Marketing Report
Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling

Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling

Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship. Door versnelde digitalisering als gevolg van het coronavirus is er bij zowel adverteerders, bureaus en publishers een enorme vraag naar digital marketing talent.

De traineeships zijn meerdere jaren succesvol in het opleiden van young professionals die per direct inzetbaar zijn voor bedrijven. Gebleken is dat naast het versneld beschikken over digital marketing talent bedrijven via traineeships ook loyalere werknemers binnenhalen die minder snel geneigd zijn te wisselen van werkgever.

Binnen Digiship  worden young professionals gedurende 6 tot 18 maanden begeleid en gecoacht en bouwen direct een interessant netwerk op van collega digital marketeers.

Na een succesvolle afronding van het traineeship ontvangen de digital marketing talenten een officieel post-HBO diploma en de titel als Certified Professional toegekend.

De talenten van Digiship worden getraind in alle facetten van de digital marketing. Van e-mail marketing tot social advertising, van analytics tot marketing automation. Het traineeship leidt talent op tot digital marketing marketeers. Daarnaast zijn ook twee specialistische traineeships opgezet voor Campagne Management en CRM - Marketing Automation. Onderscheidende factor voor zowel talent als opdrachtgever is dat er aan de traineeships een erkend post-HBO diploma is verbonden.

Hans Molenaar, directeur van de Beeckestijn Business School: ”Wij zien een grote behoefte aan instroom van nieuw talent in de markt. Er is een grote stoelendans gaande binnen de gehele marketingwereld, gevoed door de schaarste in de markt. Op zulke momenten moet je het besluit nemen om juist nieuw talent klaar te stomen. Naast de behoefte aan generalisten zien wij ook een enorme behoefte aan specialisten. Enerzijds op het gebied van campagne management voor social, search en display en daarnaast getrainde personen die invulling kunnen geven aan het digital direct marketing beleid door middel van CRM en gebruik van zogenaamde customer data platforms."

Om aan de vraag in de markt tegemoet te komen ontwikkelde Digiship in samenwerking met Beeckestijn Business School meerdere traineeships. Eerst een post-HBO traject tot Digital Marketing Expert met een duur van 18 maanden. Daarnaast drie verkorte traineeships van 6 maanden, te weten Digital Marketing Specialist, Campagne Management Specialist en CRM-Marketing Automation Specialist. 

Selectie en recruitment

Alle talenten van het traineeship worden onderworpen aan strenge toelatingseisen en door middel van toetsing platform Sqillzer direct herkend.

Robert Smit. Manager Employer Branding van Mediaflex:” Door een uitgebreide screening aan de voordeur door het Sqillzer platform, kunnen wij direct de beste kandidaten selecteren voor het traineeship. Naast het toetsing platform voeren wij de nodige inhoudelijke gesprekken met de kandidaten om zo voor zowel opdrachtgever als kandidaat de juiste match te maken. Door onze jarenlange ervaring weten wij welke persoonlijke eigenschappen en skills samengaan met een succesvolle carrière in de digital marketing.”

Begeleiding

De opleiding van digital marketing talent is geen sinecure. Om voor zowel kandidaat als werkgever de juiste kwaliteit te garanderen worden alle kandidaten begeleid door zowel vakdocenten als een persoonlijke groei en ontwikkeling coach.

Hans Molenaar: “Young professionals hebben zowel harde digital marketing skills als goede softskills nodig om succesvol te zijn. Naast het werken met digital marketing tools trainen wij binnen de traineeships de kandidaten bijvoorbeeld ook op presentatietechnieken, zelfreflectie, agile/scrum werken en growth hacking.”

Medior naar senior

De vraag naar talent speelt in de gehele markt, zowel bij bureaus, adverteerders als de publishers. Steven Pieneman oprichter van Inhousing.Agency en partner van Digiship: “Wij zien een duidelijke verschuiving in de samenwerking tussen bureaus en adverteerders en een verdieping van de hybride relatie. Aan beide zijden van de tafel is digital marketing talent onontbeerlijk. Ontwikkeling van talent in de vorm van nieuwe aanwas is daarbij net zo belangrijk als het opleiden van bestaand talent naar medior en senior niveau. We zien bij veel partijen de behoefte om hun huidige medewerkers verder te laten groeien in ontwikkeling tot medior en senior niveau. Hans Molenaar: “ In de huidige markt is behoud van talent door opleiding dè manier om personeel te behouden en de kwaliteit van medewerkers te verhogen. Hiervoor hebben we binnen Digiship speciale verkorte trainingsprogramma’s ontwikkeld om talent te scholen op strategie, leiderschap en verdieping in hun specialisme”.

www.digiship.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.