
Threads met reclame in Verenigde Staten en Japan
Threads, de met X concurrerende dienst van Mark Zuckerberg’s Meta is (beperkt) gestart met reclames in de Verenigde Staten en Japan.
De reclames verschijnen tussen de posts door, officieel heet het een test met een beperkt aantal merken. De test zou bij een klein deel van de Amerikaanse en Japanse gebruikers in bepaalde regio’s plaatsvinden. Bij de reclames staat het woord sponsored vermeld. De reclames zijn gepersonaliseerd op basis van activiteiten van Threads en Instagram.
Meta wil uitvinden wat de goede balans is tussen de reclames en gewone posts. In totaal heeft Threads, dat in juli 2023 werd gelanceerd, 300 miljoen gebruikers. Een introductie van reclame in Europa (en Nederland) is nog niet bekendgemaakt.
Ondanks dat er via Facebook en Google sprake is van grootschalige fraude (ad fraud) stelt Meta dat het bedrijf investeert in brand-safetytechnologie, die ook op Threads zal worden geïmplementeerd.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Meta gebruikt publieke content voor AI-training
Wat betekent verwijderen externe factcheckers voor merken?
Kim van Sparrentak (GroenLinks): systeem moet veranderen om sponsoring techfascisten te stoppen
Martijn Snoep (ACM): big-techbedrijven hebben heel veel geld en diepe zakken om zich tegen toezicht te verdedigen
[Column] David de Jong: Big Tech muss weg! en hoe de politiek de echte mediadiscussie omzeilt
Gepubliceerd door: David de Jong