Tag Resultaten
Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.
Peter van Wijnaerde: Schorpioen is de laagst gemene deler
Lang voordat we pixels personaliseerden en audiences definieerden, maakten we reclame voor iedereen. Écht iedereen.
Peter van Wijnaerde: Een like is geen connectie
De wereld bestaat uit duidelijke, gedefinieerde buckets. Algoritmes, politici en marketeers houden daarvan.
Peter van Wijnaerde: Van Retail therapy naar Retail rage
Dell demonstreerde ons ooit dat het internet de middleman overbodig zou maken. Fast forward en we hebben een opaque tussenlaag. Vol dropship-tooltjes
Peter van Wijnaerde: Mijn cv is niks meer waard
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie
Peter van Wijnaerde: De besmette glans van AI
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie
Peter van Wijnaerde: Call your shot, verstop je niet
Weet je wat er zo onweerstaanbaar is aan werken met data en AI? Niet dat het preciezer, goedkoper of vanzelf gaat. Het geeft een perfect excuus.
Peter van Wijnaerde: Dat is waar corporate logica breekt
Minecraft zag eruit als een downgrade. Geen verhaal. Geen fancy graphics. Geen realisme. Gewoon blokjes. Toch werd het de bestverkochte game ooit.
Peter van Wijnaerde: Al minstens 100 marketeers geloven hetzelfde
Ze zijn al met honderd, onze gasten van Time To Make Sense. Op papier doen ze allemaal hetzelfde: marketing.
Peter van Wijnaerde: Liever heruitvinden dan blijven breken
Disruptie verkoopt. Powerpoints, headlines, prijzen. Iedereen wil de norm opblazen. Dat is sexy. Maar wie bouwt er eigenlijk nog? Wie zorgt ervoor dat wat overblijft ook werkt?
Peter van Wijnaerde: Slimme merken blijven twijfelen
Zekerheid is valuta. Daar koop je snelheid en impact mee. Denk je. Ik ken vooral vakidioten die overal heel zeker van zijn.
Peter van Wijnaerde: Kun je AI een geweten aandraaien?
Het probleem met AI is niet dat het emotioneel dom is. Het weet niet vanzelf wat echt telt. We trainen systemen om te voorspellen
Peter van Wijnaerde: Porno gaat ons redden van big tech
Vroeger waren er drie soorten videobanden. Je had Betamax, Video 2000 en VHS. Technisch gezien waren Betamax en Video 2000 beter. Toch won VHS.
Peter van Wijnaerde: Algoritmes zijn betere verleiders
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
Ward Muys: Peter is er even niet, ik wel
Ik zat laatst naar een campagne te kijken waarvan ik zeker wist: niemand heeft hier plezier aan gehad.
Peter van Wijnaerde: De strategie? Bind je vast
De waarde van een strategie zit in het vasthouden eraan. Strategie is kiezen en dan niet wiebelig worden zodra iemand iets roept over Gen Z of TikTok.
Peter van Wijnaerde: Creativiteit is te koop per flesje
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
Peter van Wijnaerde: Hyperpersoonlijk of hypervrijpostig?
Personalisatie begon ooit met iets onschuldigs, iemands voornaam gebruiken in een mail.
Peter van Wijnaerde: oh OOH, we zien u graag
Want OOH doet werk. Het maakt een stad levendiger. Het zorgt voor bushokjes die jou droog houden
Peter van Wijnaerde: Mijn wenslijstje voor een marketingpaus
Misschien wordt het tijd dat ons vak ook een nieuwe paus kiest. Of pausin. Of paus-die/hun. Liefst dat laatste.
Peter van Wijnaerde: Marketing hoeft geen checkbox-marathon te zijn
Merkconsistentie in een notendop: datzelfde kleurtje, diezelfde boodschap, tone of voice uit een handleiding van 142 pagina’s waar niemand nog naar kijkt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.
Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.
[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
[Vacatures] Qmusic zoekt een Video-Editor
Qmusic is per direct op zoek naar Video-Editor - Amsterdam
[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis