Tag Resultaten
FD: overname RTL Nederland door DPG Media bijna rond bij ACM
Het Financieele Dagblad meldt dat de ACM met een aantal voorwaarden bereid is de overname van RTL Nederland door DPG Media goed te keuren
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
De Tweede Kamer wil (opnieuw) dat de NPO, RTL Nederland en Talpa Network gaan samenwerken
Voice of Holland keert vanaf januari 2025 terug bij RTL 4
RTL Nederland en ITV Studios Netherlands bevestigen de terugkeer van The Voice of Holland in januari 2026, gevolgd door The Voice Kids later dat jaar.
Thomas Rabe (RTL Group): Ster/NPO lastig voor RTL Nederland
Thomas Rabe, CEO van RTL Group, vindt dat de aanwezigheid van Ster-reclame bij de NPO, in combinatie met een sterke sportprogrammering, het voor commerciële omroepen moeilijk maakt om te concurreren.
RTL Nederland: stijgend resultaat, dalende reclameverkopen
RTL Nederland zag in 2024 de omzet met 2,3 procent stijgen naar 634 miljoen euro. Het aangepaste operationele resultaat (adjusted ebita) kwam uit op 166 miljoen euro, een toename van 14,5 procent ten opzichte van 2023. Het nettoresultaat bedroeg 127 miljoen euro, een stijging van 10,4 procent.
KPN komt met addressable reclame
KPN introduceert later dit jaar addressable reclame bij het tv-aanbod van RTL Nederland en Talpa Network. Dit heeft Jochem de Jong, vice-president Partnerships, tv & entertainment bekendgemaakt in de DutchMedia Podcast
Screenforce lanceert SpotDeli
Brancheorganisatie Screenforce heeft onder de naam SpotDeli een platform gelanceerd voor het aanleveren van tv-commercials en billboards. Ster, Ad Alliance (RTL Nederland) en Talpa Media (Talpa Network) zijn bij dit netwerk aangesloten
Kijkcijfers 2024: stabiel ten opzichte van 2023
Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de jaarcijfers 2024 van het NMO Kijkonderzoek bekend gemaakt. Hieruit blijkt dat de markt een stabiele situatie vertoond
Sven Sauvé, Frederieke Leeflang, Georgette Schlick en politici over hyperfocus op NPO versus big tech
Tijdens een door BM Society, samen met NCP (de Vereniging van Nederlandse Content Producenten), georganiseerde Mediatop met politici werd de hyperfocus op de NPO en de NPO-governance duidelijk tegenover de reële bedreigingen van big tech op de mediasector.
Canal+/Filmbox per februari 2025 naar Ad Alliance (RTL Nederland)
Filmbox, een lineair film-tv-kanaal van Canal+, brengt per februari 2025 zijn reclameverkoop onder bij Ad Alliance (RTL Nederland)
RTL Nederland: omzet stijgt bijna 6 procent in Q3; overname voor eind maart 2025 verwacht
De omzet van RTL Nederland steeg in het derde kwartaal van 2024 met 5,8 procent naar 145 miljoen euro. Dit blijkt uit berekeningen van Marketing Report aan de hand van de kwartaalcijfers van RTL Group. Over de eerste negen maanden van 2024 bedroeg de omzet van RTL Nederland 446 miljoen euro en steeg daarmee met 4,9 procent
[Vacatures] Fremantle zoekt een Redacteur /verslaggever Eigen Huis & Tuin: Lekker Leven
Fremantle is per direct op zoek naar een Redacteur /verslaggever Eigen Huis & Tuin: Lekker Leven - Fulltime
Talpa Media en Ad Alliance lanceren addressable tv-reclame
Talpa Media (Talpa Network) en Ad Alliance (RTL Nederland) lanceren beiden op 14 oktober de mogelijkheid om addressable tv in te kopen
RTL Nederland kiest dentsu als mediapartner voor mediastrategie
Vanaf 2025 verantwoordelijk voor geïntegreerde mediastrategie
Ad Alliance: focus op total video, samenwerking en innovatie; addressable start in najaar
Ad Alliance focust zich in seizoen 2024/2025 op total video, samenwerking en innovatie. Addressable reclame bij VodafoneZiggo zal in het najaar na lang uitstel en discussies tussen brancheorganisaties Screenforce, PMA en bvA alsnog commercieel van start gaan
RTL Nederland presenteert winterprogrammering met grote rol voor Videoland
RTL Nederland heeft onder de noemer Samen maken we Nederland zijn maatschappelijke rol in de maatschappij benadrukt met zijn lineaire zenders en vooral het streamingaanbod van Videoland
Tv-reclamemarkt daalt met 3,3 procent naar 426 miljoen euro
De tv-reclamemarkt daalt de eerste helft van 2024 met 3,3 procent naar 426 miljoen euro. Screenforce verwacht dat de tv-reclamemarkt in geheel 2024 tussen de 1 en 2 procent zal dalen
Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland
Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversi
Elmar Heggen (RTL Group): Tot overname geen bezuinigingen bij RTL Nederland
Elmar Heggen is niet verrast door het besluit uit mei van de ACM dat een volledige review nodig is voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.
RTL Group: stijgende omzet en winsten in eerste half jaar 2024
Inclusief RTL Nederland haalde RTL Group in het eerste half jaar een omzet van 3,174 miljard euro (was 3,108 miljard in H1, 2023 oftewel 2,1 procent meer) met een netto halfjaarresultaat van 173 miljoen euro (was 132 miljoen euro). De aangepaste ebita-winst daalde licht van 255 naar 250 miljoen euro
RTL Nederland verhoogt omzet met 4,5 procent; Videoland winstgevend
RTL Nederland heeft zijn omzet met 4,5 procent verhoogd naar 301 miljoen euro. De aangepaste ebita winst is gestegen met 20,3 procent naar 83 miljoen euro
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis