Marketing Report
Albert Heijn introduceert Sprank-appel in Nederland

Albert Heijn introduceert Sprank-appel in Nederland

Albert Heijn voegt de appel Sprank toe aan het fruitassortiment. De supermarktketen heeft samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en vijftien van zijn vaste appeltelers in de fruitteeltgebieden Betuwe, Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Utrecht en Flevoland de afgelopen twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van deze appel.

Zij oogstten dit najaar voor de eerste keer zo’n 400.000 kilo van deze sappige, volzoete, knapperige appel met een zuurtje en een bite.

Constantijn Ninck Blok, directeur vers bij Albert Heijn: “Klanten geven steeds vaker de voorkeur aan verse en lokale producten. Met de lancering van Sprank sluiten we aan bij deze behoefte. We willen dat klanten met vertrouwen producten kunnen kopen die aan hun verwachtingen voldoen. Daarnaast bevestigt het, het vakmanschap van onze appelleverancier en onze lokale appeltelers – met wie we al ruim vijftig jaar samenwerken.”

Kees Vogelaar, directeur van leverancier Vogelaar Vredehof geeft aan: "Sprank valt op door de bijzonder goede smaak. Het is een robuust ras met sterkere bomen waardoor de appels hun hardheid goed behouden wat zorgt voor een blijvend lekkere bite. De telers hebben tijdens de teelt oog voor biodiversiteit door bloemenranden voor bijen te creëren en nuttige insecten in te zetten om schadelijke plagen tegen te gaan.”

www.ah.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief