Ashwin Murli en Mark Schoones lanceren MIX: bureau met radicale focus op waarde toevoegen

Ashwin Murli en Mark Schoones lanceren MIX: bureau met radicale focus op waarde toevoegen

12-01-2021 12:22:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2971 | Tags:

Mark Schoones en Ashwin Murli lanceren MIX: een bureau met een radicale focus op waarde toevoegen. Van propositie tot organisatie. Van het merk tot de relaties die het merk aangaat.

Dit maakt Schoones deze week bekend in een interview bij Nederlands MediaNetwerk TV.

MIX positioneert zich als value development agency. Mark Schoones: “Waarde toevoegen. Dat is wat veel bureaus ambiëren en wat veel klanten van bureaus verwachten. Maar veel bureaus zitten opgesloten in een eigen silo of specialisme. Dan glijdt marketing al heel snel af naar marcom. Dat is een te smalle focus als je waarde wil toevoegen, in onze ogen. Het betekent dat het tijd is voor een ander perspectief. Voor een bureau dat je niet alleen helpt met je boodschap maar ook de interacties en ervaringen die een merk biedt.”

Deze nieuwe insteek baseert MIX op het zelf ontwikkelde, strategische Value Architecture Model.

Ashwin Murli: “Dit model is het kompas voor alles wat we doen. We analyseren organisaties hiermee op vijf niveaus: Propositie, Merk, Publiek, Relaties en Organisatie. Op basis van deze analyse ontwikkelen we strategieën en concepten op de vlakken waar dat nodig is. Deze aanpak zorgt ervoor dat de concrete output van het bureau varieert. Het kan betekenen dat we een nieuwe merkidentiteit voor je ontwerpen, je propositie doorontwikkelen of je creatieve leveranciers begeleiden. Maar de conclusie kan ook zijn dat de echte waarde intern wordt gegenereerd. Dus dat we een inhouse team opzetten, je creatieve workflows optimaliseren of je employer branding verbeteren. Alles om die som der delen binnen de value architecture te verhogen.”

Ashwin Murli en Mark Schoones zijn geen vreemden van elkaar. Beiden waren werkzaam bij het Amsterdamse bureau Wayne Parker Kent. Mark Schoones werkte er zeven jaar lang, waarvan de laatste drie jaar als creative director. Ashwin Murli was naast zijn periode als art director bij Wayne Parker Kent ook werkzaam als art - & creative director bij Accenture Interactive, Label A, Johnny Wonder en Limelights. MIX is gevestigd in Amsterdam.

www.workwithmix.com

Kijk het video-interview met Mark Schoones op Nederlands MediaNetwerk TV hier



 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.