Tag Resultaten
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft
Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.
TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken
DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon
Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.
Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland
Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan.
DDB Amsterdam wint pitch van Transavia
De luchtvaartmaatschappij wil met deze samenwerking het merk verder aanscherpen en positioneren voor de toekomst.
Vitakruid en DDB Amsterdam lanceren merkplatform Het zit erin
Met de campagne richt het vitamine- en supplementenmerk zich op een breder publiek, waarbij de boodschap is dat iedereen in Nederland het beste uit zichzelf kan halen.
Young Lions: Kiki Knoops en Yascha Puts (DDB) winnen brons
Junior Creatives Kiki Knoops en Yascha Puts van DDB Amsterdam hebben een Bronzen Young Lion gewonnen in de categorie Print met het idee van het blad Forbees, als parodie op het blad Forbes
Countdown to Cannes - Kiki Knoops, DDB
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation
Countdown to Cannes - Yascha Puts, DDB
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.
DDB Amsterdam wint Vitakruid-pitch
De partijen gaan samenwerken om de kwaliteit van de producten van Vitakruid onder de aandacht te brengen via creatieve concepten
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.
Finalisten Gouden Loekie bekend
De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten.
Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB
Per 1 februari starten Luuk van de Put en Jurre van de Ven als creatief team bij DDB Amsterdam.
DDB Retail lanceert guerrilla-stunt voor Beter Bed
Beter Bed en DDB Amsterdam hebben de afgelopen weken een guerrilla stunt uitgevoerd in verschillende steden door het land
DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelen Kruidvat-campagne met AI
De door DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelde Kruidvat-campagne rondom eigen merk producten zal op 30 december van start gaan. De campagne zal breed worden uitgerold: op televisie, via online video en social media, POS en huis-aan-huisfolders
Cheil Benelux, DDB en DEPT in de prijzen bij Epica Awards 2024
De winnaars van de Epica Awards 2024 zijn bekend. DEPT, Cheil Benelux en DDB Amsterdam vallen in de prijzen.
Omnicom koopt Inter Public Group (IPG) en wordt wereldwijd grootste groep
Omnicom heeft aangekondigd Inter Public Group (IPG) te kopen. Beide in New York beursgenoteerde bedrijven maakten dit bekend, waarbij aandeelhouders van IPG aandelen van Omnicom zullen verkrijgen
WSJ: Omnicom Group gaat Interpublic Group overnemen
Omnicom Group staat op het punt om Interpublic Group over te nemen. Dat meldt The Wall Street Journal
Kruidvat en DDB brengen kerstcampagne tot leven met Lies en haar hond Costa
Kruidvat lanceert dit jaar de kerstcampagne Iedereen verdient een mooie kerst, ontwikkeld in samenwerking met DDB.
DDB ontwikkelt eerste campagne voor Beter Bed
Slaapspecialist Beter Bed lanceert zijn merkconcept Bed, Beter Bed. Met deze campagne zet Beter Bed een volgende stap in het claimen van het verband tussen beter slapen en een beter leven. Dit doen ze met de boodschap: je leven wordt beter als je slaapt in een Beter Bed. De campagne, inclusief commercial, werd ontwikkeld door DDB Retail.
DDB en Veilig Verkeer Nederland lanceren campagne rondom fietsen naar school
Veilig Verkeer Nederland (VVN) en DDB Retail hebben een campagne gelanceerd, gericht op het bewustmaken van ouders over verkeersveiligheid rondom scholen.
Barbara Bijlard stopt bij DDB Amsterdam
Ze is 13 jaar werkzaam geweest bij Kingsday, wat later over is gegaan in 180 Amsterdam. Sinds januari 2023 had zij de leiding over DDB Amsterdam.
DDB Amsterdam draagt Centraal Beheer na 37 jaar op briljante wijze over aan TBWA\NEBOKO
Centraal Beheer is 37 jaar lang loyaal geweest aan DDB Amsterdam. In die tijd is de Even Apeldoorn bellen campagne uitgegroeid tot een episch baken in de creatieve industrie
Centraal Beheer kiest TBWA\NEBOKO na pitch; afscheid van DDB Amsterdam
Centraal Beheer heeft reclamebureau TBWA\NEBOKO na een uitgebreide bureaupitch gekozen als lead agency. De belangrijkste opdracht voor TBWA\NEBOKO is het verstevigen van de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar effectieve & spraakmakende campagnes
[Marketing Report Cannes 2024] Hans Schlatmann over werken met songwriters bij Sony Music Publishing
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report
[Marketing Report Cannes 2024] Erik van Engelen over starten als CEO bij DDB Amsterdam
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report
Erik van Engelen benoemd tot interim CEO DDB
Met ingang van 24 juni, 2024, zal Erik van Engelen DDB Amsterdam gaan versterken als interim CEO
DDB Retail komt met fietscampagne voor Veilig Verkeer Nederland
In deze campagne staat het inzicht centraal dat mensen steeds meer op de automatische piloot fietsen
DDB Amsterdam en Golazo brands ontwikkelen campagne voor Rabobank
Tijdens de komende sportzomer staat die gedachte centraal in de campagne van Rabobank: de Rabo Sportactie.
DDB ontwikkelt merkcampagne voor NVM
NVM maakt de langetermijntransitie van een vereniging voor makelaars, naar een vereniging voor klanten
DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Kruidvat en Stichting Armoedefonds
Uit onderzoek van Ipsos I&O blijkt dat één op de zeven volwassen Nederlanders (15%) kampt met verzorgingsarmoede
Joe Public, TBWA, Fightclub, Alfred en DDB grote winnaars SAN Accenten 2023
Je het prijzen en instituten. De SAN is een prijs en een instituut. Wat een kolossaal jaarboek, wat een kolossale jury, wat een kolossale geschiedenis
DDB, Alfred, Wefilm en Joe Public grote winnaars Esprix 2024
Gisteren werd er voor het eerst in de geschiedenis van de Esprix geen goud uitgereikt. Dat konden de genomineerden niet zo waarderen
DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Robijn Tropical
Het merk introduceert Robijn Tropical wasmiddel en wasverzachter. Het is vooral de geur die zorgt dat lentekriebels plaats maken voor zomerse sferen
DDB Retail ontwikkelt merkpositionering en campagne voor Uitgekookt
DDB Retail ontwikkelde de merkpositionering en het creatieve concept voor alle kanalen, media en middelen. WaveMaker is het mediabureau.
180 Amsterdam ontwikkelt The One Under The Sun-campagne voor CeraVe
De campagne speelt in op de huidige tijdsgeest en de diverse relatiestadia (scharrel, kwarrel, prela, enz.) binnen de doelgroep van Gen Z en Millennials
DDB ontwikkelt merkcampagne voor iDEAL
DDB Retail heeft een merkcampagne ontwikkeld voor iDEAL. Aanleiding hiervoor waren vernieuwingen die online betalen nog makkelijker maken
[The List] DDB Amsterdam
Merk op z'n allerbeste dag. Consumentengedrag verandert razendsnel
Dit zijn de kwartaalwinnaars van Q1 voor de Ster Gouden Loeki 2024
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 10 commercials maken kans op de prijs.
DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.
De Esprix 2024: 32 bekroningen, meeste voor DDB (6), Alfred (4) en Wefilm (3)
De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking in Het H’ART Museum bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars naar huis gaan
AD-serie Nooit Verteld brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht
Het AD heeft de documentaire videoserie Nooit Verteld gelanceerd. In deze videoserie zijn de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters te zien die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld.
DDB ontwikkelt campagne voor Veilig Verkeer Nederland
De campagne benadrukt dat VVN een verkeersaanbod heeft om kinderen te helpen in het verkeer
DDB ontwikkelt campagne voor VriendenLoterij
Het thema, bedacht door Niels Bredemeijer en Rienk de Vries is: Elke dag plezier.
DDB Amsterdam en Lexus Nederland ontwerpen Seatbelt Buckle ter ere van Beyoncé's Cowboy Carter
Deze Seatbelt Buckle is ontworpen als eerbetoon aan de invloedrijke artiest, die in het refrein van het nummer Texas Hold 'Em over Lexus zingt
Longlisten SAN ABC Accenten 2023
In de volgende fase beoordeelt de ABC jury de door de longlist kandidaten aangeleverde whitepapers.
DDB Amsterdam ontwikkelt campagne #RaboMath voor Rabobank
De dichter bij je doel-campagne voor Rabo Beheerd Beleggen toont hoe je onverwacht mooie doelen dichtbij brengt
DDB breidt team uit
Merel Hoogendorp, Eveline de Groot en Luke Boots versterken de accountafdeling. Kiki Knoops en Yascha Puts kwamen al eerder binnen als switch-team.
Rabobank kiest Dentsu Creative na pitch
Rabobank heeft Dentsu Creative verkozen als creatief bureau na een pitch. Dentsu Creative heeft de opdracht gekregen om Rabobanks positionernig als cooperatieve bank verder te versterken door merk, business en maatschappelijke betekenis nadrukkelijker met elkaar te verbinden
Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail
In de praktijk waren we al één voor klanten als Kruidvat en Veilig Verkeer Nederland. Daar geven we in- en extern nu nog meer duidelijkheid over
Ster Gouden Loeki: finalisten bekend
De Ster heeft de finalisten bekend gemaakt voor de Ster Gouden Loeki. Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota dingen mee voor de Gouden Loeki
DDB Amsterdam ontwikkelt derde Toyota merkfilm
DDB Amsterdam heeft de derde merkfilm voor Toyota ontwikkeld. Daarin is te zien hoe taxichauffeur Roy hoe hij verrast wordt door zijn eigen dochtertje en vrouw
Even bellen met … Danny van de Wetering over zijn overstap naar Natwerk
Danny van de Wetering maakt de overstap naar Natwerk. Hij wordt er Head of Business. We bellen hem over deze stap.
Danny van de Wetering stapt over van DDB naar Natwerk
Danny van de Wetering, business director bij DDB Amsterdam en voormalig partner/MT lid van Etcetera maakt de overstap naar Natwerk.
NS Retail kiest Eigen Fabrikaat voor retailcommunicatie
NS Retail brengt alle retailcommunicatie voor de merken KIOSK, Julia’s en de StationsHuiskamer onder bij Eigen Fabrikaat
[CMTA] StudioM, DDB Amsterdam: Hoe Kruidvat succesvol de aandacht wist vast te houden tijdens de drukste periode van het jaar
De aandacht op social voor advertising is schrikbarend laag; de attentiespanne is zelfs bij de beste advertenties niet meer dan 5 seconden. Bovendien wordt de doelgroep rondom Kerst gebombardeerd met advertising. Toch wist Kruidvat succesvol de aandacht vast te houden door korte video’s te maken die humor op een slimme manier combineren met de inzet van Lies. Het resultaat: het overtreffen van de doelstelling voor bereik met +78% en de doelstelling voor Thruplays met +29%!
180 Amsterdam en Footy ontwikkelen Footy Legends-campagne
De campagne benadrukt hoe Footy een flexibele en innovatieve manier van voetbal aanbiedt voor alle voetballiefhebbers, ondanks hun drukke leven
Kruidvat maakt Lies The Movie
Kruidvat heeft een zomerfilm gemaakt met Lies van drie en een halve minuut. Betrokken bureaus zijn DDB Amsterdam, Eigen Fabrikaat, MassiveMusic, Earforce en GroupM
Hans Brinker kiest voor DDB Amsterdam
In samenwerking met 180 Amsterdam, ontwikkelde DDB Amsterdam de positionering: The Infamous, inclusief huisstijl, website en bijbehorende campagne
DDB Amsterdam ontwikkelt merkstrategie Trekpleister: Waar kunnen we je blij mee maken?
Karin Bloemen geeft stem aan Aaf, de geanimeerde verpersoonlijking van Trekpleister
DDB Amsterdam ontwikkelt driedelige Kruidvat-zomercampagne
Voor het eerst komt Kruidvat met een driedelige campagne die de hele zomer door loopt. DDB Amsterdam ontwikkelde de campagne.
DDB haalt Eurostar binnen
Het internationale treinbedrijf Eurostar Group heeft Adam&Eve DDB en DDB Paris aangesteld als creatief bureau. Dit is het resultaat van een pitch die Eurostar heeft uitgezet
180 en DDB Unlimited gaan samen
De reclamebureaus 180 en DDB Unlimited gaan per 1 januari 2023 één organisastie vormen. Sander Volten, Global CEO van 180, zal de groep leiden en een organisatie ontwikkelen waarin een geïntegreerd aanbod van talent, creativiteit, en expertises voor klanten centraal staat
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis