Zestien campagnes genomineerd voor YouTube Works Awards 2025

De nominaties voor de vijfde editie van de YouTube Works Awards zijn bekendgemaakt. In totaal dingen zestien campagnes mee naar de prijzen voor de meest spraakmakende en impactvolle inzet van YouTube in het afgelopen jaar.

De bekendmaking werd gedaan door de jury onder leiding van Henriette van Swinderen van de Bond van Adverteerders. De jury bestond uit marketeers, content creators en creatieven uit de branche. Voor het eerst werd dit jaar AI-assistent NotebookLM ingezet om het jureren efficiënter te maken.

Van kleine merken tot grote campagnes

De categorie The Underdog richt zich op impactvolle campagnes van kleinere merken.

Genomineerd zijn:

  • Daily Paper – From Creativity to Scalability
  • Uitgekookt – Steeds meer mensen, Uitgekookt!
  • Zelesta – Skyrocketing Zelesta Brand
  • Werktalent – TransferTalent

In de categorie Creative Excellence staan campagnes centraal die uitblinken in creativiteit.

Hier zijn de genomineerden:

  • KPN – Logbusters
  • KPN – Stukje van Mij
  • Calvé Pindakaas – Klaar voor de Sport
  • Supergaande x Vodafone – Supergaande Zoekt Talent

Slimme mediamix en purpose-gedreven campagnes

De genomineerden voor Masterful Media Planning zijn:

  • Tempo-Team – Het Geluid van Werkplezier!
  • Adidas – Matchday
  • TOTO – TOTO WedStrijd
  • KPN – Level up je gameplay

In de categorie Changemakers, met purpose-driven campagnes, zijn de volgende merken genomineerd:

  • Statiegeld Nederland – Get Statiemonnie
  • Kruidvat – Verzorgingsarmoede in Nederland
  • FNV Young & United – Jeugdloon Campagne
  • KPN – Stukje van Mij

AI als hulpmiddel, maar beoordelen blijft mensenwerk

Henriette van Swinderen, juryvoorzitter: "Van uitgebreid en multimedia tot super simpel en über creatief. Heel inspirerend om te zien dat beide benaderingen effectief kunnen zijn! Ook hebben we dit jaar voor het eerst de AI-tool ingezet die ons goed geholpen heeft om snel bepaalde data terug te vinden. Uiteindelijk draait het op zo’n dag natuurlijk om het met elkaar van gedachten wisselen en elkaar overtuigen welke campagnes het beste zijn. Juist die uitwisseling van ideeën maakt een jurydag zo waardevol!"

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

UNLIKE ontwikkelt strategie voor Sociaal Werk werkt!

18-06-2025 | 16:30:00
De campagne Achter de sociaal werker geeft structureel zichtbaarheid aan het vak en zet de inzet van sociaal werkers centraal.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Video Redacteur Metro

18-06-2025 | 08:34:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Video Redacteur Metro

Fiona Vanderbroeck: Creatorprogramma versterkt merk bol

17-06-2025 | 15:45:00
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Cannes 2025: Natascha Chamuleau over Snapchat Benelux

17-06-2025 | 08:58:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

Beter Bed kiest Somention voor socialmedia-strategie

16-06-2025 | 10:04:00
Met deze samenwerking wil Beter Bed slaap nadrukkelijker positioneren als vast onderdeel van een gezonde lifestyle.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.