Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 228242 | Tags:

Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt
09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen
Makro kiest voor M2Media als mediapartner
06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen
Louwman Group en Fietsvoordeelshop.nl bundelen krachten
04-12-2019 | 14:10:00
Louwman Group heeft een belang genomen in Fietsvoordeelshop.nl. Door de samenwerking kan Fietsvoordeelshop.nl zijn groeiplannen sneller realiseren
ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven
03-12-2019 | 11:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid
Urgenda wil campagne voor recyclen oude koelkasten
02-12-2019 | 18:47:26
Producentencollectief Weee Nederland, Urgenda en de keukenbranche willen een campagne voor het wegdoen en recyclen van koelkasten en vriezers van tien jaar en ouder. Daarvoor vragen ze steun van het kabinet
We winkelen (weer) vaker online en hebben steeds vaker klachten
02-12-2019 | 08:15:04
Van de Nederlanders die in 2019 online winkelden heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS
Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z
29-11-2019 | 08:37:10
De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen
Jet van Nieuwkerk maakt podcasts voor Karwei
28-11-2019 | 08:56:42
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Nep-aanbiedingen bij bekende webwinkels
26-11-2019 | 09:59:08
Wehkamp en andere bekende webwinkels stunten met aanbiedingen die helemaal niet zo goed zijn als ze lijken. Prijzen worden kunstmatig verhoogd waarna de aanbiedingsprijs heel aantrekkelijk lijkt. De echte korting is lager dan de websites stellen
Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol
25-11-2019 | 13:38:19
Twee maanden lang staat er bij Schiphol een testwinkel van Albert Heijn. Het winkeltjes kent geen kassa’s en klanten betalen voor hun boodschappen zodra ze ermee de deur uit lopen
[Onderzoek] Tweedeling in waardering Black Friday
25-11-2019 | 11:12:21
Er is een grote groep die Black Friday omarmt (57%), maar er is tevens een groep sceptici (43%), waarvan ongeveer een derde de feestdag vooral associeert met misleiding
Audax Groep neemt Bruna over
18-11-2019 | 21:46:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van Audax Groep
Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights
18-11-2019 | 06:45:00
De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis
Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over
13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming
Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland
13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven
Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk
Nederlander kiest webshop uit op reviews, Belg op prijs
07-11-2019 | 08:43:42
Nederlanders bepalen hun keuze voor een webwinkel vooral op basis van de reviews. Belgische consumenten kijken juist meer naar de laagste prijs. Dat blijkt uit een poll van Trustpilot onder 2500 online shoppers
Supermarkten sluiten convenant voor leefbaar loon bananenteelt
06-11-2019 | 10:39:00
Nederlandse supermarkten hebben in een overeenkomst vastgelegd dat zij zich gezamenlijk inzetten voor een leefbaar loon voor arbeiders in de bananenteelt
[Interview] Thomas Thiadens: Zonder digitalisering vallen retailers om
05-11-2019 | 09:29:34
Thomas Thiadens is Managing Director van Windowsketch. Hij volgde in september oprichter en eigenaar Floris Sanders op. We spreken hem over wat de digitale labels op de schappen supermarkten in binnen- en buitenland kunnen brengen
Jumbo voltooit overname Agrimarkt
31-10-2019 | 14:17:14
De coöperatie CZAV heeft alle aandelen en vastgoedlocaties verkocht aan Jumbo. Het supermarktbedrijf is hiermee eigenaar geworden van zes Agrimarktwinkels in Zuidwest-Nederland
Ludo Bijvoet treedt terug als algemeen directeur van Blokker B.V.
28-10-2019 | 14:37:38
Ludo Bijvoet, algemeen directeur van Blokker B.V. treedt terug. Mirage Retail Group, de voormalige Blokker Holding, benoemt Egbert Abrahams en Ynse Stapert in de Raad van Bestuur
Bas Luten en Geeske Burema per 1 januari 2020 in directie SPAR
24-10-2019 | 13:42:00
Per 1 januari 2020 heeft SPAR Bas Luten tot directeur Finance & IT benoemd. Geeske Burema is benoemd tot commercieel directeur
Bever begint recycleprogramma in alle winkels
22-10-2019 | 07:42:39
Na een pilot in vier winkels rolt Bever zijn outdoorrecycleprogramma uit naar alle 43 filialen. Tijdens de proefperiode werd meer dan 1900 kilo afgedankte kleding en andere materialen ingezameld
We Fashion en LINDA. komen met serie en gepersonaliseerde trui
21-10-2019 | 12:22:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
[Interview] Oscar Kolthoff: De meeste organisaties zijn (nog) niet op customer experience ingericht
18-10-2019 | 08:14:30
Label A., een bedrijf dat innovatieve digitale producten ontwikkelt, lanceerde onlangs het rapport Nationaal Customer Experience (CX) Benchmark 2019. We spreken met Oscar Kolthoff, Managing Partner van Label A., over de uitkomsten van het onderzoek
Eyewish kiest voor Studio Influence
16-10-2019 | 10:39:00
Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen
Negen voormalig Intertoys-winkels worden Jase&Joy
10-10-2019 | 11:52:00
Negen speelgoedwinkels die enkele maanden geleden hun contracten met Intertoys verbraken, hebben zich aangesloten bij een nieuwe speelgoedwinkelformule van Euretco met de naam Jase&Joy
Nuon is voortaan Vattenfall
10-10-2019 | 11:36:00
Vattenfall heeft het merk Nuon definitief vervangen. Dit heeft het energiebedrijf bekendgemaakt. De Nederlandse dochter van het Zweedse Vattenfall heeft nu dezelfde merknaam
MediaMarkt opent in Leidschendam zijn vijftigste winkel
10-10-2019 | 08:55:00
MediaMarkt opent zijn vijftigste winkel. Met de opening van de winkel geeft MediaMarkt verder vorm aan de omnichannelstrategie: de kracht van de combinatie van online en fysieke winkels.
Picnic rust bezorgwagentjes uit met zonnepanelen
10-10-2019 | 07:53:27
Online supermarkt Picnic gaat zijn bezorgwagentjes uitrusten met zonnepanelen. De zonnepanelen komen op de daken van de elektrische karretjes
Jumbo koopt extra modelauto’s Max Verstappen in
03-10-2019 | 10:50:47
Jumbo laat extra Max Verstappen-modelauto’s produceren in verband met de recente spaaractie. Alle eerder ingekochte modellen zijn op, terwijl klanten nog een paar dagen hun zegels kunnen inwisselen en een auto bestellen tegen bijbetaling
MediaMarkt komt met retourtermijn van 100 dagen
01-10-2019 | 08:00:00
Bij MediaMarkt gaat de retourtermijn van 30 naar 100 dagen. Het bedrijf heeft de algemene voorwaarden daartoe aangepast
Rotterdammers kunnen voortaan melk bestellen uit eigen stad via Picnic
25-09-2019 | 11:17:20
Picnic heeft als eerste thuisbezorg-supermarkt een overeenkomst gesloten met de Floating Farm in Rotterdam. Rotterdamers kunnen voortaan Rotterdams geproduceerde dagverse melk bestellen en gratis thuis laten bezorgen
Albert Heijn en National Glamour Day werken samen
23-09-2019 | 12:41:21
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
Kiesjefolders.nl groeit naar meer dan 85.000 ontvangers
23-09-2019 | 12:15:00
De dienst Kiesjefolders.nl is gegroeid naar 85.013 deelnemers. Voor in Amsterdam (17.112) en in het buitengebied (25.027) kiezen mensen ervoor om alleen folders van hun keuze in de brievenbus te ontvangen
Dirk wint ABN Amro Beste Retailer of the Year
19-09-2019 | 09:19:00
Dirk heeft de wedstrijd ABN Amro Retailer of the Year gewonnen in de categorie Supermarkt. Jumbo heeft die prijs gewonnen als online-supermarkt
Heineken lanceert Affligem Blond 0.0%
18-09-2019 | 09:19:00
Heineken zet Affligem Blond 0.0%, een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier, in de Nederlandse markt. Het bier is in eerste instantie verkrijgbaar bij alle Jumbo-supermarkten
BENK aan de slag voor Swinckels’
17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal
Winkels Gall & Gall veranderen: minder wijn en liggende flessen
10-09-2019 | 09:08:00
De winkels van Gall & Gall krijgen een andere inrichting. Vooral de schappen met wijn zullen een metamorfose ondergaan. Er blijven bijna 200 wijnen in het winkelassortiment, de rest is online te koop
Lidl introduceert duurzame chocoladereep Way to Go
09-09-2019 | 10:25:35
Lidl brengt onder de naam Way to Go een duurzame chocoladereep op de markt, in de smaken puur, melk, karamel & zeezout en kokos & pecan
Een op drie kiest andere webshop na slechte bezorgervaring
05-09-2019 | 12:39:00
Als online bestelde artikelen beschadigd of kapot aankomen, gaat een op de drie mensen de volgende keer in zee met een andere webwinkel. Dat blijkt uit een onderzoek van Kieskeurig.nl onder 12.500 websitebezoekers
Energize komt met activatiecampagne Sjeffies voor Plus
05-09-2019 | 08:35:00
Energize bracht in samenwerking met Big Fish Animatie de verschillende kruidenpersonages Sjeffies tot leven in een vooral digitale activatiecampagne voor Plus
Consumenten vertrouwen chatbots niet
03-09-2019 | 09:30:00
Meer dan de helft van Nederlandse consumenten vertrouwt chatbots niet. Bijna een derde doet zelfs liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 mensen
Lidl begint pilot tegen verspilling via aanbiedingen en Too Good To Go
29-08-2019 | 08:15:00
In een aantal filialen van Lidl wordt een proef gehouden met versproducten die op de laatste verkoopdag voor 25 cent worden aangeboden. Daarnaast doen drie filialen mee met de Too Good To Go-app
De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel
28-08-2019 | 09:57:00
Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs voor alle betrokkenen gemaakt, biologisch, gerecycled, milieuvriendelijk of diervriendelijk
Megawatt Advertising plaatst Puma-sok op Parijse sokkel
28-08-2019 | 09:44:00
Stichd, het bedrijf dat onder andere de sokken produceert voor Puma, daagde onlangs het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om hun product te promoten
SPAR krijgt nieuwe directiestructuur
21-08-2019 | 09:23:00
De directiestructuur van SPAR zal met ingang van 1 oktober 2019 worden aangepast. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam
CFO-COO Edith Appels weg bij SPAR
20-08-2019 | 07:11:51
Edith Appels stopt als CFO-COO van SPAR. Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober 2019. Wat ze daarna gaat doen, is niet bekendgemaakt
Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland
16-08-2019 | 14:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt
Vier onbekende consumentenrechten
13-08-2019 | 08:50:06
De rechten voor fysieke winkels zijn vaak helder, maar welke rechten hebben consumenten tijdens het online shoppen? Rhode Benissan Jonker, Legal Consultant bij Trusted Shops, deelt vier rechten waar de online retailer rekening mee dient te houden
Samenwerking Ganbaroo PR PR en Spice
06-08-2019 | 12:54:50
Ganbaroo PR PR verlegt focus naar een lifestyleportfolio en adviespraktijk. De fashionklanten verhuizen naar de showroom van Spice Ganbaroo PR PR verlegt focus naar een lifestyleportfolio en adviespraktijk. De fashionklanten verhuizen naar de showroom van Spice
[Interview] Hans van Mierlo: Pionieren zit in het DNA van Ekoplaza
06-08-2019 | 07:44:00
Hans van Mierlo is marketingmanager bij Ekoplaza. De supermarkt loopt voorop met initiatieven rondom circulaire economie en bewust boodschappen doen. We spreken hem over de nieuwste ontwikkelingen
Pizzaketen Papa John’s komt met veganistische pizza’s
05-08-2019 | 07:00:57
Papa John’s voegt drie veganistische pizzza’s toe aan het menu in alle 24 Nederlandse vestigingen
[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten
29-07-2019 | 06:00:00
Ariane Inden is oprichtster en eigenaar van Ariane Inden Cosmetics. Ze heeft een succesvol merk in het luxere segment opgezet dat natuur- en milieuvriendelijk is, geen dierlijke grondstoffen gebruikt en niet op dieren test.
1,1 miljoen euro compensatie voor klanten Koopjedeal.nl
26-07-2019 | 08:04:00
Dekbed-Discounter.nl, de nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, gaat gedupeerde klanten voor in totaal 1,1 miljoen euro schadeloos stellen. De site is inmiddels weer operationeel.
Dept lead agency voor spellenmaker Jumbodiset
23-07-2019 | 07:50:37
Jumbodiset kiest voor Dept als lead agency. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern versterkt daarmee zijn merken in vijftig landen waarin zij wereldwijd opereert en zet in op meer schermvrije gezelligheid en plezier
Dirk en DekaMarkt komen met herbruikbaar verszakje
23-07-2019 | 07:36:00
In alle vestigingen van Dirk en DekaMarkt zijn voortaan herbruikbare verszakjes te koop. Ze zijn bedoeld om groenten en fruit in te verpakken, maar zijn ook geschikt voor bijvoorbeeld verse broodjes
Blokker Holding gaat verder als Mirage Retail Group
23-07-2019 | 07:12:00
Mirage Retail Group B.V. is de nieuwe naam van de holdingvennootschap Blokker Holding B.V. In deze vennootschap zijn de activiteiten van de vennootschappen Blokker en Big Bazar in Nederland en België ondergebracht
Ford recyclet 1 miljard flessen om er vloermatten van te maken
22-07-2019 | 12:22:00
Ford voorziet elke geproduceerde EcoSport SUV van vloerbekleding die is gemaakt van 470 plastic wegwerpflessen. Het bedrijf recyclet wereldwijd 1,2 miljard flessen per jaar
Roy Donders ontwerpt boxspring voor Dekbed-Discounter.nl
22-07-2019 | 07:40:00
Stylist en zanger Roy Donders heeft een bed ontworpen voor Dekbed-Discounter.nl. De tweepersoons-boxspring is vanaf woensdag 24 juli 2019 verkrijgbaar
[Column] Bas Vlugt: Friethoes
21-07-2019 | 18:27:00
Als ik zou zeggen dat ik er nooit kom, zou ik liegen. Maar ik loop er ook weer niet de deur plat: de snackbar op de hoek. Bij ons in Haarlem in Kleverpark heet die snackbar Snack 5 en dat is in zekere zin een goede naam
Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open
19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retailpartner van het KLM Open golftoernooi. De honderdste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam
Bestelsite Bookaroo gaat door
18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels
Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over
18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren
[CBS] Omzet online detailhandel 19,6 procent hoger in mei
15-07-2019 | 09:22:00
De detailhandel heeft in mei 2019 3,1 procent meer omgezet dan in mei 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 2,8 procent hoger. In de non-foodsector groeide de omzet met 3,5 procent, de omzet van online groeide met 19,6 procent
Superdry is Official Supporter Invictus Games Den Haag 2020
11-07-2019 | 07:43:00
Kledingmerk Superdry is aangekondigd als een Official Supporter van de Invictus Games Den Haag 2020, presented by Jaguar Land Rover. Superdry verlengt ook de samenwerking met de Invictus Games Foundation
Koopjedeal failliet
10-07-2019 | 12:46:00
De onlineretailer Koopjedeal is op 8 juli 2019 failliet verklaard. Het faillisement lijkt de consequentie te zijn van een grote brand in een magazijn in september 2018 in het Zuidhollandse Molenaarsgraaf
OBI4wan versterkt marktpositie met nieuwe partners CM.com, TOPdesk en Freshchat
10-07-2019 | 09:51:00
OBI4wan kondigt de lancering aan van drie strategische samenwerkingen met CM.com, TOPdesk en Freshchat
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij
09-07-2019 | 05:55:00
Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft
[Onderzoek] Consumentenprijzen in juni 2,7 procent hoger
04-07-2019 | 07:46:00
Consumentengoederen en -diensten waren in juni 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In mei betaalde de consument 2,4 procent meer dan vorig jaar. De stijging zet dus door
HEMA naar Verenigde Staten en Canada
03-07-2019 | 09:55:00
HEMA gaat uitbreiden naar de Verenigde Staten en Canada. Vanaf deze zomer kunnen klanten in de VS huishoudelijke artikelen van HEMA kopen via Walmart.com, het online platform van ’s werelds grootste retailer
Textwerk trekt twee investeerders aan
01-07-2019 | 10:54:00
Textwerk verzorgt vertalingen voor een brede groep klanten, waaronder veel internationaal georiënteerde webshops en e-commerceklanten
Picnic lanceert vernieuwde app en breidt assortiment uit
27-06-2019 | 08:04:00
Onlinesupermarkt Picnic vernieuwt de app om boodschappen mee te bestellen. Er komen daarnaast duizend producten extra in het assortiment, dat daarmee uitkomt op zevenduizend artikelen
Zeewier en visnetten in de schappen tijdens Lidl FutureGoods
19-06-2019 | 08:26:00
Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni 2019 in samenwerking met incubator StartLife de themaweek FutureGoods. Een week lang liggen er duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
DekaMarkt overhandigt 25.000ste Magic Box aan een Too Good To Go-gebruiker
14-06-2019 | 08:24:00
De Magic Box van DeKaMarkt bestaat uit producten die anders aan het einde van de dag weggegooid zouden worden. Bij alle winkels van DekaMarkt kun je voor een klein bedrag een Magic Box ophalen. DekaMarkt werkt samen met de organisatie Too Good To Go
Aigline James nieuwe Managing Director PSA Nederland
13-06-2019 | 07:13:00
Aigline James is per 1 juli 2019 benoemd tot nieuwe Managing Director van de autogroep PSA Nederland. Ze is sinds 2017 verantwoordelijk voor Citroën en DS Automobiles in Oostenrijk
Online supermarkt Picnic start proef met zakelijke leveringen
12-06-2019 | 21:11:00
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven voortaan bestellen en in de ochtend worden beleverd
FonQ opent duurzaam distributiecentrum
11-06-2019 | 08:53:00
De online winkel heeft in het nieuwe distributiecentrum een volledig geautomatiseerde inpakmachine (Neopost) in gebruik genomen, waarmee fonQ grote stappen zet in efficiëntie en duurzaamheid
Onderzoek Q&A: slechts 9 procent van de retailers is onderscheidend
06-06-2019 | 10:51:00
Het is al jaren onrustig in de Nederlandse winkelstraten. Uit het onderzoek van Q&A blijkt dat daar voorlopig nog geen einde aan komt. Retailers zitten steeds meer stuck in the middle
Plastic Whale by Vepa met nieuwe producten uit recycle-plastic
06-06-2019 | 09:59:00
Plastic Whale by Vepa presenteert tijdens het vakevenement Design District een lampenserie en akoestisch wandpaneel gemaakt van Amsterdams grachtenplastic
DekaMarkt bestaat 70 jaar
06-06-2019 | 09:27:00
DekaMarkt bestaat dit jaar 70 jaar. Als aftrap van de jubileumfestiviteiten verscheen het boek 70 jaar zelfbediening: van Kijkgrijp naar DekaMarkt. Het geeft de historie van 70 jaar DekaMarkt weer
Jumbo breidt vegetarische huismerk Veggie Chef flink uit
06-06-2019 | 08:42:00
Jumbo breidt het aanbod aan vegetarische producten van het huismerk uit. Veggie Chef krijgt er allerlei verse producten bij zoals gehakt, hamburgers, vleeswaren en diepvriessnacks als ovenbitterballen en kipnuggets
GfK: omzetgroei detailhandel stagneert
04-06-2019 | 10:19:00
De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel
Miele opent Experience Center
04-06-2019 | 09:53:00
Miele opent een Experience Center in het centrum van Amsterdam. De inbouw-keukenapparaten van Miele’s nieuwste Generatie 7000-serie staan er centraal
Big Bazar breidt uit met tientallen winkels
03-06-2019 | 08:50:00
Discountketen Big Bazar opent tientallen nieuwe filialen in voormalige Op=Op-panden. De winkels zullen in de komende periode worden omgebouwd naar de Big Bazar-formule
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA
29-05-2019 | 10:36:00
In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen
[Startups] Met Ad Up in drie klikken bestellen en betalen via social media
29-05-2019 | 08:56:00
Ad Up functioneert los van de sociale platforms en is daardoor inzetbaar op alle mogelijke advertenties: on- en offline. Bestellingen via Ad Up worden in het bestaande back-endsysteem van de webshop geplaatst
RONIN Amsterdam en Patta vechten tegen sneakerbots
29-05-2019 | 08:07:00
Onlangs lanceerde het streetwear- en sneakerlabel Patta een nieuwe webshop. RONIN Amsterdam tekende voor het design en bracht een e-commerce-oplossing in stelling waarmee de strijd wordt aangegaan met sneakerbots
Freshworks neemt Natero over
28-05-2019 | 10:24:00
Freshworks, een wereldwijde innovator op gebied van customer engagement, neemt Natero over, een toonaangevend softwarebedrijf op gebied van customer succes management
Matt Sleeps geeft 400 matrassen weg aan minima
28-05-2019 | 09:05:00
Het Nederlandse matrassenmerk Matt Sleeps doneert vierhonderd matrassen aan Nederlanders met een minimuminkomen. Stichting RataPlan verzorgt de distributie
SPAR richt talentcommunity op
28-05-2019 | 07:34:00
Supermarktketen SPAR is een talentcommunity begonnen om werknemers binnen de organisatie de kans te bieden ondernemer bij SPAR te worden. Geïnteresseerde personeelsleden kwamen op 23 mei 2019 naar de kick-off bijeenkomst
Zeeman verkoopt exclusieve sneakers via online raffle en pop-upwinkels
27-05-2019 | 08:52:00
Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Om daar achter te komen is Zeeman twee soorten sneakers gaan maken. Een extreme sneaker, gemaakt zoals dure merken het doen, en een eenvoudige sneaker, gemaakt op de Zeeman-manier
Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis
20-05-2019 | 09:59:00
In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wijninkoper Maarten Vreeswijk van Albert Heijn adviseert in elke aflevering een drietal wijnen uit het wijnschap van de supermarkt
[Onderzoek] 100 grootste webshops hebben SEO niet op orde
20-05-2019 | 08:58:00
Alle grote webshops laten SEO-kansen liggen. Ze hebben een lange laadtijd en hun internationale SEO is niet goed op orde. Dat blijkt uit een uitgebreide analyse onder de (Twinkle Top) 100 grootste webshops in Nederland door onlinemarketingbureau Brandfirm
MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie
15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com
Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken
15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.
[Onderzoek] Omzet detailhandel stijgt 4 procent
14-05-2019 | 07:34:00
De detailhandel heeft in maart 4,4 procent meer omgezet dan in maart 2018. Er werden 3,6 procent meer goederen verkocht. Hogere omzetten kwamen voor in zowel de foodsector als de non-foodsector
[Interview] Daan Zijderveld (Decathlon): Wij willen de sportparticipatie in Nederland naar een hoger niveau tillen
06-05-2019 | 08:09:00
Sportwinkelketen Decathlon laat geregeld van zich horen met opvallende acties. We spreken met Daan Zijderveld, Brand Director van Decathlon
[Nederlands MediaNetwerk TV] René Repko over ontwikkelingen in retail in China
03-05-2019 | 10:19:00
René Repko heeft als marketeer een lange staat van dienst in retail. Hij werkte onder meer voor Albert Heijn, Randstad, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Onlangs maakte hij een reis door China. Met ons deelt hij zijn boeiende ervaringen
Meer vlees met keurmerk in de aanbieding bij supers
29-04-2019 | 10:44:00
De afgelopen drie maanden lagen er in de Nederlandse supermarkten meer vleesaanbiedingen met een keurmerk dan zogeheten kiloknallers. Dat blijkt uit de cijfers van Wakker Dier
Dirk van den Broek stopt met verkoop grote blikjes energiedrank
29-04-2019 | 10:06:00
Supermarktketen Dirk van den Broek stopt per 20 mei met de inkoop van energiedrankjes groter dan 250 ml. De winkels verkopen de voorraden nog wel, maar ze komen daarna niet meer terug in de schappen
Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
11-04-2019 | 13:50:00
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.
Jumbo combineert kennis met Jumbo Food College voor La Place
27-03-2019 | 12:06:00
Foodserviceformule La Place start in april 2019 met een nieuwe slogan: Zo smaakt versgemaakt. Ook combineert La Place de kennis en kunde van Jumbo Food College bij La Place
Dirk opnieuw goedkoopste met biologische producten
25-03-2019 | 14:19:00
Dirk van de Broek is opnieuw de goedkoopste supermarkt voor biologische producten. Dit blijkt uit de prijspeiling van de consumentenbond in februari 2019
fietsenwinkel.nl focust op e-bike forens
21-03-2019 | 12:50:00
International Bike Groep, moederbedrijf van fietsenwinkel.nl kantelt zijn strategie als grootste online fietsenverkoper. De komende jaren staat de ontwikkeling van klantgerichte services met hoge toegevoegde waarde die horen bij de e-bike forens centraal
Grolsch en Cinetree starten samenwerking
21-03-2019 | 11:59:00
Bierbrouwer Grolsch heeft haar liefde voor muziek en film nooit onder stoelen of banken gestoken en Cinetree is een filmplatform dat toegang biedt tot de mooiste films en documentaires. Samen willen Grolsch en Cinetree in 2019 het publiek kennis laten maken met al het moois dat films en documentaires te bieden hebben
[Podcast] René Zeedijk: RTL investeert 350 miljoen in video, Netflix 15 miljard
20-03-2019 | 06:02:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling
14-03-2019 | 10:28:00
Jumbo heeft zich aangesloten bij de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Deze stichting heeft tot doel in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren
[Onderzoek] Omzet e-commerce in 2018 23,7 miljard euro
13-03-2019 | 09:12:00
De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor
Doorstart Intertoys dankzij overname Green Swan
08-03-2019 | 14:19:00
Intertoys blijft bestaan dankzij een overname door Green Swan, een gespecialiseerd Portugees speelgoedbedrijf. Intertoys ging op 21 februari 2019 failliet. De bedoeling is dat 220 winkels open kunnen blijven
[CBS] Consumentenprijzen in februari 2,6 procent hoger
07-03-2019 | 09:58:00
Consumentengoederen en –diensten waren in februari 2,6 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In januari betaalde de consument 2,2 procent meer dan vorig jaar
[CBS] Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
06-03-2019 | 10:12:00
De omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2018 3,2 procent hoger dan een jaar eerder. Het verkoopvolume was ook hoger, maar het verschil met een jaar eerder was kleiner dan bij de kwartaalcijfers van de voorgaande twee jaar
Trustpilot haalt 55 miljoen dollar op
05-03-2019 | 08:17:00
Reviewplatform Trustpilot heeft 55 miljoen dollar opgehaald in een zogeheten Series E-investeringsronde. Dat laat het bedrijf weten
Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen
Roland van der Vorst wordt Head of Innovation WRR Rabobank
21-02-2019 | 09:39:00
Roland van der Vorst wordt per 1 april 2019 Head of Innovation Wholesale, Rural and Retail van Rabobank. Vanuit die rol zal hij verantwoordelijk worden voor de innovatie activiteiten die betrekking hebben op de grote Nederlandse bedrijven en de internationale food & agri activiteiten van de Rabobank
[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent
18-02-2019 | 11:48:00
In 2018 boekten de Nederlandse winkels 3,3 procent meer omzet dan in 2017, meldt het CBS. De verkopen waren 2,8 procent hoger. Online is bijna 18 procent meer omgezet.
Jumbo breidt bezorgservice uit in Amsterdam
18-02-2019 | 11:27:00
Supermarktketen Jumbo bezorgt nu ook boodschappen in Amsterdam. Klanten krijgen hun producten tot in de keuken geleverd door een bezorger die in een elektrische bezorgwagen rijdt
9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 12:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf
[Column] Machiel Verkuyl: Hoe retailers zich wapenen tegen de online shoppende consument
04-02-2019 | 09:10:00
Als je aan innovatie denkt, is de eerste reflex van iedereen die werkt in marketing of communicatie al snel om te denken aan technologie, data of productinnovatie. Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat innovatie in retail veel vaker zit in ondernemerschap, thema en concept dan je zou denken
Nintendo kiest voor M2Media
31-01-2019 | 13:29:00
Nintendo Benelux brengt voor de Nederlandse markt alle media-activiteiten onder bij M2Media. M2M won een pitch om alle Nederlandse media-activiteiten te verzorgen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gertjan Schaefers over Wunderman Commerce
25-01-2019 | 11:08:00
Wunderman Commerce, een WPP bureau, heeft wereldwijd ruim 1000 experts aan het werk op gebied van e-commerce. Deze experts ondersteunen klanten met betrekking tot e-commerce op gebied van techniek, strategie en creatie
[CBS] Detailhandel zet ruim 4 procent meer om in november
16-01-2019 | 13:07:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
Eredivisie voetbalplaatjes terug bij Albert Heijn
03-01-2019 | 10:21:00
Er zijn weer Albert Heijn Eredivisie voetbalplaatjes verkrijgbaar. Voor het eerst zijn er plaatjes van de spelers van het Nederlands vrouwenelftal. Ook wordt de AH Voetbalapp geïntroduceerd; daarmee kunnen plaatjes gescand worden en toegevoegd aan een digitale verzameling
Succesvol jaar voor Plus supermarkt
03-01-2019 | 09:01:00
2018 was het vijfde jaar op rij dat de omzetgroei van Plus de marktgroei oversteeg. Plus heeft een groei van 3,8 procent gerealiseerd. De omzet is uitgekomen op 2,48 miljard. De marktgroei, tot en met week 51, bedraagt 3,3 procent
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 10:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
[Column] Art Frickus: Houden van betekent niet dat je er ook je geld besteedt, of de winkel bezoekt
17-12-2018 | 21:26:00
Ten tijde van de overname kon je de HEMA wederom bovenaan het lijstje tegenkomen van meest onmisbare merken. Marcel had daar geen boodschap aan
[Column] Rik Heijmen: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
17-12-2018 | 15:45:00
Het retail-landschap is uitdagend, maar er is nog veel te winnen voor HEMA. Juist door meer gebruik te maken van het sterke merk en de productontwikkelingscapaciteit die de organisatie bezit. Dit is uniek in Nederland
Nike maakt opnieuw statementcampagne met voetballer Raheem Sterling
17-12-2018 | 15:00:00
Manchester City-aanvaller Raheem Sterling is het gezicht van de nieuwe advertentiecampagne van Nike. De 24-jarige vleugelaanvaller werd onlangs tijdens de Premier League-topper tegen Chelsea racistisch bejegend door enkele supporters van de thuisploeg
Zwartekoffie in zee met DOK30 Communicatie
17-12-2018 | 14:44:00
Direct trade koffiemerk Zwartekoffie gaat in zee met. DOK30 Communicatie voor wat betreft de pr- en communicatie-activiteiten. DOK30 adviseert en coacht Zwartekoffie hierbij en ondersteunt ook in de uitvoering
Yoghurt Barn start strategische samenwerking met Arla Biologisch
17-12-2018 | 10:00:00
Yoghurt Barn gaat een strategische samenwerking aan met Arla Biologisch. De Barnista’s van Yoghurt Barn gebruiken alleen nog zuivel van Arla Biologisch: van yoghurt en boter tot de melk in de cappuccino’s
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 09:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
12-12-2018 | 12:48:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de nieuwe brand ambassadors van BaByliss Nederland. In de najaarscampagne van BaByliss demonstreert Olcay samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf creëren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool
Duurzaam merk Unrobe lanceert vuilnismannencollectie
12-12-2018 | 12:28:00
Duurzaam kledingmerk Unrobe introduceert hun nieuwe collectie: Heroes of Waste, geïnspireerd op de Amsterdam vuilnismannen en -vrouwen die hun stad schoonhouden. Felle, reflecterende items sieren de collectie. De stoffen zijn gemaakt van organisch katoen, gerecycleerd polyester en afval zoals oude PET-flessen
Eysing lanceert eerste 100% elektrische retro e-moped
12-12-2018 | 08:18:00
Het nieuwe Nederlandse merk 100% elektrische retro e-mopeds lanceerde deze week het eerste model op de Masters of LXRY in de Amsterdam RAI
Foodlab onderzoekt de kerstconsument
11-12-2018 | 12:08:00
Uit een recent onderzoek van Foodlab onder 3700 vrouwelijke boodschappers van twintig tot vijftig jaar blijkt dat de Nederlandse consument Kerst het liefst traditioneel viert met een uitgebreid meergangendiner.
[CBS] Omzet detailhandel stijgt, ondernemers verwachten minder te investeren
04-12-2018 | 11:47:00
De omzet van de detailhandel was in het derde kwartaal van 2018 3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken
ŠKODA, 50five en Broekhuis lanceren ŠTORE
03-12-2018 | 12:05:00
Vanaf 8 december is in de Grote Houtstraat 2 in Haarlem ŠTORE gevestigd. ŠTORE is een initiatief van ŠKODA, 50five en Broekhuis
GfK en Trax werken samen ter verbetering in-store prestaties
29-11-2018 | 09:23:00
GfK en Trax hebben hun krachten gebundeld. Uit deze samenwerking is In-store Intelligence ontstaan. Een product dat voldoet aan behoeftes van marketing- en salesmanagers en geeft antwoord
[Column] Machiel Verkuyl: Een stukje afsnijden
26-11-2018 | 08:57:00
Zo, net voordat het retailgeweld van december losbarst, lees ik dat Alibaba een recordbedrag van 30,8 miljard dollar heeft omgezet op Singles Day 2018. Om het even in perspectief te zetten: dat is in één dag het hele GDP van Uganda
[CBS] Consumptie huishoudens stijgt ruim 2 procent
21-11-2018 | 10:02:00
Consumenten hebben in september 2,2 procent meer besteed dan in september 2017, meldt het CBS. De groei is iets kleiner dan in de voorgaande maand
Nederlandse start-up Nuud lanceert carefree deodorant: goed voor mens en milieu
16-11-2018 | 09:15:00
Tijd voor verandering in de deodorantbranche, vonden de oprichters van de Nederlandse startup Nuud. Met een revolutionaire deodorantformule lossen zij in één klap alle grote nadelen rondom deodorantgebruik op
Jaguar en Land Rover lanceren merchandisecollecties
16-11-2018 | 08:54:00
Jaguar en Land Rover hebben hun nieuwe merchandisecollectie gelanceerd. Waar bij Jaguar het dynamische ontwerp van de auto als uitgangspunt werd genomen, is de collectie van Land Rover geïnspireerd op avontuur en een typisch Brits gevoel
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 08:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek
NAGF start pilotprogramma in Dirk
13-11-2018 | 13:52:00
Dirk-filiaal Leidschenveen deed mee aan een pilotprogramma, met als doel de aankoop van groenten en fruit aan te moedigen. Met de interventie onderzoekt het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) de potentie van nudging
[CBS] Detailhandel zet 1,7 procent meer om in september
13-11-2018 | 13:00:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
[CBS] Aantal faillissementen neemt toe
12-11-2018 | 09:44:00
Het aantal failliet verklaarde bedrijven is toegenomen. In oktober 2018 zijn er 40 bedrijven meer failliet verklaard dan in september, meldt het CBS. In september bereikte het aantal faillissementen nog het laagste niveau na 2000
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
Fashionchick-oprichters stappen in Shopsuite
31-10-2018 | 10:09:00
Shopsuite, een product recommendation start-up, heeft 300.000 euro groeikapitaal opgehaald om redactionele content van publishers te voorzien van productaanbevelingen
Jumbo snacks krijgen Beter Leven keurmerk
29-10-2018 | 10:44:00
In de landelijke Beter Leven Week van de Dierenbescherming voorziet Jumbo opnieuw een aantal van haar producten met het Beter Leven keurmerk. Een groot deel van de huismerksnacks heeft nu ook het keurmerk, waaronder de kroketten en bitterballen
RONIN Amsterdam stelt vier Senior Designers aan
29-10-2018 | 10:20:00
RONIN Amsterdam bestaat twee jaar en het team van vier oprichters is inmiddels uitgegroeid naar twaalf man. Inmiddels zijn ze ook uit hun jas gegroeid in hun huidige kantoor door de uitbreiding van het team met visual design
Havaianas lanceert speciale editie met Warner Bros.
29-10-2018 | 08:42:00
Havaianas en Warner Bros. Consumer Products hebben een samenwerking gelanceerd speciaal voor vrouwen, met één van de beroemdste superheldinnen ter wereld: Wonder Woman
XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium
[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 08:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn
Jumbo opent 600e winkel in Vught
24-10-2018 | 08:03:00
Jumbo opent op 24 oktober de 600e supermarkt in de omgebouwde EMTÉ winkel aan Moleneindplein 109 in Vught. De huidige medewerkers van de winkel blijven voor de vaste klanten het vertrouwde gezicht
[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder
17-10-2018 | 08:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders
Pieter Haas weg bij Ceconomy
16-10-2018 | 07:17:00
Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt. Een opvolger is nog niet gevonden. Financieel directeur Mark Frese en directielid Dieter Haag Molkenteller nemen zijn taken voorlopig waar
Universiteit van Amsterdam ontwikkelt virtuele supermarkt voor diabetici
16-10-2018 | 06:55:00
UvA-wetenschappers gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken
Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje
12-10-2018 | 07:49:00
Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje
Gregory van der Wiel richt Bare Knuckle op
10-10-2018 | 09:47:00
Gregory van der Wiel en zakenpartners Funs Jacobs en Ricardo Mingacho hebben Bare Knuckle opgericht, een creative shop voor personal brands. Het bureau creëert de visuele merkidentiteit van personal brands zoals sporters, artiesten en ondernemers
Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud
10-10-2018 | 07:06:00
Adobe maakt het mogelijk om van iedere ervaring een winkelervaring te maken, dankzij de integratie van Magento Commerce binnen Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren
Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland
09-10-2018 | 07:32:00
De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven
Land Rover en Clarks lanceren schoenencollectie Life.Limitless
05-10-2018 | 10:13:00
De Britse merken Land Rover en Clarks hebben hun expertise gebundeld en een herenschoenencollectie met de naam Life.Limitless gepresenteerd. De collectie voor het najaar van 2018 bestaat uit drie ontwerpen die geïnspireerd
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
Jumbo introduceert vegetarische en veganproducten
02-10-2018 | 08:59:00
Jumbo introduceert in de komende weken twaalf vegetarische en veganproducten, waaronder vleesvervangers, brood- en toastsalades en snackbroodjes
UNIQLO werkt voor OOH-campagne samen met Havas en JCDecaux
01-10-2018 | 08:51:00
De Japanse modeketen UNIQLO komt naar Nederland en opende op 28 september haar deuren. Om te vieren dat de eerste Nederlandse store opent in Amsterdam pakt UNIQLO uit met een OOH introductiecampagne
[IPG Mediabrands] Nathalie Peters: Redefine Retail Congres
01-10-2018 | 08:32:00
Het zit erop, afgelopen 20 september we hebben ons tweede Redefine Retail Congres congres gehouden in de Undercurrent in Amsterdam Noord. Aan mij de schone taak de dag te moderaten
Inpromo lanceert Print2Day.nl
25-09-2018 | 14:24:00
Inpromo heeft onlangs Print2Day.nl gelanceerd. Print2Day is een online platform met een breed assortiment aan reclame- en promotieartikelen dat op dezelfde dag van de bestelling personaliseert, bedrukt en levert
[Interview] Erik Does over Ekoplaza, een supermarkt met idealen
25-09-2018 | 12:21:00
In maart van dit jaar haalde Ekoplaza de wereldpers als eerste plasticvrije supermarkt ter wereld. En nog steeds moet Erik Does dagelijks uitnodigingen uit de hele wereld voor interviews
Ekoplaza blij met uitspraak Reclame Code Commissie
20-09-2018 | 11:17:00
In reactie op de uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft Ekoplaza besloten om haar 75 supermarkten met ingang van volgende week om te dopen tot de duidelijker meest gifvrije supermarkt
[Column] Marloes Zweers: Beleefde chatbots die rustig op hun beurt wachten
17-09-2018 | 07:10:00
Toen Sacks, Schegloff en Jefferson in 1974 - ver voor mijn eigen geboorte en die van termen als e-commerce, voice search en chatbots – face-to-face communicatie tussen mensen onderzochten, ontdekten ze twee dingen
PLUS lanceert Disney Movie Moments
11-09-2018 | 08:07:00
PLUS start vanaf 9 september 2018 een campagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films
[Column] Machiel Verkuyl: De kant van retail waar niemand het over heeft
10-09-2018 | 13:14:00
Elke week zie ik de stapel met dozen van Zalando, Amazon en Beerwulf in de hal van mijn werkgever groter worden. Nu werk ik bij een bedrijf dat midden in de samenleving staat, veel van mijn collega’s zijn millennials
Unox adverteert via livestream op abri
10-09-2018 | 13:01:00
Unox Good Noodles, daar kun je lekker lang op door. Unox maakt dit letterlijk waar in hun activatie. In plaats van een gefotografeerd model met product kiest Unox ervoor consumenten uit te dagen zo lang mogelijk live in een reclame te poseren
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 07:34:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
IPG Mediabrands lanceert tweede retailcongres
05-09-2018 | 08:22:00
IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retail: high tech, human touch
The Gardeners creëert campagne positiekledingmerk Supermom
05-09-2018 | 08:16:00
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
[Interview] Nadine Nooteboom van Swapfiets: Aandacht moet je verdienen
04-09-2018 | 11:50:00
Het Nederlandse bedrijf Swapfiets is bezig aan een opmars en opereert in inmiddels vier landen. Wij spreken Nadine Nooteboom, Head of Marketing bij Swapfiets over de ontwikkelingen van Swapfiets en de rol die het speelt in duurzaam ondernemen
Jumbo lanceert spaaractie voor raceauto Max Verstappen
03-09-2018 | 12:01:00
Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 5 september sparen voor een limited edition schaalmodel van zijn formule 1-wagen. Het schaalmodel is een exacte replica van de RB14 waarmee hij dit jaar de Grand Prix van Oostenrijk won
[Column] Berber Hoekstra: Dag smartphone - hallo new best friend
03-09-2018 | 09:35:00
Als ik mijn vrienden vertel, dat ik denk dat we over tien jaar onze smartphone niet meer gebruiken, word ik nog steeds uitgelachen. Google Glass is een flop, roepen ze dan. Oké, toegegeven
Decathlon opent filiaal van 4600m2 in The Wall Utrecht
28-08-2018 | 08:24:00
Decathlon opent eind 2018 een filiaal in The Wall Utrecht. De vijftiende Nederlandse winkel van de van oorsprong Franse sportwinkelketen zal 4600m2 innemen van het rode koop- en belevingscentrum langs de snelweg A2
Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert merk IAMTORO
22-08-2018 | 07:05:00
Acteur/ondernemer Hooi heeft voor de campagne van zijn boxershortmerk IAMTORO, dat staat voor wilskracht, modellen gezocht met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen
PepsiCo neemt SodaStream International over
21-08-2018 | 08:41:00
PepsiCo, Inc. en SodaStream International Ltd. hebben aangekondigd dat zij een overeenkomst hebben gesloten waarbij PepsiCo heeft ingestemd om alle uitstaande aandelen van SodaStream voor 144 dollar per aandeel te verwerven
Duncan Hoy volgt Jan Brouwer op als CEO PLUS Retail
21-08-2018 | 07:03:00
Duncan Hoy wordt per 29 oktober de CEO van PLUS Retail. Hij volgt hiermee Jan Brouwer op die deze functie tot 1 juli jongstleden vervulde
[Cognizant] Hoe fysieke winkels kunnen winnen van online shoppen
17-08-2018 | 09:31:00
Dat fysieke winkels steeds meer concurrentie ondervinden van hun online concurrenten, valt niet te ontkennen.
Far East Sneakers haalt Feiyue Dafu naar Nederland
14-08-2018 | 07:27:00
Far East Sneakers haalt het Chinese merk Feiyue Dafu naar Nederland. Feiyue Dafu werd in 1920 in Shanghai opgericht. De schoenen zijn licht, comfortabel en robuust
ReBuy: verkoop consumentenelektronica in de lift
13-08-2018 | 07:01:00
ReBuy ziet de laatste maanden een duidelijke groei met in de maand mei meer dan een verdubbeling - 120 procent - van de verkopen van game consoles. Ook andere categoriën zitten in de lift
[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 06:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn
Sodastream Benelux verhoogt omzet in tweede kwartaal met 43 procent
09-08-2018 | 07:54:00
Het beursgenoteerde bruiswatermerk SodaStream International sluit het tweede kwartaal van 2018 af met een recordomzet van 171,5 miljoen dollar wereldwijd. Dat is een groei van 31 procent
Dommelsch introduceert het Pilsjasje
08-08-2018 | 09:24:00
Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener en zakje voor een borrelhap. Het jasje is ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren
HMSHost International neemt Broodzaak over van NS Stations
03-08-2018 | 09:11:00
Het contract heeft een looptijd van 10 jaar en is per direct goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar. De komende jaren worden er fors meer reizigers verwacht op treinstations, waardoor een sterke omzetgroei van broodconsumptie wordt voorzien
Retail Development Company en Audax sluiten principeakkoord
03-08-2018 | 08:45:00
De retailformules van beide organisaties worden samengebracht onder Audax Retail. De zusterorganisatie van RDC, groothandelsorganisatie FOOX, blijft zich focussen op haar rol als groothandel
Rabobank en Lowlands lanceren Brasserie 2050
31-07-2018 | 11:02:42
Met Brasserie 2050 is Lowlands dit jaar een horecaconcept rijker. Gerechten met toekomstbestendige ingrediënten moeten niet alleen de smaakpapillen van festivalgangers prikkelen, maar ook aanzetten tot denken
Posthumus, Hamersma en Van Den Arend werken voor Amsterdam Made
31-07-2018 | 10:59:16
Tweejaarlijks reikt stichting Amsterdam Made het Amsterdam Made Keurmerk uit: een kwaliteitscertificaat dat in het leven is geroepen om het consumenten makkelijker te maken lokaal te shoppen
Schiphol kiest RIFF als partner in klantcontact
31-07-2018 | 08:31:00
Door middel van een Europese aanbesteding is een nieuwe partij geselecteerd. Doorslaggevend voor de winst van RIFF was het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen – mail en telefoon – naar digitale kanalen
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 08:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
3Daboutme lanceert schoenenapp iDfits voor juiste maat online
24-07-2018 | 13:08:32
iDfits is een gratis app waarmee je online precies de juiste maat schoenen kunt kopen. Na een testperiode van 1,5 jaar is de service nu beschikbaar. Met drie foto’s creëert de app een 3D-model
Grolsch's Kornuit verduurzaamt met circulaire bekers op festivals
24-07-2018 | 08:58:00
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot op acht à tien evenementen dit seizoen. Organisatoren van festivals krijgen daarbij een fullservicepakket aangeboden
Van der Wiel verkoopt aandelen in BALR. & 433
23-07-2018 | 09:45:00
Gregory van der Wiel heeft zijn aandelenbelang in BALR. & 433 verkocht aan de overige aandeelhouders. In 2013 stapte hij in bij het merk dat mede-opgericht is door vriend en voormalig voetbalinternational Demy de Zeeuw. Door zijn aandelen nu te verkopen
[Interview] Erik Does over Ekoplaza
18-07-2018 | 13:00:00
"Ekoplaza is de enige supermarkt die heeft gekozen voor een assortiment dat bijdraagt aan een grotere biodiversiteit. Omdat dit een lastig en elitair woord is, hebben we gekozen voor een meer pakkend woord als gifvrij"
Dommelsch vernieuwt met uitstraling en 0,0%-variant
18-07-2018 | 08:47:08
Dommelsch is vanaf nu verkrijgbaar in een ander jasje. Met de vernieuwde uitstraling profileert Dommelsch zich nog nadrukkelijker als goed alternatief in een steeds complexere wereld van (speciaal)bieren. Daarbij introduceert het nu ook een 0,0%-variant
OF-Cityplan gaat strijd aan met leegstand winkelcentra
17-07-2018 | 08:07:00
Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Een project in Friesland, dat binnenkort in de rest van Nederland wordt uitgerold, moet daar verandering in brengen
Ekoplaza enige gifvrije supermarkt van Nederland
12-07-2018 | 09:05:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens in Amsterdam Zuid, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland. Erik Does, directeur van Ekoplaza: “Wij realiseerden ons de afgelopen tijd dat wij de eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland zijn"
Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer
11-07-2018 | 09:13:00
Receptcreaties van onlineinfluencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie