UNLIKE ontwikkelt strategie voor Sociaal Werk werkt!

UNLIKE heeft voor Sociaal Werk werkt! een campagnestrategie ontwikkeld rondom de verkiezing Sociaal Werker van het Jaar. De campagne Achter de sociaal werker geeft structureel zichtbaarheid aan het vak en zet de inzet van sociaal werkers centraal.

Campagne toont impact van sociaal werk

De campagne richt zich op de ruim 60.000 sociaal werkers in Nederland. Hun werk voorkomt dat kleine problemen uitgroeien tot grote maatschappelijke uitdagingen zoals radicalisering, polarisatie en armoede. UNLIKE ontwikkelde onder meer een videoreeks waarin sociaal werkers achterop de fiets worden geportretteerd, met verhalen uit de praktijk.

De campagne bestaat verder uit vakinhoudelijke content, een oproep tot nominaties voor de verkiezing en een social toolkit waarmee genomineerden hun verhaal onder de aandacht kunnen brengen. Daarmee biedt de campagne zowel zichtbaarheid als waardering voor het werkveld.

Zichtbaarheid én podium voor sociaal werk

Ella Beijer, communicatieadviseur Sociaal Werk werkt!: "Wij staan achter sociaal werkers en dat willen we laten zien. Met deze campagne geven we het vak Sociaal Werk de zichtbaarheid die het verdient én trappen we de verkiezing Sociaal Werker van het Jaar 2025 af. Een groot compliment aan de drie sociaal werkers die – midden in hun belangrijke werk – tijd vrijmaakten om achterop de fiets te springen. Met passie en enthousiasme vertelden zij hun verhaal en lieten zo zien hoe waardevol sociaal werk is. We hebben met Unlike mooie content gemaakt, waarmee we hopelijk veel mensen gaan bereiken."

Persoonlijke vorm versterkt boodschap

Glenn Manuel Da Silva, Creative Director UNLIKE: "Sociaal Werk werkt! staat achter de sociaal werker. Dat vertrekpunt gaf ons meteen richting: we wilden een vorm die dichtbij voelt. Geen grote productie, maar gewoon achterop de fiets. Letterlijk en figuurlijk met de sociaal werker mee. Die vorm bleek precies goed: nuchter, toegankelijk en menselijk. En juist daardoor komen de verhalen binnen. Je ziet wat er echt speelt, hoeveel impact sociaal werk heeft, en hoe belangrijk deze mensen zijn. Soms heb je niet meer nodig dan een fiets en een goed gesprek."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

LOLA MullenLowe maakt introductiefilm voor AXE-douchegel

18-07-2025 | 09:04:00
AXE introduceert een lijn douchegel met een opvallende commercial: The Neighbour.

Frieda Ulsamer de Waard: Community bepaalt succes in gaming

18-07-2025 | 08:00:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de kansen van gaming voor merken en de rol van community’s in gamecampagnes

Publicis Groupe verhoogt verwachtingen na sterk eerste halfjaar

17-07-2025 | 14:51:00
Publicis Groupe verhoogt verwachtingen na sterk eerste halfjaar. De omzet steeg met 10 procent, de autonome nettowinstgroei bedroeg 5,9 procent

Buutvrij for life en Denksport ontwikkelen festivalactivatie Pinkpop

17-07-2025 | 12:34:00
Met de activatie Unlock je Hokje maakten duizenden bezoekers kennis met puzzels op het festivalterrein

Michel van Velde: AI verandert alles voor merken bij Craftmore

17-07-2025 | 11:48:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de grote veranderingen in de bureauwereld en de impact van AI op merken

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.