Tag Resultaten
AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030
DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.
Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.
Patrick Petersen: De GenAI-gelofte
We leven in het tijdperk van de GenAI-gelofte: alles sneller, slimmer, creatiever. Ik mocht er recentelijk een boek over schrijven voor professionals.
Tale Meester: Marketing to Humans vs Marketing to AI
Hoe kun je als marketeer nog verschil maken? Hoe ziet onze baan er over vijf jaar uit?
Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI
Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.
Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon
Claims richting Midjourney en OpenAI, recente grote copyrightclaims richting Apple, maar toch vooral de groeiende angst in Silicon Valley dat de AI-bubble barst.
Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders
Hoe ouder de jongere, hoe vaker AI: 7 procent van de 12-jarigen raadpleegt een chatbot eerder dan ouders; bij 16-jarigen is dat 14 procent.
Alexander Klöpping keynote op iO-congres over content en AI
Zijn presentatie gaat over hoe kunstmatige intelligentie elk aspect van communicatie, creatie en besluitvorming beïnvloedt.
Monks introduceert Insights Agent
Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren.
Patrick Petersen: ChatGPT is slecht voor je brein
Steeds meer – vooral jonge gebruikers - zetten ChatGPT in als een soort mentale coach met blind vertrouwen
Unilever versnelt marketing met AI-gedreven content
Daarmee worden productietijden verkort, de efficiëntie verhoogd en de betrokkenheid vergroot in meerdere markten wereldwijd
AI-campagne IAMTORO Amsterdam Boxxxer
De campagne is volledig ontwikkeld met AI in samenwerking met bureau ACE, dat de visuals en video’s realiseerde.
Future Shopper-rapport: Nederland blijft voorzichtig met AI
Bijna de helft van de consumenten wereldwijd verbreekt regelmatig een aankoopproces omdat de digitale ervaring bij grote retailers te frustrerend is.
Mark van Hattum: Data en AI zijn de motor van moderne marketing
Sinds 1 april 2025 zijn OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase gefuseerd tot het performance marketingbureau Follo met NewPort Capital als aandeelhouder. We spreken Mark van Hattum, CEO van Follo
DCVF haalt AI-experts binnen voor verdere groei
Met de komst van Lieke Bügel en Maarten Hofland wordt AI net zo vanzelfsprekend binnen de werkwijze van het bureau als de DCVF’ers zelf.
iO voorspelt halvering zoekverkeer door AI in 2028
De groei van AI-gedreven zoekmachines maakt generative engine optimisation (GEO) essentieel.
Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.
Patrick Petersen: Domme taalmodellen zoeken data
De digitale alwetenden die zogenaamd slimmer zijn dan jij en ik, blijken in werkelijkheid verslaafde datavreters
Bert Jan ten Kate: Video groeit hard bij Massarius
Tijdens de DMEXCO 2025 in Keulen sprak David de Jong met Bert Jan ten Kate, oprichter en directeur van Massarius
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.
ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.
DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.
Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis