Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212886 | Tags:

Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse
12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions
[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox
11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
07-11-2019 | 09:02:00
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bud, Aegon en Unox
21-10-2019 | 08:17:35
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek beginnen salesbureau Salesexpertise
16-10-2019 | 10:23:00
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen
Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 14:51:00
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst
Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
11-10-2019 | 09:46:00
Becam, specialist in online leningen, heeft haar nieuwe positionering afgetrapt met een tv-commercial. Abovo Media heeft als mediapartner in samenwerking met DPG Media en RTL BrandDeli het strategisch contentplan voor tv, print en digitaal ontwikkeld
MediaCom verzorgt volledige digitale mediastrategie IKEA
10-10-2019 | 10:09:00
MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA
Faruk Türkmen financieel directeur Candid Group
07-10-2019 | 09:59:33
Candid Group heeft het team versterkt met de aanstelling van Faruk Türkmen als Group Finance Director. Türkmen zal verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van fusies en de integratie van labels binnen de groep
DeMediabureau50 2020 | De genomineerden
06-10-2019 | 22:34:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Erik Jan Reijenga nieuwe CEO Maxlead na overname Abovo Media; Yvonne de Jager directeur integratie
02-10-2019 | 14:23:12
Yvonne de Jager is bij Abovo Media benoemd tot directeur Integratie en business development. Erik Jan Reijenga is aangesteld als CEO van Maxlead. Deze benoemingen volgen na de recente overname van Maxlead door Abovo Media
Brego Keller benoemd tot COO Publicis Groupe Nederland
02-10-2019 | 08:54:00
Publicis Groupe Benelux heeft Brego Keller per 1 oktober 2019 benoemd tot Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Als COO geeft hij leiding aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken
Carolien van ‘t Hek en Yvonne Prins leiden UM Nederland
01-10-2019 | 09:03:57
De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen gekomen van Carolien van ’t Hek en Yvonne Prins
[Commercial Review] Daan Koops: Burger King, PLUS en Giganet
30-09-2019 | 08:55:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking. Daar heb ik toch wat moeite mee
Initiative, KesselsKramer en Bever lanceren campagne Buiten zit van binnen
30-09-2019 | 08:44:00
Buitenwinkel Bever lanceert de campagne Buiten zit van binnen. De multimediale-Instagram-first-campagne, die in samenwerking met KesselsKramer is ontwikkeld, is de opvolger van Buiten is nooit ver weg
Abovo Media neemt digital marketingbureau Maxlead over
26-09-2019 | 06:55:00
De bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden werken zij wel in gezamenlijke klantteams. De nieuwe groep telt 200 medewerkers en een media en consultancy spend van 200 miljoen euro
Edelman Amsterdam benoemt Steven Heywood tot General Manager, Arent Jan Hesselink COO EMEA
20-09-2019 | 12:59:00
Edelman heeft Steve Heywood benoemd tot General Manager van het kantoor in Amsterdam. Arent Jan Hesselink is benoemd tot Chief Operating Officer voor de regio EMEA
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame
19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is
Jarno Stolk aan de slag bij 3MO
10-09-2019 | 07:21:00
Jarno Stolk werkt sinds half augustus 2019 vanuit 3MO als mediamanager ad interim voor T-Mobile Nederland. Daarnaast is hij eigenaar van de Blockchain start-up Bchain Media
[Column] Machiel Verkuyl: Blond met blauwe streep
03-09-2019 | 08:14:23
Merken zijn vergelijkbaar met superhelden. Ze hebben magische krachten en staan ergens voor. Zijn herkenbaar voor een specifieke groep mensen en je kunt - net als bij superhelden - écht fan worden. Toch zie je niet in elke branche dezelfde explosie van nieuwe merken, zoals bij superhelden wel het geval is
Michel van Mil is benoemd tot Managing Director bij IPG-investeringsbedrijf Orion
29-08-2019 | 12:58:00
Met ingang van 3 september 2019 wordt Michel van Mil aangesteld als managing director van Orion, de investeringseenheid van IPG Mediabrands
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg
21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol
Mediaplus Nederland van start
14-08-2019 | 10:16:00
Serviceplan Group, een onafhankelijke bureaugroep in Europa, breidt haar diensten in Nederland uit. Met de start van Mediaplus Nederland verenigt Serviceplan Group alle merk-, communicatie- en mediadiensten onder één dak in Amsterdam
The Online Company benoemt Esther Verkaaik tot Operations Director
12-08-2019 | 10:58:49
Esther Verkaaik is benoemd tot Operations Director bij The Online Company, dat onderdeel is van Candid Group
Candid Group neemt daily dialogues over
22-07-2019 | 06:55:50
Candid Group neemt de social media marketing specialist daily dialogues over. Candid Group, opgericht in 2007, is een platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus met als doel de steeds complexere vraagstukken van klanten op te lossen
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg
17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten
Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen
16-07-2019 | 12:31:12
Voor de herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Radio is flexibel, heeft een enorm bereik en is zappbestendig
16-07-2019 | 08:02:23
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 12:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten
DOOH-campagne ING rondom WK vrouwenvoetbal
11-07-2019 | 09:32:00
ING heeft tijdens de WK Vrouwenvoetbal een DOOH-campagne bij ExterionMedia laten lopen. Op digitale schermen op NS-stations en in winkelcentra kwamen belangrijke momenten uit het toernooi voorbij
Arjan Veenhuis Managing Director Candid Amplify
10-07-2019 | 07:28:10
Arjan Veenhuis is aangetreden als Managing Director van Candid Amplify, onderdeel van de Candid Group. Candid Amplify verzorgt binnen Candid Group onder andere de resources & tools en de media buying voor de labels
Brancheorganisaties boos over plannen reclamevrije publieke omroep
02-07-2019 | 07:21:55
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten
Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Alzheimer Nederland
28-06-2019 | 08:08:00
Alzheimer Nederland lanceert de merkcampagne en pay-off Daar zorgen wij voor. Daarmee kiest de organisatie voor een scherpere merkpositionering
IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 09:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
M2Media aan de slag voor Duvel
19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur
17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights
17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf
Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 09:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
Campagne Bolletje bij RTL en Qmusic: met wie zou jij een beschuitje eten?
05-06-2019 | 07:47:00
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
VTech kiest Blauw Gras na bureau-oriëntatie
04-06-2019 | 10:47:00
Internationaal speelgoedconcern VTech heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Blauw Gras. VTech brengt de content onder bij het Amsterdamse bureau
Radiocampagne Beko en Abovo Media
03-06-2019 | 09:53:00
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
[Column] Niels Bruinsma: Impact van JA/JA-stickers op folders
28-05-2019 | 09:44:00
Na Amsterdam doet ook Utrecht de folder in de ban. Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt
DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse
23-05-2019 | 11:09:00
Een proefrit kan vanaf nu met je stem worden gepland. DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur bij de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant
Michael Theebe keert terug bij Mediaxplain* als Operations Director
23-05-2019 | 09:59:00
Mediaxplain* breidt uit met de komst van Michael Theebe in de rol van Operations Director. Theebe richt zich in deze functie op het verder optimaliseren van de integratie van de verschillende diensten binnen Mediaxplain*
[Column] Bojan Stigter: Wie is het kuddedier?
21-05-2019 | 06:42:00
Laten we aangereikte handvatten alsjeblieft gebruiken als startpunt van een discussie, in plaats van een beknellend keurslijf. Laten we accepteren dat de magische formule niet bestaat en dat ieder merk een tailormade aanpak verdient
Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA
20-05-2019 | 09:11:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen
AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar
17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.
Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network
16-05-2019 | 11:16:00
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
Arthur Buring en Wouter Moen aangesteld als directieteam iProspect
07-05-2019 | 08:07:15
iProspect heeft Wouter Moen en Arthur Buring aangesteld als respectievelijk operationeel directeur en commercieel directeur. Zij vormen samen de dagelijkse leiding van het digitaal marketingbureau, dat onderdeel is van Dentsu Aegis Network
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 11:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron
06-05-2019 | 10:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt
[Interview] Léonie Koning - Initiative: Groei van merken begint met kennis van cultuur
02-05-2019 | 09:46:00
Initiative had een uitstekend 2018 en in 2019 heeft het mediabureau een geweldige start gemaakt. Wij spreken Léonie Koning, CEO van dit mediabureau
Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket
BSH Huishoudapparaten kiest voor mediapartner MediaCom
26-04-2019 | 07:19:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De pitch is begeleid door Ebiquity. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau.
Digital Brixx verder onder naam Abovo Media
16-04-2019 | 07:11:00
Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf. Het bedrijf wil de dienstverlening hiermee verbeteren
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Diederik Breijer vertrekt bij IPG Mediabrands
04-04-2019 | 06:36:00
"Ik heb bedrijven mogen overnemen, de mooiste pitches en industrie-prijzen mogen winnen en met de meest fantastische collega’s en klanten wereldwijd mogen samenwerken. IPG Mediabrands Benelux is de afgelopen 5 jaar verviervoudigd qua omzet"
[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance
31-03-2019 | 16:13:00
Krista Bank is Head of Strategy bij MediaCom, het mediabureau waarbij verbindingen centraal staan. Het bedrijf verwelkomde de afgelopen tijd Adidas en ABN Amro als klant als aanvulling op bedrijven als Mars en Shell
Abovo Media betrokken bij nieuwe merkstrategie Livera
28-03-2019 | 12:10:00
Livera heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd. De campagne is onderdeel van een nieuwe merkstrategie waarin Livera zich inzet voor het tonen van schoonheid
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening
Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking
01-03-2019 | 10:21:00
De Rijksuniversiteit Groningen, kortweg RUG en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context, op de universiteit in Groningen bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 13:13:11
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Nintendo kiest voor M2Media
31-01-2019 | 13:29:00
Nintendo Benelux brengt voor de Nederlandse markt alle media-activiteiten onder bij M2Media. M2M won een pitch om alle Nederlandse media-activiteiten te verzorgen
Saskia Bielderman-de Mol benoemd tot CFO Dentsu Aegis Network
31-01-2019 | 12:58:00
Met ingang van 1 januari 2019 is Saskia Bielderman-de Mol benoemd tot CFO van Dentsu Aegis Network. Saskia Bielderman-de Mol volgt Chris ter Welle op
Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018
31-01-2019 | 11:12:00
Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018
Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 08:35:00
Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities. Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.
Birgit Zuurveld managing director bij social mediabureau Dorst & Lesser
25-01-2019 | 12:51:00
Birgit Zuurveld is benoemd tot managing director bij het social mediabureau Dorst & Lesser. Birgit Zuurveld is zeven jaar werkzaam bij Dorst & Lesser
Salveo Pharma kiest voor de Mediaboerderij als mediapartner
10-01-2019 | 09:25:00
De Mediaboerderij gaat voor Salveo Pharma het gehele traject verzorgen met betrekking tot de strategie, planning, inkoop en evaluatie van alle mediacampagnes
Roorda brengt BOB naar huis
02-01-2019 | 10:51:00
De nieuwe BOB-campagne van Roorda Reclamebureau voor het ministerie van IenW richt zich op de alleen-rijder in een thuis- en werksetting
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
[Interview] Remko Poggenklaas CEO Abovo Media: Creatie wordt steeds belangrijker
10-12-2018 | 12:00:00
Per november 2018 vervult Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media. Door deze benoeming wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en kunnen oprichters Verbeek en Zoutendijk zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk
07-12-2018 | 16:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op
[Vacatures] Wavemaker zoekt Socialmediamanager
21-11-2018 | 13:04:00
De rol van Socialmediamanager is een heel veelzijdige. Jij bent verantwoordelijk voor het community management en begeleidt een groot deel van de contentcreatie op onder andere Facebook, Instagram, Snapchat voor onze klanten
Stéphanie Smit Managing Partner M2Media
20-11-2018 | 11:10:00
Stéphanie Smit is Nico Hilhorst opgevolgd als managing partner bij M2Media. Stéphanie Smit is sinds 2005 werkzaam bij M2Media, waarvan de laatste zeven jaar als Cliënt Service Director en lid van het managementteam
TargetSpot introduceert PodcastMarketplace
19-11-2018 | 12:33:00
Targetspot lanceert PodcastMarketplace. Het doel is om podcastproducenten onder de aandacht te brengen bij relevante adverteerders en mediabureaus
Managing Director Digital Jeroen Verkroost verlaat OmnicomMediaGroup per 1 januari 2019
10-11-2018 | 21:08:00
Met de volledige integratie van OMG Digital in de labels OMD en PHD verdwijnt de positie van Managing Director voor de digitale groep
[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 12:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit
[Column] Mike Kruizinga: Black Friday, Happy Friday?
06-11-2018 | 13:53:00
Het is alweer november en dus komen kortingsdagen zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday er weer aan. Een beetje retailer doet hier aan mee. Toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen?
Koninklijke Peijnenburg kiest voor Initiative
05-11-2018 | 13:04:00
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019
Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne
05-11-2018 | 10:42:00
Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden
OmnicomMediaGroup wint groot deel wereldwijde media-account Mercedes
27-10-2018 | 13:20:00
Daimler verdeelt wereldwijde media-account tussen GroupM (China) en OmnicomMediaGroup (rest van de wereld)
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 08:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
M2Media werkt voor Office Centre
23-10-2018 | 10:58:00
Office Centre kiest M2Media als mediapartner. De kantoorgroothandel voor ondernemers brengt er alle media-activiteiten onder, van mediastrategie tot media-inkoop
Josje Zwinkels Managing Director Digital Center of Excellence Dentsu Aegis Network Nederland
22-10-2018 | 12:03:00
Josje Zwinkels is per begin oktober benoemd tot Managing Director van de Digital CoE (Center of Excellence) van Dentsu Aegis Network Nederland. Zij zal samen met Roderiek van Alphen, Christian de Smit en Rutger de Jong leiding geven
Hearst Create vier nominaties op zak voor Grand Prix Content Marketing
19-10-2018 | 09:31:00
Contentmarketingbureau Hearst Create, onderdeel van Hearst Netherlands, is vier keer genomineerd bij Grand Prix Content Marketing Awards, waarvan tweemaal voor Dremel: Award B2C en Distributiestrategie
Wayne Parker Kent driemaal genomineerd bij Grand Prix Content Marketing Awards
19-10-2018 | 09:00:00
Op donderdag 18 oktober is bekendgemaakt dat de Amsterdamse uitgeverij Wayne Parker Kent drie keer is genomineerd in de categorieën B2C, Podcast en Vlogserie. Het gaat om een awardnominatie in de categorie B2C en twee Bekroningnominaties
[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 19:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team
Abovo Media neemt FD Gazellen Award in ontvangst
17-10-2018 | 07:19:00
Abovo Media mag ook dit jaar een FD Gazellen Award in ontvangst nemen. De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financiële Dagblad uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland
[Interview] Jeroen Verkroost over de deelname aan de Media Rally 2018
16-10-2018 | 10:35:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jeroen Verkroost, Managing Director Digital Omnicom Media Group en rijdend voor OMD, neemt deel samen met Dave Frauenfelder
[Nederlands MediaNetwerk TV] Bert Hagendoorn over positionering
12-10-2018 | 11:47:00
Bert Hagendoorn is positioneringsspecialist. Creatieve ondernemers schakelen hem in als deskundige om de positionering van het bedrijf onder de loep te leggen, alsmede de groei- en communicatiestrategie van het bedrijf (mede) te bepalen
Remko Poggenklaas per november CEO Abovo Media
05-10-2018 | 07:34:00
Per 1 november zal Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media vervullen. Deze benoeming betekent dat Poggenklaas verantwoordelijk wordt voor de dagelijkse leiding en dat directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk
DeMediabureau50 2019 | De genomineerden
03-10-2018 | 10:13:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.
MediaCom internationaal bureaunetwerk van het jaar bij M&M Global Awards
24-09-2018 | 06:59:00
Het mediabureau van GroupM heeft drie grote prijzen behaald tijdens het awardfestival
Mediaxplain* mediapartner John West
17-09-2018 | 11:28:00
Visconservenleverancier John West heeft Mediaxplain* verantwoordelijk gesteld voor zijn mediastrategie, -planning en –inkoop. Het marketing- en mediabureau is verantwoordelijk voor het distribueren van de content van John West
Abovo Media genoemd in RECMA-rapport
12-09-2018 | 09:47:00
Als enig onafhankelijk Nederlands mediabureau heeft Abovo Media dit jaar voor het eerst een plaats ingenomen in het RECMA-rapport. RECMA is het onderzoeksbureau dat mediabureaus evalueert
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 07:34:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
[DDA] Digitale industrie groeit met 17 procent harder dan ooit
03-09-2018 | 08:36:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro. Dit maakt de digitale industrie opnieuw tot één van de grootste groeisectoren van de Nederlandse economie
adidas ‘Create the New’ with consolidated global media brief awarded to MediaCom
29-08-2018 | 18:58:00
The combined brief will be executed across all platforms with a focus on innovation aligned to the brand’s strategic business plan; ‘Creating the New’
Dentsu Aegis Network stelt Ronnie van Briemen aan als head of trading
27-08-2018 | 15:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
[Interview] Nathalie Gumbs over de operatie van IPG Mediabrands
20-08-2018 | 07:35:00
Nathalie Gumbs is Group Operations Director bij IPG Mediabrands. In de afgelopen jaren heeft zij mede leiding gegeven aan ingrijpende veranderingen in de operatie van de mediabureaugroep
Sapfabrikant Riedel naar ZIGT
15-08-2018 | 08:14:00
Riedel voert onder meer de merken CoolBest, Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi en Van de boom en was tot eind vorig jaar onderdeel van FrieslandCampina
[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 06:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn
Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad
13-08-2018 | 06:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd
[Nederlands MediaNetwerk TV] Peter Mulder over Dutch Independents Network
03-08-2018 | 09:07:00
Peter Mulder verliet SBS om Dutch Independents Network op te richten, een netwerk van bureaus die elkaar aanvullen in hun expertises en klantenportfolio’s. Mulder: "Wij richten ons op adverteerders met budgetten tot een miljoen euro, exclusief Facebook en Google"
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Machtspositie auditors is onnatuurlijk en te groot
03-08-2018 | 08:15:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
Reorganisatie Publicis One Benelux
25-07-2018 | 10:02:00
Publicis One organiseert zich in België en Nederland steeds nadrukkelijker rond grensoverschrijdende accounts. Deze krachtenbundeling leidt tot meer samenwerking tussen de tien labels en tussen de Belgische en Nederlandse landenvestiging. Als gevolg van deze voortgaande integratie komt de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie onder leiding van één CFO te staan
Bol.com lanceert tweede reeks Goedmaker, ontwikkeld door Yune
25-07-2018 | 08:56:00
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video die te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
Ariaen de Jong per 1 oktober directeur van MWG
24-07-2018 | 08:40:00
Brancheorganisatie MWG heeft vanaf 1 oktober aanstaande een nieuwe directeur: Ariaen de Jong. Na ruim acht jaar bij RTL te hebben gewerkt als communicatiemanager B2B, stapt ze over naar MWG
L’Oréal Nederland kiest OMD als mediapartner
23-07-2018 | 08:40:00
Per 1 oktober 2018 gaat mediabureau OMD alle on- en offline campagnes voor haar rekening nemen. L’Oréal had hiervoor een lange samenwerking met Zenith. OmnicomMediaGroup kwam als winnaar uit de bus na een uitgebreid pitchproces waaraan
Melanie Vermolen Business Development Director Dentsu Aegis Network Benelux
17-07-2018 | 13:22:00
Michael Nederlof volgt Vermolen per direct op als Managing Director van Vizeum Nederland, onderdeel van Dentsu Aegis Network
[Vacatures] Abovo Media zoekt senior SEA- en PPC-specialist
11-07-2018 | 06:43:00
Heb je kennis van advertentie-optimalisatie? Krijg je energie bij het opzetten van SEA-campagnes? Vind je het leuk om klanten te adviseren? Houd jij de laatste SEA-trends en -ontwikkelingen bij?
[Onderzoek] Nederland heeft begrip voor verdienmodel influencers
10-07-2018 | 13:51:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE
Estée Lauder kiest voor Mooi The Agency en Maison PR
10-07-2018 | 09:12:00
Per juli 2018 zal de pr en communicatie structuur van Estée Lauder Companies opnieuw vormgegeven worden. Daartoe is er voor het behartigen van de belangen van de merken in Nederland gekozen voor twee bureaus
Local Planet breidt internationaal team uit
10-07-2018 | 07:57:00
Local Planet, een netwerk van mediabureaus, heeft haar internationale team verder uitgebreid. Uli Kramer is toegetreden als Global Chief Digital Officer van Local Planet. Daarnaast is Sandra Sydow toegetreden als Global Media & Business Director. Dr. Wayne Fletcher is aangesteld als Group Chief Strategy Officer
[Interview] Jasper Bronner over onderzoek Cultural Connections
06-07-2018 | 09:59:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, reflecteer!
05-07-2018 | 09:27:00
Marketeers, merken en mensen: reflecteer! Draag je zwakheden als een onderscheiding op je borst. Dwing jezelf om regelmatig uit je eigen distortion field te stappen. Alleen dan kun je groeien; persoonlijk en zakelijk
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Iglo, Côte d’Or, Looye
05-07-2018 | 08:22:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
Jos Wolsing Head of Marketing & Communications WindShareFund
03-07-2018 | 14:39:00
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications. Wolsing verlaat Publicis One, waar hij werkzaam was als Chief Innovation Officer van Zenith
IPG neemt Acxiom Marketing Solutions over
03-07-2018 | 13:42:00
The deal combines IPG’s media, creative, marketing services and analytics capabilities, global scale and consumer insights, with AMS’s expertise in data management
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp we trust
03-07-2018 | 11:32:00
Toen ik nog een jonge mediastrateeg was, geloofden wij in Ehrenberg en McDonald. Toen kwam John Philip Jones en nu hebben we Byron Sharp. Al deze marketinggoeroes beloven ons een en hetzelfde: dat onze merken altijd welvarend zullen zijn als wij hun theorieën volgen
Playstation start YouTubekanaal For the Players
02-07-2018 | 07:21:00
MediaCom Beyond Advertising, het contentlabel van MediaCom, ontwikkelde het platform voor Sony PlayStation, in samenwerking met onlinevideobedrijf Divimove
Publicis One Innovation Day voor eerst in Nederland
25-06-2018 | 10:13:00
Tegelijkertijd met Publicis One-collega’s in Londen en New York, gebruikten multidisciplinaire teams met onder andere professionals vanuit Starcom, Leo Burnett en MSL hun kennis, creativiteit en tijd om drie sociale ondernemingen te helpen bij communicatie en marketinguitdagingen
[Commercial Review] A. de Ruwe: Björn Borg, Lipton, Centraal Beheer
25-06-2018 | 07:37:00
Wauw! Wat een initiatief van Björn Borg. Blockchaintechniek gebruiken zodat mensen, ongeacht hun voorkeur of waar ze wonen, met elkaar kunnen trouwen. Dit initiatief voelt helemaal goed. Het klopt
Frank Volmer: kickbacks hebben mediabureaubranche ziek gemaakt
15-06-2018 | 11:48:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
IPG Mediabrands voorspelt de uitslag van het WK voetbal
14-06-2018 | 10:04:00
Met de uitkomsten van een econometrisch model kun je nu zelf zien op www.ipg-fifa-worldcup.com welk team de meeste kansen heeft om te winnen en kun je zelf ook meer kans maken om een poule te winnen
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare maken campagne Centraal Beheer
05-06-2018 | 13:27:00
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
[Column] Michiel Veugelers: Easter eggs als marketinginstrument
30-05-2018 | 07:49:00
Easter eggs zijn een grapje, een knipoog of een verwijzing, verstopt in de film. Als je de film voor het eerst ziet valt het vaak niet eens op. Alleen de echte fans gaan ernaar op zoek, soms zelfs door een film beeld voor beeld stop te zetten en dan de kleinste details te analyseren
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 09:36:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet
25-05-2018 | 07:51:00
Deze nieuwe generatie media vertegenwoordigers moet analytisch denken en op de hoogte zijn van technologische ontwikkelingen. Daarnaast moeten ze de werking van de verschillende platformen begrijpen. Ze moeten zich bewust zijn van yieldmechanismen en een kennis hebben van de waarde van de aangeboden impressies
Atva van Zanten Managing Director Mindshare
25-05-2018 | 05:40:00
Zij is de afgelopen jaren verantwoordelijk geweest voor de succesvolle integratie van het team in Eindhoven en Amsterdam en zal nu met een leadershipteam uit beide vestigingen deze beweging gaan versnellen
[Interview] Thomas Welle over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 14:19:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
Eerste programmatic DOOH-campagne voor Landal GreenParks
15-05-2018 | 08:01:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
[Interview] Alexander Zevering over Funda
10-05-2018 | 12:13:00
Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag over FrieslandCampina
10-05-2018 | 11:44:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel
Recma geeft Initiative kwalificatie High Profile
04-05-2018 | 14:56:00
Media-adviesbureau Initiative staat op de tweede plaats in het laatst gepubliceerde rapport over heel 2017 van het Parijse onderzoeksbureau RECMA
[Nederlands MediaNetwerk TV] Thijs Muller over Havas Media
03-05-2018 | 10:02:00
"Wij excelleren op online en we hebben dan ook de beste online mensen nodig, niet alleen uit Nederland maar ook internationaal"
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
02-05-2018 | 12:13:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie