Tag Resultaten

NMO Kids Monitor: scherm & papier populair; Donald Duck meest gelezen

11-09-2025 | 11:54:00
Donald Duck blijft het populairste mediamerk onder kinderen. Uit de NMO Kids Monitor 2025, uitgevoerd door Ipsos I&O

NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten

04-09-2025 | 00:00:00
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is

Verkoop Kantar Media aan H.I.G. Capital is een feit

19-08-2025 | 17:40:00
De overname werd in januari 2025 aangekondigd en is met non-cash componenten waaronder earn-out en investeringen gedaan.  

NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2

06-08-2025 | 18:34:00
Marketing Report heeft de juli 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen

Britse BARB start met rapportage YouTube in Verenigd Koninkrijk

01-08-2025 | 15:37:00
Het Britse Joint Industry Comite BARB heeft voor het eerst de kijkcijfers gerapporteerd van YouTube-channels in het Verenigd Koninkrijk

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

NMO Luistercijfers juni 2025: Qmusic marktleider

09-07-2025 | 19:50:00
Marketing Report heeft de juni 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen

Spotta en GfK presenteren folderbereik in gratis webinar

07-07-2025 | 11:48:15
Spotta organiseert op 4 september samen met GfK een webinar over het bereik van folders in Nederland.

[DutchMedia Podcast] Patricia Sonius te gast over NMO

20-06-2025 | 10:11:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider

06-06-2025 | 15:31:13
Marketing Report heeft de mei 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers

Marc Visch krijgt kritiek op NMO terug als een boemerang

23-05-2025 | 19:00:00
Marc Visch, hoofdredacteur en directeur van RTV Drenthe, krijgt in feite zijn kritiek (via Linkedin) op het NMO Luisteronderzoek  als een boemerang terug van het Nationaal Media Onderzoek

Joris van Lierop: NMO Online maakt beter plannen mogelijk

09-05-2025 | 10:32:00
NMO Online breidt uit met partijen als Meta (Facebook/Instagram, Alphabet (Google/YouTube) en Netflix. Daarmee ontstaat een vollediger beeld van het digitale bereik in Nederland

Patricia Sonius: NMO Crossmedia bundelt alle mediadata

09-05-2025 | 09:17:00
Onderzoeksorganisatie NMO zet een belangrijke stap richting het samenbrengen van alle mediadata in Nederland

NMO Online meet big tech

09-05-2025 | 08:55:00
Bij de lancering van NMO Online worden platforms als Google, Whatsapp, Facebook en AliExpress ook meegenomen in de metingen

NMO Online start fase 2 online marktonderzoek met globals

08-05-2025 | 10:47:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de tweede fase van NMO Online gelanceerd. Met deze  uitbreiding biedt NMO volgens eigen zeggen een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland

NMO Luistercijfers april 2025: Qmusic wint opnieuw

08-05-2025 | 10:28:03
Marketing Report heeft de april 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers

Arjan Pomper gaat weer weg bij NMO; topfunctie elders

08-05-2025 | 00:26:00
Arjan Pomper zal per 1 juli 2025 weer vertrekken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) waar hij in november 2024 tot algemeen directeur werd benoemd. Hij volgde Ton Schoonderbeek die in februari 2025 vertrok

Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven

11-04-2025 | 08:51:00
Marketing Report heeft de maart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat

NMO publiceert Mediatrends 2024

11-03-2025 | 16:16:00
Dit rapport biedt inzicht in het bezit en gebruik van media-apparaten en vormt de basis voor doelgroepbepaling in de NMO-bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en online gebruik.

NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed

07-03-2025 | 00:40:00
Marketing Report heeft de februari 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic en Joe het zeer goed doen, terwijl Radio 538 en Radio 10 van Talpa Network vergeleken met januari 2025 matig scoren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.