1,1 miljoen euro compensatie voor klanten Koopjedeal.nl

1,1 miljoen euro compensatie voor klanten Koopjedeal.nl

26-07-2019 08:04:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 208 | Tags:

Dekbed-Discounter.nl, de nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, gaat gedupeerde klanten voor in totaal 1,1 miljoen euro schadeloos stellen. De site is inmiddels weer operationeel.

Na een faillissement zijn schuldeisers, onder wie klanten die nog op een bestelling wachten, bijna altijd hun geld kwijt. Nieuwe eigenaar Niels Verwij, oprichter van de grootste online beddenshop van de Benelux, wilde er alles aan doen om dat te voorkomen.

Niels Verwij: “We wilden dit zo goed mogelijk oplossen en het is heel fijn dat we nu klanten tegemoet kunnen komen, zodat zij niet de boot in gaan.” Gedupeerden krijgen via Koopjedeal.nl bericht over een mogelijke tegemoetkoming.

Gedupeerde klanten krijgen het aankoopbedrag uitgekeerd in spaarpunten. Met deze punten kan via de site een nieuwe aankoop gedaan worden. De bestaande spaarsaldo’s die klanten nog hadden staan, blijven eveneens behouden.

Niels Verwij: “Het gaat in sommige gevallen toch om grote bedragen. Zo was er een mevrouw die hard gespaard had om een boxspring te kopen, maar deze door het faillissement dreigde te verliezen. Al haar spaargeld zat erin. Het is zo fijn dat zij nu toch geholpen is.”

Koopjedeal.nl kwam in juli 2019 in de problemen omdat het bedrijf niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kon voldoen. Na het faillissement meldden zich verschillende partijen bij curator Victor Kruit van HVG Law.

Victor Kruit: “In Dekbed-Discounter.nl heeft de boedel de meest geschikte partij gevonden. Ik ben verheugd dat Dekbed-Discounter.nl zich zal inspannen zoveel mogelijk personeelsleden een nieuwe arbeidsovereenkomst aan te bieden, en ook het voornemen heeft geuit gedupeerde klanten te compenseren. Hiermee krijgt Koopjedeal.nl een tweede kans.”

Koopjedeal.nl heeft inmiddels een nieuw magazijn in gebruik genomen. Daarnaast wordt door het team op dit moment hard gewerkt aan het opbouwen van een verbeterd. Ook is er een strengere kwaliteitscontrole en is de klantenservice voortaan zeven dagen per week bereikbaar.

www.koopjedeal.nl
www.dekbed-discounter.nl
www.hvglaw.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.