Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212926 | Tags:

Speelfilm- en commercialregisseur Diederick Koopal naar hazazaH
18-11-2019 | 22:29:00
Speelfilmregisseur en commercialregisseur Diederick Koopal sluit zich aan bij hazah. Diederick Koopal zal de nieuwe Remia-film maken
SuperHeroes met hamburger-advertentie van houtskool om de burgers op te grillen
14-11-2019 | 11:17:17
SuperHeroes heeft een outdoorcampagne gelanceerd waarbij illustraties zijn gemaakt met dezelfde houtskool als waar Mad Grill de hamburgers op bakt
Anneke Bos en Mijntje Cuijpers beginnen TUSSEN
14-11-2019 | 09:21:52
Reclamemakers Anneke Bos en Mijntje Cuijpers lanceren TUSSEN, het bureau dat adverteerders helpt om de totale controle over hun eigen advertising te houden en hen tegelijk ontzorgt bij de ontwikkeling en uitvoering daarvan
WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf
13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast
HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate
11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters
Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam
08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices
5PM aan de slag voor SIRE
07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
07-11-2019 | 09:02:00
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk
Audi werkt met 72andSunny aan wereldwijde merkcampagne
06-11-2019 | 11:06:00
Audi lanceert begin 2020 een merkcampagne die gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het automerk heeft het Amsterdamse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.
Marc Oosterhout voorzitter SIRE
06-11-2019 | 10:11:00
Paul Kroef draagt de voorzittershamer aan Marc Oosterhout over. In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd.
Reclamebureau epidemie ontwikkelde de Kidsproef-campagne voor rijstmerk Lassie
06-11-2019 | 09:27:00
Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met producent OCC - Online Cookie Collective, de Kidsproef-campagne voor het rijstmerk Lassie
3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
05-11-2019 | 13:28:49
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children
Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare komen met Bavaria-campagne Familiefeiten of Fabels?
04-11-2019 | 09:49:56
Bavaria lanceert samen met Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare een campagne die draait om familieverhalen. Anekdotes over de familie Swinkels zelf komen ook aan bod
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten campagne Be Extranormaal
30-10-2019 | 14:17:00
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten een campagne met de slogan Be Extranormaal. Daarmee wil Zalando zelfverzekerd zijn aanmoedigen met een knipoog naar de Nederlandse term Doe Normaal.
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet
25-10-2019 | 10:10:00
MediaSience heeft samen met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties
Mediastrateeg Sophie Benink versterkt team Yuri
22-10-2019 | 13:45:16
Sophie Benink is bij Yuri begonnen als mediastrateeg. Ze werkte hiervoor bij mediabureau Zenith waar ze verantwoordelijk was voor mediastrategie van onder meer AEG en de merken van Coty
Roorda maakt seksuele diversiteit bespreekbaar met campagne #kweetnie
18-10-2019 | 14:17:00
De campagne en de website zijn een initiatief van Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS
Allsecur heet per direct Allianz Direct
17-10-2019 | 13:07:21
De afgelopen maanden heeft Allsecur campagne gevoerd om de naamswijziging naar Allianz Direct te promoten. Inmiddels is de naamswijziging een gegeven
Kumpany ontwikkelt no sweat-campagne e-bike to go
15-10-2019 | 10:22:00
Met deze campagne laat de Amsterdamse scale-up zien wat de focus is: consumenten de luxe bieden om onder de meest flexibele, servicegerichte voorwaarden en zonder gedoe door het leven te e-biken.
Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 14:51:00
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst
DDB Unlimited en Exterion Media verzorgen OOH-campagne Free a girl
11-10-2019 | 07:11:00
In de campagne wordt afgerekend met een toenemend probleem in communicatie voor goede doelen: hoe voorkom je immuniteit voor de almaar groeiende stroom aan ellendige beelden
V2C Gin maakt flesopeners van fietswrakken
08-10-2019 | 12:41:34
Elk jaar worden er zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. V2C Gin bedacht samen met communicatiebureau SuperHeroes het project om zulke fietsen een tweede leven te geven als flesopeners
DeReclamebureau50 2020 | De genomineerden
07-10-2019 | 20:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Glasnost lanceert native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 10:27:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Blauw Gras ontwikkelt Klusbus-campagne Hornbach
07-10-2019 | 08:37:00
HORNBACH gaat op zoek naar de beste Klusbus van Nederland in een social campagne die is ontwikkeld door Blauw Gras. De campagne richt zich op de professionele klusser
Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie
03-10-2019 | 11:25:04
De eerste Nederlandse campagne van het recent in ons land geïntroduceerde biermerk Bud is op televisie te zien
Pandora selecteert VIRTUE als creatief bureau
03-10-2019 | 10:39:00
VIRTUE is geselecteerd als het lead agency voor Pandora. Pandora is een Deens sieradenmerk dat in meer dan honderd landen wordt verkocht
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie
03-10-2019 | 10:11:00
In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. De campagne is door Born05 ontwikkeld
Reeleezee lanceert boekhoud-app met campagne van reclamebureau Epidemie
03-10-2019 | 09:52:00
Reeleezee heeft een app gelanceerd om eenvoudiger te kunnen boekhouden. De lancering van de app wordt ondersteund met een campagne van reclamebureau Epidemie
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Martijn Lasonder, strateeg bij Dorst & Lesser
03-10-2019 | 07:12:00
Martijn Lasonder is strateeg bij Dorst & Lesser. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
Brego Keller benoemd tot COO Publicis Groupe Nederland
02-10-2019 | 08:54:00
Publicis Groupe Benelux heeft Brego Keller per 1 oktober 2019 benoemd tot Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Als COO geeft hij leiding aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken
Born05 maakt campagnefilms voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn
30-09-2019 | 10:41:14
PFZW, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, start de campagne De normaalste zaak van de wereld. Met de onlinecampagne wil PFZW jonge mensen in de zorg- en welzijnsector uitnodigen zich te verdiepen in het onderwerp pensioen
Initiative, KesselsKramer en Bever lanceren campagne Buiten zit van binnen
30-09-2019 | 08:44:00
Buitenwinkel Bever lanceert de campagne Buiten zit van binnen. De multimediale-Instagram-first-campagne, die in samenwerking met KesselsKramer is ontwikkeld, is de opvolger van Buiten is nooit ver weg
Menzis kiest voor Roorda
30-09-2019 | 07:23:48
Na een pitch heeft zorgverzekeraar Menzis de marketingcommunicatie-activiteiten voor de merken Menzis en SamenGezond ondergebracht bij Roorda Reclamebureau. Roorda is direct aan de slag gegaan met de re-launch van SamenGezond
Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor
26-09-2019 | 12:18:00
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld
Pink Ribbon, The Odd Shop en MediaMonks maken campagne tegen borstkanker
26-09-2019 | 10:37:00
In oktober is het borstkankermaand. Daarom lanceert Pink Ribbon in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een campagne om heel Nederland de handen ineen te laten slaan
TBWA\Neboko introduceert Ilse in campagne Albert Heijn
26-09-2019 | 08:45:00
Albert Heijn start met een reclamecampagne met supermarktmanager Ilse. In de campagne staat het dagelijkse leven centraal. Ilse wordt met een knipoog gevolgd in haar drukke leven. Ook wordt een nieuwe huisstijl bij Albert Heijn geïntroduceerd
NOSUCH Group van start met investering in B.made
24-09-2019 | 08:10:00
De NOSUCH Group is formeel gelanceerd. De Rotterdamse bureaugroep is van start gegaan met een investering in B.made door NOSUCH
LINDA.hetbureau ontwikkelt AR-campagne Eye Wish
23-09-2019 | 07:16:00
Eye Wish heeft LINDA.hetbureau opnieuw gevraagd een campagne te ontwikkelen. In de campagne staat een virtueel pashokje centraal
Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af
18-09-2019 | 10:06:00
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot
BENK aan de slag voor Swinckels’
17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal
Natwerk benoemt Pepijn Rooijens tot creatief directeur
12-09-2019 | 10:13:00
Pepijn Rooijens is eind augustus benoemd tot creatief directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal hij de creatieve leiding van het bureau hebben
VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers
11-09-2019 | 10:13:18
Foot Locker bestaat 45 jaar. Om dit te vieren hebben Foot Locker en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, aan sneakerheads – zowel OGs als fans – gevraagd wat voor hen de beste sneakers ooit zijn
NORD DDB maakt workoutsymfonie voor Björn Borg
11-09-2019 | 07:23:00
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat sporten je slimmer maakt. Het luisteren naar klassieke muziek heeft hetzelfde positieve effect. Björn Borg vond dit uitgangspunt zo interessant dat het voor hun AW19-campagne besloot de twee te combineren en een workoutsymfonie liet componeren
Cloudfactory en Publicis ontwikkelen Heineken-campagne
10-09-2019 | 09:41:29
Cloudfactory en Publicis hebben een campagne bedacht voor Heineken, die draait om de krat
MediaMonks verhuist deels naar Amsterdam
06-09-2019 | 10:18:00
Na bijna twintig jaar vestigt het productiebedrijf zich in Amsterdam op de Houthavens met digitale creatie, film- en contentstudio’s, onder nieuw management
DDB Unlimited en Greetz starten campagne Alzheimer Nederland
04-09-2019 | 07:36:00
DDB Unlimited lanceert samen met Alzheimer Nederland en Greetz een nieuw product: Music for Memory Cards, kaarten met muziekfragmenten van vroeger
Campagne Kidsweek: Best handig om je eigen krant te lezen
29-08-2019 | 09:55:00
Kidsweek is een campagne begonnen. Daarin wil de krant kinderen laten zien dat het lezen van Kidsweek voordelen kan opleveren
Nieuwe visuele identiteit Videoland
28-08-2019 | 12:44:00
De campagne en identiteit, ontwikkeld door ACHTUNG! mcgarrybowen in samenwerking met RTL, zijn online en op tv te zien. Later dit jaar wordt de campagne uitgebouwd rondom de lancering van een aantal grote series
LEROI Consulting sluit zich aan bij Dept
28-08-2019 | 10:06:00
LEROI is in 2014 opgericht door Christian Lubasch en Marc Preusche. De organisatie telt dertig experts op het gebied van dataconsulting, tech stack-optimalisatie en het bouwen van data-gedreven organisaties
Megawatt Advertising plaatst Puma-sok op Parijse sokkel
28-08-2019 | 09:44:00
Stichd, het bedrijf dat onder andere de sokken produceert voor Puma, daagde onlangs het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om hun product te promoten
[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht
20-08-2019 | 08:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design
MediaMonks en IMA fuseren
12-08-2019 | 07:23:55
MediaMonks en IMA gaan samen verder. Topman sir Martin Sorrell van S4 Capital, eigenaar van MediaMonks, maakt dat via LinkedIn bekend.
Stage Entertainment en One Shoe werken samen aan digitale transformatie
06-08-2019 | 13:21:00
Stage Entertainment, bekend van musicalproducties als The Lion King, Mama Mia! en Anastasia, zet in op digitale transformatie en heeft in dit proces creative en digital agency One Shoe in de arm genomen.
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland
18-07-2019 | 08:52:00
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving
KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN
[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders
16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders
Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer
16-07-2019 | 11:10:35
Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 12:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL
12-07-2019 | 07:36:00
Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.
SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets
Megawatt Advertising zet mensen centraal in campagne Swiss Sense
10-07-2019 | 10:14:36
Niet bedden spelen de hoofdrol in de commercial van Swiss Sense, maar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde de campagne met de pay-off: For. Every. Body.
Marie-Stella-Maris schakelt Lemon Scented Tea in voor Cheers to one Million-campagne
09-07-2019 | 10:58:00
In samenwerking met Lemon Scented Tea en DPPLR ontwikkelde Marie-Stella-Maris een nieuwe verpakking, fotografie voor de brandstore en drie films voor onder andere social media
Hot Pepper maakt webserie TARGET voor Defensie
09-07-2019 | 10:49:10
Digital Studio Hot Pepper heeft voor het ministerie van Defensie een online serie gemaakt: TARGET. Defensie hoopt met de gefilmde jacht op influencers jongeren enthousiast te maken voor een loopbaan bij de krijgsmacht
The Post doet contentmarketing voor Wavin
09-07-2019 | 07:55:00
Contentmarketingbureau The Post uit Zwolle verzorgt sinds dit voorjaar de contentmarketing van het Hardenbergse bedrijf Wavin. Dat is marktleider in kunststof leidingsystemen.
[Interview] Mark Landman: De bedrijven waar wij mee werken, moeten anders durven denken
08-07-2019 | 10:27:00
Mark Landman is Managing Partner van DotControl & RockBoost. We spreken hem over ontwikkelingen in de branche, de groei en plannen van DotControl en de uitbreiding van het creatieve team
Wybe Sallows stapt over van WPP naar CODE D'AZUR
04-07-2019 | 11:43:54
Wybe Sallows keert als Strategy Director terug bij CODE D'AZUR na twee jaar werkzaam te zijn geweest bij J. Walter Thompson
Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 11:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank
Mizuno stelt Dept aan als creatief bureau
28-06-2019 | 10:36:00
Mizuno gaat in zee met digitaal bureau Dept om zo hun creatieve, digitale en e-commercestrategie verder te ontwikkelen
Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Alzheimer Nederland
28-06-2019 | 08:08:00
Alzheimer Nederland lanceert de merkcampagne en pay-off Daar zorgen wij voor. Daarmee kiest de organisatie voor een scherpere merkpositionering
SuperHeroes Amsterdam benoemt Marc Pieterse tot Head of Strategy
27-06-2019 | 11:37:15
Marc Pieterse is aangesteld als ls Head of Strategy bij SuperHeroes Amsterdam. Hij werkte eerder als Strategy Director bij Ogilvy en N=5
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Big Green Egg
27-06-2019 | 08:30:00
Big Green Egg Europa heeft na een bureau-oriëntatie Fitzroy gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor de groei van het merk in Europa
Fitzroy ontwikkelt babyvoedingsmerk
26-06-2019 | 09:28:00
Met de lancering van The Pure Goat Company is een nieuw babyvoedingsmerk gelanceerd. Pure Goat heeft strategisch creatief bureau Fitzroy in de arm genomen voor haar positionering en al haar communicatie
Roorda haalt de Belastingdienst en ministerie van VWS binnen
25-06-2019 | 06:57:00
De Rijksoverheid selecteerde in 2018 via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen
[Podcast] Jurylid Erik Falke (TBWA\NEBOKO) over Cannes Lions en purpose marketing
21-06-2019 | 20:13:00
Erik Falke, creative director bij TBWA\NEBOKO is dit jaar lid van de Jury van Cannes Lions. Wij spreken hem
VIRTUE wint zeven Lions in Cannes
21-06-2019 | 06:56:00
This week at the Cannes Lions International Festival of Creativity, VIRTUE, the creative agency by VICE, took home a total of 7 Cannes Lions awards. Three Bronze Lions for ‘Q’ the world's first Genderless Voice and 4 Lions for its adDRESS_THE_FUTURE work
[Cannes Lions 2019] nominaties en winnaars
20-06-2019 | 14:08:00
Het Cannes Lions Festival 2019 is volop bezig. Nederland valt dit jaar iets minder in de prijzen, maar is wel volop genomineerd
Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme
20-06-2019 | 09:04:00
Tot en met zondag 23 juni 2019 vindt in de metropoolregio Amsterdam de tweede editie plaats van hetstedelijk innovatiefestival WeMakeThe.City. Creative Director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers
14-06-2019 | 10:10:00
Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd et cetera. Roorda ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.
One Shoe digitale partner van onderwijsorganisatie Nuffic
13-06-2019 | 08:36:00
Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering van het Nederlandse onderwijs, heeft creative and digital agency One Shoe gekozen als de nieuwe digitale partner voor de komende jaren
[Onderzoek] Amazon langs Google als 's werelds sterkste merk
11-06-2019 | 10:22:00
Amazon blijft maar groeien en is inmiddels ‘s werelds meest waardevolle merk, zo blijkt uit de BrandZ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd. WPP en Kantar maken de BrandZ Top 100 van 2019 openbaar op de New York Stock Exchange
Nieuwe merkcampagne Hero Baby breekt met perfecte reclameplaatje
06-06-2019 | 12:17:00
Hero Baby heeft, in samenwerking met digitaal bureau Dept, een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Onderdeel daarvan is een merkfilm, waarin kersverse en aanstaande ouders worden gevolgd in nieuwe, intieme en soms onhandige situatie
Floriade Expo 2022 in zee met Born05
04-06-2019 | 08:28:00
Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van contentstrategie en communicatie. Naast Born05 zijn ook de partijen North en Triple aangesloten
Epidemie ontwikkelt content-serie voor Lassie
03-06-2019 | 10:15:00
YouTuber Hanwe lanceert de eerste aflevering van zijn nieuwe serie Niet te vreten. Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met OCC (Online Cookie Collective) de content-serie voor rijstmerk Lassie
Marcel van der Heijden vertrekt bij Dept
22-05-2019 | 07:54:00
Marcel van der Heijden was sinds 2011 de oprichter en Managing Director van reclamebureau a friend of mine dat half 2016 opging in Dept
NEEW maakt campagne voor on-the-go-verpakking Jägermeister
20-05-2019 | 10:42:00
Voor het eerst ruilt het merk zijn kenmerkende donkergroene, glazen fles in voor een lichtgewicht kunststof variant. De Coolpack is ontworpen om makkelijk mee te nemen naar een festival, barbecue of andere (buiten)activiteit
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks
20-05-2019 | 09:35:00
Bij Fitzroy zijn de afgelopen tijd onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf
VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers
16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over
07-05-2019 | 10:06:00
Adapt Innovatie heeft per 1 mei 2019 alle activiteiten en medewerkers van Crystal Marketing overgenomen
GivingBrandsEnergy ontwikkelt campagnemateriaal Veilig op Weg
07-05-2019 | 10:04:00
Veilig op Weg is een langlopende verkeerscampagne op basisscholen door heel Nederland. Het heeft een nieuw lesprogramma. De voorlichting over de dode hoek start met vernieuwd campagnemateriaal
MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis
07-05-2019 | 09:14:00
Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de nerdy experts van Sun. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature
VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 13:39:00
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten
Caramel Pictures gaat over in MediaMonks
26-04-2019 | 07:36:00
Het food & liquids filmproductiebedrijf Caramel Pictures sluit zich aan bij MediaMonks. Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays en Magnum
Monsterboard lanceert campagne This isn’t working anymore
25-04-2019 | 08:38:27
De internationale merkcampagne This isn’t working anymore van Monsterboard is van start gegaan. De campagne is ontwikkeld door de MullenLowe Group
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
The Brand Father: nieuw creatief bureau in muziek en entertainment
10-04-2019 | 09:22:00
José Woldring, Rik Woldring en Peter Meere hebben The Brand Father opgericht en willen daarmee een nieuwe creatieve speler binnen de muziek- en entertainmentindustrie worden
Accenture Interactive neemt Droga5 over
04-04-2019 | 12:52:00
Accenture Interactive neemt het Amerikaanse creatieve bureau Droga5 over. De overname moet nog worden goedgekeurd door onder andere mededingsautoriteiten
Bionext kiest voor Food Cabinet
03-04-2019 | 12:05:00
Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische landbouw en voeding, neemt Food Cabinet in de arm voor een langdurige samenwerking ter promotie van biologische producten in Nederland
Friends of the Brands introduceert rating systeem influencermarketing
03-04-2019 | 10:32:00
Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform gebouwd waarin de resultaten van influencermarketingcampagnes tot in detail kunnen worden geanalyseerd
WPP opens new campus in Amsterdam
03-04-2019 | 10:00:00
WPP opens new campus in Amsterdam. Each WPP campus is designed to provide world-class spaces that bring together its people and agencies into one location
Edward Knol volgt Rogier IJzermans op bij Born05
02-04-2019 | 07:18:00
Edward Knol is aan de slag gegaan als Managing Director van creatief bureau Born05 in Utrecht. Hij neemt het stokje over van oprichter Rogier IJzermans
Jordy van Meer naar NOSH Food Films
01-04-2019 | 07:02:44
Jordy van Meer, co-founder van Scrambled, stapt over naar NOSH Food Films als Creative Director. Samen met NOSH-oprichtster Mady Angelino vormt hij de dagelijkse leiding van het productiehuis
FinchFactor wijzigt naam in Futurefactor met nieuwe aandeelhouders
28-03-2019 | 09:49:00
FinchFactor heeft haar naam gewijzigd in Futurefactor. Het futurefactor managementteam is uitgebreid en kent nieuwe aandeelhouders
Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.
KOKORO Amsterdam ontwikkelt campagne Payconiq
18-03-2019 | 13:47:00
De campagne bestaat uit een tv-commefcial, online campagne en diverse activaties. Verschillende winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI PARIS XL, Jeans Centre en SPAR, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads
Vruchtvlees verzorgt rebranding Miro
12-03-2019 | 08:31:00
Vruchtvlees heeft de rebranding verzorgd van de online samenwerkingstool Miro, voorheen RealTimeBoard. Dat laat het bedrijf weten
Eigen Fabrikaat lanceert campagne voor Brugman Keukens & Badkamers
07-03-2019 | 09:26:00
Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Brugman Keukens & Badkamers een campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een commercial en korte online video's
Reclamebureau Kick! start Kick! Marketing
01-03-2019 | 11:31:00
Reclamebureau Kick! heeft per 1 maart 2019 Kick! Marketing opgericht. In navolging van de digitale tak Kick! Digital in 2016, is een apart bedrijfsonderdeel dat zich volledig focust op marketingadvies en marketingstrategie opgezet
Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking
01-03-2019 | 10:21:00
De Rijksuniversiteit Groningen, kortweg RUG en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context, op de universiteit in Groningen bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Vandejong Creative Agency met nieuwe campagneconcept Universiteit van Amsterdam
07-02-2019 | 10:28:00
Na een aanbesteding heeft de Universiteit van Amsterdam Vandejong Creative Agency gekozen voor de ontwikkeling van het nieuwe corporate campagneconcept.
Boomerang Agency maakt video voor Samsung met Rico Verhoeven
07-02-2019 | 08:10:00
Om de Samsung Ophaalservice en de Service Centers te promoten, maakte Boomerang Agency een video met Rico Verhoeven. De setting en verhaallijn zijn gebaseerd op de boksfilm Rocky
Twee nieuwe partners bij BKB
05-02-2019 | 09:18:00
BKB heeft Bram Festen en Justin Koornneef per 1 januari 2019 benoemd tot partner van het campagnebureau in Amsterdam. Dat maakt het campagnebureau bekend
Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep
05-02-2019 | 08:55:00
Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA
01-02-2019 | 09:53:00
3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de bezoekerservaring binnen Johan Cruijff ArenA. Dit in opdracht van KPMG
Dimi Albers CEO Dept
31-01-2019 | 13:14:00
Dept benoemt Dimi Albers tot CEO en koopt e3creative in het Britse Manchester aan
Nederlandse studio's ontwikkelen visuele identiteit voor de cricket Indian Premier League
31-01-2019 | 12:06:00
De nederlandse studios Addikt en Dog and Pony hebben samen met het Indiase Codesign de broadcast identiteit ontwikkeld voor de Indian Premier League.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gertjan Schaefers over Wunderman Commerce
25-01-2019 | 11:08:00
Wunderman Commerce, een WPP bureau, heeft wereldwijd ruim 1000 experts aan het werk op gebied van e-commerce. Deze experts ondersteunen klanten met betrekking tot e-commerce op gebied van techniek, strategie en creatie
Ingrid Mesman en Dianne Potters lanceren strategisch creatief bureau GoodDay
14-01-2019 | 10:28:12
GoodDay is een nieuw strategisch creatief bureau dat merken helpt positieve impact te maken op mensen, maatschappij en de aarde. Het boutique bureau doet dat met onderscheidende merkverhalen, creatieve concepten en effectieve activatie en PR-campagne
Decathlon brengt een ode aan proberen
08-01-2019 | 15:57:00
Decathlon lanceert een campagne waarin een ode wordt gebracht aan het proberen van verschillende nieuwe sporten. Met de Go Try campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, wordt iedereen uitgenodigd om hun belemmeringen te vergeten en iets nieuws te proberen
Roorda brengt BOB naar huis
02-01-2019 | 10:51:00
De nieuwe BOB-campagne van Roorda Reclamebureau voor het ministerie van IenW richt zich op de alleen-rijder in een thuis- en werksetting
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Column] Rik Heijmen: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
17-12-2018 | 15:45:00
Het retail-landschap is uitdagend, maar er is nog veel te winnen voor HEMA. Juist door meer gebruik te maken van het sterke merk en de productontwikkelingscapaciteit die de organisatie bezit. Dit is uniek in Nederland
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
WPP and J. Walther Thompson unite to become Wunderman Thompson
27-11-2018 | 08:54:00
WPP today announced that Wunderman and J. Walter Thompson will unite to form Wunderman Thompson, a creative, data and technology agency built to inspire growth for its clients
N=5 maakt campagne voor Aidsfonds
26-11-2018 | 13:10:00
N=5 ontwikkelt een commercial voor Aidsfonds. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen
FEBO en hulpsint Raymond van Barneveld onthullen wintercollectie
22-11-2018 | 11:02:00
FEBO Fashion is een initiatief van FEBO in samenwerking met Natwerk, het reclamebureau dat al vier jaar lang verantwoordelijk is voor alle campagnes van FEBO
Fitzroy maakt campagne voor InShared
19-11-2018 | 11:56:00
Fitzroy maakt een campagne voor InShared. Schade voorkomen levert op, dat is de boodschap van de campagne. Met deze campagne wil InShared de huidige merkbelofte We all benefit tot leven brengen
MullenLowe Alfred wint pitch van De Persgroep
12-11-2018 | 12:37:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
KLM & DDB & Tribal Amsterdam voeren campagne met We are an Airline
06-11-2018 | 09:53:00
Uit onderzoek is gebleken dat 46 procent van Duitsland niet weet dat KLM een airline is. Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam op een vernieuwende manier campagne gevoerd
N=5 ontwikkelt campagne voor Monuta
05-11-2018 | 11:10:00
N-5 ontwikkeld een campagne voor Monuta. Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar staat centraal in deze campagne. Monuta probeert mensen bewuster te maken van afscheid
Artis lanceert luisterthriller
05-11-2018 | 09:49:00
Artis lanceert de luisterthriller Moord in Artis. Tijdens Moord in Artis volg je een telefoongesprek tussen een journalist en zijn stagiair die onderzoek doen naar onverklaarbare geluiden in in het park. Vanaf 1 november is de app te downloaden.
Ogilvy Amsterdam en Center Parcs creëren regenbillboard
01-11-2018 | 11:03:00
Een stukje Rotterdam Alexandrium veranderde in oktober tijdens een herfstige bui in een tropisch regenparadijs. Vakantieaanbieder Center Parcs ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau
Frieda Ulsamer de Waard verlaat KOKORO Amsterdam
30-10-2018 | 13:43:00
Na ruim drie jaar stopt Frieda Ulsamer de Waard als CSD/partner bij KOKORO Amsterdam. Reden voor haar vertrek is het veranderende bureaulandschap, de manier waarop zij daar tegenaan kijkt en hoe het bureau zich hieraan aanpast
[Interview] Eva van Pelt en Joyce Ploegaert over de deelname van TCC/Fightclub aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 20:48:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Eva van Pelt rijdt mee met het TCC/Fightclub team. Wij bellen haar
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 08:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Iris Amsterdam benoemt Colin Lamberton tot executive creative director
18-10-2018 | 08:24:33
De benoeming van Colin Lamberton volgt op de recente uitbreiding van het team met Lennard Hulsbos als directeur van Iris Concise, de strategie- en adviestak van het bureau, en Michael Dooling als hoofd van Studio.
Anthony Goodwin aangesteld als Executive Creative Director bij Superhero Cheesecake
18-10-2018 | 08:04:00
Superhero Cheesecake (SHCC) heeft award-winning Creative Director Anthony Goodwin aangetrokken om de propositie op het gebied van design, motion en concepting verder uit te bouwen en te versterken. Anthony Goodwin won onder meer
Quinny kiest SuperHeroes Amsterdam als leading agency
16-10-2018 | 13:38:00
Creatief bureau SuperHeroes Amsterdam is na een pitch gekozen als lead agency voor Quinny, één van de merken van het Canadese moederbedrijf Dorel Juvenile van onder andere Maxi-Cosi en Bébé Confort. De eerste campagne gaat deze week live in Europa
N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV
15-10-2018 | 10:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Blokker
15-10-2018 | 09:30:00
Blokker lanceert een huishoudcampagne, waaruit moet blijken dat Blokker een antwoord heeft op elke huishoudvraag. Ogilvy Amsterdam kwam met een simpel en effectief tv-concept om te laten zien wie Blokker is
[Nederlands MediaNetwerk TV] Bert Hagendoorn over positionering
12-10-2018 | 11:47:00
Bert Hagendoorn is positioneringsspecialist. Creatieve ondernemers schakelen hem in als deskundige om de positionering van het bedrijf onder de loep te leggen, alsmede de groei- en communicatiestrategie van het bedrijf (mede) te bepalen
Natwerk ontwikkelt campagne voor Bols
12-10-2018 | 09:43:00
Wil distillateur Bols ons met hun pay-off laten geloven dat ze nu ook al een een biertje hebben gebrouwen? Niks ervan! Met deze campagne maakt het merk voor eens en voor altijd duidelijk dat Bols Genever en bier gewoonweg een lekker stel vormen.
180 Kingsday en Bloemenbureau Holland lanceren bloemencampagne
10-10-2018 | 07:33:00
Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday lanceren een campagne die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben. De campagne, We hebben meer bloemen nodig genaamd, viert de effecten die bloemen op ons hebben
Kumpany begint contentmarketingbureau BetterMatter
04-10-2018 | 07:28:00
BetterMatter richt zich op de volle breedte van contentmarketing en heeft contentstrategie, -creatie en –productie onder één dak
Fama Volat ontwikkelt campagne rond terugkeer ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’
04-10-2018 | 07:17:00
Ambacht en genieten komen samen in de Zo. Nu eerst een Bavaria’-campagne, die vanaf morgen te zien is
DeReclamebureau50 2019 | De Genomineerden
03-10-2018 | 09:22:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
Alfred maakt campagne voor SNS
02-10-2018 | 06:55:00
Alfred maakt het concept en de strategie voor de campagne van SNS. Los van een commercial, worden naast tv ook radio, online advertising, winkel en een-op-een communicatie, pr en social media ingezet
Venco en Alfred komen met nieuwe merkcampagne
25-09-2018 | 08:05:00
Venco introduceert in samenwerking met bureau Alfred International de nieuwe merkcampagne Lekker Nederlands. De campagne begint met twee tv-commercials, later deze week volgt nog een derde met een nog te onthullen bekende Nederlander
[Interview] Bas Korsten: Bij J. Walter Thompson geloven we in samenwerken binnen én buiten WPP
20-09-2018 | 07:37:00
Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson Amsterdam en sinds mei dit jaar zelfs Global Creative Lead binnen het JWT netwerk. Hij is de nummer 54 in de Media 100. Tijd voor een paar vragen
[Interview] Darre van Dijk: De mediabranche had nooit afgesplitst moeten worden van reclamebureaus
18-09-2018 | 12:03:00
Creatieve duizendpoot Darre van Dijk heeft plaats 96 bemachtigd in DeMedia100. Een positie die hij in december bij de bekendmaking van de top 100 in 2018 graag behoudt
Van den Berg en Speelman werken voor 180 Kingsday
11-09-2018 | 08:36:00
180 Kingsday heeft twee senior leaders aangenomen. Marloes van den Berg is begonnen als Head of Production en is verantwoordelijk voor het managen en uitbreiden van het productieteam
MediaMonks Opens MediaMonks Labs
30-08-2018 | 12:06:00
MediaMonks launches a new R&D division to service agencies, brands and technology companies. Focusing on innovation and rapid prototyping, MediaMonks Labs is helmed by MediaMonks' former Head of Games Sander van der Vegte
Dept valt in de prijzen met twee Red Dot Awards
20-08-2018 | 11:28:00
Dept mag eind oktober twee Red Dot Communication Design Awards in ontvangst nemen. De digital agency won de prijzen voor de website van Kempen en de microwebsite voor '100 jaar Mondriaan'
Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne
14-08-2018 | 08:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet
Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers
13-08-2018 | 08:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"
Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred
13-08-2018 | 07:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig
Herlancering BinckBank door XXS Amsterdam
07-08-2018 | 08:49:00
Met de gestarte campagne wordt het gevoel van onafhankelijkheid gevierd en wordt het publiek uitgenodigd om aan hun onafhankelijkheid te werken
Alfred creëert campagne fonQ
06-08-2018 | 07:35:00
De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die de boodschap – zowel op tv als op radio – aan het Nederlandse publiek mag overbrengen
CoolBest en Etcetera laten het sneeuwen in Best
06-08-2018 | 06:47:00
Het merk en bureau wilden de bewoners en bezoekers van de gemeente een verkoelende ervaring geven. De actie was bedoeld ter promotie van de nieuwe CoolBest Smoothie.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Peter Mulder over Dutch Independents Network
03-08-2018 | 09:07:00
Peter Mulder verliet SBS om Dutch Independents Network op te richten, een netwerk van bureaus die elkaar aanvullen in hun expertises en klantenportfolio’s. Mulder: "Wij richten ons op adverteerders met budgetten tot een miljoen euro, exclusief Facebook en Google"
Saskia Meijer en René Verhagen naar JWT
03-08-2018 | 08:08:31
Meijer en Verhagen komen van XXS Amsterdam, waar ze campagnes ontwikkelden voor onder meer HEMA, Binck Bank en Nierstichting
Dept aan de slag voor one happy island Aruba
31-07-2018 | 08:53:00
Verschillende teams van Dept werken samen voor de campagnes. Zo helpt Dept Aruba met SEO-campagnes op te zetten en uit te voeren. Er wordt gewerkt met geautomatiseerde campagnes op basis van machine learning en smart bidding en er wordt gemeten
Ariaen de Jong per 1 oktober directeur van MWG
24-07-2018 | 08:40:00
Brancheorganisatie MWG heeft vanaf 1 oktober aanstaande een nieuwe directeur: Ariaen de Jong. Na ruim acht jaar bij RTL te hebben gewerkt als communicatiemanager B2B, stapt ze over naar MWG
Alfred zet reclamehistorie centraal in campagne voor Calvé
17-07-2018 | 12:24:00
Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje heeft Alfred een nieuwe campagne ontwikkeld voor Calvé Pindakaas. De campagne gaat live met een 40” TVC
Visumate en XAVA Media sluiten zich aan bij Dept
17-07-2018 | 11:22:00
Samen met visumate voegt ook hun sister agency XAVA Media zich bij Dept. XAVA Media positioneert zichzelf als een technologie- en marketingpartner die bedrijven begeleidt bij hun digitale transformatie
RAI en Wayne Parker Kent organiseren offline event Day in the City
16-07-2018 | 15:25:00
Uit een door RAI geïnitieerd onderzoek blijkt dat de vrouwelijke millennial behoefte heeft aan een offlinelifestyle-event waar online influencers centraal staan. Daarom organiseren ze Day in the City
Sir Martin Sorrell en MediaMonks eens over overname
10-07-2018 | 09:26:00
Het Nederlandse MediaMonks komt in handen van Sir Martin Sorrell. Hiermee komt er een einde aan alle speculaties rondom de overname door of Sorrell, of WPP, het bedrijf waarvan hij in april terugtrad als CEO. Sorrel is officieel verwelkomd als Senior Monk
SNS-campagne door Alfred resulteert in recordaantal aanmeldingen
03-07-2018 | 14:20:00
Alfred ontwikkelde rond TN’er Bart en zijn dochter een Through the Line-campagne voor online, tv, radio en POS. Getarget, met specifieke uitingen voor ouders en kinderen, in boodschap en vorm
Etcetera ontwikkelt condoom voor Ben
03-07-2018 | 09:13:00
Ben en Etcetera introduceren met een dikke knipoog het Ben Telefooncondoom als de oplossing voor de hedendaagse relatieproblemen. Daarmee wil het bedrijf laten zien dat je ook in bed meer plezier kunt beleven door minder op je mobiel te kijken
Heineken kiest voor J. Walter Thompson Amsterdam
03-07-2018 | 08:15:00
Het bureau wordt verantwoordelijk voor alle communicatie rond het merk Sol in alle regio’s van de wereld, behalve in Mexico
[Interview] Remco Duinkerken: Platte commercie werkt voor geen meter
27-06-2018 | 07:19:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang in verschillende functies, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Epidemie maakt voor Canei eerste TVC sinds 1982
27-06-2018 | 06:56:00
Epidemie heeft het thema Full of Surprises bepaald, dat zichtbaar wordt in de commercial waarin twee vriendinnen een surprise party organiseren
Overname TheBrandHotel door Total Design
27-06-2018 | 06:31:00
Met deze stap heeft Total Design een volwaardige tak campaigning in huis. De creatieve directie van campaigning wordt gevormd door Peter Clercx, Yvo Bronsvoort en Martijn van den Brakel
The Gardeners aan de slag voor Ellis Faas Cosmetics
20-06-2018 | 09:48:00
The Gardeners heeft in opdracht van Ellis Faas Cosmetics de socialmediastrategie ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de uitvoering ervan
[Cannes Lions 2018] Stand van zaken
20-06-2018 | 08:50:00
Het Cannes Lions Festival 2018 is volop bezig en Nederland doet het goed in Frankrijk. Wat is de stand van zaken tot nu toe?
[Cannes Lions 2018] MediaMonks wint vijf Lions
18-06-2018 | 13:32:00
De volgende van het Cannes Lions International Festival of Creativity 2018 zijn bekend gemaakt. Wereldwijd creatief digitaal productiebureau MediaMonks wint vijf keer
Fitzroy ontwikkelt Ontbijtchecker voor Quaker
14-06-2018 | 13:05:00
Met de Ontbijtchecker kunnen gebruikers verschillende ontbijtopties vergelijken op onder andere suiker, vetten en vezels en is een initiatief van Quaker in samenwerking met het Diabetes Fonds
Dept zet 25 brand ambassadors in voor Signify
14-06-2018 | 12:35:00
Dept gaat samenwerken met influencers voor Signify, het voormalige Philips Lighting. Philips en Dept werken inmiddels 7 jaar samen
Fitzroy aan de slag voor NU.nl
14-06-2018 | 11:32:00
Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan. Het is 5 jaar geleden dat NU.nl voor het laatst campagne heeft gevoerd
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 08:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare maken campagne Centraal Beheer
05-06-2018 | 13:27:00
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Alfred International ontwikkelt merkcampagne Bonduelle
05-06-2018 | 13:22:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer
Google, Apple, Amazon top 3 in top 100 meest waardevolle merken
29-05-2018 | 08:03:00
Europa doet het veel minder goed dan China en de VS. In de top 10 zien we geen enkel Europees merk terug
Factor-a en Yourposition sluiten zich aan bij Dept
28-05-2018 | 09:34:00
Dept breidt haar netwerk uit met de aansluiting van factor-a, een bedrijf in Amazonmarketing en Yourposition, een Zwitsers digitalmarketingbedrijf
Publicis lanceert Artificial Intelligence platform Marcel
25-05-2018 | 06:31:00
Elke werknemer van Publicis wordt door Marcel in staat gesteld om de kracht en kennis van haar 80.000 collega’s te gebruiken. Marcel is de eerste stap in een nieuw tijdperk van creativiteit en innovatie wereldwijd
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag over FrieslandCampina
10-05-2018 | 11:44:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel
NDC mediagroep neemt Crossmedia Communicatiegroep over
03-05-2018 | 12:33:00
De ambitie is om voor Noord-Nederland een compleet mediabedrijf neer te zetten op alle platformen: tv, digital out of home, online en print
Roel Schiefelbusch van Mangrove naar The Fightclub
30-04-2018 | 14:08:00
Roel Schiefelbusch start per 1 mei bij The Fightclub. Hij zal zich onder meer gaan bezighouden met het stroomlijnen van processen en operationeel aansturen van The Fightclub
Martin Sorrell steps down as CEO of WPP
14-04-2018 | 21:38:00
Roberto Quarta, Chairman of WPP, becomes Executive Chairman until the appointment of a new Chief Executive Officer

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie