Tag Resultaten
Vakantiegedrag in 2026: dit zijn de inzichten
Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren
NMO Kijkonderzoek fase 2 (Video Totaal) uitgesteld naar 2026
De tweede fase van het NMO Kijkonderzoek die de naam Video Totaal krijgt, is uitgesteld naar 2026; een echt lanceermoment is niet bekend, al fluisteren ingewijden onder voorbehoud februari 2026. Dit blijkt uit een rondgang door Marketing Report
Wandelverhaal Optimel versterkt merkattitude met 10 procent
Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren
Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.
NMO Luistercijfers oktober: Edwin Evers scoort, Gordon Heuckeroth niet en NPO Radio 2 marktleider
Marketing Report heeft de oktober 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.
Onderzoek: Retail media passeert tv-reclame in 2026
De wereldwijde markt voor retail media groeit door richting 200 miljard dollar, maar het tempo neemt af.
Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.
DVJ uitgeroepen tot Europe’s Growth Champion 2026
Deze lijst bestaat uit 300 bedrijven in Europa die over een periode van tien jaar een opvallend groeipatroon laten zien.
Elektrisch groeit, hybride maakt comeback in leasemarkt
Uit cijfers van MultiTankcard blijkt dat 46 procent van de zakelijke leaserijders met een MTc-pas in een elektrische of hybride auto rijdt.
[Vacatures] DVJ Insights zoekt een Client Consultant
DVJ Insights is per direct op zoek naar Client Consultant (Nederland)
AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030
Paul Appelhof: AI-agents worden de shoppers van morgen
De manier waarop we online winkelen verandert razendsnel. Waar Nederlandse consumenten hun zoektocht nu nog vooral beginnen via zoekmachines en marketplaces, staat een nieuw tijdperk voor de deur: dat van de autonome AI-assistent.
Martijn van der Veen: Marketingplannen draaien op aannames
Maar juist nu is de vraag niet wat er vorig kwartaal werkte. De vraag is wat je doelgroep volgend jaar gaat bewegen.
Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.
Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.
Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn
Markteffect wint voor de twaalfde keer FD Gazellen Award
De prijs onderstreept de voortdurende ontwikkeling van Markteffect als toonaangevende speler in de onderzoeks- en insightsbranche.
Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.
Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
Media250 2026 | De Genomineerden
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem
Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt
Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.
[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam
TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.
Inter lanceert INTERISTA met DEPT
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis