Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 277489 | Tags:

Consument maakt andere voedselkeuzes in tijden van crisis
26-03-2020 | 14:55:00
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten andere keuzes maken op het gebied van voeding. De Krat, een relatief kleine partij in maaltijdboxenland, merkt dit in de groei van haar klanten
VDS Publishers start Digital Agency
26-03-2020 | 06:48:00
Interessant nieuws in deze bijzondere tijden: naast TopGear, JFK en Custom Media, is VDS Publishers B.V. gestart met VDS Digital Agency
[Onderzoek] Digitalheads en Soda: Contentmarketing 2020 nog steeds in de kinderschoenen
12-03-2020 | 17:06:55
Contentmarketing staat nog steeds in de kinderschoenen. Dit blijkt uit een onderzoek van Digitalheads en marketingresearch-bureau Soda
Maaltijdplatform Deliveroo ook in Maastricht, Apeldoorn en Enschede
03-03-2020 | 14:48:00
Maaltijdbezorger Deliveroo komt de komende weken ook in Maastricht, Apeldoon en Enschede beschikbaar. Aan het einde van 2020 wil Deliveroo 20 procent meer restaurants in het eigen platform hebben opgenomen
MassMovement: rebranding naar full service bureau
17-02-2020 | 21:15:00
MassMovement heeft bekend gemaakt zich voortaan als full service bureau te profileren: strategisch, creatief en technisch, met de focus op resultaat. De nieuwe pay off is Mixen. Maken. Raken
AVANS Hogeschool en Offspring Media starten marketinginnovatielab
17-02-2020 | 10:12:23
De strategische samenwerking tussen de hogeschool en de online uitgeverij heeft als doel om het bedrijfsleven meer te betrekken bij de learning community van de opleiding
[Interview] Wouter Glaser over native advertising, pr en Yuri
10-02-2020 | 11:54:00
Glasnost richtte in oktober 2019 het native advertising-label Yuri op. Drie maanden later vertelt oprichter Wouter Glaser over de vorderingen van het nieuwe label
[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate
23-01-2020 | 11:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie
Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl
22-01-2020 | 11:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren
[Interview] Tim van der Wiel: Binnen één middag hadden we een naam, logo en website
07-01-2020 | 13:13:00
GoSpooky is een jonge full service social agency, in 2016 opgericht door Liam Tjoa en Tim van der Wiel. We spreken met Van der Wiel over zijn succesvolle aanpak en socialmarketing
Qmusic start met testen audio branding in radiocommercials
20-12-2019 | 13:05:58
Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn, zoals jingles, sound logo’s of een specifieke stem
[Column] Menno van der Steen: Marketeer, durf te experimenteren!
12-12-2019 | 15:35:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
Selligent zet marketingtrends voor 2020 op een rij
12-12-2019 | 15:21:18
Marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketingvoorspellingen voor 2020 voor je op een rij
ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven
03-12-2019 | 12:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid
[Interview] Mark de Weerd: programmatic anno 2019 en 2020
02-12-2019 | 11:08:20
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
5PM aan de slag voor SIRE
07-11-2019 | 10:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal
[Interview] Ernst Dirkzwager: Data zijn belangrijk in de digitale wereld, maar er is een grens
04-11-2019 | 10:24:00
Ogury heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend, de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux
T-Mobile Nederland kiest voor iProspect voor digital business
24-10-2019 | 14:14:00
iProspect heeft de performance en digitale business gewonnen van T-Mobile in Nederland. Het digitale-performancebureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is verantwoordelijk voor alle digitale strategie, inkoop en plannen van Ben, Tele2 en T-Mobile
Influencers of Sports in half jaar tijd naar bereik van 25 miljoen
26-09-2019 | 14:40:00
Het platform Influencers of Sports heeft een bereik gerealiseerd van 25 miljoen volgers. Influencers of Sports heeft dit aantal na een half jaar weten te realiseren
VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers
11-09-2019 | 12:13:18
Foot Locker bestaat 45 jaar. Om dit te vieren hebben Foot Locker en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, aan sneakerheads – zowel OGs als fans – gevraagd wat voor hen de beste sneakers ooit zijn
Team Jumbo-Visma in zee met Bynder
02-09-2019 | 11:36:18
Team Jumbo-Visma gaat de technologie van Bynder inzetten. Daardoor krijgt het team zicht op de duizenden marketing- en communicatie-uitingen van de gecombineerde wieler- en schaatsploeg
Spryker en e-Spirit bundelen krachten
21-08-2019 | 15:21:11
E-Spirit, leverancier van FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren
Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland
16-08-2019 | 16:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt
[Interview] Monique Boermans (IPG Mediabrands): Geef een goede hand, weet wat je komt doen en heb zelf ook iets te vertellen
08-08-2019 | 15:37:00
Monique Boermans is HR Director bij IPG Mediabrands. Ze heeft de arbeidsmarkt zien veranderen de afgelopen jaren. We praten met haar over het werven en behouden van talenten
DDMA breidt team uit met Erik Molkenboer en Bo van den Bosch
26-07-2019 | 09:38:14
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Erik Molkenboer aangesteld als manager operations, content & community. Bo van den Bosch gaat als data-analist en projectmanager aan de slag
Ikea test einde papieren huis-aan-huis catalogus
24-07-2019 | 10:05:00
Ikea test dit jaar de invoering van een digitale catalogus en schrapt daarbij voor het grootste deel van Nederland haar papieren catalogus. Tot nu toe werd de 100 pagina's tellende catalogus huis-aan-huis bezorgd
De Persgroep kiest voor 1-op-1-marketing van Snakeware
16-07-2019 | 09:39:00
De Persgroep is aan de slag gegaan met software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 14:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 10:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Online supermarkt Picnic start proef met zakelijke leveringen
12-06-2019 | 23:11:00
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven voortaan bestellen en in de ochtend worden beleverd
Minderheidsbelang voor Happy Horizon in EEN Media
12-06-2019 | 10:01:00
Happy Horizon, bestaande uit tien marketingbureaus verspreid over Eindhoven, Apeldoorn, Nistelrode en Berlijn, neemt een minderheidsbelang in de op de vrouwelijke doelgroep gerichte online uitgeverij EEN Media. De participatie betekent tevens de start van een strategische samenwerking
In Amsterdam binnen één uur koud bier in huis met Drinkies via spraakopdracht aan Google
06-06-2019 | 14:26:00
De Amsterdamse bezorgdienst Heineken NOW wordt omgedoopt tot Drinkies by Heineken, gaat samenwerken met Google Assistent en gaat landelijk.
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 10:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren
Adfactor en Dag & Nacht gaan podcasts maken
31-05-2019 | 13:17:00
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool
27-05-2019 | 09:40:00
Selligent Marketing Cloud heeft een tool ontwikkeld waarmee klanten verzoeken van consumenten rondom gegevensbescherming kunnen verwerken. De tool helpt bij het naleven van de AVG-wetgeving
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 13:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 14:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
GoSpooky socialmediapartner EMEA voor onder andere JBL
07-05-2019 | 12:19:13
GoSpooky gaat als socialmediapartner aan de slag in EMEA voor Harman, het bedrijf achter merken als Harman Kardon en JBL. Het techbedrijf gaat samen met GoSpooky socialmediacontent en -campagnes creeëren voor zowel binnen- als buitenland
NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules
17-04-2019 | 09:39:00
Met NUlokaal kunnen gebruikers een display-advertentie aanmaken en deze lokaal laten uitleveren in de app van NU.nl, met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule
[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!
27-03-2019 | 09:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee
Baderie kiest Burst als digitaal partner
14-03-2019 | 14:34:00
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 14:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z
26-02-2019 | 11:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?
Super Digital en Traffic4u gaan op in Reprise Nederland
15-02-2019 | 10:17:00
IPG Mediabrands lanceert het digital marketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
Brandfirm neemt twee nieuwe krachten aan in content team
14-02-2019 | 14:03:00
Online marketingbureau Brandfirm heeft haar het content-team uitgebreid met twee nieuwe collega's. Emma Vercruysse en Romy Pront werkten respectievelijk eerder bij Travelbird, en als stagiaires bij diverse bedrijven
Goeiezaak.com aan de slag voor Amsterdamse trekpleisters
29-01-2019 | 12:17:00
Goeiezaak.com is sinds 1 januari aan de slag voor Madame Tussauds Amsterdam en The Amsterdam Dungeon om de zichtbaarheid van de online kanalen te verbeteren
Glasnost International doet pr Ketchup Kaviaar campagne voor Heinz
25-01-2019 | 09:26:00
Glasnost International verzorgt de pr voor een exclusieve Heinz-campagne ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van het merk.
Intracto Groep neemt marketingadviesbureau Luon over
17-01-2019 | 10:53:00
Intracto Groep (Have a Nice Day en Blue Web Solutions) neemt marketingadviesbureau Luon (inclusief Raak) over.
Unless lanceert succesvoorspeller met ML-tool
14-12-2018 | 09:00:00
Unless, het platform voor personalisatie van websites, lanceert een toepassing waarmee op iedere website automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden. Met de Unless-technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een nog groter slagingspercentage als gevolg
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 09:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek
AFAS Software boycot online advertising met succes
13-11-2018 | 16:58:00
Terwijl AFAS in oktober geen commerciële advertenties inkocht op Google, Bing en LinkedIn bezochten nog nooit zoveel organische bezoekers AFAS.nl
Bas de Goeje CEO Smart Internet Media
31-10-2018 | 13:28:00
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over. Met deze stap wil het bureau de gestage groei in goede banen leiden
Het PR Bureau breidt uit
25-10-2018 | 12:03:00
Het PR Bureau breidt haar team uit met vijf medewerkers. Kirsten Schuurman en Emilie Funken zijn aangesteld als pr-adviseur, George van Oostrom is aangetrokken als Digital Advisor en Sacha van Duren
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 11:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
[Interview] Vincent Roders over SCHAAL+
23-10-2018 | 11:24:00
Begin oktober rondde de tweede lichting young professionals bij SCHAAL+ hun digital marketing traineeship af. Een traineeship dat SCHAAL+ aanbiedt om van startende marketeers in anderhalf jaar tijd gewilde marketingtalenten te maken
[Interview] Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio's van 50 procent zijn mogelijk
17-10-2018 | 09:41:00
In 2017 besloot Ematters zich volledig te richten op eCRM en marketing automation. De nieuwe managing director Jeroen de Graaf heeft als taak de bureaustrategie uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden
JUNCTION, in2media en Friks bundelen krachten vanaf 2019
28-09-2018 | 11:08:00
Per 1 januari 2019 gaan JUNCTION Creative Group, in2media en Friks Web & Marketing samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. Met de integratie spelen de drie bedrijven in op de toenemende vraag naar communicatie-oplossingen
Wunderman neemt meerderheidsbelang in Emark
25-09-2018 | 09:47:00
Wunderman, onderdeel van WPP, heeft een meerderheidsbelang genomen in marketingtechnologie performancenbureau Emark. Het hoofdkantoor van Emark zit in Haarlem. Emark levert diverse Salesforce cloudservices, DMP en advertisingtechnologie
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party
06-09-2018 | 15:17:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt
Management buy-out S&D Interactive Media
30-08-2018 | 09:13:00
Oprichter Jan Dirkzwager draagt het bedrijf over, maar SDIM blijft actief als een zelfstandig online marketingbureau
Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 14:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up
EU dreigt YouTube, Facebook en Twitter met boetes voor terreurgerelateerde content
20-08-2018 | 11:17:00
De Europese Commissie wil sociale media harder aanpakken als ze content blijven plaatsen van terroristische organisaties en andere 'schokkende' content
[Onderzoek] Heeft de SEA-marketeer nog wel een baan in de toekomst?
07-08-2018 | 13:43:00
53 procent van de middelgrote tot grote Nederlandse bedrijven automatiseert hun SEA-activiteiten en dit wordt naar verwachting alleen maar meer
Dept versterkt Scandinavische ambities met overname Deense QuantAds
12-07-2018 | 10:09:49
QuantAds, een online marketingbureau in Denemarken, wordt onderdeel van digital agency Dept. Het Deense bureau heeft 50 mensen in dienst vanuit hun basis in Kopenhagen en zal met hun aansluiting de internationale ambities van Dept verder versterken
Wouter Blok aangesteld als adviseur bij DigitalAudience
10-07-2018 | 09:15:00
Data-onboarder DigitalAudience heeft Wouter Blok, met ervaring bij onder andere Google en Coolblue, aangesteld als onboarding evangelist en adviseur. DigitalAudience verbindt offline CRM-databases met online advertentiecampagne. Op deze manier kunnen adverteerders, volledig conform GDPR
[Interview] Hugo Schurink over de Media & Digital Predictions-studie
09-07-2018 | 15:45:00
De jaarlijkse Media and Digital Predictions-studie van Kantar Millward Brown is weer gepubliceerd. De studie voorziet marketeers van de nieuwste inzichten op het gebied van media en digital marketing. Wij spreken met Hugo Schurink, Director Strategic Client Growth bij Kantar Millward Brown
GroupM and Zer join forces by launching digital agency Ingage
06-07-2018 | 09:33:00
WPP's GroupM, and Zer, a Koç Group Company, have formed a partnership to launch digital media agency Ingage. Ingage will service the rapidly growing demand for digital marketing and offer clients agile solutions that bring together GroupM's global communications services with Zer's expertise
[Column] Marianne van Soomeren: Shoppable video - schudden en kopen!
26-06-2018 | 16:02:00
Het WK Voetbal is in volle gang. Natuurlijk zonder het Nederlands Elftal en zonder leuke Oranjevoetbalcommercials. We moeten het doen met een tenenkrommende Hyundai-spot. De grote internationale sportmerken hebben zich helemaal afgewend van het medium tv
EndemolShine presenteert deelnemers Engage the Future
13-06-2018 | 10:42:00
EndemolShine Nederland maakt de tien Nederlandse NGO's bekend die deelnemen aan de competitie Engage the Future. Onder andere Terres des Hommes, Mama Cash, Dance4Life en Oxfam Novib gaan de strijd met elkaar aan om de realisatie van de volledige productie van een online campagne
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 10:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie