Marketing Report
Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud

Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud

Adobe maakt het mogelijk om van iedere ervaring een winkelervaring te maken, dankzij de integratie van Magento Commerce binnen Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren. De integratie met de content management-, personalisatie- en analytics-oplossingen van Adobe Experience Cloud bieden mogelijkheden aan ondernemingen die winkelervaringen van wereldklasse willen leveren. Ook kondigde Adobe een update van het Magento platform aan dat MKB-bedrijven in staat stelt om leidend te blijven in commerce-innovatie en wendbaarheid.   

Mark Lavelle, Senior Vice President of Commerce bij Adobe en voormalig CEO van Magento: "Consumenten verwachten dat iedere interactie met een merk contextueel, intuïtief en relevant is, maar bedrijven worstelen om consistente, gepersonaliseerde ervaringen te bieden over alle verschillende touch points. De innovaties die wij nu introduceren stellen bedrijven van iedere omvang en binnen iedere sector in staat om van elke ervaring een winkelervaring te maken."

De eerste integraties tussen Adobe's content management-, personalisatie- en analytics-oplossingen in Adobe Experience Cloud en Magento Commerce Cloud zijn vanaf nu beschikbaar en bieden ondernemingen de mogelijkheid om:

  • Aantrekkelijke winkelervaringen te bieden: de integratie met Adobe Experience Manager stelt grote merken in staat om winkelervaringen te creëren en beheren via ieder touch point binnen de gehele klantreis;
  • iedere ervaring te personaliseren: integratie met Adobe Target, mogelijk gemaakt door Adobe Sensei, Adobe's AI en machine learning technologie, stelt ondernemingen in staat om contextueel relevante winkelervaringen te optimaliseren en leveren om klantloyaliteit te stimuleren en effectiever te concurreren;
  • te anticiperen op klantwensen: Voorspellende analytics in Adobe Analytics, op basis van Adobe Sensei, helpen ondernemingen om klantdata proactief te monitoren en analyseren en op basis hiervan patronen te herkennen en toekomstig klantgedrag te voorspellen. Dit biedt ondernemingen inzicht in potentiële uitdagingen zoals specifieke verzendopties of voorraadtekorten en helpt hen nieuwe kansen beter te benutten.


Jordan Jewell
, Senior Research Analyst bij IDC: "De integratie van Magento Commerce Cloud binnen Adobe Experience Cloud is een revolutie voor de gezamenlijke klanten. De gecombineerde functionaliteit van Magento en Adobe stelt bedrijven in staat om zich te differentiëren met zeer gepersonaliseerde, klantgerichte winkelervaringen. Hierbij kunnen zij diepgaande inzichten benutten om tijdige, contextuele, aantrekkelijke winkelervaringen te bieden binnen de gehele klantreis. Met de snelle veranderingen die momenteel plaatsvinden binnen de digitale commerce markt, moeten bedrijven van iedere omvang serieus nadenken over hoe zij de meest aantrekkelijke en gestroomlijnde winkelervaringen kunnen bieden aan hun klanten."

De versie van het Magento platform, dat de basis vormt voor Magento Commerce Cloud, is mede uitgebreid op basis van feedback van klanten en biedt retailers en ontwikkelaars diverse mogelijkheden voor het creëren en leveren van ervaringen. Retailers en ontwikkelaars zijn hiermee in staat om:

  • Snel website content te creëren: online marketeers willen meer inbreng hebben bij het ontwikkelen van online ervaringen op de website en willen toegang tot krachtige creatietools die hen in staat stellen om voortdurend web-content te ontwerpen, testen en lanceren. De nieuwe PageBuilder, een drag-and-drop bewerkingstool voor web-content, stelt retailers in staat om de best mogelijke winkelervaring te leveren zonder creatieve grenzen of ondersteuning van het ontwikkelteam. Merken die willen profiteren van volledige cross-channel contentcreatie, distributie en lifecycle management kunnen nu de voordelen van de integratie met Adobe Experience Manager benutten.;
  • mobiele ervaringen met een hoge conversie te creëren: terwijl mobile commerce blijft groeien, worstelen retailers met lage conversieratio's en de complexiteit van het ontwikkelen en beheren van meerdere ervaringen voor meerdere kanalen. De nieuwe Magento Progressive Web Application (PWA) Studio stelt retailers en ontwikkelaars in staat om betrouwbare, snelle en aantrekkelijke mobiele ervaringen te creëren die de conversieratio's een boost geven en de engagement verhogen;
  • het betalings- en risicobeheer te stroomlijnen: Retailers hebben moeite om de adoptie van alternatieve betalingsdiensten en digitale portemonnees bij te houden en dit resulteert in frustraties bij consumenten tijdens het afrekenen. Met de introductie van Magento Payments kunnen retailers nu direct betalingen van klanten accepteren. Retailers profiteren bovendien van het aanbieden van de juiste aanbiedingen, het beheer van activiteiten met minimale inspanningen en de bescherming tegen fraude en terugboekingen;
  • het bereiken van doelgroepen: Magento biedt nu integratie met Amazon Sales Channel waardoor retailers probleemloos Magento winkels kunnen synchroniseren om het bereik te vergroten en effectief kunnen promoten, verkopen en orders afhandelen via verschillende kanalen. Integratie met Google Merchant Center en advertentiekanalen voor Google Smart Shopping campagnes stellen retailers in staat om branded campagnes te ontwikkelen en adverteren;
  • het verbeteren van de performance en gebruiksvriendelijkheid: de introductie van Bulk API's en asynchrone API's verbeteren de gebruiksvriendelijkheid en performance van integraties met Magento. De release is ook een belangrijke investering in Magento Open Source met belangrijke functionaliteit zoals multi-source voorraad, PWA en GraphicQL, maar ook ElasticSearch en Rabbit Message Queues;
  • het stroomlijnen van het beheer van productinformatie en reviews: met de toevoeging van Akeneo PIM en Yotpo ratings en reviews van het Magento Premier Technology Partner programma kunnen retailers de toegevoegde waarde benutten van hoogwaardige productinformatie en validatie via social media om de conversie te maximaliseren en het aantal retourzendingen te minimaliseren.
  • het analyseren en optimaliseren van winkelervaringen: analytics en optimalisatiemogelijkheden voor grote ondernemingen zijn nu ook beschikbaar voor kleinere ondernemingen. De integratie van Launch, van Adobe, met Magento helpt retailers om snel commerce data te analyseren en de winkelervaringen te optimaliseren.


www.adobe.com
www.magento.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.