Tag Resultaten
Ster presenteert eerste Kerstreclame Première op primetime
Ster introduceert op zaterdag 6 december de Kerstreclame Première: een uitzending waarin de Nederlandse feestdagenreclames gebundeld worden
NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's
Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent
Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.
SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media
Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht
NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt
Ster: omzetcijfers eerste half jaar 2025 fors gedaald, tv -18,5%
Ster heeft bekend gemaakt over het eerste half jaar 15,8 procent minder aan omzet te hebben gedraaid om uit te komen op 88,88 mljoen euro omzet
Loeki de Leeuw viert 60 jaar Ster met speciale filmpjes
Ster bestaat 60 jaar en viert dat met speciale Loeki de Leeuw-filmpjes. De feestelijke filmpjes zijn te zien rondom de reclameblokken op televisie.
Genomineerden tweede kwartaal Ster Gouden Loeki 2025 bekend
Onder de bureaus die meedingen bevinden zich TBWA\NEBOKO, Alfred International, Dentsu Creative Amsterdam en NOISE Amsterdam.
Talpa Network: overheid potentiële stoorzender
Talpa Network heeft Station10 (van Heiko Bleeker) opdracht gegeven de gevolgen de verruiming online reclame bij de NPO/Ster Talpa Network te onderzoeken
NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.
Omzet Ster 2024 daalt naar 211,6 miljoen euro
De publieke reclameverkooporganisatie Ster heeft in 2024 een omzet van 211,6 miljoen euro gerealiseerd
NPO-Plan kabinet moddert door met oude wijn in nieuwe zakken
De hervormingsplannen van de regering Schoof I die minister Eppo Bruins voorstelt betekenen vooral een stap terug naar het verleden en het creëren van nog meer bestuurlijke chaos in het publieke omroepbestel
Voorstel NPO: brede taakopdracht met reclame en omroephuizen
Minister Eppo Bruins (NSC) heeft zijn plan naar de Tweede Kamer gestuurd voor de hervorming van de landelijke publieke omroep per 1 januari 2029. De minister blijft uitgaan van een brede publieke taakopdracht en geen aanvullende taakopdracht
Wetsvoorstel Eppo Bruins: NPO-reclame blijft op 8 procent
Eppo Bruins (NSC) heeft in de toelichting op een kleine mediawetswijziging opgenomen dat de hoeveelheid reclame bij de NPO niet langer verlaagd wordt
Frank Volmer over de Gouden Loeki 2024
Marketing Report is bij Ster Gouden Loeki. We spreken met Bas Verheijen, Chief Commercial Officer van HEMA. Samen met Hotel L'Amour wint HEMA voor het tweede jaar op rij de Gouden Loeki
Bas Verheijen (HEMA) over de Gouden Loeki 2024
Marketing Report is bij Ster Gouden Loeki. We spreken met Bas Verheijen, Chief Commercial Officer van HEMA. Samen met Hotel L'Amour wint HEMA voor het tweede jaar op rij de Gouden Loeki
HEMA/Hotel L’Amour wint Gouden Loeki
HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. KiKa en Joe Public sleepten de eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht
Thomas Rabe (RTL Group): Ster/NPO lastig voor RTL Nederland
Thomas Rabe, CEO van RTL Group, vindt dat de aanwezigheid van Ster-reclame bij de NPO, in combinatie met een sterke sportprogrammering, het voor commerciële omroepen moeilijk maakt om te concurreren.
Screenforce lanceert SpotDeli
Brancheorganisatie Screenforce heeft onder de naam SpotDeli een platform gelanceerd voor het aanleveren van tv-commercials en billboards. Ster, Ad Alliance (RTL Nederland) en Talpa Media (Talpa Network) zijn bij dit netwerk aangesloten
Een lach, een traan en een Loekie
Hé, weet je wat Nederlanders beter doen dan wij Belgen? Cabaret. Geen stand-up, geen typetje, geen schreeuwende comedian. Nee, cabaret, met een lach
Finalisten Gouden Loekie bekend
De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten.
De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2024 Q4
De Ster Gouden Loeki-genomineerden van het vierde en laatste kwartaal van 2024 zijn bekend.
Ster ziet resultaat 2024 dalen naar 190 miljoen euro
Het netto resultaat van de Ster over 2024 bedroeg 190 miljoen euro; dit is een daling van 5,5 procent vergeleken met 2023. Toch is het 9 miljoen hoger dan het ministerie van OCW in zijn mediabegroting had geprognotiseerd
Joe Public genomineerd voor Gouden Loeki
De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki in de categorie goede doelen zijn bekend.
Kijkcijfers 2024: stabiel ten opzichte van 2023
Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de jaarcijfers 2024 van het NMO Kijkonderzoek bekend gemaakt. Hieruit blijkt dat de markt een stabiele situatie vertoond
Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report
Minister Eppo Bruins: Eerst impactanalyse over uitbreiden Ster-reclame bij NPO; sector verbijsterd
Minister Eppo Bruins (NSC) van OCW gaat een impactanalyse uitvoeren over het eventueel uitbreiden van (online) reclamemogelijkheden bij de NPO voor de Ster
Tweede Kamer wil dat Ster 50 miljoen extra reclame ophaalt voor NPO vanaf 2027
De Ster moet 50 miljoen euro extra ophalen uit de markt per 2027 om een korting van 50 miljoen op de mediabegroting op te vangen. Dit is een resultaat van onderhandelingen met betrekking tot de onderwijsbegroting
Mediabegroting 2025: NPO krijgt 981,5 miljoen; RPO 191,4 miljoen
De NPO ontvangt in 2025 van het ministerie van OCW 981,5 miljoen euro. Dat is ruim 17,5 miljoen euro meer dan in 2024. De Regionale Publieke Omroepen (RPO) krijgen daarnaast 191,4 miljoen euro toegewezen (2024: 182 miljoen euro). Dit blijkt uit de mediabegrotingsbrief 2025, die minister Eppo Bruins (NSC) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
VVD wil reclameluw publiek omroepsysteem met vijf mediahuizen; geen omroepverenigingen
De VVD heeft in een eigen voorstel een drastische hervorming voorgesteld van het Nederlandse landelijke publieke omroepstelsel. Claire Martens-America stelt dat het huidige systeem, met negen omroepverenigingen, dertien omroepen en twee taakomroepen, onnodig complex en veel te duur is
Reclamecollectie Ster voortaan volledig bij Beeld & Geluid
Ster heeft zijn volledige digitale reclamecollectie overgedragen aan Beeld & Geluid. Niet alleen reclames uit het verleden zijn voortaan terug te vinden in het media-archief, ook alle toekomstige reclames zullen instromen in de collectie
Alfred International en TBWA\NEBOKO bij winnaars Q3 Ster Gouden Loeki 2024
De derde lichting kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van 2024 is bekend.
Ster: basisspotlengte tv blijft 30 seconden; commerciële banners bij NPO
De Ster is per 1 oktober 2024 begonnen met het verkopen van commerciële banners in de online omgeving van de NPO. Tot voor kort was dit enkel mogelijk voor partijen met boodschappen van algemeen nut (goede doelen en politieke partijen)
Minister Eppo Bruins: hoeveelheid Ster-zendtijd bij NPO-tv blijft 8 procent
Minister Eppo Bruins (NSC) wil afzien van de door oud-minister Arie Slob (ChistenUnie) ingezette lijn om de hoeveelheid (Ster-)reclamezendtijd bij de lineaire tv-zenders van de NPO geleidelijk te laten dalen van 10 naar 5 procent in 2026
NPO presenteert tv-seizoen 2024-2025
De NPO heeft zijn tv-seizoen 2024-2025 gepresenteerd. Zonder daarbij aan te geven waar de focus voor de NPO ligt, werden tientallen verse titels gepresenteerd in Studio 21 in het Hilversum Mediapark
Douwe Egberts & TBWA bij winnaars Q2 Ster Gouden Loeki 2024 met Burendag 2024
De kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend.
Joe Public drie keer genomineerd bij Ster Gouden Loeki voor goede doelen
De eerste genomineerden voor de Ster Gouden Loeki voor goede doelen zijn bekend. Opvallend is dat Joe Public drie van de zes nominaties binnen heeft in deze categorie
Ster lanceert podcast over starten met reclame met Splinter Chabot
Ster lanceert haar eerste podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten.
Talpa Media Solutions overweegt naast Ster ook spots van 20 seconden; geen Ster-prijsverhogingen
Talpa Media Solutions overweegt in navolging van de Ster ook de invoering van een standaard spotlengte van de tv-commercials naar 20 seconden te verkorten. Die is thans 30 seconden
Ster: 217,7 miljoen euro omzet in 2023; tv-omzet daalt en radio stijgt
De Ster heeft in 2023 in totaal 217,7 miljoen euro omzet geboekt. Dat is 13,8 miljoen minder dan 2022. Het (netto) resultaat van de Ster bedroeg 201 miljoen euro
Dit zijn de kwartaalwinnaars van Q1 voor de Ster Gouden Loeki 2024
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 10 commercials maken kans op de prijs.
Ster start eigen campagne: Ster Reclamestarter
De Ster is een campagne gestart onder de naam Ster Reclamestarter. Ster Reclamestarter is een online omgeving waar ondernemers die starten met reclame, toegang tot hulpmiddelen en voorbeelden krijgen
Verlenging concessie NPO van demissionaire regering stuit op weerstand PVV/VVD/NSC/BBB
Demissionair staatssecretaris Fleur Gräper-Van Koolwijk (D66) wil haar plan doorzetten om de bestaande concessie van de NPO met twee jaar tot 1 januari 2029 te laten verlengen. De formerende partijen PVV, VVD, NSC en BBB zijn hier echter tegen
He wat leuk! Een bericht van....de bvA die opkomt voor de NPO (en Ster)
Henriette van Swinderen, algemeen directeeur van bvA heeft een open brief geschreven aan de informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol om de NPO (en de Ster) een hart onder de riem te steken
HEMA en Hotel L’Amour winnen Ster Gouden Loeki 2023, Alfred en Dentsu Creative runners-up
HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Calvé (Alfred) en KPN (Dentsu Creative)
Talpa Media Solutions en Ad Alliance verhogen tarieven na daling kijktijd
Talpa Media Solutions verhoogt zijn tarieven met 3 procent per mei 2024. Daarbij heeft het reclameverkoopbedrijf van Talpa Network aangekondigd een NMO-index te introduceren. Ster verhoogt zijn tarieven niet; Ad Alliance komt ook met een tariefsverhoging
Ster Gouden Loeki: finalisten bekend
De Ster heeft de finalisten bekend gemaakt voor de Ster Gouden Loeki. Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota dingen mee voor de Gouden Loeki
Kwartaalwinnaars Q4 voor de Ster Gouden Loeki 2023 bekend
Deze tien commercials maken kans op de Ster Gouden Loeki 2023
Screenforce lanceert TIP-Dashboard
Screenforce heeft het TIP-dashboard gelanceerd. Daarmee wil de brancheorganisatie adverteerders en mediabureaus meer inzicht geven in hun tv-campagnes
[DutchMedia Podcast]: Frank Volmer (Ster) over 2024, NMO, reclameverboden en NPO
David de Jong en Taco Jelgersma maken DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom
Frank Volmer over reclameverboden: Verbied het product, niet alleen de reclame
Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster heeft zich in de laatste DutchMedia Podcast scherp uitgelaten over de plannen omtrent reclameverboden bij sommige politieke partijen en hoe deze zijn omgegaan met het liberaliseren van de online gokmarkt
Derde Ster Gouden Loeki-kwartaalwinnaars van 2023 bekend
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel tv-commercials gezien en beoordeeld
Meer reclameverboden realistisch na verkiezingen
Het is realistisch dat er na verkiezingen een meerderheid in de Tweede Kamer ontstaat voor meer reclameverboden
Ster 2024: daling GRP-basisprijs, gestuurd inkopen duurder
Ster heeft aangekondigd de GRP-basisprijs 25-67 jaar met 5 procent te verlagen naar 660 euro. Daarmee komt Ster deels terug op de verhoging van 2023, die 14 procent bedroeg
Frank Eijken: ORN-taken bij Ster onderbrengen was enige duurzame oplossing
Per 1 januari 2024 worden de taken van Omroep Reclame Nederland (ORN) bij de Ster ondergebracht, meldden Ster en ORN op 3 oktober 2023Per 1 januari 2024 worden de taken van Omroep Reclame Nederland (ORN) bij de Ster ondergebracht, meldden Ster en ORN op 3 oktober 2023
Ster neemt verkoopactiviteiten over van ORN
Vanaf 1 januari zal Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders gaan verkopen voor de nationale adverteerdersmarkt
Screenforce: Tv-reclamemarkt daalt met 4,3 procent in eerste halfjaar 2023
De tv-reclamemarkt is in de eerste helft van 2023 gedaald met 4,3 procent tot 441 miljoen euro (was 460 miljoen euro). Screenforce heeft zijn prognose voor 2023 bijgesteld en verwacht een krimp van tussen de 4 en 6 procent. In maart 2023 verwachtte Screenforce nog een groei voor heel 2023 van 2 tot 5 procent
Kwartaalwinnaars Q2 voor de Ster Gouden Loeki 2023 bekend
Deze tien commercials maken kans op de Ster Gouden Loeki 2023
[DutchMedia Podcast] Dalende tv-reclamemarkt, voetbalperikelen, publieke omroepen en meer Ster
David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
NPO-budget wordt gekort en gecompenseerd met meer reclameblokken
De NPO zal vanaf 2025 circa 24 miljoen euro minder aan bijdrage krijgen vanuit de Mediabegroting. Tegelijk wordt dit gecompenseerd met meer reclamemogelijkheden
Ster wil forse uitbreiding reclamemogelijkheden NPO
De Ster wil dat de regering en het parlement de eerder vastgestelde regelgeving omtrent het verbod op reguliere reclame bij online en on demand content bij de NPO alsmede het geleidelijk halveren van de reclamezendtijd op NPO1, NPO2 en NPO3 terugdraait.
Ster haalt record aan omzet binnen: 231,5 miljoen euro
De Ster heeft in 2022 een recordomzet gerealiseerd van 231,5 miljoen euro. Dat is 31 miljoen meer dan 2021 en 49 miljoen euro meer dan door het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap (OCW) was begroot.
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald
Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki
Staatsloterij en TBWA\NEBOKO hebben donderdagavond met Wacht niet tot geluk je overkomt de Ster Gouden Loeki gewonnen.
Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks
Ster, OMS, Qmusic, BNR Nieuwsradio, ORN (voor de regionale omroepen) en ePower Sales (voor de regionale commerciele zenders en Kink) wijzigen per 1 april 2023 maandelijks hun (bruto)tarieven. Dit hebben deze partijen gezamenlijk afgesproken als leden van brancheorganisatie Audify
Ster Gouden Loeki 2022: finalisten zijn bekend
De strijd om de Ster Gouden Loeki, de jaarlijkse publieksprijs voor tv-commercials is begonnen. Er doen in de finale 2022 nog 10 reclames mee
Ad Alliance & Ster: gemiddeld 20 procent tariefstijgingen in 2023
De tarieven van Ad Alliance en de Ster gaan met gemiddeld 20 procent omhoog. De basisjaarprijs van de Ster is met 14 procent verhoogd; die van Ad Alliance is 4 procent hoger dan 2022; die van Talpa Media Solutions is met 3 procent verhoogd
[Column] David de Jong: Geld, geld en nog eens geld….ruzie over geld!?
Het was tamelijk rustig in de mediawereld. Nu de inflatie na tientallen jaren behoorlijk de hoogte ingaat, begint het onrustig te worden. De Ster kondigde aan zijn tarieven gemiddeld met 24 procent te verhogen. VIA veroorzaakte met een advies om de bureautarieven flink te verhogen een boze reactie van de bvA
[Dutch Media Week 2022] Mediasector presenteert gezamenlijke innovatievisie
RTL Nederland, DPG Media, Talpa Network, Talpa Entertainment Productions, Mediahuis, Banijay Benelux, ITV Studios, IDTV, Fremantle Nederland, EMG Netherlands, NEP The Netherlands en de NPO hebben tijdens de Dutch Media Week een gezamenlijke visie geformuleerd op het vlak van vernieuwing en precompetitieve samenwerking
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis