Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet

Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet

07-09-2021 09:41:25 | Door: Saskia van Weert | hits: 550 | Tags:

Met het introduceren van het keurmerk wil de buitenwinkelketen klanten helpen een duurzamere keuze te maken. Het keurmerk geeft aan de hand van vijf criteria aan dat het product een duurzamere keuze is en waarom.

In de winkel en de webshop van Bever zijn al meer dan 3000 producten met het duurzaamheidskeurmerk te vinden. Deze producten hebben het keurmerk gekregen omdat ze bijvoorbeeld van duurzaam of gerecycled materiaal zijn gemaakt, geproduceerd worden met schonere productieprocessen of veiligere arbeidsomstandigheden garanderen.

Opvallend genoeg geeft Bever aan dat het keurmerk ook kan worden toegekend aan producten die niet volledig duurzaam zijn geproduceerd. De achterliggende gedachte is dat Bever ook gelooft in een wereld waarin spullen langer meegaan. Dat product is misschien niet altijd het duurzaamst geproduceerd, maar wel duurzaam in gebruik, waardoor er uiteindelijk minder geproduceerd hoeft te worden.

Christian de Jong, manager Duurzaamheid & Innovatie bij Bever: “Buiten is goed voor ons. Daarom zijn wij ook goed voor buiten. Onze liefde voor buiten motiveert ons elke dag weer om Bever nog duurzamer te maken. Maar ik moet eerlijk toegeven dat dit niet altijd even gemakkelijk is. Het is jezelf elke dag uitdagen om het beter te doen, want laten we eerlijk zijn: de wereld ziet er morgen niet direct anders uit. Dat snappen we. Maar we snappen ook dat we niet tot morgen kunnen wachten om in actie te komen. Deze lancering is dan ook weer een belangrijke stap voorwaarts.”

www.bever.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.