Tag Resultaten
Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie
Tijdens een uitzending van Marketing Report Radio gaat zij in gesprek met Bas Vlugt over de overname van het bedrijf, de rol van technologie en AI in PR
Impact-koffiemerk Wakuli kiest Numen voor PR
Wakuli heeft PR-bureau Numen geselecteerd als partner voor communicatiestrategie en public relations
Onderzoek: veel Nederlanders zoeken rust tijdens feestdagen
Uit onderzoek van Beep for Help onder 1.035 Nederlanders blijkt dat 26 procent de feestdagen dit jaar het liefst zou overslaan
[The List] MediaMaze
Het team van MediaMaze helpt onjuiste, onvolledige of negatieve berichtgeving op Google te verwijderen of te vervangen door positieve/neutrale content
Domino’s kiest TEAM LEWIS als creatief PR-bureau
TEAM LEWIS gaat het pizzamerk ondersteunen met merkactivaties en een doorlopende PR-campagne die de merkpositie van Domino’s verder moet versterken.
Erik Eggens PR Director NewsLab
In deze functie geeft hij leiding aan het corporate team, dat werkt voor klanten als ABN AMRO, Achmea, Atos, AWS en De Hypotheker.
Maud Burgers weer meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
Manager externe communicatie & woordvoerder Albert Heijn, Etos, Gall & Gall staat voor het derde jaar op 1 in de PR100
Drukbedrijf: verpakkingen worden marketinginstrument
Steeds meer bedrijven investeren in gepersonaliseerd inpakmateriaal, variërend van lint en stickers tot bedrukte dozen en speciaal ontworpen papier
Kim Klaver neemt geheel PR-Dashboard over van oprichter Jeroen Goeman Borgesius
Kim Klaver heeft PR-Dashboard geheel overgenomen. Daarmee heeft Jeroen Goeman Borgesius zijn aandelen verkocht
Dentsu Creative Amsterdam lanceert DC PR
Met de lancering speelt het bureau in op een groeiende behoefte in de markt, waar merken niet alleen gezien, maar ook vertrouwd willen worden.
Uber biedt rondrit tijdens Amsterdam Light Festival
De samenwerking tussen Uber en het festival biedt een alternatief perspectief op de Amsterdamse grachten.
Heineken Experience opent The Kiosk aan Stadhouderskade
Het podium biedt ruimte aan makers via workshops en limited-edition releases en wil sociale momenten meer betekenis geven.
PR-Dashboard en Marcommit organiseren AI-bootcamp
PR-Dashboard organiseert samen met PR-bureau Marcommit een PR-Bootcamp over zichtbaarheid in AI, met Generative Engine Optimization (GEO) als rode draad.
ParkinsonNL gaat verder als ParkinsonNederland
Met de naamswijziging wil ParkinsonNederland nog duidelijker maken dat parkinson een kwestie is die heel Nederland aangaat.
Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.
Case: Wibra groeit door met nuchtere blik en sterke PR
De keten uit Epe (sinds 1956) vernieuwde haar winkelconcept en visuele identiteit, en richt zich expliciet op de manager van het huishouden
Margriet de Ruijter Client & Operations Director Marcommit
In deze functie stuurt zij de operatie aan, ontwikkelt het team verder en draagt bij aan de groei van het bureau.
Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025
Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS
TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards
Niets zo mooi als speelgoed van een ander
RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
De Wolven wint ZILVER bij Dutch PR Awards
Luchtige menstruatiegesprekken met vaders, om menstruatietaboe te doorbreken
SuperRebel wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards
De app Rijnmondveilig informeert inwoners bij rampen en incidenten. Toch werd de app nauwelijks gebruikt.
NewsLab wint ZILVER bij Dutch PR Awards
Dutch PR Awards - Staatsloterij deed in 2024 een uiterste poging om winnaars van de Oudejaarstrekking 2023 die zich nog niet hebben gemeld te vinden
Het PR Bureau wint GOUD bij Dutch PR Awards 2025
Specsavers Nederland schakelde HPB | Het PR Bureau in om bewustwording te vergroten rondom volksgezondheid
The Romans wins GOLD at Dutch PR Awards 2025
easyJet gave The Romans the assignement to secure an earned editorial coverage for easyJet in Dutch lifestyle media
Marcommit wint GOUD bij Dutch PR Awards 2025
Conclusion schakelde in 2024 Marcommit in om hun visie op de rol van IT in verduurzaming krachtig te positioneren
Bijl PR wint GOUD bij Dutch PR Awards 2025
Zo maken we de dialoog tussen omgeving en industrie mogelijk
Food Cabinet wint GOUD bij Dutch PR Awards
Het eerste Nederlands Kampioenschap voor het meest briljant belegde broodje.
Counter Collective wint twee keer zilver bij Dutch PR Awards
Counter ondersteunt Ayvens bij merkbekendheid na fusie ALD en LeasePlan
LBL gaat verder als Le Bureau de L’eau
Na ruim vijftien jaar als LBL gaat het Arnhemse communicatiebureau vanaf vandaag verder onder de naam Le Bureau de L’eau.
Vier op tien werkenden presteert slechter door relatieproblemen
Veertig procent van de werkende Nederlanders presteert slechter door liefdesproblemen. Onder dertigers loopt dat op tot 53 procent.
Koolhoven & Partners heet voortaan Gazette
PR-bureau Koolhoven & Partners werd in 2014 opgericht door voormalig journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk
Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.
Dutch PR Awards 2025 | Marcommit PR Bureau van het Jaar
Marcommit is de grote winnaar van de Dutch PR Awards, die op 14 oktober werden uitgereikt in de Stadsschouwburg in Haarlem.
Niki Wijnen is PR Talent van het Jaar Dutch PR Awards 2025
Aan het woord is Niki Wijnen, campagnemarketeer bij de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie
NewsLab wint PR Stunt van het Jaar Dutch PR Awards 2025
TeamNL Legends bij opening TeamNL Huis powered by Nederlandse Loterij – Olympische Spelen Parijs 2024
Dutch PR Awards 2025 | Vera Kops is PR Persoon van het Jaar
Aan het woord is Vera Kops, Vice President van TEAM LEWIS en genomineerd als PR Persoon van het Jaar 2025.
Knab wint GOUD bij Dutch PR Awards 2025
De case Knab Zzp Uurtarievenboekje 2025 is bekroond met goud in de categorie Finance
Crisp PR wint GOUD bij Dutch PR Awards
Utrecht energized is Europa’s eerste grootschalige Vehicle‑to‑Grid (V2G) initiatief met deelauto’s.
Hibou wint GOUD bij Dutch PR Awards 2025
AFAS introduceert de vierdaagse werkweek en kiest bewust voor het gesprek over werk, niet over software.
SuperRebel.Agency en PostNL winnen GOUD bij Dutch PR Awards 2025
De case Van klacht naar kans werd bekroond met GOUD in de categorie Social Media.
Alle winnaars Dutch PR Awards 2025
De prijzen bekronen onderscheidend PR-werk in campagnerubrieken én in vak- en persoonstitels.
Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders
Hoe ouder de jongere, hoe vaker AI: 7 procent van de 12-jarigen raadpleegt een chatbot eerder dan ouders; bij 16-jarigen is dat 14 procent.
PR100 2026 | De Genomineerden
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum
Danone, Sanquin en FICO kiezen voor samenwerking met Bijl PR
Het Rotterdamse PR- en communicatiebureau Bijl PR heeft vier klanten toegevoegd aan zijn portfolio. Danone Nederland, Sanquin, CVD en FICO
Tellent kiest Crisp PR voor groei in Benelux
Tellent, het internationale HR-platform dat is ontstaan uit de fusie met het Nederlandse Recruitee, heeft Crisp PR & Communicatie aangesteld als PR-partner voor de Benelux.
ANP Foto en Belgaimage starten gezamenlijke beeldbank
Het Nederlandse ANP en het Belgische Belga News Agency brengen hun beeldarchieven samen in een gezamenlijke onderneming.
Du Mosch, Peterse en Zwinkels starten PR-bureau numen
In Hilversum is PR-bureau numen van start gegaan, opgericht door Frank du Mosch, Stijn Zwinkels en Kirsten Peterse. Met Rituals als eerste klant
Uitreiking Dutch PR Awards 2025
Op dinsdag 14 oktober vindt de uitreiking plaats van de Dutch PR Awards 2025 tijdens een feestelijk avondprogramma in de Stadsschouwburg in Haarlem, een van de mooiste event locaties van Nederland
Lisanne Schneider Senior PR-Consultant UPR Agency
Met haar komst legt het bureau meer nadruk op lifestyle-, beauty-, corporate- en consumer brands in de Nederlandse markt.
ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland
De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt.
TEAM LEWIS neemt Instinctif UK over
Het internationale PR- en marketingbureau TEAM LEWIS heeft de Britse tak van adviesbureau Instinctif overgenomen.
Refurbed kiest Counter voor eerste landelijke PR-campagne
De samenwerking begon met een campagne die direct brede landelijke aandacht kreeg, waaronder op NPO Radio 1, RTL Nieuws, NOS Stories en SBS
The Social Hub kiest Ovide Agency als PR-partner
Ovide zal zich richten op de corporate en brand PR van het internationale hospitality-merk. De samenwerking volgt op een eerder project.
Generatieve AI met een menselijke hartslag
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Generatieve AI met een menselijke hartslag: zo transformeert Herman contentcreatie
Probiblio: Ga mee offline
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Ga mee offline
Marcommit helpt NIRPA bij zichtbaarheid salarisvak
NIRPA werkt samen met Marcommit om de zichtbaarheid te vergroten en de rol als kwaliteitskeurmerk voor salarisprofessionals te versterken.
Presscloud lanceert AI-copywriter Annie
De tool kijkt naar structuur, taalgebruik en tone of voice, zodat teksten beter aansluiten bij de verwachtingen van journalisten.
Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI
Karvan Cevitam Top 2 Druivend
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Top 2 Druivend
HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.
PR-Dashboard organiseert opnieuw PR-Bootcamp Beginnen met PR
Op 18 september 2025 organiseert PR-Dashboard voor de tweede keer het PR-Bootcamp Beginnen met PR.
Nominaties Dutch PR Awards 2025
Op deze plaats gaan we alle nominaties voor de Dutch PR Awards 2025 bekendmaken. De namen van de personen en inzendingen linken door naar de ingezonden cases
Matthijs van Unen versterkt Nederlandse team The Romans
Hij komt over van Ace PR, waar hij verantwoordelijk was voor het dagelijkse team, het klantenbestand en de integratie van verschillende bureaus
TEAM LEWIS stelt Jennifer Vogels aan als Managing Director
Zij krijgt de leiding over de vestigingen in Amsterdam en Eindhoven en richt zich op de verdere groei van het klantportfolio en het versterken van de dienstverlening.
Ayvens kiest nxt agency voor PR rond duurzame mobiliteit
Leasemaatschappij Ayvens is een samenwerking aangegaan met PR-bureau nxt agency om de naamsbekendheid te vergroten en thought leadership te ontwikkelen
Samsung zet studentenkamer centraal in campagne
Samsung heeft tijdens de introductieweken in Amsterdam een campagne gelanceerd rond het thema woningnood onder studenten.
ESN lanceert sportvoedingslijn bij Albert Heijn
Daarmee maakt ESN de stap van online-only naar fysieke retail.
AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa
Datingplatform Lexa heeft na een pitch AndAgencyAmsterdam aangesteld als strategisch PR- en influencer marketingpartner in Nederland.
Dorien Kuiken Head of PR bij ACE
Met bijna vijftien jaar ervaring in merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap gaat zij nu leidinggeven aan het herpositioneren van ACE | PR
Dutch PR Awards 2025 - Nee tegen Vapen
Aan HAGENS PR de vraag om een PR-aanpak te creëren die bijdraagt aan de ambitie van de Rijksoverheid om een rook- en nicotinevrije generatie te bereiken
Denise Jongkind: Design en communicatie zijn één
Visueel kom je sterker uit de verf als je verhaal klopt. De basis van design word vaak mede gevormd door een goed narratief
The Romans onderzoekt kracht van earned first-campagnes
The Romans presenteert in samenwerking met Crowd DNA het rapport Feel the Earn, gebaseerd op inzichten van internationale CMO’s en creatieven.
Dutch PR Awards 2025 - Dezelfde pin, niet zo slim
ABN AMRO heeft HAGENS PR gevraagd om een PR-strategie te ontwikkelen die mensen motiveert de code voor hun bankapp (regelmatig) te veranderen
Denise Jongkind naar Counter Collective als artdirector
Ze gaat aan de slag met merkidentiteiten, campagnes en communicatiemiddelen.
Martine Veldhoen aan de slag als CEO Burson Nederland
Dankzij haar achtergrond in zowel media als communicatie heeft zij ervaring met reputatievraagstukken en het positioneren van organisaties
AdsAdvisor lanceert tool voor mobiele businessplanning
AdsAdvisor, het marketingplatform van MY.GAMES, introduceert Business Modeling: een scenariogebaseerde planningsmodule
SMEG kiest Buro Hause als PR-partner in Nederland
Het bureau is geselecteerd na een pitchtraject en wordt verantwoordelijk voor de PR- en socialmediastrategie, influencer marketing en merkactivaties
ITvitae start opleiding tot Software Engineer in Eindhoven
De opleiding is speciaal ontwikkeld voor jongeren met hoogfunctionerend autisme die zijn uitgevallen in het reguliere onderwijs.
Dutch PR Awards 2025 - STAAT-E-LEKKER
Vraag: hoe zorgen we ervoor dat Nederlanders hun e-bike beter beschermen?
Dutch PR Awards 2025 - Sophie Nicholson about The Romans
The Romans is participating in the Dutch PR Awards 2025 and submitted itself for PR Agency of the Year 2025
Dutch PR Awards 2025 - TomTom Traffic Index 2024
TEAM LEWIS dook in de TomTom Traffic Index 2024 om het groeiende mobiliteitsprobleem in Nederland aan te kaarten.
Dutch PR Awards 2025 - Bollebozen en Cinekid op pad met opblaasbioscoop
Breng Bollebozen Boekenbende naar de kinderen om daarmee leesplezier te bevorderen.
Dutch PR Awards 2025 - Leonne van de Ven over De Wolven
De Wolven doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
Dutch PR Awards 2025 - Kassabon
ABN AMRO Helpt heeft aan HAGENS PR gevraagd om een overkoepelende PR-strategie te ontwikkelen voor structurele zichtbaarheid van de hulp die de bank biedt
UpToMore kiest nxt agency voor PR-ondersteuning
Het bureau is aangetrokken om de naamsbekendheid van de app te vergroten en te ondersteunen bij de introductie in de Nederlandse markt.
Dutch PR Awards 2025 - Sarah Hagens over HAGENS
HAGENS doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
Dutch PR Awards 2025 - Denormalisering drugsgebruik Rotterdam
De gemeente Rotterdam wilde met deze campagne voor de eerste keer ook de gebruiker aanspreken op hun rol binnen de keten
Dutch PR Awards 2025 - De kunst van het kiezen
Dutch PR Awards 2025 - De kunst van het kiezen. Voor 2024/2025 wil Stedelijk Museum Breda de zichtbaarheid van haar tentoonstellingen versterken
Dutch PR Awards 2025 - Start bouw Merwede in Utrecht
Dutch PR Awards 2025 - Start bouw Merwede in Utrecht, de grootste autovrije stadswijk van Nederland
Dutch PR Awards 2025 - De NOBEARS Ambitiegids
Marcommit ontwikkelde de NOBEARS Ambitiegids als instrument om te laten zien dat NOBEARS de ambities van ondernemend Nederland begrijpt én kan waarmaken
Dutch PR Awards 2025 - Sophia Weavers en Marjoleine van Klaveren over Bijl PR
Bijl PR doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025. Aan het woord zijn Sophia Weavers en Marjoleine van Klaveren
Dutch PR Awards 2025 - Hartcheckpunten
Hartstichting gaf de opdracht aan Bijl PR om een landelijke lanceringscampagne voor de Hartcheckpunten te ontwikkelen
Dutch PR Awards 2025 - Buurt AED
Hartstichting gaf de opdracht aan Bijl PR om zowel landelijk als lokaal de BuurtAED-campagne breed onder de aandacht te krijgen
Dutch PR Awards 2025 - 24/7 Diabetes
Dexcom Benelux gaf de opdracht aan Bijl PR om het grote publiek te informeren over hoe het is om 24/7 met diabetes te leven
Dutch PR Awards 2025 - Wereldrecord Twister met Mentos
Mentos schakelde HPB | Het PR Bureau in om een creatief en gedenkwaardig pr-evenement te organiseren voor de introductie van Mentos Discovery 14 Flavours
Dutch PR Awards 2025 - Mentos Discovery 14 Flavours
Perfetti van Melle (Mentos) heeft de opdracht aan HPB | Het PR Bureau gegeven om een buzz te creëren rond de introductie van Mentos Discovery 14 Flavours
Dutch PR Awards 2025 - Consistent techbeleid in Nederland
Techleap heeft de opdracht aan LDJ Tech PR gegeven om de trots op Nederlandse techondernemers te vergroten
Dutch PR Awards 2025 - Flanderijn | Jongeren in Schulden
Flanderijn heeft de opdracht aan Marcommit gegeven om media-aandacht te creëren voor de maatschappelijke aanpak van schuldenproblematiek onder jongeren
Dutch PR Awards 2025 - Lilyland
NewsLab ontwikkelde een creatief concept om de focus van Lily’s Kitchen op natuurlijke en biologische voeding voor de viervoeters tot leven te brengen
Dutch PR Awards 2025 - Word ook een relaxte rijder
De RDW en reclamebureau Roorda vroegen HvdM een PR-strategie op te zetten als onderdeel van de reclamecampagne ‘Word ook een relaxte rijder’
Dutch PR Awards 2025 - Van nieuwkomer naar top-2-marktleider
Exotec vroeg Progress Communications om een merkverhaal te ontwikkelen waarin Exotec wordt gepositioneerd als innovatief merk in een competitieve markt
Dutch PR Awards 2025 - Ik sta sterk
Het ministerie vroeg HvdM een PR-aanpak te ontwikkelen rondom de Valpreventieweek en media-aandacht te realiseren met minimaal 200 publicaties in nieuws- en lifestylemedia.
Dutch PR Awards 2025 - Primark Nederland Adaptive launch
Primark vroeg Brand Potential om een PR-aanpak te ontwikkelen de bekendheid van Primarks betaalbare, adaptieve mode vergroten
Dutch PR Awards 2025 - Positionering SVn
SVn vroeg Hibou om zijn zichtbaarheid en autoriteit te vergroten, daarnaast Arjen Gielen te positioneren als strategisch denker
Dutch PR Awards 2025 - Virtuele James Parkinson
SPF vroeg Hibou om een strategie die het fonds steviger positioneert als autoriteit op het gebied van de ziekte van Parkinson
Dutch PR Awards 2025 - Matthijs Rutten over Hibou
Hibou doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
Dutch PR Awards 2025 - Consent bij seks
Hoe leg je een ingewikkelde wet uit in simpele taal? Een wet die ook nog eens weerstand kan oproepen.
Dutch PR Awards 2025 - Speel geen spelletjes met je geld
Clarity helpt de Kansspelautoriteit om jongvolwassenen slimmere keuzes te laten maken tijdens de sportzomer van 2024
Dutch PR Awards 2025 - Vera Kops over TEAM LEWIS
TEAM LEWIS doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
Dutch PR Awards 2025 - De groenste woonfabriek van Nederland
Nederland kampt met een structureel woningtekort, vooral in het segment ‘tijdelijke huisvesting’.
Dutch PR Awards 2025 - Daiwa House Modular Europe
Daiwa House Modular Europe: de toekomst van wonen, vandaag gebouwd
Wereldwijde PR-sector ziet vertrouwen dalen in Q2
Uit de Global Confidence Tracker Q2 2025 van de PRCA blijkt een forse daling van het vertrouwen onder PR-bureaus wereldwijd
Dutch PR Awards 2025 - De mediaoverwinning van GLOW
De Open Universiteit heeft de case sssst...hier studeer ik ingezonden voor de Dutch PR Awards 2025
Dutch PR Awards 2025 - Wees Jeze.l.f.
Dutch PR Awards 2025 - Doe maar extra. De rest doet al normaal genoeg: Wees Jeze.l.f.
Dutch PR Awards 2025 - sssst...hier studeer ik
De Open Universiteit heeft de case sssst...hier studeer ik ingezonden voor de Dutch PR Awards 2025
Dutch PR Awards 2025 - Podcast De Hoftuin
Dutch PR Awards 2025 - Podcast De Hoftuin. Complexe warmtetransitie in een herkenbaar verhaal
Dutch PR Awards 2025 - Johma Schalen Event
De vraag van Johma aan 2twintig: hoe zorgen we ervoor dat de vernieuwde merkpositionering niet alleen zichtbaar is in paid en owned, maar in earned media?
Dutch PR Awards 2025 - Hollandse Hoogtes
Dutch PR Awards 2025 - Officiële start wietexperiment bij teler Hollandse Hoogtes
Dutch PR Awards 2025 - Voel je vrij, geef je bloot
Voel je vrij, geef je bloot is de jaarlijkse multimediale campagne van NFN Open & Bloot
Dutch PR Awards 2025 - Philips OneUp
UPR heeft OneUp gepositioneerd als de onmisbare schoonmaak tool in ieder huishouden in Nederland
Dutch PR Awards 2025 - Pensioen Lotto Trekkingmachine
Nederlandse Loterij: Lotto Trekkingmachine met pensioen na 50 jaar trouwe dienst
Dutch PR Awards 2025 - Volvo Midsommar Getaway
Dutch PR Awards 2025. Volvo Midsommar Getaway. Een Zweedse zomerervaring met de Volvo EX30 Cross Country
Dutch PR Awards 2025 - Bestemming Thailand in bloei
Bestemming Thailand in bloei: een influencerreis geïnspireerd door The White Lotus
Dutch PR Awards 2025 - Remi Kuchler over nxt agency
nxt agency doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
Bryan van den Aakster: PR Pitch
Journalisten zoeken geen perfectie maar relevantie. En zoals ik al zei aan het begin: ze zijn ook maar gewoon mensen
Dutch PR Awards 2025 - Laurèl Bodenhorst Meyer over Buro Hause
Buro Hause doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025
L’AGENCY start New Faces voor jonge content creators
Met deze stap wil het bureau een professionele basis bieden aan een nieuwe generatie makers.
Mike Hendrixen: Oasis, een masterclass in merk, branding en PR
[Column] Mike Hendrixen: Oasis, een masterclass in merk, branding en PR. AI kan muziek faken maar niet de magie. Niet het verhaal. Niet het kippenvel
Dutch PR Awards 2025 - De Ongekende Krachten van Onbekende Helden
Het doel: het doorbreken van het stereotype beeld van veteranen, het vergroten van de naamsbekendheid van de stichting en het realiseren van zichtbaarheid
Serviceplan en Prain Global bundelen krachten
De Global Technology Industry Association (GTIA) heeft Serviceplan Amsterdam geselecteerd als PR-partner voor de Benelux.
Dutch PR Awards 2025 - Digitale Toegankelijkheid voor iedereen in Nederland
Uit recent onderzoek van MKB-Nederland en onderzoeksbureau Level blijkt dat veel ondernemers nog onvoldoende voorbereid zijn op de European Accessibility Act (EAA)
Dutch PR Awards - Maud Burgers over Albert Heijn
Aan het woord is Claudia Metz, senior adviseur corporate communicatie en woordvoerder bij HEMA en genomineerd als Woordvoerder van het Jaar 2025.
HOPSCOTCH versterkt internationale structuur
Het internationale communicatiebureau HOPSCOTCH versterkt haar wereldwijde ambities met de lancering van een speciale internationale coördinatiestructuur
Hibou versterkt AI-team en breidt PR-team uit
Jamal Allam en Björn van den Ham zijn begin juni gestart bij het bureau, dat recent een positionering met de slogan Neem de leiding presenteerde.
De eerste easyJet-campagne van The Romans
Sophie Nicholson over hoe een níet-nationale luchtvaartmaatschappij toch opviel in Amsterdam
Elektrisch rijden wint terrein in zakelijke lease
Het aandeel zakelijke leaserijders dat gebruikmaakt van een laadpas is in zes maanden tijd gestegen van 40,6 naar 44,5 procent.
Dutch PR Awards 2025 - Iconic Studios x Vertigo 6
Iconic Studios & Vertigo 6 doen mee aan de Dutch PR Awards 2025. Aan het woord zijn Claire Slootheer & Mike Hendrixen
Denise van Ooijen: AI kijkt verder dan zoekwoorden
PR-Dashboard sprak met Denise van Ooijen, managing director van B2B-PR-bureau Marcommit, over de kansen én valkuilen van AI in PR.
Wilmar Versprille creatief directeur bij Food Cabinet
Na een periode als interim sluit hij nu officieel aan bij het managementteam van het bureau. Versprille werkte eerder voor Crisp, Dentsu, Roorda en Lemz
GTIA houdt Benelux community meeting in Eindhoven
GTIA organiseert op 25 september 2025 de Benelux Community Meeting in Eindhoven.
Vertigo 6 aan de slag voor TCL in Nederland en België
Het Arnhemse bureau wordt verantwoordelijk voor de volledige PR-strategie, influencermarketing en het beheer van de socialmediakanalen
Dutch PR Awards - Anya Pieroen over Nestlé
Aan het woord is Claudia Metz, senior adviseur corporate communicatie en woordvoerder bij HEMA en genomineerd als Woordvoerder van het Jaar 2025.
Dutch PR Awards 2025 - Kiki Hirschfeldt over Coebergh
Kiki Hirschfeldt, eigenaar van Coebergh, is genomineerd voor PR Persoon van het Jaar
Dutch PR Awards 2025 - Noa van den Berg over The Romans
Aan het woord is Noa van den Berg, Senior Account Executive bij The Romans en genomineerd als PR Talent van het Jaar 2025.
Dutch PR Awards 2025 - Claudia Metz over HEMA
Aan het woord is Claudia Metz, senior adviseur corporate communicatie en woordvoerder bij HEMA en genomineerd als Woordvoerder van het Jaar 2025.
Lancering: Dutch Travel Media Award voor reisverhalen
Een nieuwe prijs voor krachtig en origineel reisverhaalwerk.
Dutch PR Awards 2025 - Natasja Gregorowitsch over Talk About
Aan het woord is Natasja Gregorowitsch, eigenaar van TALK ABOUT PR en Communicatie
Dutch PR Awards 2025 - Iris Koning over nxt agency
Aan het woord is Iris Koning, PR Manager bij nxt agency en genomineerd als PR Talent van het Jaar 2025.
Dutch PR Awards 2025 - Lisa van Huijkelom over Hibou
Aan het woord is Lisa van Huijkelom, PR Consultant bij Hibou en genomineerd als PR Talent van het Jaar 2025.
Dutch PR Awards 2025 - Joyce Donat over Consumentenbond
Aan het woord is Joyce Donat, woordvoerder en communicatieadviseur bij Consumentenbond en genomineerd als Woordvoerder van het Jaar 2025.
Clever Strategy behaalt als eerste Inner Smile Certificering
Met deze stap wil het bureau uit Rotterdam laten zien dat levens- en werkgeluk geen HR-project is, maar de basis voor duurzame groei.
Dutch PR Awards 2025 - Laura Emous over Food Cabinet
Laura Emous is PR-specialist bij Food Cabinet. Zij is genomineerd voor PR Persoon van het Jaar 2025 bij de Dutch PR Awards.
Hibou kiest voor aangescherpte positionering met Hibou/x
Met de positionering Neem de leiding wil het bureau organisaties stimuleren om zichtbaarheid te koppelen aan inhoud en visie.
eFaktura.nl lanceert BUKKI voor anderstalige ondernemers
eFaktura.nl heeft BUKKI gelanceerd, een digitaal opdrachtenplatform voor anderstalige ondernemers in de bouw-, installatie- en transportsector.
Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij
Bjorn Rosner is woordvoerder bij Nederlandse Loterij. Hij is genomineerd voor PR Talent van het Jaar 2025
La Place en Jord Althuizen lanceren gezamenlijke menulijn
De eerste stap in deze samenwerking is de introductie van de Bang Bang Chicken Burger
Dutch PR Awards 2025 - Claire Slootheer over Iconic Studios
Aan het woord is Claire Slootheer, Managing Director van Iconic Studios en genomineerd als PR Persoon van het Jaar 2025.
TEAM LEWIS wint 8 Corporate Content Awards
De vestigingen in Amsterdam en Eindhoven werden bekroond in zeven verschillende categorieën voor campagnes voor onder meer Marktplaats
Linda van den Berg naar Counter Collective
Ze werkte eerder ruim twaalf jaar bij de TDA Group, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing en communicatie
Consument kiest bewust ondanks economisch ongemak
Ondanks economische onzekerheid kiest een groeiende groep consumenten bewust voor merken en producten die passen bij hun overtuigingen
Dutch PR Awards 2025 - Kiki Hirschfeldt over Coebergh
Coebergh doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025.
5 genomineerden voor Woordvoerder van het Jaar 2025
Woordvoerder van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Anya Pieroen, Claudia Metz, Joyce Donat, Maarten Molenbeek, Maud Burgers
Jeff Bowerman: AI drijft creatie bij DEPT op SXSW Londen
DEPT groeide de afgelopen tien jaar snel via overnames en autonome groei en telt inmiddels 4000 medewerkers verspreid over vijf continenten.
Bert Hagendoorn: Trends en connecties op SXSW Londen
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Bert Hagendoorn.
Suzanne Visser: Kruisbestuiving centraal op SXSW Londen
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Suzanne Visser, voorzitter van Dutch Digital Design & Business Developer.
John Meulemans: AI vraagt om menselijkheid bij Hibou
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met John Meulemans, AI & Influencer Marketing Strategist en partner bij Hibou.
5 genomineerden voor PR Talent van het Jaar 2025
PR Talent van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Bjorn Rosner, Iris Koning, Lisa van Huijkelom, Niki Wijnen en Noa van den Berg
Presscloud lanceert Smart Search voor PR-platform
Deze uitbreiding moet het opstellen van perslijsten efficiënter en inhoudelijker maken.
TEAM LEWIS lanceert AI-tool voor presentatietraining
TEAM LEWIS introduceert Training for Trust, een AI-gedreven presentatietraining die gebruikmaakt van biometrische analyses.
5 genomineerden voor PR Persoon van het Jaar 2025
PR Persoon van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Claire Slootheer, Kiki Hirschfeldt, Laura Emous, Natasja Gregorowitsch en Vera Kops
L’Oréal Paris en ACE PR lanceren campagne voor zelfliefde
L’Oréal Paris is gestart met een merkcampagne die jonge vrouwen aanmoedigt positiever naar zichzelf te kijken.
Vera Kops: TEAM LEWIS biedt internationale slagkracht
In een gesprek met Bas Vlugt deelden ze hun inzichten over de internationale ambities van het bureau
Wie volgt Gerd De Smyter op als Woordvoerder van het Jaar 2025?
Gerd de Smyter is woordvoerder van KPN en werkte voor onder meer het FD, BNR Nieuwsradio en De Wereld Draait Door. Hij is genomineerd voor de Woordvoerder van het Jaar 2024. Wij spreken hem
Jos van den Bergh start bij VER als PR-coördinator
Jos van den Bergh brengt ruime ervaring in de autobranche mee en gaat bijdragen aan de verdere positionering van de organisatie.
Logitech G lanceert G522 gaming headset
Dit model is geschikt voor pc, PlayStation en mobiele apparaten en komt medio juni beschikbaar in zwart en wit.
Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.
Smartshore: Werknemerswelzijn verdient vaste plek in beleid
Werkgevers investeren volop in groei en innovatie, maar besteden volgens Smartshore te weinig aandacht aan hun medewerkers.
HPB | Het PR Bureau aan de slag voor Mentos
Het Amsterdamse bureau neemt de PR-activiteiten voor zijn rekening en ondersteunt bij de verdere versterking van de merkpositionering.
Een op vijf Nederlandse ouderen niet blij met woning
Een derde van hen staat ervoor open om bij familie in te trekken. Iets meer, 37 procent, ontvangt familie liever zelf in huis.
Founding partners leggen fundament onder Dutch PR Awards
PR-Dashboard en Media Info Groep bestendigen samenwerking met Marketing Report in overeenkomst
PR-label APRIL verrijkt The Creative Family
"In een tijd waarin fake news, AI-content en een overdaad aan vluchtige ‘bronnen’ domineren, geloven wij meer dan ooit in de kracht van echte verhalen"
Lokale PR, waarom het werkt en hoe je het inzet
Lokale publiciteit, sommige bedrijven zien er misschien weinig in, maar in dit artikel laat PR-Dashboard zien voor wie het interessant is en waarom.
Hibou ontwikkelt virtuele expert voor ParkinsonFonds
De virtuele expert is bedoeld om informatie over parkinson toegankelijker te maken voor een breed publiek.
Magnum introduceert Double Hazelnut en Double Cherry
Magnum breidt zijn assortiment uit met de introductie van twee nieuwe varianten binnen de Utopia-lijn: Magnum Double Hazelnut en Magnum Double Cherry.
Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
Ben & Jerry’s introduceert een nieuwe smaak: Brookieees & Cream. Ter gelegenheid van de lancering opent het ijsmerk een tijdelijke Brookie Pop-up
Timon Hendriks: Binnen 5 minuten heb je een campagne
Presscloud is een PR-platform, opgericht zodat bedrijven gemakkelijk hun PR kunnen opzetten. We spreken met Timon Hendriks, directeur van Presscloud
Floors Group neemt Laminaat.nl over
De overname past binnen de groeistrategie van het vloerenbedrijf dat in 2025 vijftien jaar bestaat. Laminaat.nl blijft onder eigen naam opereren
Wie volgt Jos Govaart op als PR Persoon van het Jaar?
Coopr is bijna 15 jaar geleden opgericht als niche-agency gefocust op destijds online PR
Coopr gaat op in Brand Potential Benelux
Het strategisch merk- en communicatiebureau biedt een combinatie van merkonderzoek, strategie, design en PR, onder de noemer Influence by Design.
DJ Paul Elstak frontman in campagne Vegetarische Slager
In samenwerking met De Vegetarische Slager lanceert hij een remake van Rainbow in the Sky.
Wie volgt Maud van der Elsen op als PR Talent van het Jaar 2025?
Maud van der Elsen is Senior Campaign Executive bij TEAM LEWIS. Zij is uitgeroepen tot PR Talent van het Jaar 2024.
myPOS kiest TEAM LEWIS voor zichtbaarheid in Benelux
De samenwerking richt zich op het versterken van de positionering van myPOS als leverancier van betaaloplossingen voor het mkb.
BOAS hangt vuile was van de mode-industrie buiten
Werkgeluk speelt een steeds grotere rol bij de keuze voor een werkgever, maar wordt door veel organisaties nog als secundair gezien.
GTIA schakelt Serviceplan Amsterdam in voor PR in Benelux
De Global Technology Industry Association (GTIA) heeft Serviceplan Amsterdam geselecteerd als PR-partner voor de Benelux.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens
CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026
LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.
Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis