Albert Heijn lanceert Foodstars

Albert Heijn lanceert Foodstars

04-09-2020 16:04:00 | Door: Pie Kamau | hits: 2519 | Tags:

Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: Foodstars. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is. Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en videochallenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen.

De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl. YouTube- en TikTok -nfluencers Kalvijn en Senna daagden deze week een aantal kinderen van groep 8 van basisschool De Werveling in Soest uit voor de allereerste challenge.

Klanten krijgen bij besteding vanaf 5 euro aan groente en fruit een gratis Foodstars-kaartenset met 16 kaartjes. Iedere week is er een nieuwe set. Met elke afzonderlijke set kunnen al diverse spellen worden gespeeld, maar de verschillende sets kunnen ook gecombineerd worden om zo nieuwe spellen te ontdekken en het nog uitdagender te maken.

Daarnaast is er de Foodstars-app met iedere week ruim 10 nieuwe creatieve, sportieve, muzikale en culinaire challenges. De spaaractie loopt tot en met 4 oktober. In deze periode verschijnt ook de kids Allerhande, een speciale uitgave met makkelijke en gezonde recepten voor kinderen. En het tweede nummer van Beter Eten komt uit. Dit magazine, gericht op een gezonde leefstijl, bevat informatie en tips over gezonder eten en leven voor elk budget.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "Ongeveer de helft van de kinderen in Nederland eet dagelijks onvoldoende groente en fruit. Wij willen gezinnen daarom helpen verser, gezonder en gevarieerder te eten. Spelend leren en zelf ervaren zijn daarbij van cruciaal belang. Foodstars is daar een mooi voorbeeld van. De basis voor gezond en duurzaam eten begint al op jonge leeftijd. Kinderen die meer weten over voedsel, hebben meer kans op een gezond voedingspatroon. Jong geleerd is oud gedaan!"

www.ah.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.