Threads met reclame in Verenigde Staten en Japan

Threads, de met X concurrerende dienst van Mark Zuckerberg’s Meta is (beperkt) gestart met reclames in de Verenigde Staten en Japan.

De reclames verschijnen tussen de posts door, officieel heet het een test met een beperkt aantal merken. De test zou bij een klein deel van de Amerikaanse en Japanse gebruikers in bepaalde regio’s plaatsvinden. Bij de reclames staat het woord sponsored vermeld. De reclames zijn gepersonaliseerd op basis van activiteiten van Threads en Instagram.

Meta wil uitvinden wat de goede balans is tussen de reclames en gewone posts. In totaal heeft Threads, dat in juli 2023 werd gelanceerd, 300 miljoen gebruikers. Een introductie van reclame in Europa (en Nederland) is nog niet bekendgemaakt.

Ondanks dat er via Facebook en Google sprake is van grootschalige fraude (ad fraud) stelt Meta dat het bedrijf investeert in brand-safetytechnologie, die ook op Threads zal worden geïmplementeerd. 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Meta gebruikt publieke content voor AI-training

27-05-2025 | 16:33:48
Meta gebruikt vanaf nu alle publiek gedeelde berichten op Facebook en Instagram van Europese gebruikers voor de training van zijn AI-systemen.

Wat betekent verwijderen externe factcheckers voor merken?

23-01-2025 | 14:59:00
Temidden van een voorlopig uitgesteld verbod op TikTok in de Verenigde Staten kondigde Meta afgelopen week aan externe factcheckers in de VS te vervangen door community notes. Deze ingrijpende verandering roept in de VS nieuwe zorgen op over merkveiligheid en de rol die grote sociale mediaplatforms spelen bij het verspreiden van informatie.

Kim van Sparrentak (GroenLinks): systeem moet veranderen om sponsoring techfascisten te stoppen

13-01-2025 | 00:11:00
Kim van Sparrentak die als Europarlementariër van GroenLinks mede aan de basis stond van de Digital Market en Digital Service Act, vindt dat het (adverteerders)systeem van big-techbedrijven moet veranderen om de sponsoring van techfascisten door marketeers te stoppen

Martijn Snoep (ACM): big-techbedrijven hebben heel veel geld en diepe zakken om zich tegen toezicht te verdedigen

13-01-2025 | 00:00:00
Martijn Snoep bestuursvoorzitter van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) stelt dat big tech bedrijven heel veel geld en diepe zakken hebben om advocaten in te huren en zich te verdedigen tegen toezichthouders als de ACM en de Europese Commissie.

[Column] David de Jong: Big Tech muss weg! en hoe de politiek de echte mediadiscussie omzeilt

24-12-2024 | 12:38:00
Big Tech muss weg! (Big Tech Must Go). In augustus 2023 verscheen een boek onder deze titel van dr. Martin Andree. Een Duitse mediawetenschapper die in media, digital en marketing is gespecialiseerd die haarfijn uitleg hoe big tech bedrijven uit vooral de Verenigde Staten en in mindere mate vanuit China in feite hele maatschappijen ontwrichten waaronder democratie en de economie
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.