Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 358401 | Tags:

[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Specialist / Consultant
04-08-2020 | 12:11:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Programmatic Specialist / Consultant
IPG MediaBrands unveils principles to guide brand safety and responsibility in advertising
09-07-2020 | 11:53:00
In a bid to balance between brand safety and responsibility in advertising, IPG MediaBrands has unveiled its ten Media Responsibility Principles, MRP.
Unilever suspends US Facebook, Instagram and Twitter ads over hate speech
29-06-2020 | 13:07:00
Unilever has announced that it was suspending brand advertising in social media platforms Facebook, Instagram and Twitter in the US as part of the ‘Stop Hate for Profit’ campaign.
ADCN announces nominees for Dutch Creativity Awards 2020
17-06-2020 | 11:13:36
ADCN has released the list of nominees for the 2020 Dutch Creative Awards spread across advertising, design and craft and next categories.
Group M releases brand safety report for marketers
11-06-2020 | 13:17:00
GroupM, WPP’s media investment group, has released a new brand safety report that offers new category-specific recommendations for marketers on the future of brand safety.
TikTok rolls out campaign to support creative industry during corona crisis
10-06-2020 | 12:20:17
TikTok has collaborated with creative platform It’s Nice That to offer support to the creative industry that has been affected by the corona crisis through a series called 'Creative Canvas'.
World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands
04-06-2020 | 17:45:10
The World Federation of Advertisers has launched the world’s first guide for brands on data ethics in advertising, designed to provide clear actions and practical guidance.
Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising
28-05-2020 | 15:25:49
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent
Marketing budget cuts due to Covid-19 to hit advertising hard, Gartner survey
23-04-2020 | 10:42:10
Seventy-six percent of marketing leaders have predicted a dip in marketing budgets as Covid-19 pandemic continue to take a toll on businesses in a survey of 360 respondents carried out by Gartner Inc.
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:15:58
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
Consumers express concerns over digital advertising
01-04-2020 | 10:50:00
Customers are more inclined to TV advertisements which they feel are less intrusive than digital marketing.
MassMovement: rebranding naar full service bureau
17-02-2020 | 21:15:00
MassMovement heeft bekend gemaakt zich voortaan als full service bureau te profileren: strategisch, creatief en technisch, met de focus op resultaat. De nieuwe pay off is Mixen. Maken. Raken
[Column] Jerome Kuijken: De paywall als redder van online advertising
03-02-2020 | 10:26:00
Publishers kunnen dankzij alternatieve inkomsten selectiever zijn met welke merken ze in zee gaan. Zich richten op duurzame partnerships met merken die in hun publiek willen investeren in plaats van in vluchtige massacampagnes
[Interview] Tim van der Wiel: Binnen één middag hadden we een naam, logo en website
07-01-2020 | 13:13:00
GoSpooky is een jonge full service social agency, in 2016 opgericht door Liam Tjoa en Tim van der Wiel. We spreken met Van der Wiel over zijn succesvolle aanpak en socialmarketing
[Column] Menno van der Steen: Marketeer, durf te experimenteren!
12-12-2019 | 15:35:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
[Interview] Mark de Weerd: programmatic anno 2019 en 2020
02-12-2019 | 11:08:20
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
FJ produceert film en serie voor Carhartt Workwear
01-11-2019 | 10:06:36
Om Carhartt Workwear’s 130-jarige nalatenschap te vieren, produceerde FJ een film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan
T-Mobile Nederland kiest voor iProspect voor digital business
24-10-2019 | 14:14:00
iProspect heeft de performance en digitale business gewonnen van T-Mobile in Nederland. Het digitale-performancebureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is verantwoordelijk voor alle digitale strategie, inkoop en plannen van Ben, Tele2 en T-Mobile
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 12:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Exclusieve samenwerking Verizon Media en Warner Music op YouTube
14-08-2019 | 11:41:00
Adverteerders kunnen alle gebruikelijke targeting-opties van YouTube gebruiken, evenals specifieke mogelijkheden om hun berichten te plaatsen naast muziek van specifieke artiesten, afspeellijsten en kanalen die overeenkomen met hun merkpropositie
Ikea test einde papieren huis-aan-huis catalogus
24-07-2019 | 10:05:00
Ikea test dit jaar de invoering van een digitale catalogus en schrapt daarbij voor het grootste deel van Nederland haar papieren catalogus. Tot nu toe werd de 100 pagina's tellende catalogus huis-aan-huis bezorgd
Fernandes zet Suriname centraal in campagne
17-07-2019 | 13:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 14:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 10:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 10:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 10:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 13:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules
17-04-2019 | 09:39:00
Met NUlokaal kunnen gebruikers een display-advertentie aanmaken en deze lokaal laten uitleveren in de app van NU.nl, met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule
[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!
27-03-2019 | 09:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee
Abovo Media onder eigen naam partner van IAB Nederland
12-02-2019 | 09:32:43
Abovo Media zet het partnership met IAB Nederland voort onder eigen naam. De samenwerking werd tot nu toe verzorgd door Digital Brixx namens Abovo Media
Nintendo kiest voor M2Media
31-01-2019 | 14:29:00
Nintendo Benelux brengt voor de Nederlandse markt alle media-activiteiten onder bij M2Media. M2M won een pitch om alle Nederlandse media-activiteiten te verzorgen
Goeiezaak.com aan de slag voor Amsterdamse trekpleisters
29-01-2019 | 12:17:00
Goeiezaak.com is sinds 1 januari aan de slag voor Madame Tussauds Amsterdam en The Amsterdam Dungeon om de zichtbaarheid van de online kanalen te verbeteren
Birgit Zuurveld managing director bij social mediabureau Dorst & Lesser
25-01-2019 | 13:51:00
Birgit Zuurveld is benoemd tot managing director bij het social mediabureau Dorst & Lesser. Birgit Zuurveld is zeven jaar werkzaam bij Dorst & Lesser
Mariette Huber commercieel directeur GoSpooky
16-01-2019 | 12:59:00
Mariette Huber aangesteld als commercieel directeur bij full service social agency GoSpooky
AFAS Software boycot online advertising met succes
13-11-2018 | 16:58:00
Terwijl AFAS in oktober geen commerciële advertenties inkocht op Google, Bing en LinkedIn bezochten nog nooit zoveel organische bezoekers AFAS.nl
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 11:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Dirk Jan Theijn en Menno Westinga directors bij Mediaxplain
31-08-2018 | 08:41:00
Dirk Jan Theijn wordt finance director en Menno Westinga digital data & campaign director bij het mediabureau
Management buy-out S&D Interactive Media
30-08-2018 | 09:13:00
Oprichter Jan Dirkzwager draagt het bedrijf over, maar SDIM blijft actief als een zelfstandig online marketingbureau
Dentsu Aegis Network stelt Ronnie van Briemen aan als head of trading
27-08-2018 | 17:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
EU dreigt YouTube, Facebook en Twitter met boetes voor terreurgerelateerde content
20-08-2018 | 11:17:00
De Europese Commissie wil sociale media harder aanpakken als ze content blijven plaatsen van terroristische organisaties en andere 'schokkende' content

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie