Willem Albert Bol wil Azerion zichtbaar maken als trots van Nederland

Innovatie trekken, groei realiseren en een dominante positie in de markt pakken

Marketing Report spreekt op Schiphol-Rijk met Willem Albert Bol, sinds kort country director van Azerion Nederland. Het gesprek vindt plaats bij het hoofdkantoor van het digitale mediabedrijf, waar Bol zijn visie deelt over de koers die hij voor ogen heeft.

Met mijn komst houdt de bescheidenheid op

Willem Albert Bol: “Wij zouden eigenlijk de trots van Nederland moeten zijn. Azerion is een organisatie van meer dan 550 miljoen euro omzet en 1000 medewerkers in zestien landen. Het hoofdkantoor staat in Nederland, we zijn beursgenoteerd in Nederland, maar bijna niemand weet dat. Dat doet mij pijn in het hart. Ik ben blij dat we dit verhaal nu gaan vertellen."

Volgens Bol is Azerion te bescheiden geweest over zijn omvang en rol in de internationale digitale advertentiemarkt. “Met mijn komst houdt dat op. We gaan keihard inzetten op communicatie. Het is tijd dat Nederland ziet wat voor krachtig techbedrijf hier vandaan komt.”

Het beste jongetje van de klas

Op de vraag welke opdracht hij meekreeg toen hij begon, reageert Bol resoluut: “Eigenlijk heb ik mezelf die opdracht gegeven. Nederland is het thuisland van Azerion, en ik wil dat we hier weer het beste jongetje van de klas worden. Dat betekent: innovatie trekken, groei realiseren en een dominante positie in de markt pakken. En we moeten een voorbeeld zijn voor andere landen binnen de groep.”

Die ambitie past goed bij Bol, die bekendstaat om zijn energieke stijl en zijn actieve aanwezigheid op LinkedIn. “We zijn als bedrijf klaar voor de volgende fase. Minder bescheiden, meer zichtbaar, meer impact.”

Blijvend bouwen aan groei

Azerion, dat in 2024 een stijgende omzet en winstgevendheid rapporteerde, is bezig met een duidelijke focusverschuiving richting digitale advertising en gaming. Met de rebranding die het bedrijf onlangs doorvoerde, wil het zich sterker profileren als full-service speler in het digitale ecosysteem.

www.azerion.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.