Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 264827 | Tags:

[Column] Machiel Verkuyl: Reclame is zinloos
17-02-2020 | 13:27:38
Een man en zijn zoontje die voorbij fietsen en uitroepen dat reclame zinloos is. Het doet iets met Machiel Verkuyl. Maar wat precies? Hij vertelt het je in zijn column
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue Cinemas, Basic-Fit en Swiss Sense
17-02-2020 | 11:01:00
In plaats van lokaal x actueel x content x kort koos Vue voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap. In het beste geval hadden ze zelf een leuke tijd tijdens de ontwikkelingen, want mensen uit Gorinchem snappen hier helemaal niks van
FNG kiest met 5 merken voor Initiative
13-02-2020 | 08:42:57
FNG Nederland brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. Het bureau is verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning, -inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes voor de merken Claudia Sträter, Expresso, Miss Etam, Promiss en Steps
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Knab, Bunq en Allianz
10-02-2020 | 09:19:00
Je afzetten tegen de gevestigde orde is van alle tijden. Iedere generatie denkt het beter te weten dan de vorige en dat is heel gezond. Want zó ontstaat verandering en soms verbetering. Alleen, om verbetering te kunnen bewerkstelligen, moet je wel een alternatief plan hebben
[Column] Paola Cassone: Het juiste spoor
31-01-2020 | 10:29:54
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Exponentieel groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik persoonlijk hamer al sinds drie jaar op dit thema. De meest verlichte marketinggoeroes al veel langer
Roorda en Rijksoverheid introduceren De Bril-Instructor
20-12-2019 | 11:05:00
Voor de vuurwerkcampagne gaat de Rijksoverheid een samenwerking aan met Joel Beukers. Beukers is fitnessgoeroe en op Instagram en YouTube populair bij de jongere doelgroep. De man die je met zijn harde geschreeuw dit jaar drillt om je vuurwerkbril op te zetten
Grote veranderingen in DeMediabureau50
05-12-2019 | 09:03:51
Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam
[Column] Paola Cassone: sociale netwerken, Hongkong en Greta
28-11-2019 | 14:27:00
Wat zullen we ons over tien jaar van 2019 nog herinneren? Ik heb voor mezelf drie woorden bedacht die 2019 verbeelden: sociale netwerken, Hongkong en Greta
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius
12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld
[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 09:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
The Flower Farm kiest voor Initiative
22-10-2019 | 07:13:03
The Flower Farm brengt de media-activiteiten onder bij Initiative. Het margarinemerk is gelanceerd door Marcel van Wing, voormalig founding partner van Alfred en Eric Bras van Salad Signature
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bud, Aegon en Unox
21-10-2019 | 08:17:35
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 14:51:00
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst
DeMediabureau50 2020 | De genomineerden
06-10-2019 | 22:34:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Initiative, KesselsKramer en Bever lanceren campagne Buiten zit van binnen
30-09-2019 | 08:44:00
Buitenwinkel Bever lanceert de campagne Buiten zit van binnen. De multimediale-Instagram-first-campagne, die in samenwerking met KesselsKramer is ontwikkeld, is de opvolger van Buiten is nooit ver weg
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame
19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is
[Column] Machiel Verkuyl: Blond met blauwe streep
03-09-2019 | 08:14:23
Merken zijn vergelijkbaar met superhelden. Ze hebben magische krachten en staan ergens voor. Zijn herkenbaar voor een specifieke groep mensen en je kunt - net als bij superhelden - écht fan worden. Toch zie je niet in elke branche dezelfde explosie van nieuwe merken, zoals bij superhelden wel het geval is
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg
21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 12:20:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg
17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten
IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 09:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last
13-06-2019 | 10:38:00
Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 11:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron
06-05-2019 | 10:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt
[Interview] Léonie Koning - Initiative: Groei van merken begint met kennis van cultuur
02-05-2019 | 09:46:00
Initiative had een uitstekend 2018 en in 2019 heeft het mediabureau een geweldige start gemaakt. Wij spreken Léonie Koning, CEO van dit mediabureau
Initiative wint Payconiq-account
15-04-2019 | 07:54:00
Initiative behartigt voortaan de mediabelangen van Payconiq, de mobiele betaaldienst. De samenwerking beslaat consultancy, strategie, insights en mediaplanning & inkoop
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
Initiative werkt voor Payconiq
16-01-2019 | 09:45:00
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop
Roorda brengt BOB naar huis
02-01-2019 | 10:51:00
De nieuwe BOB-campagne van Roorda Reclamebureau voor het ministerie van IenW richt zich op de alleen-rijder in een thuis- en werksetting
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 10:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 10:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
[Column] Machiel Verkuyl: Een stukje afsnijden
26-11-2018 | 08:57:00
Zo, net voordat het retailgeweld van december losbarst, lees ik dat Alibaba een recordbedrag van 30,8 miljard dollar heeft omgezet op Singles Day 2018. Om het even in perspectief te zetten: dat is in één dag het hele GDP van Uganda
Koninklijke Peijnenburg kiest voor Initiative
05-11-2018 | 13:04:00
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019
Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne
05-11-2018 | 10:42:00
Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden
[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 19:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team
[Column] Machiel Verkuyl: De kant van retail waar niemand het over heeft
10-09-2018 | 13:14:00
Elke week zie ik de stapel met dozen van Zalando, Amazon en Beerwulf in de hal van mijn werkgever groter worden. Nu werk ik bij een bedrijf dat midden in de samenleving staat, veel van mijn collega’s zijn millennials
Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob
21-08-2018 | 07:31:00
In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob
[Column] Machiel Verkuyl: English please!
07-08-2018 | 08:33:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Machtspositie auditors is onnatuurlijk en te groot
03-08-2018 | 08:15:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas
31-07-2018 | 11:26:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Iglo, Côte d’Or, Looye
05-07-2018 | 08:22:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp we trust
03-07-2018 | 11:32:00
Toen ik nog een jonge mediastrateeg was, geloofden wij in Ehrenberg en McDonald. Toen kwam John Philip Jones en nu hebben we Byron Sharp. Al deze marketinggoeroes beloven ons een en hetzelfde: dat onze merken altijd welvarend zullen zijn als wij hun theorieën volgen
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
05-06-2018 | 13:34:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal
[Interview] Alexander Zevering over Funda
10-05-2018 | 12:13:00
Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda
Recma geeft Initiative kwalificatie High Profile
04-05-2018 | 14:56:00
Media-adviesbureau Initiative staat op de tweede plaats in het laatst gepubliceerde rapport over heel 2017 van het Parijse onderzoeksbureau RECMA
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
02-05-2018 | 12:13:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie