BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux

BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux

21-08-2020 15:57:00 | Door: David de Jong | hits: 302 | Tags:

BE-KIND heeft een campagne gevoerd waarbij social media werd gecombineerd met de buitenreclamedisplays van JCDecaux in Amsterdam. Daarmee werd een groter bereik gegenereerd. BE-KIND is een proteïne reep waarbij het merk zich richt op sporters.

Playground, het marketing bedrijf achter de campagne, zette lokale influencers op de foto in de sportclub David Lloyd Amsterdam met de proteïne reep van BE-KIND. Na deze fotoshoot werd er per influencer één afbeelding gekozen welke zowel op zijn of haar Instagram zou verschijnen als op de displays van JCDecaux in Amsterdam.

De campagne ging live op 29 juli 2020 en verscheen op diverse displays in Amsterdam gedurende twee weken, iedere dag tussen 17:00 en 21:00 uur. Bij de lancering op straat, plaatsten ook de influencers dezelfde foto op hun Instagram kanaal. Zij deelden vervolgens in dezelfde week ook een story van zichzelf bij de display waarop hun eigen foto werd getoond.

Naast de plaatsingen op de accounts van de influencers, werd ook een online social media campagne gestart op de X&Y-coördinaten van de ingezette displays. Deze methode wordt ook wel geofencing genoemd. Binnen een vastgestelde radius rondom de objecten worden passanten op basis van hun online gedrag en interesses getarget. Deze lancering is de eerste campagne van JCDeceaux in samenwerking met Playground.

Irina Ruijmgaart, Social Media Manager Playground: “Het gebruik van local influencers zorgt voor veel herkenbaarheid. Hierdoor kregen we online leuke reacties op de posts. We verwachten dat de campagne ruim 1,5 miljoen impressies zal behalen. Door de online content door te vertalen naar displays op straat, bereikten we een nog breder publiek. Een campagne als deze is zeker voor herhaling vatbaar, de samenwerking verliep fijn met veel mogelijkheden en flexibiliteit. Daarnaast zorgt zo’n doorvertaling van online naar offline voor een mooie kracht van herhaling.”

In Amsterdam werden 51 displays ingezet op A-locaties als Damrak, Museumplein en Leidseplein. Daarbij is een selectie gemaakt om en nabij verkooppunten en sportscholen om de doelgroep nog beter te bereiken.

Sandy Jannink
, Account Manager JCDecaux: "Irina Ruijmgaart leerde ik kennen op het DOOHstories evenement in het Rijksmuseum. De klik was er al snel, ontzettend tof om met zo’n creatief en jong bedrijf samen te werken aan deze campagne. De lancering van DOOHstories had als doel de offline en online werelden meer samen te brengen, dit is een campagne die hier antwoord op geeft en daar ben ik erg trots op. Kortom een prettige samenwerking met een vlotte communicatie."

Samuel Verissimo, Model en Influencer: "De naam van het merk omschrijft eigenlijk perfect hoe de samenwerking voor deze campagne verlopen is. Het team was heel vriendelijk en de sfeer was top. Na veel lachen, foto’s maken en nog meer repen eten, is deze campagne in mijn ogen meer dan geslaagd."

www.jcdecaux.nl
www.bekindsnacks.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.