Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212876 | Tags:

[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius
12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld
[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 09:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
TUI kiest voor UM in Nederland en België
24-10-2019 | 07:44:00
TUI Benelux, met onder meer de merken TUI en TUI fly, heeft er na een uitgebreide review tussen verschillende bureaus voor gekozen om sinds 1 oktober 2019 met UM samen te werken als mediabureaupartner in zowel België als Nederland
The Flower Farm kiest voor Initiative
22-10-2019 | 07:13:03
The Flower Farm brengt de media-activiteiten onder bij Initiative. Het margarinemerk is gelanceerd door Marcel van Wing, voormalig founding partner van Alfred en Eric Bras van Salad Signature
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bud, Aegon en Unox
21-10-2019 | 08:17:35
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
Pathé begint herfstcampagne
15-10-2019 | 07:51:00
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 14:51:00
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst
DeMediabureau50 2020 | De genomineerden
06-10-2019 | 22:34:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Carolien van ‘t Hek en Yvonne Prins leiden UM Nederland
01-10-2019 | 09:03:57
De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen gekomen van Carolien van ’t Hek en Yvonne Prins
[Column] Machiel Verkuyl: Blond met blauwe streep
03-09-2019 | 08:14:23
Merken zijn vergelijkbaar met superhelden. Ze hebben magische krachten en staan ergens voor. Zijn herkenbaar voor een specifieke groep mensen en je kunt - net als bij superhelden - écht fan worden. Toch zie je niet in elke branche dezelfde explosie van nieuwe merken, zoals bij superhelden wel het geval is
Michel van Mil is benoemd tot Managing Director bij IPG-investeringsbedrijf Orion
29-08-2019 | 12:58:00
Met ingang van 3 september 2019 wordt Michel van Mil aangesteld als managing director van Orion, de investeringseenheid van IPG Mediabrands
[Interview] Monique Boermans (IPG Mediabrands): Geef een goede hand, weet wat je komt doen en heb zelf ook iets te vertellen
08-08-2019 | 13:37:00
Monique Boermans is HR Director bij IPG Mediabrands. Ze heeft de arbeidsmarkt zien veranderen de afgelopen jaren. We praten met haar over het werven en behouden van talenten
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 12:20:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?
Pathé met zomercampagne
25-07-2019 | 13:05:00
Pathé is met een zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer en dat met zon of regen, Pathé het coolste uitje is om te doen
Nathalie Peters weg bij IPG Mediabrands
22-07-2019 | 07:49:00
IPG Mediabrands maakt bekend dat Nathalie Peters per 1 september 2019 haar functie als Head of Digital Transformation neerlegt. Ze gaat verder als ondernemer
IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 09:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights
17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last
13-06-2019 | 10:38:00
Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam
Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA
20-05-2019 | 09:11:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen
[Column] Nathalie Peters: Bereiken en beraken: daar gaat het om
09-05-2019 | 09:45:00
In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 11:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron
06-05-2019 | 10:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt
[Interview] Léonie Koning - Initiative: Groei van merken begint met kennis van cultuur
02-05-2019 | 09:46:00
Initiative had een uitstekend 2018 en in 2019 heeft het mediabureau een geweldige start gemaakt. Wij spreken Léonie Koning, CEO van dit mediabureau
Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket
New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019
23-04-2019 | 07:44:00
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.
Initiative wint Payconiq-account
15-04-2019 | 07:54:00
Initiative behartigt voortaan de mediabelangen van Payconiq, de mobiele betaaldienst. De samenwerking beslaat consultancy, strategie, insights en mediaplanning & inkoop
Diederik Breijer vertrekt bij IPG Mediabrands
04-04-2019 | 06:36:00
"Ik heb bedrijven mogen overnemen, de mooiste pitches en industrie-prijzen mogen winnen en met de meest fantastische collega’s en klanten wereldwijd mogen samenwerken. IPG Mediabrands Benelux is de afgelopen 5 jaar verviervoudigd qua omzet"
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening
Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is
Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken
Super Digital en Traffic4u gaan op in Reprise Nederland
15-02-2019 | 09:17:00
IPG Mediabrands lanceert het digital marketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Initiative werkt voor Payconiq
16-01-2019 | 09:45:00
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk
07-12-2018 | 16:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op
Yune wint zeven prijzen tijdens Grand Prix Content Marketing
04-12-2018 | 14:07:00
Yune sleept met zes bekroningen en één Gouden Award dit jaar een record aantal prijzen in de wacht bij de Grand Prix Content Marketing
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 10:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
[Column] Machiel Verkuyl: Een stukje afsnijden
26-11-2018 | 08:57:00
Zo, net voordat het retailgeweld van december losbarst, lees ik dat Alibaba een recordbedrag van 30,8 miljard dollar heeft omgezet op Singles Day 2018. Om het even in perspectief te zetten: dat is in één dag het hele GDP van Uganda
[Column] Mike Kruizinga: Black Friday, Happy Friday?
06-11-2018 | 13:53:00
Het is alweer november en dus komen kortingsdagen zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday er weer aan. Een beetje retailer doet hier aan mee. Toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen?
Koninklijke Peijnenburg kiest voor Initiative
05-11-2018 | 13:04:00
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019
[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 08:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn
[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 19:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
[IPG Mediabrands] Nathalie Peters: Redefine Retail Congres
01-10-2018 | 08:32:00
Het zit erop, afgelopen 20 september we hebben ons tweede Redefine Retail Congres congres gehouden in de Undercurrent in Amsterdam Noord. Aan mij de schone taak de dag te moderaten
[Column] Marloes Zweers: Beleefde chatbots die rustig op hun beurt wachten
17-09-2018 | 07:10:00
Toen Sacks, Schegloff en Jefferson in 1974 - ver voor mijn eigen geboorte en die van termen als e-commerce, voice search en chatbots – face-to-face communicatie tussen mensen onderzochten, ontdekten ze twee dingen
[Column] Machiel Verkuyl: De kant van retail waar niemand het over heeft
10-09-2018 | 13:14:00
Elke week zie ik de stapel met dozen van Zalando, Amazon en Beerwulf in de hal van mijn werkgever groter worden. Nu werk ik bij een bedrijf dat midden in de samenleving staat, veel van mijn collega’s zijn millennials
[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?
06-09-2018 | 13:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie
[Onderzoek] Adverteren op vertrouwd platform verhoogte merkvoorkeur
06-09-2018 | 11:56:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
IPG Mediabrands lanceert tweede retailcongres
05-09-2018 | 08:22:00
IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retail: high tech, human touch
[Column] Berber Hoekstra: Dag smartphone - hallo new best friend
03-09-2018 | 09:35:00
Als ik mijn vrienden vertel, dat ik denk dat we over tien jaar onze smartphone niet meer gebruiken, word ik nog steeds uitgelachen. Google Glass is een flop, roepen ze dan. Oké, toegegeven
[Interview] Nathalie Gumbs over de operatie van IPG Mediabrands
20-08-2018 | 07:35:00
Nathalie Gumbs is Group Operations Director bij IPG Mediabrands. In de afgelopen jaren heeft zij mede leiding gegeven aan ingrijpende veranderingen in de operatie van de mediabureaugroep
[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 06:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn
Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad
13-08-2018 | 06:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd
[Column] Machiel Verkuyl: English please!
07-08-2018 | 08:33:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Column] Michiel Veugelers: I see dead people! De plot spoiler als marketinginstrument in de filmindustrie?
06-08-2018 | 06:38:00
Tegenwoordig lijkt de plot spoiler een hype op zich. Elke grote film hult zich tegenwoordig in stilzwijgen, alles is geheim, filmsets zijn hermetisch afgesloten en cast en crew hebben een zwijgplicht. De fans daarentegen gaan los op social media en analyseren alles
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Machtspositie auditors is onnatuurlijk en te groot
03-08-2018 | 08:15:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas
31-07-2018 | 11:26:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
Bol.com lanceert tweede reeks Goedmaker, ontwikkeld door Yune
25-07-2018 | 08:56:00
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video die te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
Lotto start dynamic zomercampagne op Schiphol
19-07-2018 | 09:04:00
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. Mediabureau UM en het out-of-home label Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
13-07-2018 | 08:37:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht, scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien
IPG neemt Acxiom Marketing Solutions over
03-07-2018 | 13:42:00
The deal combines IPG’s media, creative, marketing services and analytics capabilities, global scale and consumer insights, with AMS’s expertise in data management
[Interview] Michiel Veugelers, marcom-manager bij IPG Mediabrands
26-06-2018 | 11:03:00
Michiel Veugelers, inmiddels veertien jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven.
Publicis One Innovation Day voor eerst in Nederland
25-06-2018 | 10:13:00
Tegelijkertijd met Publicis One-collega’s in Londen en New York, gebruikten multidisciplinaire teams met onder andere professionals vanuit Starcom, Leo Burnett en MSL hun kennis, creativiteit en tijd om drie sociale ondernemingen te helpen bij communicatie en marketinguitdagingen
IPG Mediabrands voorspelt de uitslag van het WK voetbal
14-06-2018 | 10:04:00
Met de uitkomsten van een econometrisch model kun je nu zelf zien op www.ipg-fifa-worldcup.com welk team de meeste kansen heeft om te winnen en kun je zelf ook meer kans maken om een poule te winnen
[Interview] Derk Nijssen over de VS en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 09:26:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Column] Michiel Veugelers: Easter eggs als marketinginstrument
30-05-2018 | 07:49:00
Easter eggs zijn een grapje, een knipoog of een verwijzing, verstopt in de film. Als je de film voor het eerst ziet valt het vaak niet eens op. Alleen de echte fans gaan ernaar op zoek, soms zelfs door een film beeld voor beeld stop te zetten en dan de kleinste details te analyseren
[Interview] Thomas Welle over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 14:19:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
Eerste programmatic DOOH-campagne voor Landal GreenParks
15-05-2018 | 08:01:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Recma geeft Initiative kwalificatie High Profile
04-05-2018 | 14:56:00
Media-adviesbureau Initiative staat op de tweede plaats in het laatst gepubliceerde rapport over heel 2017 van het Parijse onderzoeksbureau RECMA

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie