Tag Resultaten
Patrick Petersen: Met AI-boek genomineerd voor AI Award
We ondervragen de genomineerde MarketingReport-columnist Patrick Petersen die met zijn AI-creativiteit voor professionals kans maakt op een prijs.
Winactie: Generatieve AI voor professionals door Patrick Petersen
Dit boek biedt een praktisch en actueel overzicht van alles wat je nodig hebt om AI in te zetten voor slimme contentcreatie
Patrick Petersen: GenAI is tovenarij met alcoholpromillage
Terwijl half creatief Nederland nog in de ontkenningsfase zit (“AI? Dat doet toch niks écht origineels?”), dacht ik: laat ik eens helpen. Of stoken.
Patrick Petersen: De GenAI-gelofte
We leven in het tijdperk van de GenAI-gelofte: alles sneller, slimmer, creatiever. Ik mocht er recentelijk een boek over schrijven voor professionals.
Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon
Claims richting Midjourney en OpenAI, recente grote copyrightclaims richting Apple, maar toch vooral de groeiende angst in Silicon Valley dat de AI-bubble barst.
Patrick Petersen: ChatGPT is slecht voor je brein
Steeds meer – vooral jonge gebruikers - zetten ChatGPT in als een soort mentale coach met blind vertrouwen
Patrick Petersen: Domme taalmodellen zoeken data
De digitale alwetenden die zogenaamd slimmer zijn dan jij en ik, blijken in werkelijkheid verslaafde datavreters
Patrick Petersen: Vieze data zijn vieze AI
Klimaatverandering? Even een promptje intypen en klaar: schone lucht en ijskappen die zichzelf weer lijmen. Ziekten? Vergeet decennia onderzoek
Patrick Petersen: Klapt u mee met de AI-bubbel?
De eerste grote juridische processen tegen bewezen auteursrechtenschendingen door de partijen achter AI-chatbots hebben hun uitspraken gekregen
Patrick Petersen: RIP AI-trendwatchers
De rapporten waarschuwen ons voor het feit dat rond de 95% van de AI-projecten faalt en helemaal geen verbetering biedt.
Patrick Petersen: Aaai.. de kunstmatige relaties werken niet
Maar kom op: zijn menselijke relaties nu echt zo fantastisch geweest? Kijk naar de scheidingscijfers, de datingapps vol oude foto's
Patrick Petersen: Factcheck voor dummies
Het is eindelijk duidelijk: de populaire AI-chatbots, zoals ChatGPT en Gemini, gaan niet factchecken voor ons, maar óns opvoeden.
Patrick Petersen: Nummer 1 in ChatGPT (voor slechts 49 euro)
Het liefst willen de autoriteit zijn die de beste antwoorden (met bronmeldingen in de vorm van waardevolle deeplinks) middels AI-chats deelt.
Patrick Petersen: AI lost alles op (behalve gezond verstand)
Goed nieuws! We hoeven binnenkort helemaal niets meer zelf te doen. Denken? Overrated. Beslissen? Laat dat maar aan de algoritmes over.
Patrick Petersen: Nu met 33 procent meer AI!
Vroegâh had je gewoon reclame. Een beetje overdrijven, een voice-over met BN’er-stem, een glanzende verpakking en vooral de belofte van: meer-meer-meer.
Patrick Petersen: Is AI slim of de mens dom?
Kun je kunstmatige intelligentie nog "intelligent" noemen als het geen bewustzijn of begrip heeft? Is het vooral een projectie van onze verwachtingen?
Patrick Petersen: Hoe Edgy-AI jouw wc-bril empathisch maakt
Edge AI is eigenlijk al een tijdje om ons heen maar wordt nu in het popi AI-domein getrokken. Edgy AI-washing dus.
Patrick Petersen: In conflict met mijn AI-agenda-assistent!
Ik heb een afspraak in het centrum. Althans, dat beweert mijn AI-agenda zo direct bij het wakker worden.
Patrick Petersen: AI-expert want u kunt ChatGPT openen!
Laten we de nieuwe realiteit even omarmen: de zelfbenoemde AI-expert is officieel gedevalueerd tot het niveau van Ik heb ooit Clippy gezien op Word 97
Patrick Petersen: AI-agents stalken en controleren in één
Je kent ze wel: de veelgenoemde AI-agents. Bij toepassing in media en marketing noemen we de ontwikkeling agentic marketing
Patrick Petersen: Apple noemt AI-modellen onbetrouwbaar
Ah, juni. De maand waarin tech journalisten hun koffers pakken voor Apple’s jaarlijkse zelfverheerlijkingsritueel: de Worldwide Developers Conference
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.
Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.
RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.
Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.
Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis