Tag Resultaten
Alfred Verhoeven: AI en het huwelijk van Google en Apple
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.
Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.
Reframe versterkt bestuur met Yvonne Prins en Ikrame Azaaj
Yvonne Prins, co-founder van MAD MOJO, neemt het voorzitterschap over van Baba Touré, terwijl Ikrame Azaaj, teamleider bij MWM2, toetreedt tot het bestuur
NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.
awesome. en Humanistisch Verbond lanceren serie Boegbeelden
De reeks is een reactie op de toenemende beperkingen van LHBTIQA+ rechten in Europa en benadrukt het belang van zichtbaarheid.
FFF Studios en Queer Beer lanceren IPGAY ON THE WAY
De actie vraagt aandacht voor de zichtbaarheid en veiligheid van de queer community en is te zien in de straten van Amsterdam en via online kanalen.
The Social Hub ondersteunt trans community tijdens Pride
The Social Hub stelt meeting- en eventruimtes gratis beschikbaar aan initiatieven die zich inzetten voor deze doelgroep.
Publicis lanceert vervolgonderzoek naar LGBTQ+ in reclame
Het onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met MSi en Publicis Insights, brengt in kaart hoe LGBTQ+-representatie in reclame wordt waargenomen
Airborne lanceert podcast over werkcultuur
Airborne heeft het podcastformat Het Betere Werk gelanceerd, waarin inclusie op de werkvloer centraal staat.
Alfred Verhoeven: Diversiteit in de gamingwereld
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.
Breekt mixed reality nu écht door?
In deze aflevering praten Bert Hagendoorn en Ronald ter Voert met Natascha Chamuleau en Margriet de Kroon.
Alfred Verhoeven: Marketing en politiek
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.
Disney vaart tegen de wind in
De columnist Alfred Verhoeven met zijn serie Marketing the Rainbow gaat in nummer 17 dieper in op Disney en het signaal richting diversiteit en inclusie.
Hoe digitaal inclusief is jouw bedrijf?
In deze aflevering praten we met Virginia Yanquilevich (CEO Dopper) en Boris Nihom (CEO Dentsu Benelux).
Hoe systemisch racisme doorwerkt in creatieve keuzes
In de Week tegen Racisme is het belangrijker dan ooit om stil te staan bij hoe diepgeworteld vooroordelen zijn binnen onze samenleving.
Ad Alliance en GroupM lanceren AI-inhaakbillboard
Ad Alliance heeft samen met EssenceMediacom en StudioM een primeur in televisie-advertising gerealiseerd.
Laten we X, Insta en WhatsApp achter ons?
In deze aflevering praten Bert Hagendoorn en Ronald ter Voert met Miriam van der Heijden en Brian Hirman iO
Alfred Verhoeven: Culturele gevoeligheden in marketing
De columnist Alfred Verhoeven met zijn serie Marketing the Rainbow gaat in nummer 16 dieper in op culturele gevoeligheden in marketing.
Alfred Verhoeven: Je diversiteit in de praktijk, vier redenen
De columnist Alfred Verhoeven met zijn serie Marketing the Rainbow gaat in nummer 15 dieper in op diversiteit en waarom het zo belangrijk is.
Sectorbreed onderzoek naar DE&I officieel van start
Het onderzoek, dat drie weken duurt, heeft als doel diepgaand inzicht te verkrijgen in de mate waarin diversiteit en inclusie een rol speelt in zowel personeelsbeleid als campagne ontwikkeling binnen de sector.
Alfred Verhoeven: WOKE!
De columnist Alfred Verhoeven met zijn serie Marketing the Rainbow gaat in nummer 14 dieper in op het begrip: WOKE!
[Column] Mai Jammeh (Sizzer): Changing the Tune, The Power of Female Musicians in Advertising
The more I glanced across the rest of the industry, the harder it was to ignore the scarcity of female voices in music production
[Buzz] Jur Baart (Fitzroy): 25 shifts waar de CMO rekening mee moet houden (deel 3)
Het nieuwe jaar staat weer voor de deur en dat betekent natuurlijk ook weer lijstjes. Dit is een drieluik in drie artikelen over de 25 shifts in 2025.
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 13): Wicked en de 1 Miljoen Moeders
De representatie, vooral van regenboogthema’s, valt niet goed bij – laten we voorzichtig zijn – conservatieve groeperingen.
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 12): Kerstrellen
Het maken van kerstcommercials is de laatste jaren een wedstrijd geworden om de meest aansprekende, of liever spraakmakende reclame.
IFFR introduceert Focus-programma’s over kunstenaar-filmmakers Matthew Lax en Timoteus Anggawan Kusno
Tijdens IFFR 2025 staan twee korte Focus-programma's centraal rondom Matthew Lax en Timoteus Anggawan Kusno
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 11): Het respect van sTarbucks voor de T
November is Trans Awareness Month. Een mooie aanleiding om even te kijken naar transgender personen in reclame-uitingen. Want er gebeurt meer dan je denkt.
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 10): Transmarketing komt vaker voor dan je denkt
November is Trans Awareness Month. Een mooie aanleiding om even te kijken naar transgender personen in reclame-uitingen. Want er gebeurt meer dan je denkt.
Sumsub en Cloudfactory lanceren bewustwordingscampagne: Greenflag
Volgens onderzoek van Sumsub worden 627 miljoen mensen wereldwijd ten onrechte de toegang onthouden tot digitale diensten
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 9): De ABSOLUTe kampioen in gay-marketing
Al decennialang heeft Absolut Vodka zich neergezet als stijlicoon. In 1979 braken ze door als topmerk door zich te richten op de gay consument in de VS. Hoe een eenvoudige Zweed de wereld veroverde – via the gays.
Yellow Jersey ontwikkelt Coaching Girls-campagne voor KNVB en Nike
De campagne met Esmee Brugts, Kees van Wonderen en Rocky Hehakaija is erop gericht de coaching van meiden in het voetbal te optimaliseren
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 8): Andere mensen, andere wensen
Maar over gay consumenten bestaan toch wel heel wat mythes: ze zijn hoger opgeleid, trendsetters, leiden een luxe leven, hebben hoger inkomen (vaak twee)
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 7): De mythe van de welvarende homo
Maar over gay consumenten bestaan toch wel heel wat mythes: ze zijn hoger opgeleid, trendsetters, leiden een luxe leven, hebben hoger inkomen (vaak twee)
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 6): Is dat nou wel de moeite waard?
LHBT-consumenten krijgen steeds vaker de aandacht van het bedrijfsleven. Is dat, commercieel gezien, echter wel een haalbare kaart?
The Diverse Agency en Meldpunt Discriminatie introduceren RITA-platform
Voortbouwend op het succes van de campagne Meld Je Rit van vorig jaar, is het nu tijd om de volgende stap te nemen om de veiligheid te verbeteren en discriminatie binnen de queergemeenschap te bestrijden
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 5) HEMA en de regenboogtompouce
Het is weer Pride-seizoen, wat voor sommige retailers aanleiding is voor Marketing the Rainbow. Wat doen Nederlandse retailers op dit gebied?
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 4): Wat is er nou eigenlijk zo erg aan een beetje pinkwashing?
Ik ben net begonnen te columneren bij Marketing Report en schrijf hier over mijn promotieonderzoek Marketing the Rainbow.
72andSunny en Feeld ontwikkelen campagne F*ck Around and Find Out
Ter gelegenheid van de campagne kleurde Feeld de Reguliersdwarsstraat groen van 16 tot 20 juli, om iedereen het groene licht te geven
Fama Volat en Auto.nl introduceren Equal Rides voor drag queens
De afgelopen jaren werden drag queens meermaals geweigerd in taxi’s terwijl dit vaak de enige manier is om veilig van en naar optredens te gaan
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 3): Nou, over die regenboog…
In mijn promotieonderzoek Marketing the Rainbow bekijk ik de vraag "Bestaat De Gay Consument eigenlijk wel?". Om het kader te schetsen even wat begrippen en symbolen. Vorige keer "Alfabetsoep", nu hét icoon: de regenboogvlag.
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow 2): Alfabetsoep
Ik ben al een aantal jaar bezig met mijn promotieonderzoek Marketing the Rainbow, waarin ik de vraag onderzoek: Bestaat De Gay Consument eigenlijk wel?
Fitzgerald creëert Omdat jij het waard bent-campagne voor L’Oréal Paris
Doel is om de zelfwaardering van Gen-Z te vergroten en vrouwen (en zij die zich zo identificeren) te ondersteunen in gevoelens van eigenwaarde
[Grow by DPG Media] Hier houden Nederlandse ondernemers zich mee bezig
Anno 2024 spelen duurzaamheid, klimaat en energie een steeds grotere rol in onze maatschappij én in het bedrijfsleven
Vodafone introduceert Belong(r)ing tijdens Utrecht Pride
De Belong(r)ing staat symbool voor verbondenheid en is een uitnodiging om tijdens de Pride contact te maken
[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow): Bestaat De Gay Consument eigenlijk wel?
Ik ben al een aantal jaar bezig met mijn promotieonderzoek Marketing the Rainbow, waarin ik de vraag onderzoek: Bestaat De Gay Consument eigenlijk wel?
Dove lanceert bewustwordingscampagne misrepresentatie schoonheid AI
De buitensporige waarde die de maatschappij aan uiterlijk hecht, heeft de druk opgevoerd om aan een bepaalde schoonheid te voldoen
Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
ING en Mastercard introduceren Touch Card voor klanten met visuele beperking
Touch Card is ontworpen om tijdens het betalen de onafhankelijkheid te vergroten voor mensen met een visuele beperking
Kult&Ace introduceert website en Gen Z kennisspel Kulture Seconds
Dit interactieve kennisspel is ontworpen om andere generaties en bedrijven te stimuleren Gen Z beter te begrijpen
Hoe navigeer je samen met je klant door ethische dilemma’s?
Bureau eigenaren Alain Dujardin Greenberry en Mario Grunitz WeAreBrain delen inzichten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen
Slechts één op de vijf experts in de media is vrouw: handboek voor meer vrouwelijke experts in de media
Van alle experts die aan het woord zijn, is slechts één op de vijf vrouw. Komen vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotiepe framing en haatberichten
[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook
Nationale-Nederlanden en het Jeugdeducatiefonds zetten zich in tegen kansenongelijkheid
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur
Het ministerie van VWS lanceert digitaal spel Vraagje?!
Hiermee wil het ministerie van VWS mensen bewust maken van de bijdrage die zij kunnen leveren aan een toegankelijke samenleving en hen tot actie bewegen
[Interview] Claudia Wehmeijer over de Pride-campagne van Baker McKenzie
De tas met een boodschap en kleurrijk regenboogontwerp is een symbool geworden van de wereldwijde verbindingen en de commitment aan duurzaamheid, inclusie, diversiteit en gelijkheid
Mattel introduceert extra producten ter ere van Barbie the Movie
Barbie the Movie, die nu in de bioscoop draait, heeft meerdere box office records verbroken
Fitzroy ontwikkelt activatie voor Kinki Kappers tijdens Milkshake
Kinki Kappers staat zaterdag 29 juli op het Milkshake festival met haar activatie Cut Caravan, ontwikkeld door Fitzroy
Dirk Kunze CEO van RNW Media
Dirk Kunze volgt Jacqueline Lampe op, die RNW Media meer dan zeven jaar heeft geleid
PRGoeroes vergroot zichtbaarheid van Le Wagon
Het doel van Le Wagon is om steeds meer mensen in Nederland aan tech-vaardigheden te helpen en het aantal tech-vrouwen in ons land te laten groeien
Pathé organiseert Pride Avond in Koninklijk Theater Tuschinski
In gesprek over de rol van film in bewustwording en normalisering van de LHBTIQIA+-community
Lydia Gumbs COO van PAKT
Lydia Gumbs vormt samen met Maartje van Wijk en Maurice Wenneker, beiden co-CEO, en Johns Besselsen, de CFO, het Management Team van PAKT
Mastercard en Big Group Amsterdam lanceren podcastserie The Pride Side
Mastercard wil door middel van deze podcasts een platform geven aan belangrijke verhalen uit de queer community
Youvia en Young Victory Athletics verlengen sponsorship deal
Het Nederlandse Youvia en de Rwandese vrouwenvoetbalclub Young Victory Athletics (YOUVIA WFC) verlengen hun sponsorship deal met een jaar
Triple Double ontwikkelt maatschappelijke campagne #FootbALL voor UEFA
In aanloop naar de UEFA Champions League Finale ontwikkelt sportmarketingbureau Triple Double de voetbal-maatschappelijke campagne #FootbALL voor UEFA
Mèlanie Bosveld treedt toe als bestuurslid van VIA
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA is Mèlanie Bosveld benoemd tot nieuw VIA-bestuurslid
Advertentie-industrie lanceert outdoor-campagne Hidden Portraits in strijd tegen vrouwenhaat in Jeruzalem
Cloudfactory uit Amsterdam en Blue Oyster Media en Adler Chomski, beide uit Tel Aviv, creëerden een Paard van Troje voor Israel Women’s Network en JCDecaux Israël: ze maakten een mozaïekportret van de bekende Israëlische acteur Tsahi Halevi dat bestaat uit de beelden van duizenden vrouwen die in de loop der jaren in advertenties zijn beklad – om vrouwen hun rechtmatige aanwezigheid in het publieke domein, het straatbeeld terug te geven
[MarketingReport Radio] Kim Nieuwenhuijs (code d'azur) over diversiteit op de werkvloer
Kim Nieuwenhuijs is Creative and Culture Director bij code d'azur. We spreken haar over haar rol als Culture Director
GroupM begint internationaal initiatief tegen fake news en voor diversiteit
GroupM begint wereldwijd een initiatief om mediabudgetten te richten op geloofwaardige uitgevers die verantwoordelijke journalistiek bedrijven. Ook begint GroupM een samenwerking met Warner Bros. Discovery voor meer content op het vlak van diversiteit
[Column] Bob Goulooze: Haat en woke
Onlangs berichtte iemand dat zijn artikel van LinkedIn was verwijderd. De reden hiervoor was: het aanzetten tot haat. Nou dat is natuurlijk een kwalijke zaak
[Interview] Madelon Uljee (code d'azur): Magie ontstaat met verschillende perspectieven en visies
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Madelon Uljee. Zij is Creative Director bij code d’azur
Annemiek Dresen (NewBees INC): Inclusieve organisaties zijn productiever, creatiever en succesvoller
Annemiek Dresen, Managing Director van NewBees een organisatie die nieuwkomers voorbereid op een baan in Nederland richt zich met de tak NewBees INC op werkgevers om hun diversiteits & inclusie strategie vorm te geven. We spreken haar daarover
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis