Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 166162 | Tags:

Een op de drie marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 09:03:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
[Screenforce] Tv-reclamemarkt stijgt licht in eerste helft 2019
15-08-2019 | 07:41:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018
[Onderzoek] Jongeren keren Facebook massaal de rug toe
11-08-2019 | 14:02:00
Gebruik van Facebook onder jongeren in Nederland daalt met 23 procent. Dit blijkt uit de derde editie van het jongerenonderzoek van Wayne Parkner Kent en MediaTest
[Onderzoek] KPN sterkste merk in Nederland; Shell heeft grootste merkwaarde
02-08-2019 | 11:40:00
KPN is het sterkste merk in Nederland. Shell is in de Top 50 het merk met de grootste merkwaarde. Wereldwijd is Shell het 26 grootste merk op aarde
[Onderzoek] Sterkere emotionele impact bij groot formaat digital Out of Home
01-08-2019 | 12:41:50
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden dan kleinere schermen, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons
[CBS] Omzet online detailhandel 19,6 procent hoger in mei
15-07-2019 | 09:22:00
De detailhandel heeft in mei 2019 3,1 procent meer omgezet dan in mei 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 2,8 procent hoger. In de non-foodsector groeide de omzet met 3,5 procent, de omzet van online groeide met 19,6 procent
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital
12-07-2019 | 09:48:21
WPP verkoopt de meerderheid van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar, oftewel 2,75 miljard euro, overhouden aan de verkoop
[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 10:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 08:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
[Onderzoek] Consumentenprijzen in juni 2,7 procent hoger
04-07-2019 | 07:46:00
Consumentengoederen en -diensten waren in juni 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In mei betaalde de consument 2,4 procent meer dan vorig jaar. De stijging zet dus door
[Onderzoek] Emotionele ervaringen van klanten meten met EEG
02-07-2019 | 09:33:00
Een onderzoeksteam van Rotterdam School of Management, Erasmus University heeft een methode ontwikkeld om van seconde tot seconde te meten hoe mensen reageren op een stimulus zoals een trailer van een film of een commercial
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
27-06-2019 | 10:32:00
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
[Onderzoek] Video on Demand verslaat lineaire televisie
20-06-2019 | 07:42:00
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf
17-06-2019 | 08:57:00
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
[Onderzoek] Amazon langs Google als 's werelds sterkste merk
11-06-2019 | 10:22:00
Amazon blijft maar groeien en is inmiddels ‘s werelds meest waardevolle merk, zo blijkt uit de BrandZ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd. WPP en Kantar maken de BrandZ Top 100 van 2019 openbaar op de New York Stock Exchange
Onderzoek Q&A: slechts 9 procent van de retailers is onderscheidend
06-06-2019 | 10:51:00
Het is al jaren onrustig in de Nederlandse winkelstraten. Uit het onderzoek van Q&A blijkt dat daar voorlopig nog geen einde aan komt. Retailers zitten steeds meer stuck in the middle
[Onderzoek] Spotify komt met trendrapport over Gen Z en millennials
05-06-2019 | 13:15:00
Spotify heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar wat leeft bij de 15 tot 24-jarigen, Generatie Z. Het onderzoek laat zien dat de huidige generatie jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal georiënteerd is
GfK: omzetgroei detailhandel stagneert
04-06-2019 | 10:19:00
De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel
[CBS] Omzet reclamewezen en marktonderzoek in Q1, 2019 met 3,6 procent hoger
31-05-2019 | 09:45:00
De omzet van de zakelijke dienstverlening steeg in het eerste kwartaal van 2019 met 6,8 procent. De omzet in het reclamewezen en marktonderzoek was in het eerste kwartaal van 2019 met 3,6 procent hoger
[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen
28-05-2019 | 08:37:00
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
MKB’ers en bureaus worstelen nog steeds met AVG-eisen
23-05-2019 | 10:13:00
Een jaar nadat de Algemene Verordening Gegevensbescherming op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, voldoen MKB’ers en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van de Europese privacyregelgeving. Dat blijkt uit de AVG Status Check van DDMA
MediaTest biedt Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 12:02:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
[Onderzoek] 100 grootste webshops hebben SEO niet op orde
20-05-2019 | 08:58:00
Alle grote webshops laten SEO-kansen liggen. Ze hebben een lange laadtijd en hun internationale SEO is niet goed op orde. Dat blijkt uit een uitgebreide analyse onder de (Twinkle Top) 100 grootste webshops in Nederland door onlinemarketingbureau Brandfirm
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 09:36:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators
16-05-2019 | 08:49:00
Martin Leeflang is oprichter CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen en praat daarover met Nederlands MediaNetwerk TV
[Onderzoek] Omzet detailhandel stijgt 4 procent
14-05-2019 | 07:34:00
De detailhandel heeft in maart 4,4 procent meer omgezet dan in maart 2018. Er werden 3,6 procent meer goederen verkocht. Hogere omzetten kwamen voor in zowel de foodsector als de non-foodsector
[Onderzoek] Arbeidsmarkt is aan het afkoelen
07-05-2019 | 12:20:00
De signalen dat de arbeidsmarkt in Nederland aan het afkoelen is, zijn in het eerste kwartaal van 2019 duidelijker geworden. De laatste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek uit het eerste kwartaal van 2019 laten zien dat het aantal uitgegeven vaste contracten weer aan het dalen is
[Onderzoek] Online kopen van kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecomapparatuur heel gewoon
07-05-2019 | 11:47:00
Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertigjarig bestaan van internet
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing
07-05-2019 | 10:34:00
Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat
[Nederlands MediaNetwerk TV] Eline Zwinkels - MediaTest - over jongerenonderzoek
06-05-2019 | 11:12:00
MediaTest staat voor intelligent media- en communicatieonderzoek, nieuwe technieken en creatieve oplossingen. Eline Zwinkels, researchconsultant MediaTest, praat ons bij
Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 11:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren
Shoppen in fysieke winkel nog steeds populair
25-04-2019 | 09:57:22
Ondanks de opmars van online winkelen, vinden veel mensen het bezoeken van fysieke winkels nog steeds leuk. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy-onderzoek
Tikkie blijft groeien
12-04-2019 | 09:31:00
Meer dan vijf miljoen Nederlanders hebben de betaaldienst Tikkie gebruikt. Per dag worden bijna 200.000 Tikkies betaald, op piekmomenten zijn er 350 Tikkies per minuut
B2B Leadgeneratie scoort een zesje
10-04-2019 | 12:11:00
Commercieel directeuren zijn in de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties
[Onderzoek] Fashionchick: Nederlandse vrouw shopt graag
27-03-2019 | 11:27:00
De Nederlandse vrouw houdt van shoppen. Dit blijkt uit onderzoek dat online modeplatform Fashionchick liet uitvoeren onder ruim 500 mannen en vrouwen
[CBS] Niet-financiële bedrijven boeken opnieuw recordwinst
27-03-2019 | 10:51:00
De brutowinst voor belasting van niet-financiële bedrijven kwam in 2018 uit op 255,0 miljard euro. Dat is het hoogste bedrag sinds het begin van de metingen in 1995
[CBS] In 2018 sterkste groei inkomens huishoudens na 2001
26-03-2019 | 16:47:00
In 2018 nam het totale reële beschikbare inkomen van huishoudens toe met 2,6 procent. Dit is de sterkste groei na 2001
[CBS] Bruto Binnenlands Product groeit met 0,5 procent in vierde kwartaal 2018
26-03-2019 | 16:04:00
Volgens de tweede berekening van het CBS is het bruto binnenlands product (bbp) in het vierde kwartaal van 2018 met 0,5 procent gegroeid ten opzichte van het derde kwartaal van 2018
[Onderzoek] Milestones-onderzoek: Praktische aankopen rondom mijlpalen
22-03-2019 | 11:00:00
Het is vooral een speciale reis die voor een toename in geluk zorgt, gevolgd door trouwen en samenwonen. Dit blijkt uit het Milestones-onderzoek van Sanoma en CHOICE Insights & Strategy. Praktische aankopen rondom mijlpalen zijn in
[CBS] Vertrouwen consument daalt verder
21-03-2019 | 11:31:55
De stemming onder consumenten is in maart 2019 voor de achtste maand op rij negatiever dan een maand eerder, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen daalt 2 punten en komt uit op -4
[Onderzoek] Omzet e-commerce in 2018 23,7 miljard euro
13-03-2019 | 09:12:00
De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor
[CBS] Consumentenprijzen in februari 2,6 procent hoger
07-03-2019 | 09:58:00
Consumentengoederen en –diensten waren in februari 2,6 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In januari betaalde de consument 2,2 procent meer dan vorig jaar
[CBS] Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
06-03-2019 | 10:12:00
De omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2018 3,2 procent hoger dan een jaar eerder. Het verkoopvolume was ook hoger, maar het verschil met een jaar eerder was kleiner dan bij de kwartaalcijfers van de voorgaande twee jaar
[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 13:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google
[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent
18-02-2019 | 11:48:00
In 2018 boekten de Nederlandse winkels 3,3 procent meer omzet dan in 2017, meldt het CBS. De verkopen waren 2,8 procent hoger. Online is bijna 18 procent meer omgezet.
9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 12:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 10:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 12:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
Prof. Verlegh en Energize met wetenschappelijk onderzoek naar creeren verdiende aandacht
24-01-2019 | 10:54:00
Samen met professor Peeter Verlegh van de VU Amsterdam heeft Energize onderzoek gedaan naar het fenomeen aandacht
[CBS] Detailhandel zet ruim 4 procent meer om in november
16-01-2019 | 13:07:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
Foodlab onderzoekt de kerstconsument
11-12-2018 | 12:08:00
Uit een recent onderzoek van Foodlab onder 3700 vrouwelijke boodschappers van twintig tot vijftig jaar blijkt dat de Nederlandse consument Kerst het liefst traditioneel viert met een uitgebreid meergangendiner.
WPP en Kantar publiceren de BrandZ Top 30 Dutch Brands
10-12-2018 | 14:54:00
WPP en Kantar hebben de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2018 gepubliceerd. Een ranglijst van, de naam zegt het al, de honderd meest waardevolle merken wereldwijd. Naast deze top 100, publiceren WPP en Kantar voor het eerst de BrandZ Top 30 Dutch Brands
[Onderzoek] Crowdfundingmarkt groeit naar bijna kwart miljard euro
04-12-2018 | 12:29:00
De crowdfundingmarkt in Nederland blijft groeien, zij het minder explosief dan in de afgelopen jaren. In 2017 is in Nederland bijna een kwart miljard via crowdfunding opgehaald
[CBS] Omzet detailhandel stijgt, ondernemers verwachten minder te investeren
04-12-2018 | 11:47:00
De omzet van de detailhandel was in het derde kwartaal van 2018 3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken
GfK en Trax werken samen ter verbetering in-store prestaties
29-11-2018 | 09:23:00
GfK en Trax hebben hun krachten gebundeld. Uit deze samenwerking is In-store Intelligence ontstaan. Een product dat voldoet aan behoeftes van marketing- en salesmanagers en geeft antwoord
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 10:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 08:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek
SpotOpp maakt een strategische marktanalyse makkelijk
14-11-2018 | 08:31:00
SpotOpp begeleidt organisaties met het analyseproces en ondersteunt bij de interpretatie van de uitkomsten. Dankzij de tool kunnen meerdere medewerkers input geven
[CBS] Detailhandel zet 1,7 procent meer om in september
13-11-2018 | 13:00:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent
[CBS] Aantal faillissementen neemt toe
12-11-2018 | 09:44:00
Het aantal failliet verklaarde bedrijven is toegenomen. In oktober 2018 zijn er 40 bedrijven meer failliet verklaard dan in september, meldt het CBS. In september bereikte het aantal faillissementen nog het laagste niveau na 2000
Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 08:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
[Onderzoek] Trends in jaarverslagen van beursgenoteerde ondernemingen
31-10-2018 | 12:04:00
De jaarlijkse meting en analyse naar hoe beursgenoteerde ondernemingen in Nederland hun strategie communiceren, laat wederom zien dat bedrijven in gemiddeld 200 pagina's veel vertellen, maar niet zoveel zeggen
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 09:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
[Search Advertising Study] Search Advertising is een volwassen maar nog altijd groeiende markt
19-10-2018 | 08:11:00
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geven bijna alle respondenten (93%) aan
[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder
17-10-2018 | 08:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders
GDPR geen negatieve invloed op programmatic advertising
11-10-2018 | 10:01:00
Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de GDPR niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt zet ook in 2018 door
[Onderzoek] Populariteit duurzame producten stijgt
10-10-2018 | 09:23:00
De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36 procent van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43 procent wantrouwt claims over duurzaamheid
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
[Onderzoek] Paazl: same-day delivery en datumkeuze bovenaan wensenlijst
04-10-2018 | 10:33:00
Same-day delivery en bepalen eigen afleverdatum aankomende feestdagen bovenaan wensenlijst online shoppers
[Onderzoek] Yellow Communications: Telefoons en tablets belangrijker dan speelgoed
04-10-2018 | 08:18:00
Eén op de drie Nederlandse ouders gelooft dat telefoons en tablets voor hun kinderen belangrijker zijn dan andere bezittingen of activiteiten. Bovendien geven ouders aan dat hun kinderen hen al op achtjarige leeftijd voorbij zijn gestreefd
Spotify intensiveert samenwerking met Nielsen
12-09-2018 | 11:44:00
Spotify en Nielsen kondigen aan dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden en Nielsen Brand Effect gaan integreren in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië
[Onderzoek] Adverteren op vertrouwd platform verhoogte merkvoorkeur
06-09-2018 | 11:56:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
[DDA] Digitale industrie groeit met 17 procent harder dan ooit
03-09-2018 | 08:36:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro. Dit maakt de digitale industrie opnieuw tot één van de grootste groeisectoren van de Nederlandse economie
[Cognizant] Hoe fysieke winkels kunnen winnen van online shoppen
17-08-2018 | 09:31:00
Dat fysieke winkels steeds meer concurrentie ondervinden van hun online concurrenten, valt niet te ontkennen.
Trustpilot: Nederlander doet het liefst aankopen bij 4-sterrenbedrijf
14-08-2018 | 14:27:00
Trustpilot heeft bij Nederlanders gepeild hoeveel sterren een bedrijf moet hebben gekregen voordat ze zouden overwegen om er iets van te kopen
[Onderzoek] Heeft de SEA-marketeer nog wel een baan in de toekomst?
07-08-2018 | 11:43:00
53 procent van de middelgrote tot grote Nederlandse bedrijven automatiseert hun SEA-activiteiten en dit wordt naar verwachting alleen maar meer
Wayne Parker Kent en MediaTest: Jongeren vinden een burn-out normaal
03-08-2018 | 06:31:00
Dit en meer is terug te lezen in het tweede Jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest
AdTiming: Innovation, Localization & Refined operation key in balance
23-07-2018 | 08:12:00
As the global Internet is becoming increasingly mobilized, mobile advertisement grew rapidly. According to eMarketer, driven by display ads, mobile will account for 69.9 percent of the entire digital advertising
[Onderzoek] HubSpot Research: Inbound marketing wereldwijd belangrijkste marketingstrategie
17-07-2018 | 12:37:00
Het belang van inbound marketing voor leads sluit goed aan bij de belangrijkste wensen van marketeers: 69 procent van alle respondenten in het HubSpot-onderzoek noemt de conversie van contacten en leads naar klanten de hoogste prioriteit
[Onderzoek] Nederland heeft begrip voor verdienmodel influencers
10-07-2018 | 13:51:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE
[Interview] Jasper Bronner over onderzoek Cultural Connections
06-07-2018 | 09:59:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
Nielsen: stijging netto mediabestedingen blijft uit
26-06-2018 | 12:06:00
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2%) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met €4,7 miljard vrijwel gelijk aan 2016. Internet, radio en bioscoop zagen de advertentie-inkomsten toenemen. Alle andere mediumtypen boekten rode cijfers
Online Video Monitor: social- en instructievideo's zijn in
22-06-2018 | 09:34:00
Marketingprofessionals verwachten de komende jaren meer gebruik te maken van online video’s. Zo denkt 54 procent van de marketeers dat ze de komende drie jaar vaker social video’s gaan inzetten en 51 procent verwacht vaker instructievideo’s in te gaan zetten. Dit blijkt uit de Online Video Monitor
PIM en Spotler presenteren B2B Marketing Trendrapport 2018
13-06-2018 | 10:50:00
Menselijk contact blijft de doorslaggevende succesfactor voor marketeers in B2B-markten. Dat is de belangrijkste conclusie uit het B2B Marketing Trendrapport dat Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler hebben gepresenteerd
Aankopen via shopping apps blijven groeien
12-06-2018 | 15:04:00
Consumenten maken steeds meer gebruik van apps om mobiele aankopen af te ronden: 47 procent van de mobiele aankopen gebeurt in een app. Bovendien ligt de conversie in apps drie keer hoger dan de conversie in webshops
Easytoys opent flagship store op Tmall
12-06-2018 | 14:03:00
EasyToys is toegetreden tot Tmall, de B2C online platform van Alibaba Group, om erotische lifestyleproducten in China aan te bieden

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie