Tag Resultaten
Gepersonaliseerde reclame schuurt bij jongeren
Zo vindt 39 procent van de 15- tot en met 21-jarigen gepersonaliseerde advertenties nuttig, terwijl 72 procent dit type reclame opdringerig noemt
Zo meet je het effect van je (branded) podcast
Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap.
Sanne Demir: Ons brein werkt ons soms flink tegen
In recent onderzoek van Mediatest werd een zorgwekkend beeld opnieuw bevestigd: jongeren werken meer uren, maar sparen lukt nauwelijks
Media250 2026 | De Genomineerden
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem
CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM
DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem
MediaTestDag: 24 uur gratis onderzoek voor Stichting ALS Nederland
Sinds 2018 viert MediaTest haar verjaardag met een gratis onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag. Dit jaar heeft MediaTest dit met veel enthousiasme gedaan voor Stichting ALS Nederland
PR100 2026 | De Genomineerden
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum
Influencer100 2026 | De Genomineerden
Influencer100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke Nederlandse influencers wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem
MediaAgency100 2026 | De Genomineerden
De MediaAgency100 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december in PHIL in Haarlem
Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard
Isabel Druijf: 5 tips voor een succesvolle tv-commercial
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.
Isabel Druijf: Gamification in onderzoek brengt hogere respons
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.
Jongeren combineren steeds vaker audio en beeld
Uit onderzoek van MediaTest blijkt dat video een groeiend onderdeel vormt van de manier waarop jongeren audiocontent consumeren.
[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant
MediaTest is per direct op zoek naar Junior Research Consultant
MediaTest zoekt onderzoeksvraag voor 24-uurs onderzoek
Het bureau viert jaarlijks zijn oprichtingsdag door zijn expertise in te zetten voor een goed doel.
Mediahuis/MediaTest jongerenonderzoek: meer op smartphone
Uit het negende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis en MediaTest blijkt dat Nederlandse jongeren meer tijd op hun telefoon doorbrengen, maar minder actief zijn op social media dan vorig jaar
Print, podcasts en puzzels populairder in vakantietijd
Uit onderzoek van Mediahuis en MediaTest onder ruim duizend respondenten blijkt dat mensen in deze periode niet minder, maar juist anders media consumeren.
MediaTest introduceert Captivation test
MediaTest biedt adverteerders een compacte testmethode om commercials en online video’s snel en onderbouwd te evalueren.
25 jaar onderzoek door MediaTest, geschiedenis herhaalt zich
Afgelopen jaar bestond MediaTest 25 jaar. Een goed moment om de ontwikkelingen rond media en communicatie en het onderzoeken daarvan onder de loep te nemen
PR100 2025 | De Genomineerden
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis