Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico | hits: 81905 | Tags:

[CBS] Detailhandel zet ruim 4 procent meer om in november
16-01-2019 | 13:07:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
Eredivisie voetbalplaatjes terug bij Albert Heijn
03-01-2019 | 10:21:00
Er zijn weer Albert Heijn Eredivisie voetbalplaatjes verkrijgbaar. Voor het eerst zijn er plaatjes van de spelers van het Nederlands vrouwenelftal. Ook wordt de AH Voetbalapp geïntroduceerd; daarmee kunnen plaatjes gescand worden en toegevoegd aan een digitale verzameling
Succesvol jaar voor Plus supermarkt
03-01-2019 | 09:01:00
2018 was het vijfde jaar op rij dat de omzetgroei van Plus de marktgroei oversteeg. Plus heeft een groei van 3,8 procent gerealiseerd. De omzet is uitgekomen op 2,48 miljard. De marktgroei, tot en met week 51, bedraagt 3,3 procent
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 10:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
[Column] Art Frickus: Houden van betekent niet dat je er ook je geld besteedt, of de winkel bezoekt
17-12-2018 | 21:26:00
Ten tijde van de overname kon je de HEMA wederom bovenaan het lijstje tegenkomen van meest onmisbare merken. Marcel had daar geen boodschap aan
[Column] Rik Heijmen: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
17-12-2018 | 15:45:00
Het retail-landschap is uitdagend, maar er is nog veel te winnen voor HEMA. Juist door meer gebruik te maken van het sterke merk en de productontwikkelingscapaciteit die de organisatie bezit. Dit is uniek in Nederland
Nike maakt opnieuw statementcampagne met voetballer Raheem Sterling
17-12-2018 | 15:00:00
Manchester City-aanvaller Raheem Sterling is het gezicht van de nieuwe advertentiecampagne van Nike. De 24-jarige vleugelaanvaller werd onlangs tijdens de Premier League-topper tegen Chelsea racistisch bejegend door enkele supporters van de thuisploeg
Zwartekoffie in zee met DOK30 Communicatie
17-12-2018 | 14:44:00
Direct trade koffiemerk Zwartekoffie gaat in zee met. DOK30 Communicatie voor wat betreft de pr- en communicatie-activiteiten. DOK30 adviseert en coacht Zwartekoffie hierbij en ondersteunt ook in de uitvoering
Yoghurt Barn start strategische samenwerking met Arla Biologisch
17-12-2018 | 10:00:00
Yoghurt Barn gaat een strategische samenwerking aan met Arla Biologisch. De Barnista’s van Yoghurt Barn gebruiken alleen nog zuivel van Arla Biologisch: van yoghurt en boter tot de melk in de cappuccino’s
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 09:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 17:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
12-12-2018 | 12:48:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de nieuwe brand ambassadors van BaByliss Nederland. In de najaarscampagne van BaByliss demonstreert Olcay samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf creëren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool
Duurzaam merk Unrobe lanceert vuilnismannencollectie
12-12-2018 | 12:28:00
Duurzaam kledingmerk Unrobe introduceert hun nieuwe collectie: Heroes of Waste, geïnspireerd op de Amsterdam vuilnismannen en -vrouwen die hun stad schoonhouden. Felle, reflecterende items sieren de collectie. De stoffen zijn gemaakt van organisch katoen, gerecycleerd polyester en afval zoals oude PET-flessen
Eysing lanceert eerste 100% elektrische retro e-moped
12-12-2018 | 08:18:00
Het nieuwe Nederlandse merk 100% elektrische retro e-mopeds lanceerde deze week het eerste model op de Masters of LXRY in de Amsterdam RAI
Foodlab onderzoekt de kerstconsument
11-12-2018 | 12:08:00
Uit een recent onderzoek van Foodlab onder 3700 vrouwelijke boodschappers van twintig tot vijftig jaar blijkt dat de Nederlandse consument Kerst het liefst traditioneel viert met een uitgebreid meergangendiner.
[CBS] Omzet detailhandel stijgt, ondernemers verwachten minder te investeren
04-12-2018 | 11:47:00
De omzet van de detailhandel was in het derde kwartaal van 2018 3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken
ŠKODA, 50five en Broekhuis lanceren ŠTORE
03-12-2018 | 12:05:00
Vanaf 8 december is in de Grote Houtstraat 2 in Haarlem ŠTORE gevestigd. ŠTORE is een initiatief van ŠKODA, 50five en Broekhuis
GfK en Trax werken samen ter verbetering in-store prestaties
29-11-2018 | 09:23:00
GfK en Trax hebben hun krachten gebundeld. Uit deze samenwerking is In-store Intelligence ontstaan. Een product dat voldoet aan behoeftes van marketing- en salesmanagers en geeft antwoord
[Column] Machiel Verkuyl: Een stukje afsnijden
26-11-2018 | 08:57:00
Zo, net voordat het retailgeweld van december losbarst, lees ik dat Alibaba een recordbedrag van 30,8 miljard dollar heeft omgezet op Singles Day 2018. Om het even in perspectief te zetten: dat is in één dag het hele GDP van Uganda
[CBS] Consumptie huishoudens stijgt ruim 2 procent
21-11-2018 | 10:02:00
Consumenten hebben in september 2,2 procent meer besteed dan in september 2017, meldt het CBS. De groei is iets kleiner dan in de voorgaande maand
Nederlandse start-up Nuud lanceert carefree deodorant: goed voor mens en milieu
16-11-2018 | 09:15:00
Tijd voor verandering in de deodorantbranche, vonden de oprichters van de Nederlandse startup Nuud. Met een revolutionaire deodorantformule lossen zij in één klap alle grote nadelen rondom deodorantgebruik op
Jaguar en Land Rover lanceren merchandisecollecties
16-11-2018 | 08:54:00
Jaguar en Land Rover hebben hun nieuwe merchandisecollectie gelanceerd. Waar bij Jaguar het dynamische ontwerp van de auto als uitgangspunt werd genomen, is de collectie van Land Rover geïnspireerd op avontuur en een typisch Brits gevoel
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 08:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek
NAGF start pilotprogramma in Dirk
13-11-2018 | 13:52:00
Dirk-filiaal Leidschenveen deed mee aan een pilotprogramma, met als doel de aankoop van groenten en fruit aan te moedigen. Met de interventie onderzoekt het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) de potentie van nudging
[CBS] Detailhandel zet 1,7 procent meer om in september
13-11-2018 | 13:00:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
[CBS] Aantal faillissementen neemt toe
12-11-2018 | 09:44:00
Het aantal failliet verklaarde bedrijven is toegenomen. In oktober 2018 zijn er 40 bedrijven meer failliet verklaard dan in september, meldt het CBS. In september bereikte het aantal faillissementen nog het laagste niveau na 2000
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
Fashionchick-oprichters stappen in Shopsuite
31-10-2018 | 10:09:00
Shopsuite, een product recommendation start-up, heeft 300.000 euro groeikapitaal opgehaald om redactionele content van publishers te voorzien van productaanbevelingen
Jumbo snacks krijgen Beter Leven keurmerk
29-10-2018 | 10:44:00
In de landelijke Beter Leven Week van de Dierenbescherming voorziet Jumbo opnieuw een aantal van haar producten met het Beter Leven keurmerk. Een groot deel van de huismerksnacks heeft nu ook het keurmerk, waaronder de kroketten en bitterballen
RONIN Amsterdam stelt vier Senior Designers aan
29-10-2018 | 10:20:00
RONIN Amsterdam bestaat twee jaar en het team van vier oprichters is inmiddels uitgegroeid naar twaalf man. Inmiddels zijn ze ook uit hun jas gegroeid in hun huidige kantoor door de uitbreiding van het team met visual design
Havaianas lanceert speciale editie met Warner Bros.
29-10-2018 | 08:42:00
Havaianas en Warner Bros. Consumer Products hebben een samenwerking gelanceerd speciaal voor vrouwen, met één van de beroemdste superheldinnen ter wereld: Wonder Woman
XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium
[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 08:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn
Jumbo opent 600e winkel in Vught
24-10-2018 | 08:03:00
Jumbo opent op 24 oktober de 600e supermarkt in de omgebouwde EMTÉ winkel aan Moleneindplein 109 in Vught. De huidige medewerkers van de winkel blijven voor de vaste klanten het vertrouwde gezicht
[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder
17-10-2018 | 08:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders
Pieter Haas weg bij Ceconomy
16-10-2018 | 07:17:00
Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt. Een opvolger is nog niet gevonden. Financieel directeur Mark Frese en directielid Dieter Haag Molkenteller nemen zijn taken voorlopig waar
Universiteit van Amsterdam ontwikkelt virtuele supermarkt voor diabetici
16-10-2018 | 06:55:00
UvA-wetenschappers gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken
Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje
12-10-2018 | 07:49:00
Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje
Gregory van der Wiel richt Bare Knuckle op
10-10-2018 | 09:47:00
Gregory van der Wiel en zakenpartners Funs Jacobs en Ricardo Mingacho hebben Bare Knuckle opgericht, een creative shop voor personal brands. Het bureau creëert de visuele merkidentiteit van personal brands zoals sporters, artiesten en ondernemers
Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud
10-10-2018 | 07:06:00
Adobe maakt het mogelijk om van iedere ervaring een winkelervaring te maken, dankzij de integratie van Magento Commerce binnen Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren
Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland
09-10-2018 | 07:32:00
De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven
Land Rover en Clarks lanceren schoenencollectie Life.Limitless
05-10-2018 | 10:13:00
De Britse merken Land Rover en Clarks hebben hun expertise gebundeld en een herenschoenencollectie met de naam Life.Limitless gepresenteerd. De collectie voor het najaar van 2018 bestaat uit drie ontwerpen die geïnspireerd
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
Jumbo introduceert vegetarische en veganproducten
02-10-2018 | 08:59:00
Jumbo introduceert in de komende weken twaalf vegetarische en veganproducten, waaronder vleesvervangers, brood- en toastsalades en snackbroodjes
UNIQLO werkt voor OOH-campagne samen met Havas en JCDecaux
01-10-2018 | 08:51:00
De Japanse modeketen UNIQLO komt naar Nederland en opende op 28 september haar deuren. Om te vieren dat de eerste Nederlandse store opent in Amsterdam pakt UNIQLO uit met een OOH introductiecampagne
[IPG Mediabrands] Nathalie Peters: Redefine Retail Congres
01-10-2018 | 08:32:00
Het zit erop, afgelopen 20 september we hebben ons tweede Redefine Retail Congres congres gehouden in de Undercurrent in Amsterdam Noord. Aan mij de schone taak de dag te moderaten
Inpromo lanceert Print2Day.nl
25-09-2018 | 14:24:00
Inpromo heeft onlangs Print2Day.nl gelanceerd. Print2Day is een online platform met een breed assortiment aan reclame- en promotieartikelen dat op dezelfde dag van de bestelling personaliseert, bedrukt en levert
[Interview] Erik Does over Ekoplaza, een supermarkt met idealen
25-09-2018 | 12:21:00
In maart van dit jaar haalde Ekoplaza de wereldpers als eerste plasticvrije supermarkt ter wereld. En nog steeds moet Erik Does dagelijks uitnodigingen uit de hele wereld voor interviews
Ekoplaza blij met uitspraak Reclame Code Commissie
20-09-2018 | 11:17:00
In reactie op de uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft Ekoplaza besloten om haar 75 supermarkten met ingang van volgende week om te dopen tot de duidelijker meest gifvrije supermarkt
[Column] Marloes Zweers: Beleefde chatbots die rustig op hun beurt wachten
17-09-2018 | 07:10:00
Toen Sacks, Schegloff en Jefferson in 1974 - ver voor mijn eigen geboorte en die van termen als e-commerce, voice search en chatbots – face-to-face communicatie tussen mensen onderzochten, ontdekten ze twee dingen
PLUS lanceert Disney Movie Moments
11-09-2018 | 08:07:00
PLUS start vanaf 9 september 2018 een campagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films
[Column] Machiel Verkuyl: De kant van retail waar niemand het over heeft
10-09-2018 | 13:14:00
Elke week zie ik de stapel met dozen van Zalando, Amazon en Beerwulf in de hal van mijn werkgever groter worden. Nu werk ik bij een bedrijf dat midden in de samenleving staat, veel van mijn collega’s zijn millennials
Unox adverteert via livestream op abri
10-09-2018 | 13:01:00
Unox Good Noodles, daar kun je lekker lang op door. Unox maakt dit letterlijk waar in hun activatie. In plaats van een gefotografeerd model met product kiest Unox ervoor consumenten uit te dagen zo lang mogelijk live in een reclame te poseren
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 07:34:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
IPG Mediabrands lanceert tweede retailcongres
05-09-2018 | 08:22:00
IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retail: high tech, human touch
The Gardeners creëert campagne positiekledingmerk Supermom
05-09-2018 | 08:16:00
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
[Interview] Nadine Nooteboom van Swapfiets: Aandacht moet je verdienen
04-09-2018 | 11:50:00
Het Nederlandse bedrijf Swapfiets is bezig aan een opmars en opereert in inmiddels vier landen. Wij spreken Nadine Nooteboom, Head of Marketing bij Swapfiets over de ontwikkelingen van Swapfiets en de rol die het speelt in duurzaam ondernemen
Jumbo lanceert spaaractie voor raceauto Max Verstappen
03-09-2018 | 12:01:00
Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 5 september sparen voor een limited edition schaalmodel van zijn formule 1-wagen. Het schaalmodel is een exacte replica van de RB14 waarmee hij dit jaar de Grand Prix van Oostenrijk won
[Column] Berber Hoekstra: Dag smartphone - hallo new best friend
03-09-2018 | 09:35:00
Als ik mijn vrienden vertel, dat ik denk dat we over tien jaar onze smartphone niet meer gebruiken, word ik nog steeds uitgelachen. Google Glass is een flop, roepen ze dan. Oké, toegegeven
Decathlon opent filiaal van 4600m2 in The Wall Utrecht
28-08-2018 | 08:24:00
Decathlon opent eind 2018 een filiaal in The Wall Utrecht. De vijftiende Nederlandse winkel van de van oorsprong Franse sportwinkelketen zal 4600m2 innemen van het rode koop- en belevingscentrum langs de snelweg A2
Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert merk IAMTORO
22-08-2018 | 07:05:00
Acteur/ondernemer Hooi heeft voor de campagne van zijn boxershortmerk IAMTORO, dat staat voor wilskracht, modellen gezocht met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen
PepsiCo neemt SodaStream International over
21-08-2018 | 08:41:00
PepsiCo, Inc. en SodaStream International Ltd. hebben aangekondigd dat zij een overeenkomst hebben gesloten waarbij PepsiCo heeft ingestemd om alle uitstaande aandelen van SodaStream voor 144 dollar per aandeel te verwerven
Duncan Hoy volgt Jan Brouwer op als CEO PLUS Retail
21-08-2018 | 07:03:00
Duncan Hoy wordt per 29 oktober de CEO van PLUS Retail. Hij volgt hiermee Jan Brouwer op die deze functie tot 1 juli jongstleden vervulde
[Cognizant] Hoe fysieke winkels kunnen winnen van online shoppen
17-08-2018 | 09:31:00
Dat fysieke winkels steeds meer concurrentie ondervinden van hun online concurrenten, valt niet te ontkennen.
Far East Sneakers haalt Feiyue Dafu naar Nederland
14-08-2018 | 07:27:00
Far East Sneakers haalt het Chinese merk Feiyue Dafu naar Nederland. Feiyue Dafu werd in 1920 in Shanghai opgericht. De schoenen zijn licht, comfortabel en robuust
ReBuy: verkoop consumentenelektronica in de lift
13-08-2018 | 07:01:00
ReBuy ziet de laatste maanden een duidelijke groei met in de maand mei meer dan een verdubbeling - 120 procent - van de verkopen van game consoles. Ook andere categoriën zitten in de lift
[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 06:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn
Sodastream Benelux verhoogt omzet in tweede kwartaal met 43 procent
09-08-2018 | 07:54:00
Het beursgenoteerde bruiswatermerk SodaStream International sluit het tweede kwartaal van 2018 af met een recordomzet van 171,5 miljoen dollar wereldwijd. Dat is een groei van 31 procent
Dommelsch introduceert het Pilsjasje
08-08-2018 | 09:24:00
Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener en zakje voor een borrelhap. Het jasje is ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren
HMSHost International neemt Broodzaak over van NS Stations
03-08-2018 | 09:11:00
Het contract heeft een looptijd van 10 jaar en is per direct goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar. De komende jaren worden er fors meer reizigers verwacht op treinstations, waardoor een sterke omzetgroei van broodconsumptie wordt voorzien
Retail Development Company en Audax sluiten principeakkoord
03-08-2018 | 08:45:00
De retailformules van beide organisaties worden samengebracht onder Audax Retail. De zusterorganisatie van RDC, groothandelsorganisatie FOOX, blijft zich focussen op haar rol als groothandel
Rabobank en Lowlands lanceren Brasserie 2050
31-07-2018 | 11:02:42
Met Brasserie 2050 is Lowlands dit jaar een horecaconcept rijker. Gerechten met toekomstbestendige ingrediënten moeten niet alleen de smaakpapillen van festivalgangers prikkelen, maar ook aanzetten tot denken
Posthumus, Hamersma en Van Den Arend werken voor Amsterdam Made
31-07-2018 | 10:59:16
Tweejaarlijks reikt stichting Amsterdam Made het Amsterdam Made Keurmerk uit: een kwaliteitscertificaat dat in het leven is geroepen om het consumenten makkelijker te maken lokaal te shoppen
Schiphol kiest RIFF als partner in klantcontact
31-07-2018 | 08:31:00
Door middel van een Europese aanbesteding is een nieuwe partij geselecteerd. Doorslaggevend voor de winst van RIFF was het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen – mail en telefoon – naar digitale kanalen
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 08:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
3Daboutme lanceert schoenenapp iDfits voor juiste maat online
24-07-2018 | 13:08:32
iDfits is een gratis app waarmee je online precies de juiste maat schoenen kunt kopen. Na een testperiode van 1,5 jaar is de service nu beschikbaar. Met drie foto’s creëert de app een 3D-model
Grolsch's Kornuit verduurzaamt met circulaire bekers op festivals
24-07-2018 | 08:58:00
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot op acht à tien evenementen dit seizoen. Organisatoren van festivals krijgen daarbij een fullservicepakket aangeboden
Van der Wiel verkoopt aandelen in BALR. & 433
23-07-2018 | 09:45:00
Gregory van der Wiel heeft zijn aandelenbelang in BALR. & 433 verkocht aan de overige aandeelhouders. In 2013 stapte hij in bij het merk dat mede-opgericht is door vriend en voormalig voetbalinternational Demy de Zeeuw. Door zijn aandelen nu te verkopen
[Interview] Erik Does over Ekoplaza
18-07-2018 | 13:00:00
"Ekoplaza is de enige supermarkt die heeft gekozen voor een assortiment dat bijdraagt aan een grotere biodiversiteit. Omdat dit een lastig en elitair woord is, hebben we gekozen voor een meer pakkend woord als gifvrij"
Dommelsch vernieuwt met uitstraling en 0,0%-variant
18-07-2018 | 08:47:08
Dommelsch is vanaf nu verkrijgbaar in een ander jasje. Met de vernieuwde uitstraling profileert Dommelsch zich nog nadrukkelijker als goed alternatief in een steeds complexere wereld van (speciaal)bieren. Daarbij introduceert het nu ook een 0,0%-variant
OF-Cityplan gaat strijd aan met leegstand winkelcentra
17-07-2018 | 08:07:00
Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Een project in Friesland, dat binnenkort in de rest van Nederland wordt uitgerold, moet daar verandering in brengen
Ekoplaza enige gifvrije supermarkt van Nederland
12-07-2018 | 09:05:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens in Amsterdam Zuid, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland. Erik Does, directeur van Ekoplaza: “Wij realiseerden ons de afgelopen tijd dat wij de eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland zijn"
Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer
11-07-2018 | 09:13:00
Receptcreaties van onlineinfluencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie