoord. Janske, Marinda, Milan, Ilya, Maud en Sam laten je zien hoe zij bij Bio onbeperkt genieten van een fijne gezinsvakantie. Het aangepaste vakantiepark beschikt over alle noodzakelijke aanpassingen en hulpmiddelen om een zorgeloze vakantie te kunnen beleven met een meervoudig gehandicapt kind. Om dat mogelijk te maken is er veel geld nodig. Een ondeugende jongensstem roept de kijker op om te doneren via www.steunbio.nl. De commercial is gemaakt door het Amsterdamse bureau WEFILM.

Kom in actie voor gehandicapte kinderen

Van oudsher kan het Bio Vakantieoord, dat in 1927 is opgericht vanuit de Nederlandse Bioscoopbond, rekenen op collectes in de bioscopen. Maar als gevolg van de coronamaatregelen trekken de bioscopen momenteel nauwelijks bezoekers en loopt het goede doel veel steun mis. Woordvoerder Pieternel Suërs: “Op alle fronten zetten we de zeilen bij om vakanties mogelijk te maken voor gezinnen met gehandicapte kinderen, die het in deze coronatijd extra zwaar hebben. Zo moedigen we met ons ‘Kom in actie-platform’ mensen aan om met zelfbedachte acties geld voor de stichting op te halen. Dit weekend haalde gaming-influencer Joost Bouhof donaties op met een 17-uur durende livestream op Twitch. Bouhof zamelde daarmee 5500 euro in voor Bio. Dat is echt hartverwarmend.”

Over het Bio Vakantieoord

Het Bio Vakantieoord helpt kinderen met een beperking en hun gezinnen te genieten van een ontspannen vakantie waar de handicap even niet leidend is. Een periode erop uitgaan is voor deze gezinnen zeer complex. Ze zijn immers altijd afhankelijk van de juiste zorg, hulpmiddelen en een aangepaste omgeving die ook nog extra kosten met zich meebrengen. Met hulp van vele donateurs en enthousiaste vrijwilligers maakt het Bio Vakantieoord een complete vakantie mogelijk voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind. Het Bio Vakantieoord is veilig en letterlijk en figuurlijk drempelloos.

www.steunbio.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.