Tag Resultaten
Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio
Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar.
NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is
Audify rapporteert 118,0 miljoen euro audioreclame in H1, 2025
De branches Retail, Transport en Telecom & ICT voeren de top drie aan en zijn samen goed voor de helft van de radioreclamebestedingen
NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2
Marketing Report heeft de juli 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen
NMO Luistercijfers juni 2025: Qmusic marktleider
Marketing Report heeft de juni 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen
NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider
Marketing Report heeft de mei 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers
NMO Luistercijfers april 2025: Qmusic wint opnieuw
Marketing Report heeft de april 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers
[Vacatures] Screenforce en Audify zoeken een Junior Marketing Executive
Screenforce en Audify zijn per direct op zoek naar een Junior Marketing Executive
Audify: 51,1 miljoen euro omzet in Q1 van 2025
De totale door brancheorganisatie Audify gerapporteerde omzet in audioreclame tijdens het eerste kwartaal bedroeg 51,1 miljoen. Dat is 3,7 procent meer dan het eerste kwartaal 2024. De stijging is wel minder hard dan een jaar geleden toen deze nog ruim 10 procent bedroeg
Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven
Marketing Report heeft de maart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat
Audify lanceert platform voor aanleveren radiocommercials
Audify introduceert per 15 april het aanleverplatform Audify Hub. Radioproducenten leveren vanaf die datum hun commercials aan via dit centrale systeem.
[Vacatures] Screenforce en Audify zoeken een Marketing Executive
Screenforce en Audufy zijn per direct op zoek naar een Marketing Executive
NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed
Marketing Report heeft de februari 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic en Joe het zeer goed doen, terwijl Radio 538 en Radio 10 van Talpa Network vergeleken met januari 2025 matig scoren
[Audify] NMO Luisteronderzoek januari 2025:
Audify heeft de januari 2025-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van gegevens uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars gemiddeld 132 minuten per dag bedraagt, een daling van 8 minuten ten opzichte van december 2024 (en nagenoeg gelijk met januari 2024 toen het 132,8 minuten per dag was)
Liedewij Hentenaar over the age of audio
Liedewij Hentenaar, Directeur van Audify. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over audio in de mediamix.
[Whitepaper] Audify Audiojaarrapport 2024
Audiomarkt in Nederland groeide in 2024 met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro. Voor het eerst werd podcastadvertising opgenomen in de resultaten
Stem af op succes!
Radio passé? Podcasts een hype? Audioreclame in elkaar geknutseld? Dan staat je oortje waarschijnlijk op mute. Want audio is booming
Audiomarkt groeit met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro
Audiomarkt in Nederland groeide in 2024 met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro. Voor het eerst werd podcastadvertising opgenomen in de resultaten
[DutchMedia Podcast] Joris van der Pol over audioreclame
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
[Audify] NMO Luisteronderzoek december 2024: NPO Radio 2 met Top 2000 onverslaanbare marktleider
Audify heeft de december-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van gegevens uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars gemiddeld 140,1 minuten per dag bedraagt, een stijging van 9,3 minuten ten opzichte van november 2024 (en bijna 6 minuten meer dan december 2023).
Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.
Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.
KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis