Aziatische formule MINISO van start in Hoog Catharijne

De eerste winkel van de jonge Aziatische winkelformule MINISO is geopend in Nederland in Hoog Catharijne in Utrecht. MINISO opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. MINISO opent in de komende maanden ook winkels in Amsterdam en Eindhoven.

Nadat Mirage Retail Group en Mazuli Group in november 2019 overeenstemming bereikten over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen in Nederland is nu tijdens de coronacrisis de eerste winkel geopend.

Het designmerk werd in 2013 opgericht door de Japanse designer Miyake Junya en de Chinese ondernemer Ye Guofu in Tokyo. MINISO verkoopt wereldwijd consumentenproducten vanuit de filosofie goede lifestyle trendy kwaliteitsproducten. De winkelformule verwacht eind 2020 de grens van 6000 winkels te hebben bereikt (met een omzet van in totaal circa 9 miljard dollar).

De MINISO winkels hebben een assortiment van 2000 artikelen, waarvan het grootste deel met een prijs onder de 5 euro en met wereldwijd de introductie van 600 à 700 nieuwe artikelen per maand.

Michiel Witteveen, CEO Mirage Retail Group: “Ik ben erg blij dat wij ondanks de coronacrisis de eerste winkel van de populaire en internationaal snelgroeiende MINISO-formule in Nederland in Utrecht Hoog Catharijne hebben geopend. De winkels van MINISO zijn wereldwijd zeer succesvol en ik heb ook hoge verwachtingen voor Nederland. MINISO is niet vergelijkbaar met enige andere winkelformule in Nederland en heeft een frequent wisselend actueel assortiment laaggeprijsde artikelen van hoge kwaliteit. De winkels worden gevestigd op high traffic locaties.”

www.miniso.com
www.blokkerholding.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.