Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico | hits: 92192 | Tags:

[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent
18-02-2019 | 11:48:26
In 2018 boekten de Nederlandse winkels 3,3 procent meer omzet dan in 2017, meldt het CBS. De verkopen waren 2,8 procent hoger. Online is bijna 18 procent meer omgezet.
9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 12:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 10:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 12:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
Prof. Verlegh en Energize met wetenschappelijk onderzoek naar creeren verdiende aandacht
24-01-2019 | 10:54:00
Samen met professor Peeter Verlegh van de VU Amsterdam heeft Energize onderzoek gedaan naar het fenomeen aandacht
[CBS] Detailhandel zet ruim 4 procent meer om in november
16-01-2019 | 13:07:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
Foodlab onderzoekt de kerstconsument
11-12-2018 | 12:08:00
Uit een recent onderzoek van Foodlab onder 3700 vrouwelijke boodschappers van twintig tot vijftig jaar blijkt dat de Nederlandse consument Kerst het liefst traditioneel viert met een uitgebreid meergangendiner.
WPP en Kantar publiceren de BrandZ Top 30 Dutch Brands
10-12-2018 | 14:54:00
WPP en Kantar hebben de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2018 gepubliceerd. Een ranglijst van, de naam zegt het al, de honderd meest waardevolle merken wereldwijd. Naast deze top 100, publiceren WPP en Kantar voor het eerst de BrandZ Top 30 Dutch Brands
[Onderzoek] Crowdfundingmarkt groeit naar bijna kwart miljard euro
04-12-2018 | 12:29:00
De crowdfundingmarkt in Nederland blijft groeien, zij het minder explosief dan in de afgelopen jaren. In 2017 is in Nederland bijna een kwart miljard via crowdfunding opgehaald
[CBS] Omzet detailhandel stijgt, ondernemers verwachten minder te investeren
04-12-2018 | 11:47:00
De omzet van de detailhandel was in het derde kwartaal van 2018 3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken
GfK en Trax werken samen ter verbetering in-store prestaties
29-11-2018 | 09:23:00
GfK en Trax hebben hun krachten gebundeld. Uit deze samenwerking is In-store Intelligence ontstaan. Een product dat voldoet aan behoeftes van marketing- en salesmanagers en geeft antwoord
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 10:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 08:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek
SpotOpp maakt een strategische marktanalyse makkelijk
14-11-2018 | 08:31:00
SpotOpp begeleidt organisaties met het analyseproces en ondersteunt bij de interpretatie van de uitkomsten. Dankzij de tool kunnen meerdere medewerkers input geven
[CBS] Detailhandel zet 1,7 procent meer om in september
13-11-2018 | 13:00:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
[CBS] Aantal faillissementen neemt toe
12-11-2018 | 09:44:00
Het aantal failliet verklaarde bedrijven is toegenomen. In oktober 2018 zijn er 40 bedrijven meer failliet verklaard dan in september, meldt het CBS. In september bereikte het aantal faillissementen nog het laagste niveau na 2000
Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 08:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
[Onderzoek] Trends in jaarverslagen van beursgenoteerde ondernemingen
31-10-2018 | 12:04:00
De jaarlijkse meting en analyse naar hoe beursgenoteerde ondernemingen in Nederland hun strategie communiceren, laat wederom zien dat bedrijven in gemiddeld 200 pagina's veel vertellen, maar niet zoveel zeggen
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 09:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
[Search Advertising Study] Search Advertising is een volwassen maar nog altijd groeiende markt
19-10-2018 | 08:11:00
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geven bijna alle respondenten (93%) aan
[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder
17-10-2018 | 08:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders
GDPR geen negatieve invloed op programmatic advertising
11-10-2018 | 10:01:00
Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de GDPR niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt zet ook in 2018 door
[Onderzoek] Populariteit duurzame producten stijgt
10-10-2018 | 09:23:00
De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36 procent van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43 procent wantrouwt claims over duurzaamheid
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
[Onderzoek] Paazl: same-day delivery en datumkeuze bovenaan wensenlijst
04-10-2018 | 10:33:00
Same-day delivery en bepalen eigen afleverdatum aankomende feestdagen bovenaan wensenlijst online shoppers
[Onderzoek] Yellow Communications: Telefoons en tablets belangrijker dan speelgoed
04-10-2018 | 08:18:00
Eén op de drie Nederlandse ouders gelooft dat telefoons en tablets voor hun kinderen belangrijker zijn dan andere bezittingen of activiteiten. Bovendien geven ouders aan dat hun kinderen hen al op achtjarige leeftijd voorbij zijn gestreefd
Spotify intensiveert samenwerking met Nielsen
12-09-2018 | 11:44:00
Spotify en Nielsen kondigen aan dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden en Nielsen Brand Effect gaan integreren in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië
[Onderzoek] Adverteren op vertrouwd platform verhoogte merkvoorkeur
06-09-2018 | 11:56:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
[DDA] Digitale industrie groeit met 17 procent harder dan ooit
03-09-2018 | 08:36:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro. Dit maakt de digitale industrie opnieuw tot één van de grootste groeisectoren van de Nederlandse economie
[Cognizant] Hoe fysieke winkels kunnen winnen van online shoppen
17-08-2018 | 09:31:00
Dat fysieke winkels steeds meer concurrentie ondervinden van hun online concurrenten, valt niet te ontkennen.
Trustpilot: Nederlander doet het liefst aankopen bij 4-sterrenbedrijf
14-08-2018 | 14:27:00
Trustpilot heeft bij Nederlanders gepeild hoeveel sterren een bedrijf moet hebben gekregen voordat ze zouden overwegen om er iets van te kopen
[Onderzoek] Heeft de SEA-marketeer nog wel een baan in de toekomst?
07-08-2018 | 11:43:00
53 procent van de middelgrote tot grote Nederlandse bedrijven automatiseert hun SEA-activiteiten en dit wordt naar verwachting alleen maar meer
Wayne Parker Kent en MediaTest: Jongeren vinden een burn-out normaal
03-08-2018 | 06:31:00
Dit en meer is terug te lezen in het tweede Jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest
AdTiming: Innovation, Localization & Refined operation key in balance
23-07-2018 | 08:12:00
As the global Internet is becoming increasingly mobilized, mobile advertisement grew rapidly. According to eMarketer, driven by display ads, mobile will account for 69.9 percent of the entire digital advertising
[Onderzoek] HubSpot Research: Inbound marketing wereldwijd belangrijkste marketingstrategie
17-07-2018 | 12:37:00
Het belang van inbound marketing voor leads sluit goed aan bij de belangrijkste wensen van marketeers: 69 procent van alle respondenten in het HubSpot-onderzoek noemt de conversie van contacten en leads naar klanten de hoogste prioriteit
[Onderzoek] Nederland heeft begrip voor verdienmodel influencers
10-07-2018 | 13:51:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE
[Interview] Jasper Bronner over onderzoek Cultural Connections
06-07-2018 | 09:59:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
Nielsen: stijging netto mediabestedingen blijft uit
26-06-2018 | 12:06:00
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2%) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met €4,7 miljard vrijwel gelijk aan 2016. Internet, radio en bioscoop zagen de advertentie-inkomsten toenemen. Alle andere mediumtypen boekten rode cijfers
Online Video Monitor: social- en instructievideo's zijn in
22-06-2018 | 09:34:00
Marketingprofessionals verwachten de komende jaren meer gebruik te maken van online video’s. Zo denkt 54 procent van de marketeers dat ze de komende drie jaar vaker social video’s gaan inzetten en 51 procent verwacht vaker instructievideo’s in te gaan zetten. Dit blijkt uit de Online Video Monitor
PIM en Spotler presenteren B2B Marketing Trendrapport 2018
13-06-2018 | 10:50:00
Menselijk contact blijft de doorslaggevende succesfactor voor marketeers in B2B-markten. Dat is de belangrijkste conclusie uit het B2B Marketing Trendrapport dat Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler hebben gepresenteerd
Aankopen via shopping apps blijven groeien
12-06-2018 | 15:04:00
Consumenten maken steeds meer gebruik van apps om mobiele aankopen af te ronden: 47 procent van de mobiele aankopen gebeurt in een app. Bovendien ligt de conversie in apps drie keer hoger dan de conversie in webshops
Easytoys opent flagship store op Tmall
12-06-2018 | 14:03:00
EasyToys is toegetreden tot Tmall, de B2C online platform van Alibaba Group, om erotische lifestyleproducten in China aan te bieden

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie