Tag Resultaten
Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.
Bronzen Euro Effie maakt Joe Public Belgium’s Most Effective Agency
Joe Public heeft een Bronzen Euro Effie gewonnen voor de Stream Big-campagne van VTM GO in de Best of Europe-categorie.
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Consultant - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Lead SEO & GEO
Springbok is per direct op zoek naar Lead SEO & GEO - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Marketing Analytics Consultant
Springbok is per direct op zoek naar Junior Marketing Analytics Consultant - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing Analytics Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing Analytics Consultant - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een SEO & GEO Consultant
Springbok is per direct op zoek naar SEO & GEO Consultant - Den Bosch
Merken500: deze 500 merken komen in de lijst
De wereld in 2025 verandert razendsnel en de plaats die merken in die wereld innemen, verandert al even snel mee. Net als hoe consumenten naar merken kijken. Dat is al lang niet meer een goed product of een goede dienst voor een redelijke prijs, hoewel nog heel wat merken hardnekkig in deze propositie blijven ronddobberen.
Marcel Surendonk: Evenementen zijn geen decor, maar context
In het gesprek legt hij uit waarom live-evenementen niet los moeten staan van campagnes, en hoe merken die het goed aanpakken blijvend impact maken.
Springbok wordt socialmediapartner BNP Paribas Fortis
De agency ondersteunt het interne team bij het professionaliseren en uitbouwen van de content- en kanaalaanpak.
Merken500, new Currency for Brands
De wereld in 2025 verandert razendsnel en de plaats die merken in die wereld innemen, verandert al even snel mee. Net als hoe consumenten naar merken kijken. Dat is al lang niet meer een goed product of een goede dienst voor een redelijke prijs, hoewel nog heel wat merken hardnekkig in deze propositie blijven ronddobberen.
Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.
Peter van Wijnaerde: Schorpioen is de laagst gemene deler
Lang voordat we pixels personaliseerden en audiences definieerden, maakten we reclame voor iedereen. Écht iedereen.
Emma Reunes: Cringe is cancelled
Toen ik een tiener was, voelde een TikTok maken als gevaarlijk terrein. Eén foute move en je werd al snel uitgelachen
Peter van Wijnaerde: Een like is geen connectie
De wereld bestaat uit duidelijke, gedefinieerde buckets. Algoritmes, politici en marketeers houden daarvan.
[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Designer
Springbok is per direct op zoek naar een Digital Designer - Den Bosch
Peter van Wijnaerde: Van Retail therapy naar Retail rage
Dell demonstreerde ons ooit dat het internet de middleman overbodig zou maken. Fast forward en we hebben een opaque tussenlaag. Vol dropship-tooltjes
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch
Job alarm! Springbok zoekt tal van nieuwe medewerkers
Ja, het staat er echt: Job alarm! In de creatieve industrie wordt er volop geklaagd over gebrek aan carrièremogelijkheden voor vooral jonge mensen.
Wehkamp kiest na pitch voor Dawn
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.
Peter van Wijnaerde: Mijn cv is niks meer waard
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie
Time To Make Sense 2025, een verslag
Het is dit jaar alweer voor de derde keer dat ik ben uitgenodigd door Springbok voor Time To Make Sense.
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch
Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.
Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
Sammy Colson: Springbok groeit door ondanks tegenwind in de sector
Tijdens de vierde editie van Time to Make Sense bij de Verbeke Foundation in Antwerpen spreekt Marketing Report met Sammy Colson, CEO van Springbok, over de uitdagingen én kansen waar bureaus voor staan
Peter van Wijnaerde: De besmette glans van AI
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie
[Vacatures] Springbok zoekt een New Business Director
Springbok is per direct op zoek naar een New Business Director - Den Bosch
Iris Gündel: Generaties versterken elkaar op de werkvloer
Tijdens het door Springbok georganiseerde inspiratie-event Time to Make Sense bij Verbeke Foundation in Waasland bij Antwerpen spreekt Iris Gündel, eigenaar van Voorkans
Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman
Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader
De Agency Benchmark onderzoekt jaarlijks de belangrijkste KPI’s die agencies hanteren en hoe deze per land verschillen
[Vacatures] Springbok zoekt een Data Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een Data Consultant - Den Bosch
Emma Reunes: Marketing is een vibe
Want hoe meer ik leer over marketing, hoe vaker ik zie dat sommige merken nog steeds denken dat mensen leven volgens een stappenplan: think, see, do
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Projectmanager Marketing Automation
Springbok is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch
Sanne van Kuijk: BUUT is bankieren op maat voor tieners
In Amsterdam wordt BUUT gepresenteerd: de bank van de makers van Tikkie die speciaal is ontwikkeld voor tieners en hun ouders
[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Strateeg
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Strateeg - Den Bosch
Peter van Wijnaerde: Call your shot, verstop je niet
Weet je wat er zo onweerstaanbaar is aan werken met data en AI? Niet dat het preciezer, goedkoper of vanzelf gaat. Het geeft een perfect excuus.
Peter van Wijnaerde: Dat is waar corporate logica breekt
Minecraft zag eruit als een downgrade. Geen verhaal. Geen fancy graphics. Geen realisme. Gewoon blokjes. Toch werd het de bestverkochte game ooit.
Peter van Wijnaerde: Al minstens 100 marketeers geloven hetzelfde
Ze zijn al met honderd, onze gasten van Time To Make Sense. Op papier doen ze allemaal hetzelfde: marketing.
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager
Springbok is per direct op zoek naar Projectmanager - Den Bosch
Peter van Wijnaerde: Liever heruitvinden dan blijven breken
Disruptie verkoopt. Powerpoints, headlines, prijzen. Iedereen wil de norm opblazen. Dat is sexy. Maar wie bouwt er eigenlijk nog? Wie zorgt ervoor dat wat overblijft ook werkt?
Peter van Wijnaerde: Slimme merken blijven twijfelen
Zekerheid is valuta. Daar koop je snelheid en impact mee. Denk je. Ik ken vooral vakidioten die overal heel zeker van zijn.
Peter van Wijnaerde: Kun je AI een geweten aandraaien?
Het probleem met AI is niet dat het emotioneel dom is. Het weet niet vanzelf wat echt telt. We trainen systemen om te voorspellen
Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.
Joe Public ontwikkelt Thuis in Italië-campagne Grand’Italia
Joe Public Amsterdam is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne, waarmee Grand’Italia haar positionering aanscherpt.
Peter van Wijnaerde: Porno gaat ons redden van big tech
Vroeger waren er drie soorten videobanden. Je had Betamax, Video 2000 en VHS. Technisch gezien waren Betamax en Video 2000 beter. Toch won VHS.
Peter van Wijnaerde: Algoritmes zijn betere verleiders
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Content Creator
Springbok is per direct op zoek naar Junior Content Creator - Den Bosch
Dawn aan de slag voor Natwerk
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.
Ward Muys: Peter is er even niet, ik wel
Ik zat laatst naar een campagne te kijken waarvan ik zeker wist: niemand heeft hier plezier aan gehad.
[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer
Springbok is per direct op zoek naar Digital Media Buyer - Den Bosch
Liridon Bejta: Data maken marketing meetbaar bij Springbok
Ook ging hij in op de rol van AI en de belofte van marketing automation om impact te creëren voor merken.
Joe Public ontwikkelt verscampagne ALDI
In de campagne van ALDI zien we twee pubers, die op een voor veel ouders herkenbare manier, door de winkel slenteren.
Peter van Wijnaerde: De strategie? Bind je vast
De waarde van een strategie zit in het vasthouden eraan. Strategie is kiezen en dan niet wiebelig worden zodra iemand iets roept over Gen Z of TikTok.
Youri Harmsen: Marketing automation versterkt creatief werk
In een gesprek met Bas Vlugt ging hij in op de rol van marketing binnen bedrijven, de uitdagingen van productintroducties
Peter van Wijnaerde: Creativiteit is te koop per flesje
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
Peter van Wijnaerde: Hyperpersoonlijk of hypervrijpostig?
Personalisatie begon ooit met iets onschuldigs, iemands voornaam gebruiken in een mail.
Michiel van Riemsdijk: Springbok is sparringpartner
In gesprek met Peter Wybenga licht hij toe hoe data en technologie zorgen voor groei en impact.
Ayvens en Dawn zetten occasionlease Europees in
Dawn ontwikkelde hiervoor de propositie en campagne Re-lease met Ayvens, die deze week van start gaat in Nederland en later in tien andere Europese landen.
Peter van Wijnaerde: oh OOH, we zien u graag
Want OOH doet werk. Het maakt een stad levendiger. Het zorgt voor bushokjes die jou droog houden
Joe Public groeit internationaal met een duidelijke missie
Joe Public groeit internationaal met een duidelijke missie. Pepe Marais over de wortels in Kaapstad, expansie naar Europa en de kracht van creativiteit
Peter van Wijnaerde: Mijn wenslijstje voor een marketingpaus
Misschien wordt het tijd dat ons vak ook een nieuwe paus kiest. Of pausin. Of paus-die/hun. Liefst dat laatste.
Tim Wolfs Chief Growth Officer Springbok Group
In zijn rol maakt hij deel uit van het managementteam en zal hij zich richten op de verdere groei en internationale ontwikkeling van het bureau.
[Vacatures] Springbok zoekt een Display Specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Display Specialist - Den Bosch
Peter van Wijnaerde: Marketing hoeft geen checkbox-marathon te zijn
Merkconsistentie in een notendop: datzelfde kleurtje, diezelfde boodschap, tone of voice uit een handleiding van 142 pagina’s waar niemand nog naar kijkt.
Directeur Nederland Pieter Meijer verlaat Springbok Agency
Loopbaanonderbreking voor reflectie, groei en verkenning van de toekomst van werk, met een specifieke interesse in hoe opkomende technologieën zoals AI slimmere samenwerking en zinvoller werk mogelijk kunnen maken
Peter van Wijnaerde: Mediamagnaat en mayonaise voor merken
Peter van Wijnaerde (CMO Springbok Agency) over het geheime recept van DPG Media.
Springbok wint pitch en gaat aan de slag voor WE Fashion
De keuze volgt na een pitchtraject waarbij meerdere bureaus betrokken waren.
Peter van Wijnaerde: C-levels snakken naar anders
Peter van Wijnaerde (CMO Springbok Agency) over AI-spel, werkgeluk, waarheid, wendbaarheid en mogelijkheden
Peter van Wijnaerde: Onze AI-toekomst maken we zelf
Peter van Wijnaerde (CMO Springbok Agency) over AI-spel, werkgeluk, waarheid, wendbaarheid en mogelijkheden
Loyalty schuift weer naar voren
Waar vroeger alle hoop lag bij campagnes en performance, belt men nu het loyalty-team.
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Creative
Springbok is per direct op zoek naar een Junior Creative - Amsterdam
Er leeft een verlangen dat zich niet laat meten
Kom, ga even mee. Even terug. Terug naar ochtenden met Chocopops en Telekids met Carlo en Irene als cafeïne.
Peter van Wijnaerde: Dit is dood en lang leve dat
In mijn jaren heb ik heel wat marketinglijken zien passeren. De winnaar, de meest gedoodverfde ten dode opgeschreven? E-mail
Dawn en de Baak lanceren derde seizoen leiderschapspodcast
In deze reeks staat intuïtie binnen leiderschap centraal. Met uiteenlopende gasten, van sporters tot advocaten en ondernemers, wordt intuïtie als vaak onderbelichte kwaliteit belicht. De podcast is nu te beluisteren via diverse kanalen.
Voel je ook hoe AI ons programmeert?
Dokter Google is met pensioen, dokter GPT heeft overgenomen. Nu ga ik minder vaak dood, ChatGPT weet dat ik gewoon te veel koffie drink.
Haha, wij zijn net mensen
Wij marketeers hebben de markt nog nooit zo strak in onze greep gehad
CMO’s komen en gaan, Cher en merken blijven bestaan
Dit werk is niet klaar in een jaartje. Zo’n plan zet je niet in een PowerPoint zonder beroertes uit te lokken. Het vraagt om een heldere kernboodchap die je goed kan briefen
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Display Consultant - Advertising
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Display Consultant - Advertising • Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Senior SEO Specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Senior SEO Specialist - Den Bosch
Een lach, een traan en een Loekie
Hé, weet je wat Nederlanders beter doen dan wij Belgen? Cabaret. Geen stand-up, geen typetje, geen schreeuwende comedian. Nee, cabaret, met een lach
[Vacatures] Springbok zoekt een Social Strateeg
Springbok is per direct op zoek naar een Social Strateeg - Amsterdam
Peter Van Wijnaerde: Jongens plagen is liefde vragen!
Sam Altman en Elon Musk kibbelen via journalisten, Kendrick Lamar en Drake vechten via beats en bars
[Vacancy] Springbok has a position for Digital Strategist
Springbok is directly looking for Digital Strategist - Den Bosch
Zeg nooit zomaar Superbowl-spotje tegen een Superbowl-spotje
Gisteren was het Superbowl. Amerikanen kijken naar sport, wij kijken naar spotjes en de clipjes van de halftime-show
[Vacatures] Springbok zoekt een Display Consultant - Advertising
Springbok is per direct op zoek naar een Display Consultant - Advertising - Den Bosch
De tijd van gescheiden werelden in marketing is voorbij
Creatieve teams kunnen zich niet langer verschuilen achter de grote ideeën en digitale marketeers lopen vast op oppervlakkige statistieken
[Vacatures] Springbok zoekt een Salesforce Marketing Cloud Developer
Springbok is per direct op zoek naar een Salesforce Marketing Cloud Developer
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een Technisch Consultant - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Campaign Developer
Springbok is per direct op zoek naar een Campaign Developer - Den Bosch
[Marketing Report TV] Erwin Hendriks (Springbok): Ik bevind me op het snijvlak van sales en thought leadership
Erwin Hendriks is Technology Director bij Springbok. Te gast bij Marketing Report TV praat hij met Bas Vlugt over de opkomst van generative AI, de oorsprong van kunstmatige intelligentie en hoe technologie bedrijven helpt om vooruitstrevende keuzes te maken.
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior display specialist - Advertising
Springbok is per direct op zoek naar een Junior display specialist - Advertising -Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een SEO Lead
Springbok is per direct op zoek naar een SEO Lead - Den Bosch
Springbok gaat samenwerking aan met AI-specialist Anam
Dit partnerschap brengt AI-persona's naar de markt die merken helpen om persoonlijk te communiceren met hun doelgroep – op elk moment en in elke taal.
[Vacatures] Springbok zoekt een Generative AI Engineer
Springbok is per direct op zoek naar een Generative AI Engineer - Den Bosch
Dawn ontwikkelt merkcampagne en rebranding voor vredesorganisatie PAX
Vrede is niet vanzelfsprekend. Dat is het ook nooit geweest, maar sinds kort ligt het weer op ieders lippen. En dat is geen goed teken. Voor vredesorganisatie PAX was het daarom hoog tijd om de oude veren af te schudden en hun relevantie met een vernieuwd merk te benadrukken.
Springbok behaalt B Corp-label na assessment
Springbok is officieel B Corp-gecertificeerd. Het keurmerk is alleen beschikbaar voor bedrijven die voldoen aan hoge standaarden
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Projectmanager Advertising
Springbok is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager Advertising - Hybrid
Dawn lanceert campagne: Kap Het Bostheater Niet
Door het korten op subsidies zal het Amsterdamse Bostheater, zoals vele andere gezelschappen en podia, ermee moeten kappen.
[Interview] Justine Passera (De Baak): Nadenken alleen is niet genoeg
De Baak heeft begin september zijn tweede campagne gelanceerd na een herpositionering in 2022. We spreken hierover met Justine Passera, marketing- en communicatiemanager bij De Baak.
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior display specialist Copy
Springbok is per direct op zoek naar een Junior display specialist Copy - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing Automation Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing Automation Consultant - Den Bosch
[Forum] Tachtig procent van merken heeft zorgen over gebruik van GenAI door bureaus. So what?
De vraag van vandaag is gebaseerd op recent onderzoek van World Federation of Advertisers waaruit blijkt dat Tachtig procent van merken heeft zorgen over gebruik van GenAI door bureaus.
[Forum] Michiel van Riemsdijk: Springbok omarmt de mogelijkheden van Generatieve AI met open armen
[Forum] Michiel van Riemsdijk: Springbok omarmt de mogelijkheden van Generatieve AI met open armen
Springbok en Joe Public breiden samenwerking uit in Zuid-Afrika
Springbok zal JoeLabs, de digitale studio van Joe Public, ondersteunen bij verdere uitbouw en innovatie.
Ik ervaar crisis-actie van Dawn richt zich op onderbelichte maatschappelijke problemen
In reactie op de aankondiging van het willen uitroepen van een asielcrisis door kabinet-Schoof vraagt de actie Ik ervaar crisis aandacht voor andere crises
Springbok lanceert AI-gebaseerde Tone of Voice-assistenten
Deze assistants zetten merkrichtlijnen om tot heldere AI-instructies, waardoor merken altijd en overal in hun eigen stijl kunnen communiceren.
Springbok: Time to Make Sense 2024, Biesbosch. Een verslag
Een jaar nadat de dierentuin van Antwerpen host was van Springbok's Time to Make Sense Summit, is het dit jaar de beurt aan de Biesbosch. Eens per jaar organiseert Springbok een inspiratie event voor klanten en medewerkers en dat doet Springbok zo zuiver mogelijk. Dat betekent: 100% inspiratie en 0% promotie.
[Interview] Niek Kessels, Sharon de Graaf en Brenda Waegemaekers over de creatieve driehoek van Dawn
Dawn profileert zich met een creatieve driehoek waar design, art direction en copywriting samenkomen. We spreken hierover met de driehoek zelf: Niek Kessels (Creative Director Design) Sharon de Graaf (Creative Director Art) en Brenda Waegemaekers (Creative Director Copy)
Peter Van Wijnaerde (CMO) en Antoine Houtsma in MT Springbok Agency
Vernieuwd Springbok-management versterkt de mix van creatieve en digitale expertise
Springbok en Joe Public aan de slag voor Xerius
Na een selectieprocedure koos Xerius, dé partner voor starters én zelfstandigen, voor Springbok als communicatiebureau
Tom Dehaes Brand & Campaign Strategist Springbok Agency
Als merk- en campagnestrateeg voegt hij acht jaar aan ervaring toe aan het team van strategisch directeur Tomas Sweertvaegher.
Dawn ontwikkelt campagne van de Baak met pleidooi voor intuïtie
Het creatieve bureau Dawn heeft voor De Baak een vervolg op de campagne Stop. Dat geeft ruimte ontwikkeld. De campagne is gericht op voelen, een volgens de Baak belangrijk aspect van leiderschap
Springbok Agency organiseert Time to Make Sense Summit
Springbok Agency brengt dit jaar denkers en innovators samen tijdens de Time to Make Sense Summit, die plaatsvindt op 19 september in De Biesbosch.
Joe Public Belgium ontwikkelt branding Lokerse Feesten
Joe Public Belgium heeft na een gewonnen pitch de branding ontwikkeld voor de Lokerse Feesten. Dit muziekfestival bestaat in 2025 50 jaar. De samenwerking tussen Joe Public Belgium en Lokerse Feesten zal minstens 3 jaar duren
[Vacatures] Springbok zoekt een Search Advertising Engineer
Springbok is per direct op zoek naar een Search Advertising Engineer -Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Full Stack Developer
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Full Stack Developer -Amsterdam
Jeroen van Eck weg bij Joe Public Amsterdam, nieuw in MT: Marcel Hartog, Jolies van Rijn, Mats Wilke, Ruben van Dijk en Merel Groenenboom
Jeroen van Eck weg bij Joe Public Amsterdam, nieuw in MT: Marcel Hartog, Jolies van Rijn, Mats Wilke, Ruben van Dijk en Merel Groenenboom
Springbok digitale en creatieve agency voor energieplatform Vandebron
Duurzaam energieplatform Vandebron kiest vanuit de digitale en creatieve pitch met uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s, twee keer voor Springbok
Springbok Agency wint Battle of the Agencies bij EMAS Awards 2024
Hun creatieve e-mailcampagne voor Brabantia overtuigde zowel de vakjury als de klant.
[Marketing Report Cannes 2024] Michiel van Riemsdijk (Springbok Group) over bijzondere ontmoetingen in Cannes
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report
[Marketing Report Cannes 2024] Pieter Staes: Joe Public Belgium en Springbok vormen een krachtige combinatie
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report
Springbok Belgium bundelt Belgische creativiteit via Joe Public Belgium
De Springbok Groep bundelt het creatieve talent in België voortaan onder de koepel Joe Public Belgium. De digital & creative groep krijgt zo een creatief agentschap met dertig concept creatieven, strategen, designers en studio-specialisten, onder creatieve leiding van Pieter Staes en Manuel Ostyn
Dawn ontwikkelt merkcampagne voor Vandebron
Energieplatform Vandebron lanceert een merkcampagne: 200.000 vandebronners willen vooruit. De campagne is ontwikkeld door creatief strategisch bureau Dawn
[Marketing Report TV] Michiel van Riemsdijk over het tot stand komen van Springbok Agency
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Michiel van Riemsdijk over samenwerking tussen bureaus, managen vanuit de cockpit en het tot stand komen van Springbok Agency
Springbok & Belgische Ethias met generatieve AI
Digitaal & creatief communicatiebureau Springbok en de Belgische verzekeraar Ethias hebben generatieve AI ingezet in hun meest recente nationale campagne
Springbok herintroduceert bureaunaam Dawn; David Snellenberg verlaat Springbok
Springbok heeft de naam Dawn opnieuw in gebruik genomen voor het Nederlandse gespecialiseerde bureau met de focus op branding en creative consultancy. Op 29 september 2023 maakte Springbok bekend dat het de naam Dawn inwisselde voor Springbok
Marketing Report feliciteert alle partners met hun ADCN Lampen 2024
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Amp.Amsterdam, DEPT, Cheil, Joe Public en N=5 wonnen of waren betrokken bij 45 lampen
[Column] Stan Dorgelo: 9 key-takeaways van Google Cloud Next '24 om op in te zetten
In Sin City heeft een team van dataconsultants van Springbok kennisgenomen van de ontwikkelingen rondom het Google Cloud Platform. Stan Dorgelo, Data Lead, beschrijft zijn bevindingen
Springbok lanceert website met sustainable webdesign voor Mourik
Het bouwbedrijf Mourik heeft zijn door Springbok ontwikkelde website gelanceerd. De website is gebouwd volgens de principes van sustainable webdesign
[Dutch PR Awards 2024] Zes genomineerden voor PR Persoon van het Jaar
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor deze prijs
Boels Rental kiest voor Springbok en lanceert lentecampagne
Na een korte pitch procedure hebben Springbok en Boels Rental samen het digitale en creatieve concept en de campagne ontwikkeld
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior display specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Junior display specialist -Den Bosch
[The List] Springbok
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten
Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen
[Vacatures] Springbok zoekt een Senior Digital Strategist
Springbok is per direct op zoek naar een:Senior Digital Strategist-Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een SEO Specialist
Springbok is per direct op zoek naar een SEO Specialist - Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing Analytics Specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing Analytics Specialist-Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Data Engineer
Springbok is per direct op zoek naar een:Data Engineer-Den Bosch
[Interview] Sammy Colson (Springbok Group): Wij zijn futureproof
We spreken Sammy Colson over Springbok, waar digitale en creatieve inzichten samenkomen voor effectieve campagnes en een duurzame bedrijfsvoering
Springbok heeft zijn team uitgebreid met 34 talenten
De synergie tussen technologie, creativiteit en merk-denken is voor de talenten de belangrijkste reden om voor Springbok te kiezen
Springbok ontwikkelt radiocampagne voor Fastned
Springbok heeft een radiocampagne voor Fastned ontwikkeld. Fastned is een Europese snellaadbedrijf dat daarmee zijn verschillende soorten laders onder de aandacht wil brengen
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Specialist Copy
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Specialist Copy in Den Bosch
Esther Overmars verlaat Springbok
Esther Overmars, een bekende naam in de industrie, heeft Springbok verlaten. Ze kwam voorjaar 2021 binnen bij dawn als Strategy Director. Een jaar later werd ze Strategy Lead. Dawn werd overgenomen door en ging op in Spingbok
[Interview] Lisette-Akkerman en Antoine Houtsma over de gewonnen ALDI-pitch van Joe Public Amsterdam
ALDI Nederland heeft onlangs Joe Public Amsterdam gekozen als creatief bureau voor al zijn uitingen. We spreken Lisette van Hooff-Akkerman, Director Customer Strategy Marketing & Communications van ALDI Nederland en Antoine Houtsma, Managing Director en oprichter van Joe Public Amsterdam
ALDI kiest voor Joe Public Amsterdam
Na een pitch waarvoor meerdere bureaus werden uitgenodigd heeft ALDI gekozen voor Joe Public Amsterdam.
Springbok ontwikkelt campagne Brand New Day
Brand New Day wil met het lanceren van de campagne urgentie creëren over pensioenen voor de generatie die er zo langzaamaan echt over na moet gaan denken
Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up
Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?
Springbok ontwikkelt tweede seizoen podcast de Baak
In het tweede seizoen van de podcast Ongeboren Leiders biedt de Baak een andere kijk op leiderschap. Het kan van alles betekenen
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Specialist - Den Bosch
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Specialist in Den Bosch
[Vacancy] Springbok Amsterdam has a position for a Motion Designer
Springbok Amsterdam is directly looking for a Motion Designer
Springbok wint Proximus pitch in België
Na een strenge selectieprocedure voor een partner in performance marketing heeft Proximus ervoor gekozen samen te werken met twee gerenommeerde agentschappen, WPP en Springbok, om zijn initiatieven op het vlak van performance marketing verder uit te bouwen
[Vacatures] Springbok zoekt een SEO Specialist - Den Bosch
Springbok is per direct op zoek naar een SEO Specialist in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Marketing Automation Developer
Springbok is per direct op zoek naar een Junior Marketing Automation Developer in Den Bosch
[SHOWREEL!] Springbok
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Dawn gaat verder onder de naam Springbok, Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga gaan bureau leiden, andere rol Inge Ligthart
Met de rebranding zet het de volgende stap als onderdeel van de internationale digitale en creatieve agency voor positieve groei
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer Time to make sense
[Vacatures] Springbok zoekt een Copywriter
Springbok is per direct op zoek naar een Copywriter in Den Bosch
Joe Public en Springbok komen met Belgische campagne voor Burger King
In de campagne wordt duidelijk gemaakt dat de snelste weg voor een zogeheten Whopper de My Burger King-app is. De campagne loopt in België.
Vjèze Fur kookt bij Chez Springbok tijdens Adnight
Ter gelegenheid van Adnight komt Vjèze Fur (Freddy Tratlehner, bekend van de Jeugd van Tegenwoordig) koken bij het digitale en creatieve bureau Springbok
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior UI designer
Springbok is per direct op zoek naar een Medior UI designer in Amsterdam
[Vacatures] Springbok zoekt een Creative Projectmanager
Springbok is per direct op zoek naar een Creative Projectmanager in Amsterdam
[Vacatures] Springbok zoekt een Social advertising specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Social advertising specialist in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior social advertising specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Junior social advertising specialist in Den Bosch
[De Belofte 2023] Michiel van Riemsdijk over Femke Smit
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht Michiel van Riemsdijk is Femke Smit, Lead Data bij Springbok Agency
[De Belofte 2023] Inge Ligthart over Leonieke Batenburg
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht van Inge Ligthart is Leonieke Batenburg, Projectmanager bij Dawn
[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis) over de door Natwerk gewonnen pitch
Onlangs werd bekend dat Natwerk de uitgezette pitch van Zilveren Kruis heeft gewonnen voor het creatieve account. We spreken Roel van der Heijden, Senior Manager Merk & Marketing bij Zilveren Kruis over de pitch, het afscheid van Dawn (Springbok) en de keuze voor Natwerk
[De Belofte 2023] David Snellenberg over Jurian van der Hoeven
Specialist in je vak. Maar genoeg Generalist om je specialisme in het grote geheel te zien. Jurian van der Hoeven is Arabist. Werkte aan een tech-muziek start up. En kwam jaren geleden langs bij Dawn, toen nog in Amsterdam Noord. Nu is hij Partner bij Springbok en mede verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Dawn Amsterdam, de creatief strategische tak van Springbok.
[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Marketeer
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Marketeer in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior Business Developer
Springbok is per direct op zoek naar een Junior Business Developer in Amsterdam
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Specialist
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Specialist in Den Bosch
MyFamily haalt Springbok in huis
Na een competitie waarbij 15 agency's zich kandidaat stelden, won Springbok in de laatste ronde van drie andere bureaus.
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch Consultant - Marketing Automation
Springbok is per direct op zoek naar een Technisch Consultant - Marketing Automation in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Salesforce Consultant
Springbok is per direct op zoek naar een Salesforce Consultant in Den Bosch
[Cannes Report] Creatieven over reclame
Sharon de Graaf, creative director bij het Nederlandse dawn en Kenny Vermeulen, creative director bij het Belgische Duke & Grace
[Cannes Report] Creatieven over hun emoties
Sharon de Graaf, creative director bij het Nederlandse dawn en Kenny Vermeulen, creative director bij het Belgische Duke & Grace
[Marketing Report Cannes] Kenny Vermeulen over creativiteit en de reclamewereld in België
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report
[Marketing Report Cannes] Sharon de Graaf over Mike White
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report
[Cannes Report] Creatieven over inspiratiebronnen en Grand Prix winnaars
Sharon de Graaf, creative director bij het Nederlandse dawn en Kenny Vermeulen, creative director bij het Belgische Duke & Grace
[Cannes Report] Creatieven over je authentic voice vinden
Sharon de Graaf, creative director bij het Nederlandse dawn en Kenny Vermeulen, creative director bij het Vlaamse Duke & Grace
[Cannes Report] Wat maakt goede reclame?
Cannes door de ogen van creative directors Sharon en Kenny.
Springbok ontwikkelt Ethias-campagneplatform voor jonge Belgen
De Belgische verzekeraar Ethias heeft een op Belgische twintigers door Springbok ontwikkeld campagneplatform gelanceerd. Met #FailBetter wil Ethias twintigers aanmoedigen om nieuwe stappen te zetten in het leven. Een leven dat bestaat uit vallen en opstaan
Springbok x Dawn ontwikkelt ARTIS-campagne
Onder de noemer ARTIS leeft heeft het creatief bureau Springbok x Dawn x een campagne ontwikkelt om de onderlinge verbondenheid tussen mens, dier, planten, microben en planeten te benadrukken
Duke & Grace/Springbok voegt VLAM toe aan portfolio
Duke & Grace/Springbok voegt VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, toe aan haar portfolio
Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK
Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap. Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s
Dawn en ARTIS lanceren AI-actie: Animal Intelligence
ARTIS lanceert een ludieke actie, ontwikkeld door Dawn, a Springbok Agency, waarin ze inhaken op de tijdgeest om de kracht van natuur te laten zien
[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing analytics specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing analytics specialist in Den Bosch
Springbok en OFFICEU transformeren kerk tot hoofdkantoor met buurtfunctie
Communicatiebureau Springbok en de architecten van OFFICEU hebben de Sint-Albertus kerk in Mechelen een bijzondere dubbelfunctie gegeven
Duke & Grace/Springbok verzorgen employer branding ZORG
AZ Sint-Elisabeth (Zottegem) en az Glorieux (Ronse) werken nauw samen in het samenwerkingsverband ZORG.
[Vacatures] Springbok zoekt een Business developer
Springbok is per direct op zoek naar een Business developer in Den Bosch
Springbok gaat samenwerking aan met Adobe en Yoeri Conickx
Springbok zet verder in op Adobe en is nu officieel Adobe Solution Partner. De brandtech agency werkt al jaren met Adobe en heeft Yoeri Conickx als Technology Director aangetrokken om het team te versterken
[Vacatures] Springbok zoekt een Senior data strateeg
Springbok is per direct op zoek naar een Senior data strateeg in Den Bosch
[Interview] Inge Ligthart (Dawn): Wij bieden merken Mission Driven Growth
Inge Ligthart is CEO bij Dawn en CSO bij Springbok Groep. We spreken haar over duurzaamheid, Mission Driven Growth en de toekomst van de bureauwereld
[Interview] Kim Verhaeghen: Springbok wil duurzaamheid en verantwoordelijkheid in controversieel digital advertising landschap
Niet iedereen kent Springbok. Superbekend in België en sinds de overname van Adeptiv (2020) en Dawn (2022), bouwt het brandtech agency aan zijn Nederlandse ambities. We spreken CEO Kim Verhaeghen over zijn ambities en plannen
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch consultant - marketing automation
Springbok is per direct op zoek naar een Technisch consultant - marketing automation in Den Bosch
[Vacatures] Springbok zoekt een Technisch projectmanager
Springbok is per direct op zoek naar een Technisch projectmanager in Den Bosch
Dawn ontwikkelt campagne over genderongelijkheid voor Oxfam Novib
De campagne laat zien wat die ongelijkheid betekent voor iedereen die géén man is
[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEO specialist
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEO Specialist in Den Bosch
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis