Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 175469 | Tags:

JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet
16-09-2019 | 07:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.
Wavemaker en Bonduelle komen met recyclecampagne
12-09-2019 | 12:53:00
Mediabureau Wavemaker, Your Social en Bonduelle hebben de handen ineengeslagen voor de campagne Een verrassende blik op blik. Bijna alle blikverpakkingen worden gerecycled en dat weten lang niet alle consumenten
Lidl introduceert duurzame chocoladereep Way to Go
09-09-2019 | 10:25:35
Lidl brengt onder de naam Way to Go een duurzame chocoladereep op de markt, in de smaken puur, melk, karamel & zeezout en kokos & pecan
DEPT, Pink Rabbit en NewsLab komen met campagne tegen weggooien spullen
09-09-2019 | 08:26:54
De campagne Waardeer het. Repareer het van SIRE is een samenwerking tussen DEPT, Pink Rabbit en NewsLab. Ze werkten om niet aan deze oproep om kapotte gebruiksartikelen niet weg te gooien, maar te maken of laten maken
Geen plastic waterflessen te koop op KLM Open
09-09-2019 | 07:57:20
Het KLM Open gaat samen met partners KLM en ING Private Banking de strijd aan tegen single use plastic. Tijdens de honderdste editie van het KLM Open wordt voor de eerste keer geen plastic waterflessen aan het publiek verkocht
Hanna Verboom veilt Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa
03-09-2019 | 10:01:19
Op 5 september 2019 veilt Hanna Verboom de eerste doos met 12 flessen Geniet & Geef-bier van Grolsch voor KiKa. Deze veiling volgt aansluitend op de landelijke lancering van dit jaarlijkse initiatief, dat dit jaar plaatsvindt in Café de Jaren te Amsterdam
[Column] Annemarije Tillema: Slowbalisation
02-09-2019 | 09:50:00
Merken zoeken weer verbinding, met hun kernwaarden, vanuit maatschappelijke en sociale thema's. Coca-Cola, Rituals en KLM zijn voorbeelden die deze zomer in het oog sprongen
Lidl begint pilot tegen verspilling via aanbiedingen en Too Good To Go
29-08-2019 | 08:15:00
In een aantal filialen van Lidl wordt een proef gehouden met versproducten die op de laatste verkoopdag voor 25 cent worden aangeboden. Daarnaast doen drie filialen mee met de Too Good To Go-app
De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel
28-08-2019 | 09:57:00
Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs voor alle betrokkenen gemaakt, biologisch, gerecycled, milieuvriendelijk of diervriendelijk
ING en EIB stellen 400 miljoen euro beschikbaar voor duurzame investeringen
28-08-2019 | 08:53:00
ING en de Europese Investeringsbank hebben 400 miljoen euro beschikbaar gesteld voor duurzame investeringen in Nederland, België en Luxemburg
The Raindance Project: DOOH bij evenement voor vergroening
23-08-2019 | 12:35:00
Op 14 september 2019 vindt de eerste editie van The Raindance Project plaats, een initiatief om vergroening te promoten van non-profitorganisatie Justdiggit
Volkswagen focust op duurzaamheid met nieuw merklogo en coporate identity
23-08-2019 | 12:15:06
Volkswagen komt met een nieuw merklogo en een nieuwe coporate identity. Daarmee wil het autobedrijf met het idee van een Nieuwe Volkswagen introduceren en het merk in een nieuw tijdperk loodsen
Kornuit ondersteunt plastic opruimactie
21-08-2019 | 08:59:00
Het pilsmerk Kornuit gaat proactief Trashpackers ondersteunen. Dit initiatief van Tijmen Sissing uit Hengelo roept backpackers op om tijdens hun reis afval op te ruimen en het eigen gebruik van plastic afval te verminderen
Plant-based short film over vegan eten
13-08-2019 | 13:01:45
Een aantal Nederlandse atleten heeft in samenwerking met producer Tim Dekens, co-producer Anneloes Keizer en Generatie Alles een independent short plant-based film gemaakt. Met korte snelle scènes proberen ze het stoffige imago van vegan te doorbreken
[Interview] Hans van Mierlo: Pionieren zit in het DNA van Ekoplaza
06-08-2019 | 07:44:00
Hans van Mierlo is marketingmanager bij Ekoplaza. De supermarkt loopt voorop met initiatieven rondom circulaire economie en bewust boodschappen doen. We spreken hem over de nieuwste ontwikkelingen
[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld
05-08-2019 | 12:27:00
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.
Pizzaketen Papa John’s komt met veganistische pizza’s
05-08-2019 | 07:00:57
Papa John’s voegt drie veganistische pizzza’s toe aan het menu in alle 24 Nederlandse vestigingen
Ikea test einde papieren huis-aan-huis catalogus
24-07-2019 | 08:05:00
Ikea test dit jaar de invoering van een digitale catalogus en schrapt daarbij voor het grootste deel van Nederland haar papieren catalogus. Tot nu toe werd de 100 pagina's tellende catalogus huis-aan-huis bezorgd
Dirk en DekaMarkt komen met herbruikbaar verszakje
23-07-2019 | 07:36:00
In alle vestigingen van Dirk en DekaMarkt zijn voortaan herbruikbare verszakjes te koop. Ze zijn bedoeld om groenten en fruit in te verpakken, maar zijn ook geschikt voor bijvoorbeeld verse broodjes
Ford recyclet 1 miljard flessen om er vloermatten van te maken
22-07-2019 | 12:22:00
Ford voorziet elke geproduceerde EcoSport SUV van vloerbekleding die is gemaakt van 470 plastic wegwerpflessen. Het bedrijf recyclet wereldwijd 1,2 miljard flessen per jaar
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij
09-07-2019 | 05:55:00
Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft
Iglo lanceert campagne voor schone zee
01-07-2019 | 07:22:00
Kapitein Iglo bestaat 60 jaar. Het personage verscheen in 1959 voor het eerst in reclames van diepvriesmerk Iglo. Rondom het jubileum begint Iglo een campagne om bij te dragen aan schonere zeeën
[Column] Annemarije Tillema: Wie is het duurzaamst volgens de consument?
26-06-2019 | 09:26:00
In de Sustainable Brand Index 2019 zijn het de consumenten die zich uitspreken over sociale en milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Het gaat dus niet over wat bedrijven feitelijk doen op het gebied van duurzaamheid, het gaat over hoe de consument het ziet
Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit
19-06-2019 | 11:28:00
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt
Zeewier en visnetten in de schappen tijdens Lidl FutureGoods
19-06-2019 | 08:26:00
Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni 2019 in samenwerking met incubator StartLife de themaweek FutureGoods. Een week lang liggen er duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland
Jumbo komt met duurzamere sapflessen
17-06-2019 | 10:07:00
Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Als eerste verschijnt de 1-literfles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke verpakking. Daarna volgen alle andere maten verse sappen
ClearCircle lanceert duurzame schoonmaakmiddelenlijn
13-06-2019 | 09:24:00
ClearCircle komt met een afbreekbare schoonmaakmiddelenlijn in een Bag in Box. Het Nederlandse schoonmaakmiddelenmerk biedt als eerste in Europa een volledig circulair retourprogramma voor de professionele werkomgeving
Naturalis en KesselsKramer lanceren levend Jenga-spel
13-06-2019 | 07:44:00
Om uit te leggen wat biodiversiteit is en waarom het belangrijk is, lanceerden Naturalis en KesselsKramer een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is
Adidas lanceert Parley-lijn
11-06-2019 | 07:24:00
Adidas kondigt de volgende fase aan in de strijd tegen plastic verontreiniging van de oceanen met extra aandacht voor het Parley Ocean-schoolprogramma
Plastic Whale by Vepa met nieuwe producten uit recycle-plastic
06-06-2019 | 09:59:00
Plastic Whale by Vepa presenteert tijdens het vakevenement Design District een lampenserie en akoestisch wandpaneel gemaakt van Amsterdams grachtenplastic
Winnaars Missing Chapter Awards bekend
06-06-2019 | 08:55:00
De winnaars van de Missing Chapter Awards 2019 zijn bekendgemaakt. Aldi, Enexis Groep Speaking Minds en Youth for Climate behoorden tot de prijswinnaars
JCDecaux kijkt terug naar Earth Hour
06-06-2019 | 07:53:00
Op 30 maart 2019 deed JCDecaux mee met Earth Hour, door van 20:30 tot 21:30 de schermen op zwart te zetten. In het kader van Wereldmilieudag in juni blikt het bedrijf terug op de actie
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
Qatar Airways publiceert duurzaamheidsrapport 2017-18
05-06-2019 | 08:13:00
Qatar Airways Group heeft haar duurzaamheidsrapport 18 over de periode van 1 april 2017 tot en met 31 maart 2018, gepubliceerd
Land Rover en fotograaf David Yarrow in actie voor Tusk
04-06-2019 | 09:18:04
Liefdadigheidsorganisatie Tusk vraagt om extra aandacht voor de afnemende leeuwenpopulatie in Afrika. Land Rover steunt het initiatief door de Defender 4x4 naar het Borana-reservaat te sturen. De Defender wordt ingezet bij het opsporen en monitoren van leeuwen
Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals
28-05-2019 | 10:04:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen
Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken
15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.
Trouw met elfde editie Duurzame 100
09-05-2019 | 10:15:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie
Picnic bezorgt ook in randgemeenten Eindhoven
07-05-2019 | 10:23:00
Online supermarkt Picnic bedient voortaan ook de randgemeenten rondom Eindhoven. Picnic kan haar diensten uitbreiden nu het een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische elektrische karretjes uitrijden
Affiliprint sluit partnership voor aanplant bomen in Madagaskar
06-05-2019 | 11:16:00
Insertmarketingbedrijf Affiliprint gaat een samenwerking aan met Eden Reforestation Projects. De non-profitorganisatie werkt in ontwikkelingslanden aan de wederopbouw van de natuur
Grolsch steeds duurzamer in 2018
01-05-2019 | 10:31:00
In 2018 heeft Grolsch opnieuw een record bereikt op het gebied van energiereductie. Nadat de brouwer in 2017 al het beste energieverbruik per hectoliter bier ooit heeft gerealiseerd, scoort hij op totaal energieverbruik in 2018 nog net iets beter
PLUS vervangt wegwerpplastic door afwasbare varianten
29-04-2019 | 08:20:00
Supermarkt PLUS vervangt wegwerpplastics door afwasbare varianten om de milieu-impact te verkleinen. De eerste exemplaren zijn overhandigd aan Bas Eickhout, GroenLinks-politicus en Europarlementariër
De Bijenkorf stopt per 2020 met verkoop producten van exotische huiden
10-04-2019 | 13:23:00
De Bijenkorf stopt per 2020 met de verkoop van producten die zijn gemaakt van exotische huiden en scherpt hiermee zijn dierenwelzijnsbeleid aan
Renault start met test bidirectioneel laden, ecosysteem in Utrecht geopend
22-03-2019 | 10:31:00
Groupe Renault start de eerste grootschalige proef met bidirectioneel laden. In Utrecht is daartoe een nieuw, duurzaam energie- en mobiliteits ecosysteem geopend
Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling
14-03-2019 | 10:28:00
Jumbo heeft zich aangesloten bij de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Deze stichting heeft tot doel in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren
[Column] Annemarije Tillema: Dear future...
20-02-2019 | 09:09:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie