Tag Resultaten
Circulaire ingrediënten verminderen verspilling bij AH
Albert Heijn heeft in samenwerking met leveranciers inmiddels meer dan 100 producten ontwikkeld waarin reststromen worden verwerkt tot ingrediënten.
Carine Thomas (VML): Navigeren in het nieuwe nu
Met gerichte duurzaamheidsacties kun je klantloyaliteit opbouwen en je omzet laten groeien.
Pramod Chanana (VML): Van doolhof naar duidelijkheid
Heb je een helder beeld van je huidige duurzaamheidsniveau, dan maak je klanten enthousiast en is de toezichthouder tevreden.
Carine Thomas (VML): Stap voor stap naar een sterke positive
In ons eerste artikel gaven we vier redenen om te beginnen met verduurzamen én om hier transparant over te communiceren en rapporteren.
Plantaardig ijsmerk Goodoo nu in 750 Albert Heijn-winkels
Jonge ijsmaker Goodoo groeit binnen een jaar met 170 winkels.
FD Mediagroep ontvangt B Corp-certificering
De internationale erkenning, toegekend door B Lab, bevestigt dat het mediabedrijf voldoet aan hoge sociale en milieustandaarden.
Danielle Guirguis (Smarthouse) & Esther Smit (Remake Society) over impact maken
We spreken Danielle Guirguis en Esther Smitover over de kracht van samenwerken
FINN sluit zich aan bij netwerk Only creative entrepreneurs
FINN is gespecialiseerd in communicatie over maatschappelijke thema’s zoals duurzaamheid en regelgeving. Met deze aansluiting wordt FINN het vierde Belgische bureau binnen het netwerk, na com&co, Happiness en Tomorrow.
Own Your Impact: Duurzaamheid werkt
Er zijn genoeg redenen om nu al te praten over de inspanningen van je bedrijf om duurzaam te zijn en daarover te communiceren.
Coca-Cola wordt Official Partner van Feyenoord en De Kuip
Het partnership richt zich op het verbeteren van de supporterservaring en het verduurzamen van de stadionvoorzieningen.
The Flower Farm en Blyde Benelux starten samenwerking
Beide organisaties willen met de samenwerking bijdragen aan een leefbare planeet.
Media Reverse feliciteert Orange-Sheep met B Corp-certificering
Media Reverse-klant Orange-Sheep, het bedrijf achter de merken Happy Earth en WaterWipes, is officieel B Corp-gecertificeerd.
NOBEARS onderzoekt terughoudendheid rond duurzaamheid
Bijna de helft van de Nederlandse managers ziet duurzaamheid als concurrentiestrategie, maar communicatie daarover blijft vaak uit.
Hoe digitaal inclusief is jouw bedrijf?
In deze aflevering praten we met Virginia Yanquilevich (CEO Dopper) en Boris Nihom (CEO Dentsu Benelux).
Ekoplaza bovenaan in Sustainable Brand Index 2025
Ekoplaza is door consumenten uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland in de Sustainable Brand Index 2025.
VENGEAN en AlgMighty lanceren vernieuwde merkidentiteit
Met de Brand Theme Feeding the future of food richt AlgMighty zich op het opschalen van haar duurzame microalgenproductie voor de voedingsindustrie.
Havas Media voorspelt Era of Agency
In het wereldwijde Meaningful Brands 2024-onderzoeksrapport van Havas Media onder 156.500 respondenten, 24 marktcategorieën en 2600 merken, wordt een verschuiving voorzien van purpose naar progress voor merken in The Era of Agency.
Vandebron en Wefilm ontwikkelen campagne: Het Groene Voorbeeld
Deze online videoserie laat zien hoe 13 echte vandebronners met kleine, dagelijkse acties bijdragen aan gedragsverandering en een duurzamere wereld
VML ontwikkelt duurzaamheidscampagne GAMMA tijdens Nationale Klimaatweek
VML was verantwoordelijk voor de strategie en creatie, team5PM ontwikkelde de socialmediastrategie en was verantwoordelijk voor de online assets
Bonduelle wint Better Media Award met Reset je Recept-campagne van Fama Volat
Volgens de jury bood de campagne met recepten als Spaghetti Bollinzen, Kik Kerrie, en Flexicaanse Wraps, een speelse, maar krachtige manier om duurzaamheid en plantaardige voeding te promoten
[Onderzoek] DPG Media: 60 procent van Nederlanders twijfelt aan duurzaamheidclaims
Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt het lastig om te bepalen wat wel of niet waar is op het gebied van duurzaamheid, zo blijkt uit recent onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht
[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.
Jasper Spaargaren CMO The Flower Farm
Jasper Spaargaren treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn rol verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbouw van het merk
Springbok digitale en creatieve agency voor energieplatform Vandebron
Duurzaam energieplatform Vandebron kiest vanuit de digitale en creatieve pitch met uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s, twee keer voor Springbok
VENGEAN helps Patagonia King Salmon achieve global growth
A strategically planned international Social and PR-campaign underpins the spread of PKS' story of success
ARA (TBWA) en KUBO introduceren CO2-negatieve tuinbouwkas
Deze technische innovatie produceert de grootste hoeveelheden verse groente met minder fossiel energieverbruik en lagere kosten
[Onderzoek] DPG Media: 60 procent van de zakelijke markt is nog niet bezig met hun maatschappelijke impact
Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt een steeds belangrijkere rol in het bedrijfsleven, mede door de toenemende druk vanuit Europese regelgeving
Megawatt verkrijgt B Corp-certificering
Met het behalen van de B Corp-certificering toont Megawatt haar toewijding aan een duurzamere en socialere bedrijfsvoering
[Column] Michiel Frackers: Nvidia verbijstert beleggers, maar crypto verslaat AI met gemak
Wie vorig jaar de grootste tech-aandelen kocht, deed het qua rendement (+34 procent) slechter dan degene die focuste op AI-aandelen (96 procent stijging).
[Merken100] Bertine Hidding: Campina zet zich consistent in voor een betere morgen
Campina is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.
[Column] Michiel Frackers: OpenAI opent de aanval op Google, vergeet veiligheid?
Aan deze uitspraak van J. Robert Oppenheimer moest ik deze week denken toen OpenAI de wereld verbaasde met de introductie van GPt-4o
[Column] Michiel Frackers: Apple zegt sorry en Microsoft sluit record CO2-contract
Er is één plek waar ze dit weekend blij zijn met alle publiciteit rond Joost Klein en het Songfestival en dat is bij Apple.
Stay Grounded treint voor de tweede keer naar Cannes Lions
Stay Grounded geeft het startschot aan een campagne die bezoekers van het Cannes Lions festival oproept de trein te pakken naar Cannes
[Column] Michiel Frackers: Een gigaton-industrie: CO2 verwijdering
Decarbonisatie is uitgegroeid tot een instrument in de strijd tegen klimaatverandering, maar het lijkt veelbelovend als middel voor economische versnelling
[Column] Michiel Frackers: Musk en Zuckerberg wisselen van rol en BlackRock fors in decarbonisering
Elon Musk beleefde een fantastische week en Mark Zuckerberg zag tweehonderd miljard beurswaarde verdampen
Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers
Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid
Dopper lanceert Digital Product Passport
Via deze innovatieve tool wil Dopper een revolutie teweegbrengen in de manier waarop klanten met producten omgaan
Fitzroy genomineerd voor Dutch YouTube Works Awards 2024 met Smyle
Fitzroy is met hun campagne voor Smyle genomineerd voor de Dutch YouTube Works Awards 2024 in de categorie Changemakers. We spreken ze over hun nominatie
[Interview] Derek Müller (Publicis): Sustainability staat steeds hoger op het to-dolijstje van merken en bureaus
Derek Müller is sinds kort de Sustainability & Social Impact Lead van Publicis Nederland en Boomerang. We spreken hem over hun For Better ESG-programma
Wolfstreet en Vinted lanceren Too Many-campagne
Creatief bureau Wolfstreet ontwikkelt Europese marketingcampagne voor online marktplaats Vinted over de impact van overmatige consumptie van kleding
Milence kiest TEAM LEWIS als marketingbureau
TEAM LEWIS ondersteunt Milence bij het vergroten van de merkbekendheid in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland
HelloPrint ontvangt B Corp-certificering
Door B Corp te worden, wil HelloPrint voortrekker zijn in de duurzaamheidstransitie binnen de print- en merchandise-industrie
Hoe navigeer je samen met je klant door ethische dilemma’s?
Bureau eigenaren Alain Dujardin Greenberry en Mario Grunitz WeAreBrain delen inzichten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen
[Column] Bob Goulooze: Warmte
We hebben allemaal warmte nodig, zeker in de winter. We weten dat het klimaat sterk verandert en dat we daar gezamenlijk iets aan kunnen doen
Open Now is vanaf nu B Corp
Open Now sluit zich aan bij bedrijven die het belangrijk vinden om niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor mens en milieu na te streven
[Column] Michiel Frackers: Januari was een jubelmaand - in de techwereld dan
Afgelopen week werd de VN-klimaatconferentie COP28 afgesloten met een zouteloze compromisverklaring
Dorst & Lesser en Alpro lanceren global social strategie
De strategie van Alpro licht de veelzijdigheid en smaak van plantaardig eten en drinken uit
[Column] Michiel Frackers: Investeer mee in een duurzame oplossing
Afgelopen week werd de VN-klimaatconferentie COP28 afgesloten met een zouteloze compromisverklaring
Dentsu Benelux lanceert de Green Consumer Study
Dit biedt bedrijven de inzichten om de consument onderdeel te laten zijn van hun duurzame marketingstrategie
Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten tegen verspilling
Eind vorig jaar startte Too Good To Go – de marktplaats voor voedseloverschotten – met het aanbieden van Magic Pakketten die thuis geleverd worden
Positionering Sabor Verde door Fitzroy
Sabor Verde ontwikkelde een assortiment met pure en gerijpte ready-to-eat-avocado-producten
Selmore ontwikkelt duurzame merkcampagne voor ASN Bank
ASN Bank zet zich al sinds de oprichting in 1960 in voor een duurzame samenleving en streeft ernaar koploper te zijn op het gebied van duurzame verandering
blowUP media breidt samenwerking met Justdiggit uit
Met onmiddellijke ingang zullen alle campagnes worden gecompenseerd door middel van de vergroeningsprojecten van Justdiggit in Afrika
Nederlands Film Festival sluit circulaire samenwerking met Swapfiets
Met deze samenwerking moedigen NFF en Swapfiets het gebruik van de fiets aan als vervoermiddel in de stad Utrecht
SuperRebel ontwikkelt campagne DCB Energy Tankt Vooruit
DCB Energy sloeg 10 jaar geleden een weg in waarbij duurzaam rijden voor iedere weggebruiker toegankelijk werd
Heldergroen ontwerpt duurzaam toiletpapier voor The Good Roll
De nieuwe wikkeldesigns vangen de essentie van een positieve strijd en impact, geïnspireerd door iconische superhelden als Batman en Robin.
[Grow] Krachten bundelen voor succes: #SameDream inspireert een nieuwe generatie
De kwalificaties voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs zijn inmiddels begonnen. Voor veel topsporters is het een grote droom
[Grow] Rennie Rijpma over #SameDream: empowerment in de sport
Duurzaamheid, eens een niche-onderwerp, is een belangrijk aspect van de moderne samenleving
GARM en Ad Net Zero lanceren gids voor duurzame media voor adverteerders
De gids identificeert tien onderdelen in planning, inkoop en activering waar adverteerders nu al actie kunnen ondernemen om de directe CO2-uitstoot van hun reclameactiviteiten te verminderen
[Grow] De opkomst van jongeren als duurzame consumenten
Duurzaamheid, eens een niche-onderwerp, is een belangrijk aspect van de moderne samenleving
[Interview] Claudia Wehmeijer over de Pride-campagne van Baker McKenzie
De tas met een boodschap en kleurrijk regenboogontwerp is een symbool geworden van de wereldwijde verbindingen en de commitment aan duurzaamheid, inclusie, diversiteit en gelijkheid
Megawatt ontwikkelt publiekscampagne voor World Animal Protection
De campagne vraagt aandacht voor de wereldwijd tot wel 550.000 wilde dieren die dagelijks lijden voor het vermaak van toeristen
Wayne Parker Kent en JCDecaux ontwikkelen DOOH-campagne
Wayne Parker Kent en JCDecaux ontwikkelden een interactieve DOOH-display, waarmee blikjes en plastic flesjes eenvoudig worden ingezameld
Baas & Baas neemt One-Two.Agency over
Met deze samenwerking bundelen ze hun krachten om de volledige branding en marketing te verzorgen voor bedrijven die bijdragen aan een betere wereld
[Marketing Week] Bob Koigi: The growing significance of sustainability in advertising
As companies across various sectors prioritize the ecological sustainability of their products and manufacturing processes, sustainability in advertising is growing in significance
LyondellBasell invests in Carbon Neutrality Venture Fund
Rotterdam-based LyondellBasell announced its investment in a new Carbon Neutrality Fund led by Chrysalix Venture Capital.
Naomi van As in campagne HelloFresh tegen voedselverspilling
Voor de work-out video doet Naomi een poging om te sporten in een vest met een draaglast van 33,4 kilo, het gewicht dat de Nederlander aan eten weggooit.
Pathé doneert statiegeld van vijf miljoen petflesjes aan goede doelen
In totaal is daarmee een bedrag van 750.000 euro gedoneerd aan Bio Vakantieoord, Stichting Jarige Job en de Plastic Whale Foundation
N=5 ontwikkelt bewustwordingscampagne voor Stedin
N=5 heeft een bewustwordingscampagne voor Stedin ontwikkeld die heel Nederland oproept om te wassen wanneer de zon schijnt. De campagne wordt gelanceerd met de Zonnerette: een pop-up wasserette waar gewassen kan worden als de zon schijnt
MHX (onderdeel Mediahuis) en Hyundai ontwikkelen campagne Our New World
MHX, de creatieve studio van Mediahuis, ontwikkelde een campagne voor Hyundai over de impact van technologie op onze aarde en ons leven
FX Agency behaalt B Corp-certificering
Digital experience agency FX Agency heeft het officiële B Corporation certificaat ontvangen
Fitzroy, Glenfiddich en BYBORRE lanceren Taste The Future
Hoe ziet de wereld eruit in de verre toekomst? Die vraag staat centraal op Taste The Future, het platform voor ontwerpers om hun ideeën over de toekomst te delen. Gelanceerd door Glenfiddich en BYBORRE, in samenwerking met creatief bureau Fitzroy
Rich Singh over klantvriendelijkheid bij Qbuzz
Op 11 mei wordt bekendgemaakt welke bedrijven de meest klantvriendelijke van Nederland zijn. Qbuzz is genomineerd in de categorie Openbaar Vervoer
[Marketing Report TV] Janina van der Drift: Kalverliefde is hét diervriendelijke alternatief voor melk
Janina van der Drift, oprichter van Kalverliefde Zuivel, is te gast bij Marketing Report TV
Lemon Scented Tea start internationale samenwerking met tadoº
Lemon Scented Tea gaat samen met mediabureau Brandwebbing en medianetwerk Local Planet een samenwerking aan met tadoº, aanbieder van slimme thermostaten
ODB en het WWF lanceren Rangers merkcampagne: Ga Mee Op Avontuur
ON A DAILY BASIS (ODB) en Wereld Natuur Fonds (WWF) lanceren de merkcampagne Ga Mee Op Avontuur voor jeugdlabel Rangers om zoveel mogelijk kinderen in Nederland enthousiast te maken voor wereldwijde natuurbescherming
iO ontwikkelt duurzame merkcampagnes voor netbeheerder Enexis
Na een pan-Europese aanbesteding heeft netbeheerder Enexis ervoor gekozen om samen te werken met blended agency iO om nieuwe merkcampagnes te lanceren.
[Marketing Report TV] Serge de Sousa (Whello) over inlevingsvermogen en de overname van Branding A Better World
Serge de Sousa, Co-Founder van Whello, is te gast bij Marketing Report TV
[Interview] Inge Ligthart (Dawn): Wij bieden merken Mission Driven Growth
Inge Ligthart is CEO bij Dawn en CSO bij Springbok Groep. We spreken haar over duurzaamheid, Mission Driven Growth en de toekomst van de bureauwereld
Staatssecretaris Van Huffelen naar Nederlandse missie SXSW 2023
Staatsecretaris Van Huffelen zal onderdeel uit maken van de Nederlandse missie naar het Amerikaanse festival SXSW (South by SouthWest) in Austin, Texas
Aangescherpte regels voor verantwoorde duurzaamheidsclaims
De Code voor Duurzaamheidsreclame, onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, is in werking getreden
Marlies Rövekamp Managing Director True Ideas
Marlies Rövekamp is per 1 januari 2023 de Managing Director van True Ideas
Supermarkt-app Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen
App-only supermarkt Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen verder in de missie om beter eten mogelijk te maken voor meer mensen
The Change Starts lanceert plant based sport- en voedingssupplementen
Plant-based content-first merk The Change Starts lanceert een lijn plant based sport- en voedingssupplementen
Mediahuis ontwikkelt campagne Beyond Generations Toyota
In de campagne van Toyota laten kinderen hun licht schijnen over het milieu en de toekomst. En dat levert verrassende en ontwapenende inzichten op
[Interview] Karin Löwik: Vivera hoort naast het vlees in de supermarkt
Karin Löwik is Marketing Director bij bij Vivera. Zij is op nummer 30 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken haar
SuperRebel Agency ontwikkelt always on campagne SolarEdge Home
SuperRebel Agency heeft een introductie- en imagocampagne voor SolarEdge Home ontwikkeld
RA*W is terug met vierde Real Talks: Social Responsibility
RA*W en The Social Hub zijn terug met een nieuwe Real Talks. Na sessies over stereotypering, genderongelijkheid en work-life balance, openen ze op 6 december het gesprek over sociale verantwoordelijkheid. Het bieden van nieuwe perspectieven aan jong talent, staat zoals altijd voorop
[Interview] Sven Kraaijenbrink (MisterGreen): Racen met EV’s van kaap tot kaap voor meer bewustzijn van elektrisch rijden
Elektrisch rijden en rally-racen. Twee termen die je niet vaak in dezelfde zin hoort. Maar daar komt nu verandering in dankzij de Electrified Cape to Cape Rally 2023, die plaatsvindt van 27 april tot en met 5 mei 2023. We spreken met Sven Kraaijenbrink van MisterGreen
Philips Domestic Appliances benoemt Droga5 London als creatief bureau
Philips Domestic Appliances heeft creatief bureau Droga5 London, onderdeel van Accenture Song, aangesteld om haar wereldwijde reclamecampagnes te creëren
Cellnex start met digitalisering van advertentiemasten
Cellnex Netherlands, onderdeel van Cellnex Telecom, Europa’s grootste onafhankelijke telecommunicatie infrastructuur provider, is gestart met de digitalisering van haar advertentiemasten
blowUP media, Doneasy en Justdiggit ontwikkelen interactieve fundraising experience
In het weekend van 19 en 20 november stond Hoog Catharijne helemaal in het teken van vergroening. blowUP media, Doneasy en Justdiggit hebben samen met shopping center Hoog Catharijne de handen ineen geslagen om op een positieve en innovatieve manier aandacht te vragen voor het klimaat
Havas Lemz en Lama Lama ontwikkelen Treebytree: bomen als relatiegeschenk
Havas Lemz en Lama Lama ontwikkelden het merk Treebytree: het duurzame alternatief in de markt van relatiegeschenken. Met Treebytree kunnen bedrijven bomen schenken aan hun medewerkers, klanten en stakeholders. Geen fysieke boom op je bureau, maar eentje duizenden kilometers verderop
JCDecaux start plaatsing digitale buitenreclame Eindhoven
Buitenreclame-exploitant JCDecaux start met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding biedt het bedrijf straks ruim zeven miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland
Marktplaats lanceert feestdagencampagne over tweedehands speelgoed
Marktplaats lanceert haar feestdagencampagne die ouders inspireert kinderen vaker tweedehands speelgoed cadeau te geven in plaats van nieuw
Oliver Yeboah aangesteld als CEO Blueplates
Oliver Yeboah wordt CEO van Blueplates, een online platform dat taxichauffeurs zonder eigen wagen koppelt aan auto’s die gedeeld worden. Recentelijk won het bedrijf de Taxi Innovatie Prijs 2022 voor de duurzame, milieuvriendelijke en toekomstbestendige oplossing om auto’s aan chauffeurs te kunnen koppelen
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis