Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 329960 | Tags:

[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
08-07-2020 | 14:19:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
[Onderzoek] Mediatest: Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
24-06-2020 | 16:44:00
Uit het vijfde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus blijkt onder meer dat de maatregelen minder in acht worden genomen en dat ze gewoon op vakantie gaan
[Onderzoek] Mediatest: Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
18-06-2020 | 15:24:30
Er zijn grote verschuivingen waarneembaar in mediatrends door de coronacrisis. Dit blijkt uit een tweede meting onder professionals in de mediabranche in april-mei 2020 van het jaarlijkse Media-trendonderzoek
[Magna Ad Spend Forecast] Leven na Covid-19: digitale mediabestedingen gaan markt licht laten herstellen
15-06-2020 | 17:55:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen
[Onderzoek] Kantar: pre-corona gedrag niet snel terug
12-06-2020 | 15:51:54
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt. Dit blijkt uit Wave 5 van de Covid-19 barometer van Kantar. Mensen gaan meer gebukt onder financiële zorgen en hebben nieuwe gedragspatronen ontwikkeld
[Onderzoek] Mediatest doet gratis onderzoek voor Stichting Jarige Job en Ronald McDonald Kinderfonds
10-06-2020 | 13:56:00
MediaTest organiseert voor de tweede keer dit jaar de MediaTestDag. MediaTest is daarbij op 9 juni 2020 aan de slag geweest voor Stichting Jarige Job en het Ronald McDonald Kinderfonds
[Onderzoek] UAntwerpen: "Lockdown weegt op gemoed van jongeren"
03-06-2020 | 13:40:00
Tijdens de lentemaanden worden berichten op sociale media normaal gezien iets zorgelozer, maar uit onderzoek van UAntwerpen blijkt dat er dit jaar in april geschreven werd zoals tijdens de donkerste wintermaanden
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlander past zich razendsnel aan en is flexibel
20-05-2020 | 17:56:00
IPG Mediabrands (de mediaholding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE) peilde waar Nederland staat en onderzocht de impact van de Covid-19-pandemie
[Onderzoek] MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek
13-05-2020 | 16:11:00
MediaTest vierde op 12 mei 2020 haar 21e verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Dit jaar deed Mediatest dit voor twee organisaties: Stichting AAP en Naturalis
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren (16-40) hebben steeds minder vertrouwen in de overheid
13-05-2020 | 15:56:00
Het vierde onderzoek van MediaTest naar jongeren (16 tot 40-jarigen) met het coronavirusgeeft aan dat zij liever een maand in lockdown gaan dan zich nog een jaar aan de maatregelen te moeten houden, en dat hun vertrouwen in de overheid sterk is gedaald
60 procent Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor de coronacrisis
30-04-2020 | 17:13:00
Ondanks de huidige coronamaatregelen en de oproep van de regering vooral thuis te blijven, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis. Daarbij nemen ze hun omgeving beter in zich op
[Onderzoek] Kantar: Inkomens millennials en GenZ dalen het meest
29-04-2020 | 15:36:00
Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Dat is over de hele wereld zo, Nederland niet uitgezonderd
[Onderzoek] Vice Media: jonge mensen in Europa maken zich meer economische zorgen
29-04-2020 | 11:47:00
Jonge mensen in Europa maken zich meer zorgen (46 procent) over de economische gevolgen van het coronavirus op de lange termijn dan dat ze (25 procent) het virus oplopen
[Onderzoek] De Ondernemer: innovatie blijft hoog op de agenda staan
24-04-2020 | 16:54:22
Uit het Nationaal Ondernemers Onderzoek blijkt dat bij ondernemers in het mkb innovatie hoog de agenda staat én blijft staan. 52 procent van de ondernemers geeft aan dat de coronacrisis geen invloed heeft op lopende innovatieprojecten
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:17:43
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
[Onderzoek] Trustpilot: ondanks negatief consumentenvertrouwen wel vertrouwen in bedrijven
23-04-2020 | 14:05:43
Trustpilot stelt dat de Nederlandse consument ondanks het negatieve consumentenvertrouwen wel vertrouwen heeft in het bedrijfsleven, oftewel de bedrijven. Dit blijkt uit een niet-representatieve steekproef van 1000 respondenten
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlands saamhorig tijdens coronacrisis
08-04-2020 | 15:23:00
Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands
Memo2: Nederlanders bezorgd om voortbestaan ondernemers
26-03-2020 | 15:24:27
9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2
[Onderzoek] Memo2: Thuiswerkers missen vooral collega's
19-03-2020 | 11:47:00
75 procent van de Nederlanders zegt collega's te missen tijdens thuiswerken. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2 onder 1000 deelnemende Nederlanders
[Screenforce] Onderzoek: Betere resultaten bij onverwachte televisiereclames
18-03-2020 | 11:33:16
Zijn investeringen in reclame eigenlijk wel effectief? En wat moet de insteek zijn? Die vraag wilde Channel 4 graag beantwoord zien, om adverteerders te helpen om inzicht te krijgen in de impact van hun reclames
[Onderzoek] Epson: The Experience Future: we willen niet alleen kijken, maar ook participeren
11-02-2020 | 15:55:08
We zijn tegenwoordig steeds meer op zoek naar ervaringen. Meeslepende belevenissen, waarin we ons kunnen verliezen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek The Experiental Future, een onderzoek in opdracht van Epson
Daan Versteeg nieuwe Country Manager Nederland bij Ipsos
05-02-2020 | 11:48:00
Daan Versteeg is sinds 4 februari 2020 de nieuwe Country Manager van Ipsos in Nederland. Hij volgt Harald Hasselmann op, die binnen Ipsos in een andere functie werkzaam blijft
1 op 3 Nederlanders maakt gebruik van persoonlijke aanbieding per post
09-01-2020 | 15:25:46
Papieren persoonlijke postbezorgde reclame wordt nog steeds door 57 procent van de Nederlanders bekeken.Dit blijkt uit een onderzoek onder 1000 Nederlanders van 18 jaar en ouder door DirectResearch in opdracht van PostNL
Qmusic start met testen audio branding in radiocommercials
20-12-2019 | 13:05:58
Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn, zoals jingles, sound logo’s of een specifieke stem
[Onderzoek] Merkonderzoek: Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk van Nederland
20-11-2019 | 13:59:54
Met zeven merken en een groei van 53 procent in totale merkwaarde naar 6,39 miljard Amerikaanse dollar is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst
[Onderzoek] Nederlanders gaan vaker op zoek naar korting
07-11-2019 | 13:43:42
Nederlanders gaan vaker op zoek naar kortingen. Dit blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2019 van marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl
[Onderzoek] Papieren reclame wekt meer koopintentie op dan digitale
31-10-2019 | 14:04:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt vooral gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit onderzoek
Influencer noemt zichzelf liever creator
25-10-2019 | 15:43:00
De term influencer blijkt uit de gratie bij influencers zelf, ze gebruiken liever de term creator. Dit blijkt uit onderzoek van Influencert Agency onder 1700 populaire influencers
[Screenforce] 1,4 procent meer uitgegeven in tv-reclamemarkt
22-10-2019 | 10:33:48
De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Dat is 1,4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt Screenforce
MediaTest: Jongeren hebben meeste sympathie voor Nederlandse boeren
17-10-2019 | 16:43:02
Jongeren hebben de meeste sympathie voor Nederlandse boeren. Dit blijkt uit een onderzoek van MediaTest onder Millennials en GenZ'ers in de week na de protesten van boeren op 1 oktober 2019
[Onderzoek] Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
02-10-2019 | 13:01:00
Klanten kunnen online steeds meer kiezen, informeren en communiceren. Hierdoor vinden bedrijven en merken het steeds moeilijker om zich te onderscheiden. Klantloyaliteit wordt daarom steeds belangrijker
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 12:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
[Onderzoek] Instagram en Pinterest favoriet platform voor wooninspiratie
25-09-2019 | 12:32:21
Instagram en Pinterest komen naar voren als de populairste online platformen om wooninspritatie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dit blijkt uit het Adfactor Home Deco Trendrapport
[Onderzoek] Online zichtbaarheid farmabedrijven kan beter
18-09-2019 | 11:35:00
De Worldcom Public Relations Group, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke pr-bureaus, heeft zijn eerste Digital Health Monitor – Pharrmaceuticals uitgebracht
[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken
16-09-2019 | 09:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken
[Onderzoek] Hersenscans laten zien of een video ons boeit
27-08-2019 | 09:10:22
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op tv-commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital
12-07-2019 | 11:48:21
WPP verkoopt de meerderheid van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar, oftewel 2,75 miljard euro, overhouden aan de verkoop
[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 12:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 10:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
[Onderzoek] Emotionele ervaringen van klanten meten met EEG
02-07-2019 | 11:33:00
Een onderzoeksteam van Rotterdam School of Management, Erasmus University heeft een methode ontwikkeld om van seconde tot seconde te meten hoe mensen reageren op een stimulus zoals een trailer van een film of een commercial
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
27-06-2019 | 12:32:00
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 11:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
[Onderzoek] Video on Demand verslaat lineaire televisie
20-06-2019 | 09:42:00
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit
19-06-2019 | 13:28:00
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt
[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search
18-06-2019 | 10:34:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten
[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf
17-06-2019 | 10:57:00
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
[Onderzoek] Grote verschillen Googleresultaten desktop of mobiel
29-05-2019 | 12:03:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft in mei 2019 in totaal 50.000 willekeurige keywords in de Amerikaanse database onderzocht om te achterhalen hoe verschillend de SERP's (Search Engine Result Pages) zijn voor dezelfde zoekopdracht op verschillende platforms
MediaTest biedt Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 14:02:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators
16-05-2019 | 10:49:00
Martin Leeflang is oprichter CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen en praat daarover met Nederlands MediaNetwerk TV
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 10:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 13:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren
[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 14:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google
Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
19-02-2019 | 10:48:00
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 13:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 11:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes
[Onderzoek] Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019, kansen voor marketeers
31-01-2019 | 12:31:00
De Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019 en ziet kansen voor marketeers. Dit blijkt uit Pulse Report, het trendrapport voor de evenementenbranche van Eventbrite
[CBS] Detailhandel zet ruim 4 procent meer om in november
16-01-2019 | 14:07:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
[Onderzoek] Adverteren op vertrouwd platform verhoogte merkvoorkeur
06-09-2018 | 13:56:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
13-07-2018 | 10:37:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht, scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie