Verlichting vergroot gevoel van veiligheid in parkeergarages

EasyPark Nederland liet een onderzoek uitvoeren naar de veiligheid in parkeergarages. Nederlandse parkeergarages zijn veelal goed verlicht en dat zorgt ervoor dat een groot deel van de Nederlanders zich veilig voelt. 

Dit weekend gaat de wintertijd in met als gevolg dat het alweer vroeg donker wordt. Vaak zorgt het ontbreken van verlichting ervoor dat plekken op straat, zoals fietspaden en tunneltjes, vermeden worden. Ook parkeert men liever niet in donkere straten. Indien mogelijk kiest men liever voor het parkeren in een verlichte parkeergarage. Het is dan ook een voorziening die het meest genoemd wordt als maatregel waarvoor men bereid is extra te betalen.

Uit het onderzoek blijkt dat Nederlandse consumenten, bij het overwegen om voor een garage te kiezen in plaats van op straat te parkeren, veiligheid (39 procent) als de belangrijkste factor noemen, naast een grotere kans op een parkeerplek (52 procent). Zestig procent is absoluut of mogelijk bereid om meer te betalen voor extra veiligheidsmaatregelen in garages, zoals camera's, verlichting of bewaking. Betere verlichting wordt door 6 op de 10 als veiligheidsmaatregel zelfs het meest genoemd.

www.easypark.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Parkeerdata EasyPark: Stijging zones en transacties in 2024

11-02-2025 | 13:33:00
Uit data van EasyPark, een van de populairste parkeerapps van Nederland, blijkt dat in 2024 een stijging in het aantal parkeerzones is te zien

Fay-Lynn del Monte Lyon gestart als manager marketing, communicatie en pr bij Mourik

11-12-2024 | 09:26:00
Fay-Lynn del Monte Lyon brengt meer dan vijf jaar ervaring mee als zelfstandige, waarbij zij werkte in de outsource-, IT- en accountancybranche.

Ticketcounter verwelkomt TrekkSoft Group als medeaandeelhouder

14-11-2024 | 15:15:40
Met deze stap breidt TrekkSoft, dat actief is in de leisure- en ticketingsector, zijn internationale portfolio uit naar Nederland.

HomeExchange lanceert wereldwijde Be My Guest-campagne

13-11-2024 | 12:49:00
HomeExchange kondigt de Be My Guest-campagne campagne aan. Influencers uit verschillende landen nodigen hun volgers uit om deel te nemen aan een woningruil

Online campagne EasyPark: Parkeren? Ik denk er niet aan

22-10-2024 | 13:31:00
EasyPark lanceert een online- en influencercampagne om de vernieuwde parkeerapp onder de aandacht te brengen.

[Content Marketing Awards 2024] Medal voor Beste PR-Inzet - Counter Collective: Steel Blue x Goldband

03-10-2024 | 08:00:00
Steel Blue fabrikant van werkschoenen heeft samen met de band Goldband een limited edtion van hun werkschoen gemaakt.

Counter breidt uit met communicatiestrateeg Gjalt Rameijer

04-09-2024 | 10:38:00
Gjalt Rameijer heeft vijfentwintig jaar ervaring binnen de journalistiek en communicatie.

Luciano Simula versterkt Counter als lead video

31-05-2024 | 10:39:40
Luciano Simula werkte hiervoor onder andere als freelancer voor Counter op videoproducties voor accounts als ALD Automotive en Mourik

Counter en ABCommunication gaan strategische samenwerking aan

07-05-2024 | 11:09:15
Het storytelling-bureau Counter in Zaandam en het Belgische pr-bureau ABCommunication bundelen hun krachten in een strategische samenwerking

[Dutch PR Awards 2024] Counter: ALD Automotive - het Fietsonderzoek 2023

06-05-2024 | 15:10:00
ALD Automotive wilde meer bekendheid rondom het bestaan, de mogelijkheden en voordelen van de inzet van de leasefiets / e-bike voor woon-werkverkeer

[Dutch PR Awards 2024] Counter: Goldband x Steel Blue werkschoenen

06-05-2024 | 15:04:00
Het premium merk Steel Blue past bij het type vakman/vrouw die kiest voor de beste powertools en een mooie bus.

[Dutch PR Awards 2024] Counter: Combiwel voor Kinderen’s Taalfeestje

06-05-2024 | 14:54:00
Om aandacht te vragen voor de taalvaardigheid van kinderen, hebben wij een taal evenement georganiseerd tijdens de Nationale Voorleesdagen

[Onderzoek] Kernwaarde voor de tevredenheid in de bedrijfscultuur

02-05-2024 | 09:59:00
Het onderzoek is uitgevoerd door Circula, aanbieder van employee benefits.

[The List] Counter Collective

02-04-2024 | 12:20:17
Wij zijn verhalen­makers. We maken verhalen, we vertellen verhalen en we verspreiden verhalen. Verhalen die raken, beïnvloeden en aanzetten tot actie

SaaS fintech Circula schaalt directieteam op

20-03-2024 | 06:00:00
Het team wordt aangevuld met Alistair Newman als CRO, Johannes Kochs als CFO, Niko Thielsch als VP Sales en VP Marketing is Etienne Echinard.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.