Tag Resultaten

GoSpooky ontwikkelt social kerstserie de Etos Cadeaubus

11-12-2025 | 12:19:51
Etos start deze feestdagen met de Etos Cadeaubus, een vierdelige social kerstserie die te zien is op Instagram en TikTok.

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

Domino’s kiest TEAM LEWIS als creatief PR-bureau

08-12-2025 | 11:08:00
TEAM LEWIS gaat het pizzamerk ondersteunen met merkactivaties en een doorlopende PR-campagne die de merkpositie van Domino’s verder moet versterken.

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Albert Heijn meest invloedrijke merk in Nederland

07-12-2025 | 12:51:00
Albert Heijn nummer 1 in de Merken500, new currency for brands

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

PLUS introduceert kerstcampagne rond lokaal ondernemerschap

06-12-2025 | 08:00:00
De commercial, ontwikkeld door INDIE Amsterdam, sluit aan op de merkpositionering We doen met je mee

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:00
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.

Familie van Eerd neemt HEMA volledig over van Parcom

02-12-2025 | 10:29:00
De familie van Eerd, eigenaar van Jumbo, neemt de resterende 50 procent van de aandelen HEMA over van Parcom.

Hendrik Jan Roel CFO Jumbo

01-12-2025 | 13:24:00
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report

INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg

01-12-2025 | 10:26:00
Waar veel merken groots uitpakken, legt het hoorzorgmerk de nadruk op iets dat volgens hen urgenter is dan ooit: luisteren.

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur

Marius Demary: Data bepalen of loyaliteit vandaag echt werkt

17-11-2025 | 18:31:00
We spreken Marius Demary over de ontwikkeling van het programma en de rol van relevante klantinteractie.

Van data naar actie: 5 last-minute tips voor de feestdagen

13-11-2025 | 08:46:00
Onderzoek van omnichannelplatform Teads onder 501 Nederlandse consumenten laat zien dat verschillende productcategorieën hun piek nog moeten bereiken

INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

12-11-2025 | 10:14:01
De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen.

Zuiver Group ontwikkelt mediastrategie voor DA

06-11-2025 | 15:17:12
Met deze samenwerking wil de drogisterijketen haar merkcommunicatie verder versterken en haar media-inspanningen toekomstbestendig inrichten.

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

DCVF en Schiphol Media inspireren met Travel Retail Event

03-11-2025 | 12:03:00
De tweede editie van het Travel Retail Event vond plaats in Move Amsterdam. DCVF en Schiphol Media brachten professionals uit marketing, retail en luchtvaart samen

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

Marco Ophof treedt toe tot MT van 100procent

31-10-2025 | 13:33:00
Samen met Rick de Wit en Evelien Schrijver vormt hij het nieuwe leiderschapstrio dat het bureau richting de volgende groeifase leidt.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Bauer Media Outdoor lanceert retailmedia-format SUPR Spot

30-10-2025 | 15:49:00
Bauer Media Outdoor introduceert met SUPR Spot een retailmedia-format dat merken zichtbaar maakt op het meest relevante moment

AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030

30-10-2025 | 11:37:18
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030

Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen

23-10-2025 | 17:50:00
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

Screenforce: Supermarkten riskeren stormachtig kerstseizoen

21-10-2025 | 09:50:00
Consumenten zoeken in december naar voordeel en beleving, maar willen niet meer betalen.

Onderzoek Channel Factory: kerstinkopen schuiven op

21-10-2025 | 08:43:34
Uit onderzoek van technologie- en dataplatform Channel Factory blijkt dat steeds meer consumenten hun cadeaus al aanschaffen tijdens Black Friday.

Jumbo Retail Media sluit aan bij dataplatform Cäsar

20-10-2025 | 09:48:00
Daarmee is het volledige netwerk van Jumbo Retail Media vanaf nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.

Case: M18% brandlift voor Austria Tourism

13-10-2025 | 09:34:59
Austria Tourism wilde het unieke Lebensgefühl van de Oostenrijkse wintersportgebieden onder de aandacht brengen bij Nederlandse wintersportliefhebbers.

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

mJourney lanceert whitepaper over toekomst fysieke retail

03-10-2025 | 10:51:58
Het document laat zien hoe locatie-intelligentie, data en technologie fysieke winkels een strategische rol geven in het medialandschap.

Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument

03-10-2025 | 08:00:00
DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht het koopgedrag van 1000 Nederlanders. Ze keken naar hoe duurzaamheid, prijs en digitale winkelervaringen

Havas en Bolletje lanceren kruidnootburger als foodtrend

02-10-2025 | 16:30:00
De lancering is onderdeel van een campagne die inspeelt op de trend van onverwachte smaakcombinaties.

ESN en Megawatt zetten in op wereldrecordpoging in Rotterdam

02-10-2025 | 15:44:00
De poging maakt deel uit van de campagne Push Forward en brengt honderd sporters samen voor een gezamenlijke fysieke en mentale uitdaging.

Unilever versnelt marketing met AI-gedreven content

02-10-2025 | 11:09:51
Daarmee worden productietijden verkort, de efficiëntie verhoogd en de betrokkenheid vergroot in meerdere markten wereldwijd

[Forum] Clinique in de Colruyt

01-10-2025 | 23:37:00
Plots zie ik merken als Clinique, Sol de Janeiro, The Ordinary, Cerave enz. in de rekken van Colruyt verschijnen

Zo wordt jouw merk thuis het onderwerp van gesprek

01-10-2025 | 12:03:00
In dit artikel van DPG Grow neemt Marieke Wolthers je mee in de bevindingen en geeft adviezen waarmee jouw merk een plek verovert aan de keukentafel

Philip van Gelder: De kracht van GAMMA, DA en PLUS

29-09-2025 | 13:33:00
In een markt die steeds sneller verandert, lijken gevestigde merken moeilijker te overleven dan ooit.

Nike en SKIMS presenteren gezamenlijke sportcollectie

26-09-2025 | 13:31:31
De samenwerking combineert Nike’s expertise in sportkleding met de designaanpak van SKIMS, die draait om oplossingen en draagbaarheid.

Megawatt begeleidt entree ESN op Nederlandse markt

26-09-2025 | 08:37:00
Megawatt ontwikkelde de activatie en begeleidt de volledige introductie, inclusief de opening van de eerste fysieke ESN Store op Rotterdam Centraal.

Albert Heijn opent 85ste winkel in België

25-09-2025 | 16:02:12
Met behulp van slimme technologie in de AH-app verwacht de supermarktketen meer dan vijf miljoen kilo voedsel te besparen.

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

Lidl richt merkstrategie op emotionele binding met klant

22-09-2025 | 08:52:00
Met Je verdient ’t. introduceert de supermarktketen een internationale merkcampagne die in alle 31 Europese landen wordt uitgerold.

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

20-09-2025 | 17:11:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam

19-09-2025 | 15:27:00
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman

Twee derde van shoppers gebruikt generatieve AI dagelijks

19-09-2025 | 10:19:00
Voor 45 procent maakt het niet uit of een aanbeveling afkomstig is van een mens of van AI, zolang het maar aansluit op de behoefte.

Allerhande-recepten dagelijks in AD en regionale kranten

18-09-2025 | 10:55:15
DPG Media en Albert Heijn zijn een strategische samenwerking aangegaan rond de populaire rubriek Wat eten we vandaag?

Lancering Intergamma Retail Media Groep

16-09-2025 | 11:50:00
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Nannick van Koningsbruggen: Nike stelt de juiste merkvraag

11-09-2025 | 14:45:49
Merken rennen zich suf: van hype naar hype, bang om stil te blijven staan. Maar waar rennen ze eigenlijk naartoe?

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:00
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

Albert Heijn lanceert Laatste Kans Koopjes

08-09-2025 | 09:22:15
Met behulp van slimme technologie in de AH-app verwacht de supermarktketen meer dan vijf miljoen kilo voedsel te besparen.

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Context bepaalt succes: platform en omgeving maken verschil

03-09-2025 | 10:41:06
Niet alleen wat je vertelt doet ertoe, maar vooral waar en aan wie. Want de context waarin een boodschap verschijnt, bepaalt in hoge mate of deze aankomt.

De helft van de Nederlanders verlaagt kledingbudget

02-09-2025 | 17:23:00
Samen met Panel Inzicht onderzochten we onder 1.000 respondenten tussen de 16 en 65 jaar wat het winkelgedrag is van de Nederlandse consument.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Persuade ontwikkelt landelijke campagne voor EyeCare

02-09-2025 | 14:38:00
Het kwaliteitslabel voor opticiens kiest bewust voor een benadering die afwijkt van het strakke draaiboek bij veel andere ketens.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK

INNO kiest Transfer Media voor retailmedia-aanpak

01-09-2025 | 16:42:12
Laetitia De Dycker, Deputy General Manager van Transfer Media, kondigt een samenwerking aan met INNO.

GoSpooky en Etos koppelen Insta-mijlpaal aan luierdonatie

27-08-2025 | 08:55:46
Modellen bepakt met Philips Airfryer-rugzakken verrassen foodies in de wachtrijen voor eetgelegenheden met vers bereide snacks uit de airfryer

CBS: Omzet detailhandel groeit met 3,3 procent in tweede kwartaal

26-08-2025 | 11:51:10
De detailhandel behaalde in het tweede kwartaal van 2025 een omzetstijging van 3,3 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

MINISO opent flagshipstore in Amsterdam

19-08-2025 | 12:20:28
MINISO heeft zijn eerste flagshipstore in Amsterdam geopend. De winkel aan de Nieuwendijk, vlak bij de Dam en het Centraal Station

Mediaplus wint mediacontract GORE-TEX in EMEA en VS

01-08-2025 | 10:17:00
Mediaplus Group en dochterbureau Mediascale gaan de mediastrategie, -planning en -inkoop verzorgen voor het merk GORE-TEX in Europa en Noord-Amerika

Veranderend koopgedrag stelt eisen aan FMCG-merken

31-07-2025 | 12:51:00
Nederlandse consumenten kiezen in 2025 vaker voor waarde, gemak en vertrouwde routines.

Flik Flak ontwikkelt TikTok-strategie voor Dunkin’ Benelux

31-07-2025 | 11:08:00
Het merk, dat voorheen vooral geassocieerd werd met donuts, wil zich profileren als een dagelijks moment voor jonge consumenten

Secrid presenteert twee iconen uit kunstcollectie op wallets

31-07-2025 | 10:48:31
Op de portemonnees staan Gezicht op Haarlem met Bleekvelden van Jacob van Ruisdael en De Grote Golf van Kanagawa van Katsushika Hokusai.

Intertoys drie jaar lang hoofdpartner Sinterklaasfilm

28-07-2025 | 11:27:00
Speelgoedketen integreert verhaal film in eigen campagnes

Interpublic introduceert agentic systems voor merkprestaties

24-07-2025 | 14:57:44
IPG lanceert ASC, een dienst waarmee merken het complexe commerce-ecosysteem kunnen beheren met automatisering en kunstmatige intelligentie.

ABN AMRO: Hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

23-07-2025 | 13:50:00
Sector Banker Retail Henk Hofstede schreef voor ABN AMRO een aantal tips over hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

Online zichtbaarheid steeds belangrijker voor lokale winkels

22-07-2025 | 10:38:00
Consumenten zoeken vaak eerst online informatie op voordat ze een winkel bezoeken.

INTERSPORT steunt Prinses Máxima Centrum tijdens Vierdaagse

14-07-2025 | 10:53:10
De Nijmeegse Vierdaagse staat voor retailserviceorganisatie EK Retail in het teken van het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

René Repko CMO Jumbo

11-07-2025 | 13:10:00
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report

Nederlander Jochanan Senf wordt CEO van Ben & Jerry’s

11-07-2025 | 11:06:00
Jochanan Senf, afkomstig uit Nederland, start medio juli als global chief executive officer van Ben & Jerry’s

Jorieke de Vries weg bij Jumbo - René Repko opvolger

09-07-2025 | 20:19:00
Jorieke de Vries verlaat per 1 augustus 2025 supermarktketen Jumbo. Haar vertrek volgt enkele maanden na de aanstelling van Tom Heidman als interim-CEO

SEA Water lanceert zomerse campagne met Flink

08-07-2025 | 10:04:00
Het Amsterdamse watermerk SEA Water is sinds kort beschikbaar via flitsbezorger Flink

Circulaire ingrediënten verminderen verspilling bij AH

04-07-2025 | 10:26:00
Albert Heijn heeft in samenwerking met leveranciers inmiddels meer dan 100 producten ontwikkeld waarin reststromen worden verwerkt tot ingrediënten.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux

03-07-2025 | 12:13:12
Het bureau ondersteunt de omnichannelstrategie van de retailer en levert creatieve concepten en productie op grote schaal.

DEPT en Otrium zetten AI-avatars in voor modevoorraad

01-07-2025 | 16:07:00
Met deze aanpak wil Otrium de kans vergroten dat alle kledingstukken alsnog worden verkocht.

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Creative Gym en AH starten Boosting Retail Creativity programma

17-06-2025 | 08:00:00
In interactieve sessies krijgen deelnemers handvatten om de creatieve kwaliteit van campagnes te verbeteren.

Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman

16-06-2025 | 14:17:00
Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed.

Consument kiest bewust ondanks economisch ongemak

11-06-2025 | 10:54:00
Ondanks economische onzekerheid kiest een groeiende groep consumenten bewust voor merken en producten die passen bij hun overtuigingen

Albert Heijn introduceert AI Assistent op de winkelvloer

06-06-2025 | 10:06:00
De toepassing, gebaseerd op generatieve AI, moet het werk van collega’s gemakkelijker maken en bijdragen aan meer werkplezier.

Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne

05-06-2025 | 10:09:45
Onder de titel De lekkerste bakkerij van Nederland zet het bedrijf de focus op het aanbod van brood en gebak.

[Case] Giesbers Retail: DA - De vriendelijke specialist

04-06-2025 | 15:54:00
DA wil zich nadrukkelijk onderscheiden als de vriendelijke specialist. Giesbergsretail en Hippo Creative Studios hebben dit vertaald naar een tv-commercial

fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret

04-06-2025 | 14:45:00
Tijdens de elfde editie van Best Kept Secret heeft frisdrankmerk fritz-kola het culturele platform fritz-kolab gelanceerd.

Chiquita en Albert Heijn lanceren groen-geel bananenconcept

04-06-2025 | 10:58:12
Het Chiquita groen 5-pack is toegevoegd aan het assortiment en wordt gepresenteerd naast de eerder geïntroduceerde geel 5-pack.

Ekoplaza, Helsinki en ASUS kiezen voor ZIGT

03-06-2025 | 10:10:00
Deze organisaties kiezen ZIGT als strategisch businesspartner voor hun media- en marketingactiviteiten.

Albert Heijn introduceert hamstergezin in campagne

03-06-2025 | 08:40:15
Het stel hamsters krijgt drie kleuters, drie peuters en twee babyhamstertjes.

AB InBev en Uber stimuleren verantwoord naar huis gaan

02-06-2025 | 16:40:00
Onder de noemer Als je drinkt, rijd dan niet bieden zij vanaf 2 juni tot en met 1 september korting op Uber-ritten aan bezoekers van horecazaken.

Een middag loyaliteit bij United Playgrounds: een verslag

23-05-2025 | 11:37:00
United Playgrounds organiseerde op 15 mei 2025 in het Eye Filmmuseum in Amsterdam-Noord een masterclass onder de naam The future of Retail Loyalty. Marketing Report was aanwezig

[Vacancy] Initiative has a position for Performance Manager Commerce (Nike Account)

21-05-2025 | 09:07:00
Initiative is directly looking for Performance Manager Commerce (Nike Account)

N=5, HOWDY en Patta ontwikkelen campagne Mentrum

15-05-2025 | 13:25:00
Campagne ‘De Rugzak van Amsterdam’ maakt psychische kwetsbaarheid zichtbaar.

HPB | Het PR Bureau aan de slag voor Mentos

13-05-2025 | 15:13:43
Het Amsterdamse bureau neemt de PR-activiteiten voor zijn rekening en ondersteunt bij de verdere versterking van de merkpositionering.

[Vacatures] Joe Public Amsterdam zoekt een Strategy Director

13-05-2025 | 10:20:00
Joe Public Amsterdam is per direct op zoek naar Strategy Director

Carlsberg eert 2005-finale met speciaal blik

09-05-2025 | 14:19:00
De actie valt samen met de langdurige samenwerking tussen het biermerk en de Engelse voetbalclub.

Magnum introduceert Double Hazelnut en Double Cherry

08-05-2025 | 07:00:00
Magnum breidt zijn assortiment uit met de introductie van twee nieuwe varianten binnen de Utopia-lijn: Magnum Double Hazelnut en Magnum Double Cherry.

McDonald’s haalt menu’s weg in Saudi-Arabië

07-05-2025 | 10:08:16
De actie is bedoeld om te onderstrepen hoe goed klanten de producten van het merk kennen – zó goed, dat ze die zelfs zonder menu kunnen bestellen.

Meer mensen in de stad: buitenreclame profiteert mee

06-05-2025 | 12:50:00
Het aantal passanten in Nederlandse winkelstraten stijgt in Q1-25 met 6 procent

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt Retail Operations Manager

06-05-2025 | 08:09:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Retail Operations Manager - (Fulltime) Schiphol

Monkeys & Bananas activeert Gen Z voor SPAR op TikTok

06-05-2025 | 08:00:00
De campagne presenteert het assortiment van SPAR via content waarin eten wordt gepositioneerd als onderdeel van iemands identiteit.

Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

06-05-2025 | 06:00:00
McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland

ToyChamp en DreamLand gaan samen verder als DreamLand

30-04-2025 | 10:17:00
Sinds de overname van een meerderheid van de DreamLand-aandelen door ToyChamp in 2023 is er achter de schermen gewerkt aan een integratie van beide ketens.

Crossmarks ontwikkelt merkcampagne voor Baderie

29-04-2025 | 16:41:00
De campagne richt zich op het persoonlijke traject van de consument en legt de nadruk op vakmanschap en maatwerk.

Albert Heijn plaatst zonnebrandpalen door heel Nederland

29-04-2025 | 10:13:50
De smeerpalen zijn uitgerust met zonnebrand en voorzien van informatie over het belang van insmeren.

MediaMarkt lanceert eigen mobiele merk Let's Go Mobile

28-04-2025 | 10:01:19
Let’s Go Mobile onderscheidt zich door onbeperkte cloudopslag als standaardonderdeel van het basispakket.

Albert Heijn viert twintig jaar maaltijdsalade

25-04-2025 | 14:33:00
De supermarkt introduceerde in 2005 als eerste in Nederland de maaltijdsalade. Sindsdien is het aanbod steeds verder gegroeid.

Springbok wint pitch en gaat aan de slag voor WE Fashion

24-04-2025 | 11:43:00
De keuze volgt na een pitchtraject waarbij meerdere bureaus betrokken waren.

vanHaren groeit door in jubileumjaar met 287 miljoen omzet

24-04-2025 | 11:37:00
De schoenenretailer sluit 2024 af met omzetgroei en investeert in uitbreiding van het winkelnetwerk in Nederland en België.

Srdan Markov aangesteld als marketing directeur Lidl Nederland

23-04-2025 | 10:42:00
Lidl Nederland heeft Srdan Markov benoemd tot directeur inkoop en marketing.

Albert Heijn introduceert digitale hulp Steijn in AH-app

22-04-2025 | 09:10:03
Steijn is onderdeel van de Koken-tab in de app, waarin ook de functies Scan & Kook en het persoonlijke weekmenu te vinden zijn.

Hans Anders breidt campagne met André van Duin uit

21-04-2025 | 09:00:00
Janny van der Heijden en teckel Nhaan sluiten aan in vervolgcampagne VENGEAN

Dr. Oetker kiest Chase voor pizzaconcept Suprema

17-04-2025 | 15:08:00
De samenwerking ging van start met een merkactivatie op Utrecht Centraal, waarbij het merk voor het eerst afgebakken eten serveerde op deze locatie.

Rapport: Amazon meest waardevolle retailmerk ter wereld

17-04-2025 | 09:21:00
Retailmerken laten een sterke groei zien, met name in e-commerce, aldus een rapport van Brand Finance.

Kim van Drie: Wij kozen all-in voor plantaardige chocolade

17-04-2025 | 08:48:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de combinatie van smaak, duurzaamheid en slimme marketing

Plantaardig ijsmerk Goodoo nu in 750 Albert Heijn-winkels

17-04-2025 | 08:34:00
Jonge ijsmaker Goodoo groeit binnen een jaar met 170 winkels.

Almar Fernhout: Duurzaamheid vraagt om gewoon doen

16-04-2025 | 11:44:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de missie van SMYLE

Sanne Rijsdijk (WARP): Marketing draait om balans

16-04-2025 | 09:17:52
WARP Systems is gespecialiseerd in vloerverwarming. We spreken Sanne Rijsdijk, Marketing Manager bij WARP Systems over het bedrijf en de marketinginspanningen

Lucas Nutbey (DEPT): Wat is de impact van de handelsoorlog?

15-04-2025 | 11:07:00
De Amerikaanse president Donald Trump heeft een handelsoorlog veroorzaakt met de invoering van importtarieven. DEPT wil klanten helpen die hierdoor geraakt worden en heeft een strategieteam samengesteld om er voor klanten op te kunnen inspelen

Natwerk en Gall & Gall lanceren merkactivatie met pop-up

14-04-2025 | 08:20:00
Natwerk en Gall & Gall hebben hun eerste gezamenlijke project gepresenteerd onder de recent ontwikkelde merkstrategie.

Martin Kok: Gebruik data, niet je onderbuik

11-04-2025 | 14:18:00
Martin Kok vertelt over het belang van data bij commerciële strategieën en het ontwikkelen van innovatieplatformen.

For You Agency ontwikkelt influencerstrategie voor ALDI

10-04-2025 | 10:02:56
For You Agency is na een pitchtraject geselecteerd als socialmediapartner van ALDI.

CTV moet investeren in eenvoud en meetbaarheid

08-04-2025 | 15:38:00
Connected TV (CTV) groeide de afgelopen jaren uit tot een populair advertentiekanaal, maar de groei van de advertentiebestedingen lijkt af te vlakken.

Jongeren vaak slachtoffer van nepwebwinkels

07-04-2025 | 11:07:00
Eén op de vijf jongeren heeft zelf al eens iets besteld bij een nepwebwinkel, en ruim de helft kent iemand in hun omgeving die hiermee te maken kreeg.

Adswag maakt lokaal adverteren net zo makkelijk als via Big Tech

03-04-2025 | 16:34:00
Adswag is een ad-tech bedrijf dat gespecialiseerd is in geavanceerde advertentie oplossingen. Adswag biedt uitgevers, adverteerders en retailers tools, ondersteuning en strategieën voor alle soorten digitale media

Food Cabinet ontwikkelt Europese campagne voor zacht fruit

02-04-2025 | 14:05:00
Food Cabinet heeft de pitch gewonnen voor een Europese campagne ter promotie van zacht fruit in Nederland, België en een deel van Duitsland.

Media Reverse feliciteert Orange-Sheep met B Corp-certificering

01-04-2025 | 16:15:00
Media Reverse-klant Orange-Sheep, het bedrijf achter de merken Happy Earth en WaterWipes, is officieel B Corp-gecertificeerd.

AI door helft Nederlanders ingezet bij zoeken producten

31-03-2025 | 12:28:00
Bijna de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt AI om producten te vinden. Meer dan dan 70 procent heeft interesse in andere AI-toepassingen om hun winkelervaring te verbeteren, zoals AI agents die hen kunnen helpen bij het beantwoorden van vragen of hulp bij het optimaliseren van punten voor loyaliteitsprogramma’s

Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit ͏ ‌

31-03-2025 | 11:02:00
Het eigen merk werd eind vorig jaar geïntroduceerd met vijf keukenapparaten en breidt uit met zeven apparaten

N=5 maakt skincare-campagne voor Holland & Barrett

31-03-2025 | 10:10:00
Holland & Barrett start deze week een campagne waarmee ze een vernieuwde kijk op huidverzorging presenteren.

100-jarig EK Retail steunt Prinses Máxima Centrum

27-03-2025 | 11:38:00
EK Retail zet zich in 2025 in voor kinderkankeronderzoek met een internationale liefdadigheidsactie, waaronder steun aan het Prinses Máxima Centrum.

N=5 ontwikkelt merkcampagne voor Simon Lévelt

27-03-2025 | 10:41:00
Simon Lévelt kiest N=5 als strategisch en creatief partner voor een vernieuwde positionering en landelijke merkcampagne. De lancering staat gepland voor medio september.

SuperRebel.Agency aan de slag voor Staay Food Group

21-03-2025 | 15:21:00
SuperRebel.Agency gaat aan de slag met recruitmentcampagnes, online marketing en imagocampagnes voor Staay Food Group.

Robin Blok: Een experience centre brengt ons merk tot leven

20-03-2025 | 12:05:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we hem over het belang van merkbeleving en de rol van het experience centre in Amsterdam.

Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall & Gall

20-03-2025 | 10:32:00
Na een loopbaan van 28 jaar binnen Ahold Delhaize, waarvan de laatste zes jaar als CEO, kiest zij voor een volgende stap buiten het bedrijf. De procedure voor haar opvolging is in gang gezet.

DPG Media versterkt merkpositie A.Vogel met campagne

19-03-2025 | 08:40:00
DPG Media ontwikkelde een campagne voor A. Vogel, gericht op vrouwen van 30 tot 60 jaar.

Kruidvat sterkste winkelmerk van Nederland, bol niet langer op één

18-03-2025 | 10:05:02
De drogisterijketen groeit gestaag dankzij een consequente positionering als prijsvechter en een stevige reclamecampagne rond het 50-jarig bestaan.

Natwerk en RAAK zetten ouders aan tot speelsheid

17-03-2025 | 16:16:00
Siropenmerk RAAK lanceert samen met Natwerk een merkcampagne die ouders aanspoort om hun innerlijke kind te omarmen. Onder het motto Dat is niet raar… dat is RAAK! moedigt de campagne volwassenen aan om zich mee te laten slepen in de fantasie en het plezier van hun kinderen.

Ekoplaza bovenaan in Sustainable Brand Index 2025

14-03-2025 | 13:53:00
Ekoplaza is door consumenten uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland in de Sustainable Brand Index 2025.

Nina Derwael ambassadrice van elektrisch automerk VOYAH

10-03-2025 | 14:30:00
Olympisch kampioene kiest voor innovatie en duurzaamheid.

Shell lanceert loyaliteitsprogramma Shell GO+

10-03-2025 | 14:03:00
Shell vervangt het oude Miles & Me door loyaliteitsprogramma Shell GO+. 

Lamb Weston wint Gekozen Product van het Jaar award 

07-03-2025 | 11:07:00
De Twister Fries Seasoned van Lamb Weston zijn tijdens een speciale prijsuitreiking op de Huishoudbeurs verkozen tot product van het jaar 2025

Coca-Cola viert Orange Cream-smaak met campagne

06-03-2025 | 11:52:00
Orange Cream is één van de vele retro-smaken die dankzij de groeiende vraag van Millennials en Gen Z terug van weggeweest zijn.

Albert Heijn: kilometers besparen met Buurt Bezorgbundel

28-02-2025 | 13:20:12
Albert Heijn introduceert vanaf volgende week een nieuwe bezorgoptie: de Buurt Bezorgbundel

Groei retailmedia bijna 4 keer sneller dan advertentiemarkt

26-02-2025 | 00:28:00
Summit Retail Media Group is een full service media- en techbedrijf dat zich richt op retailers en adverteerders met de omzet van retail media. We spreken Madelein Hiensch, Commercial Director bij Summit Retail Media Group

Hanka de Bruin over je merk geluid geven

25-02-2025 | 11:38:00
Hanka de Bruin is Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de toevoeging audio.

Prénatal kiest na pitch voor KINESSO

24-02-2025 | 11:09:00
Na een uitvoerig pitchtraject heeft Prénatal besloten de samenwerking met KINESSO voort te zetten.

Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica

18-02-2025 | 14:04:00
Na de introductie van Optimel Proteïne vorig jaar, lanceert Optimel nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica

Natwerk maakt merkcampagne voor ERU

17-02-2025 | 11:55:00
Het Nederlandse kaasmerk Koninklijke ERU lanceert een merkcampagne waarin de hectische gezinsochtend centraal staat.

DPG Media ontwikkelt een crossmediale campagne voor Tenways

14-02-2025 | 10:38:00
DPG Media heeft voor Tenways een crossmediale campagne met onder andere branded content ontwikkeld.

De transitie naar een love brand

14-02-2025 | 09:14:00
Mediatic vroeg aan Jasper Spaargaren (CMO) wat ervoor zorgt dat hij zo goed in zijn vel zit bij The Flower Farm en hoe hij de toekomst van de scale-up ziet

Glimmers zijn terug en vrouwen bepalen wat nieuwe luxe is

13-02-2025 | 11:16:00
Havas Media komt met het rapport The New Codes of Luxury.

Serviceplan Make en Lancôme bundelen krachten

13-02-2025 | 09:44:00
Serviceplan Make heeft meegewerkt aan de lancering van Lancôme's nieuwste geur, La Vie est Belle L'Elixir.

De toekomst van retail: luchthaven is de nieuwe winkelstraat

07-02-2025 | 10:29:00
Martijn Nillesen van DCVF vertelt tijdens de whitepaper sessies over het fenomeen Travel Retail.

Bruut wordt lead agency voor socials van Lidl Nederland

06-02-2025 | 09:30:00
Na samenwerkingen waarin Bruut met Lidl creatieve video-first campagnes creëerde, kiest Lidl nu officieel voor Bruut als hun social agency voor de twee grootste kanalen van de supermarkt: Instagram en Facebook.

MassiveMusic ontwikkelt nieuwe wereldwijde sound van Nutella

05-02-2025 | 09:46:00
MassiveMusic, onderdeel van Songtradr, kondigt de samenwerking aan met Nutella, voor de creatie van The Sound of Nutella.

Food Cabinet lanceert pr-campagne Lowlander

05-02-2025 | 08:00:00
Als eerste Nederlandse biermerk richt Lowlander zich vanaf 2025 volledig op alcoholvrije en alcoholarme bieren (maximaal 3,5% alcohol).

Magioni kiest voor 2twintig PR

04-02-2025 | 16:57:00
Magioni heeft 2twintig PR gekozen als partner voor haar pr-strategie in de komende jaren

Draft Digital ingezet voor omnichannel-strategie Met Mega

04-02-2025 | 09:44:32
Draft Digital en Mega Badkamers, Keukens, Tegels en meer… gaan samenwerken om de omnichannel performance van Mega te optimaliseren.

[Vacancy] VML has a position for Customer Journey Specialist

04-02-2025 | 07:20:00
VML is directly looking for Customer Journey Specialist - Amsterdam

Fitzroy maakt merkcampagne voor Prominent

03-02-2025 | 10:10:00
Bureau Fitzroy maakt de merkcampagne voor het merk Prominent, het bedrijf in relaxstoelen en banken.

Chiquita lanceert Pop by Nature 2.0 met Sebastian Curi

03-02-2025 | 09:14:00
Chiquita wil natuur en kunst samenbrengen met een campagne vol interactieve installaties en een AI-gedreven limited-edition stickercollectie.

Publicis Groupe België wint pitch voor Campari Benelux

30-01-2025 | 11:02:00
Na een pitch voor Aperol is Publicis Groupe België geselecteerd als creatieve partner voor Campari Benelux.

Vlimse maakt Valentijnscampagne voor Intertoys

30-01-2025 | 08:40:00
Intertoys lanceert de matchmakers: de perfecte spellen en speelgoedartikelen voor een eerste date, een campagne gemaakt door Vlimse.

[Vacatures] Drukwerkdeal.nl zoekt een HR Business Partner

30-01-2025 | 07:52:00
Drukwerkdeal.nl is per direct op zoek naar HR Business Partner - Full-time / Part-time · Deventer

WeConnect maakt merkcampagne voor Vereniging van Keurslagers

29-01-2025 | 11:07:21
Vereniging van Keurslagers kiest voor WeConnect als nieuw online mediabureau.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Commerciële Teamleider Zakelijke Abonnementen

29-01-2025 | 10:44:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commerciële Teamleider Zakelijke Abonnementen - Best

DCVF neemt retailactiviteiten HelloHero over

28-01-2025 | 16:42:00
DCVF neemt de retailactiviteiten van HelloHero over. HelloHero-oprichter Harmen Schepers krijgt de leiding over de afdeling Retail Experience Design

Consument winkelt liever fysiek dan online

28-01-2025 | 11:51:00
De wereld van online shoppen evolueert en retailers kiezen voor de optimale omni- of optichannelstrategie om klanten de beste ervaring te bieden.

JUMP! RETAIL en Xenos: Maak thuis te gek!

28-01-2025 | 11:34:00
Xenos speelt in op de vraag van consumenten naar meer kleur en vrolijkheid in het dagelijks leven, met de lancering van de campagne Maak het te gek!

Albert Heijn verlengt contract met dentsu

28-01-2025 | 11:03:00
Albert Heijn, Bol, Etos en Gall & Gall hebben voor de komende jaren het contract met het mediabureau van dentsu voor de Benelux verlengd.

GAMMA-Campagne Vink maar af confronteert met uitstelgedrag

28-01-2025 | 09:13:00
Creatief bureau NEEW heeft in samenwerking met Toko the Agency, Team 5PM en House of Sports, de GAMMA-campagne Vink maar af doorontwikkeld en uitgebreid.

Coen Zuijdervliet, Harmen Schepers: retail experience design

28-01-2025 | 08:05:00
Coen Zuijdervliet en Harmen Schepers. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over retail experience design.

[Vacatures] Persuade zoekt een Designer

28-01-2025 | 07:15:00
Persuade is per direct op zoek naar een Designer - 28-40 uur p/w

Hoe wapenen retailers zich tegen Chinese platformgiganten?

27-01-2025 | 11:14:00
De Nederlandse retailwereld staat op zijn kop. Chinese e-commerce platforms hebben in no-time een stevige positie veroverd

[Vacatures] Drukwerkdeal.nl zoekt een Business Controller

23-01-2025 | 09:30:00
Drukwerkdeal.nl is per direct op zoek naar Business Controller - Full-time / Part-time · Deventer

Joost van den Berg over Dr. Oetker

22-01-2025 | 13:13:53
Joost van den Berg is Head of Marketing bij Dr. Oetker. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over het familiebedrijf Dr. Oetker.

Simon Lévelt kiest voor STROOM

22-01-2025 | 10:06:00
Het bedrijf bevindt zich in een nieuwe fase van merkontwikkeling en werkt aan een groeistrategie om een breder publiek te bereiken.

Thomas Tassone Managing Director Holland & Barrett Benelux

22-01-2025 | 09:00:00
Thomas Tassone is per 1 januari gestart als Managing Director bij Holland & Barrett Benelux. Hij neemt de leiding over van Lies Goezinne.

Herlancering en landelijke campagne Lazy Vegan

20-01-2025 | 09:45:00
Vanaf nu zijn de kant-en-klare plantaardige diepvriesmaaltijden van Lazy Vegan bij alle grote Nederlandse supermarkten verkrijgbaar. Dat wordt gevierd met een re-branding en landelijke reclamecampagne, gemaakt door onder andere Ceci n’est pas un bureau.

Jumbo ziet omzet en marktaandeel dalen in 2024

17-01-2025 | 17:07:54
Koninklijke Jumbo Food Groep heeft zijn omzet en marktaandeel in 2024 zien dalen. Het bedrijf kwam uit op een omzet van 10,72 miljard euro, oftewel 2,7 procent minder dan in 2023. De winst zou gestegen zijn naar 30 miljoen euro (was 22 miljoen in 2023)

[Vacatures] DPG Media zoekt een Key Account Manager Retail & Uitgevers

17-01-2025 | 09:07:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Key Account Manager Retail & Uitgevers - Amsterdam

Ziggo Dome en Coca-Cola verlengen samenwerking met vijf jaar

14-01-2025 | 13:09:00
De Ziggo Dome en Coca-Cola in Nederland hebben hun samenwerking bekrachtigd met een verlenging voor vijf jaar, tot 2029

Campagne REVITALIZE: Vol energie met Lassie Haverrijst

14-01-2025 | 09:46:00
REVITALIZE gaat structureel voor Lassie werken, het eerste zichtbare werk is een campagne voor Lassie Haverrijst. 

N = 5 en Holland & Barrett lanceren campagne om aandacht te vragen voor breingezondheid

13-01-2025 | 11:29:00
Holland & Barrett start in 2025 met een missie: Je Nieuwe Leeftijd - van leeftijd naar leefkwaliteit, met de kracht van de natuur.

IJsbaart gaat verder onder de naam Goodoo

13-01-2025 | 09:57:00
De rebranding en de visuele elementen zijn tot stand gekomen in samenwerking met brandingbureau Prosper & Bloom


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.