Tag Resultaten
Publieke omroep bereikt 10 miljoen mensen met verkiezingen
Het best bekeken moment was woensdagavond rond 21.26 uur, vlak voor de tweede exitpoll. Toen keken 2,7 miljoen mensen naar Nederland kiest de uitslagen
Kamer wil NTR behouden via fusie met NOS
GroenLinks-PvdA, D66, VOLT, ChristenUnie, Partij voor de Dieren, SP en regeringspartijen NSC en VVD willen de neutrale wettelijke taakopdrachten van de NTR redden door de NTR te laten fuseren met de NOS
NOS Teletekst bestaat 45 jaar
NOS-Teletekst bestaat op maandag 1 april officieel 45 jaar. De eigenlijke start was op 1 januari 1980. Waar veel omroepen (onder meer de BBC, de VRT, RTL Nederland en de meeste regionale omroepen) met de dienst zijn gestopt, is NOS Teletekst in Nederland nog steeds populair
Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman stopt per direct bij NOS Sport
Gert-Jaap Hoekman is per direct opgestapt als hoofdredacteur van NOS-Sport. Hij startte op 1 september 2023 als hoofredacteur van de sportdivisie van de publieke taakomroep NOS
NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030
De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten
NPO Radio 1 verandert in RadiOlympia
NPO Radio 1 maakt tijdens de Olympische Spelen van ’s morgens tot ’s avonds laat live radio vanuit Parijs onder de noemer RadiOlympia.
[Column] David de Jong: Nederlandse media laten zich meeslepen door patriottisme bij Eurovisie songfestival
Nagenoeg alle Nederlandse media hebben zich laten meeslepen in partijdigheid en meegaan in populistische sentimenten alsmede stemmingmakerij voorbijgaand aan journalistieke neutraliteit en objectieve berichtgeving
Een bericht van... Gerard Timmer
De verhalen over de persoonlijke ervaringen van ongewenst gedrag bij medewerkers van de publieke omroep die over de afgelopen periode naar boven zijn gekomen hebben ook mij hard geraakt
NOS Jeugdjournaal frist app op
De app van het Jeugdjournaal heeft een complete make-over gekregen met een andere look, feel en gebruikerservaring.
[Column] David de Jong: (geen) verantwoording nemen bij journalistiek (en AI)
Kunstmatige intelligentie (AI) doet zijn intrede, ook in de media en dus ook bij nieuwsmedia. En dus zou je denken alle organisaties die er mee bezig zijn, gaan zich juridisch indekken. Alleen....
Gert-Jaap Hoekman (NU.nl) per 1 september 2023 hoofdredacteur NOS Sport
Gert-Jaap Hoekman wordt per 1 september 2023 de hoofdredacteur van NOS Sport. De huidige hoofdredacteur van NU.nl maakt daarmee de overstap naar de NOS. Hij wordt verantwoordelijk voor de redactie en de journalistieke koers van NOS Sport
Jacqueline Smit interim-hoofd NOS Sport
De NOS-directie heeft Jacqueline Smit benoemd tot interim-hoofd Sport. Ze start per direct; vanwege lopende verplichtingen eerst in deeltijd en per medio april voltijds
Warner Bros. Discovery en EBU/NOS kopen uitzendrechten Olympische Spelen 2026-2032
Warner Bros. Discovery en de European Broadcasting Union (EBU) hebben de uitzendrechten verworven van de Olympische Spelen van 2026 tot en met 2032
[Dutch Media Week 2022] Mediasector presenteert gezamenlijke innovatievisie
RTL Nederland, DPG Media, Talpa Network, Talpa Entertainment Productions, Mediahuis, Banijay Benelux, ITV Studios, IDTV, Fremantle Nederland, EMG Netherlands, NEP The Netherlands en de NPO hebben tijdens de Dutch Media Week een gezamenlijke visie geformuleerd op het vlak van vernieuwing en precompetitieve samenwerking
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail
Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken
Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.
Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis