Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 120739 | Tags:

Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019
17-05-2019 | 12:34:04
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker
Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen
16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker
14-05-2019 | 10:06:00
Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Business Development Director Ruud Verheijen vertelt over hoe het er nu voorstaat
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
GivingBrandsEnergy ontwikkelt campagnemateriaal Veilig op Weg
07-05-2019 | 10:04:00
Veilig op Weg is een langlopende verkeerscampagne op basisscholen door heel Nederland. Het heeft een nieuw lesprogramma. De voorlichting over de dode hoek start met vernieuwd campagnemateriaal
MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis
07-05-2019 | 09:14:00
Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de nerdy experts van Sun. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature
Food Cabinet ontwikkelt EU-campagne Bio lekker voor je
07-05-2019 | 08:35:00
De driejarige campagne Bio lekker voor je laat zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past met als doel consumenten te stimuleren vaker voor biologisch te kiezen
Pinterest en vtwonen trappen samenwerking af met campagne Win een vtwonen voorjaarshuis
07-05-2019 | 07:47:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
N=5 bedenkt campagne Dat maakt Hans Anders
06-05-2019 | 14:00:00
Creatief bureau N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor optiekketen Hans Anders. Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speelt de hoofdrol in de Dat maakt Hans Anders-campagne
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal
03-05-2019 | 09:45:00
Johnny de Mol is het gezicht van whiskymerk Chivas Regal. Hij vindt het maatschappelijk ondernemerschap van het merk erg aansprekend
Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket
MediaMonks creates digital platform Pink Ribbon
30-04-2019 | 10:53:00
Pink Ribbon Germany teamed up with DDB Düsseldorf and MediaMonks to develop Pink ribbon care while you care, the first body care brand — consisting of a shower gel and body lotion — that helps women examine their breasts at home
BENK initieert activatiecampagne Lindahls Kvarg en Intersport
30-04-2019 | 10:39:00
Met #overtrefjezelf wil Lindahls consumenten activeren en inspireren om een stapje extra te zetten, of het nu om een groot of klein sportdoel gaat. Lindahls en Intersport treden samen op als een motivator en reiken handvatten aan om sportdoelen te behalen
The European Parliament’s new campaign to encourage Europe to vote
26-04-2019 | 10:39:00
with just one month to go until the most important elections in the history of the European Union, the European Parliament is launching a campaign in all member states to encourage people across the EU to vote
Thuisbezorgd.nl en Storyboard lanceren influencer campagne Wat eten we vandaag
26-04-2019 | 10:01:00
Thuisbezorgd.nl lanceert de derde video uit hun nieuwe online influencer serie met acteur Ferry Doedens
Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust
26-04-2019 | 09:33:00
Diabetes Fonds is een campagne gestart rond het beklemmende kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Prikken, meten, spuiten, eten. Nooit een dag rust
BSH Huishoudapparaten kiest voor mediapartner MediaCom
26-04-2019 | 07:19:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De pitch is begeleid door Ebiquity. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau.
Monsterboard lanceert campagne This isn’t working anymore
25-04-2019 | 08:38:27
De internationale merkcampagne This isn’t working anymore van Monsterboard is van start gegaan. De campagne is ontwikkeld door de MullenLowe Group
Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen
DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
17-04-2019 | 08:31:00
Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven
LEWIS ondersteunt Searious Business met pr- en contentcampagne
17-04-2019 | 08:12:00
De missie van de startup is het stimuleren van circulair plasticgebruik door bedrijven om zo de plasticsoep in de oceaan aan te pakken. LEWIS voert een pr- en contentcampagne uit die voor een gedeelte door LEWIS zelf bekostigd is
Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam
16-04-2019 | 10:20:00
35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt: Ginger Lime en Exotic Mango. Daarnaast heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste
Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
Initiative wint Payconiq-account
15-04-2019 | 07:54:00
Initiative behartigt voortaan de mediabelangen van Payconiq, de mobiele betaaldienst. De samenwerking beslaat consultancy, strategie, insights en mediaplanning & inkoop
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Blauw Gras wint pitch Iglo
11-04-2019 | 10:28:00
Social bureau Blauw Gras gaat per april aan de slag voor Iglo. Het Amsterdamse bureau won een pitch en verzorgt een strategische content aanpak voor Iglo met een focus op Facebook en Instagram
LEWIS lanceert pr-campagne voor Jan Snel
10-04-2019 | 12:49:00
Jan Snel kiest voor LEWIS als pr-bureau. LEWIS en Jan Snel werken samen aan een pr-campagne om de naamsbekendheid te vergroten, met name op het gebied van tijdelijke huisvesting
Nieuwe campagne Plus over goed eten
10-04-2019 | 09:48:00
Supermarkt Plus heeft een nieuwe campagne gelanceerd die om goed eten draait. Alle emoties die om goed eten spelen zijn daarbij te zien
Sport ZonVeilig lanceert campagne Smeercases
09-04-2019 | 15:53:00
Slechts 1 op de 10 kinderen staat op een zomerse dag ingesmeerd op het sportveld. Sport ZonVeilig wil hier met de Smeercase verandering in brengen
Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl
Bionext kiest voor Food Cabinet
03-04-2019 | 12:05:00
Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische landbouw en voeding, neemt Food Cabinet in de arm voor een langdurige samenwerking ter promotie van biologische producten in Nederland
Decathlon lanceert app DecaShare met Rico Verhoeven
03-04-2019 | 07:32:00
Decathlon lanceert DecaShare, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven geeft het goede voorbeeld en zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen. Nederlanders hebben zo de kans om voor even gebruik te maken van zijn bokshandschoenen.
Buitenreclame JCDecaux in Grand Theft Auto
02-04-2019 | 07:55:00
JCDecaux werkt samen met Rockstar Games om billboards, mupi’s en abri’s te verwerken in de gameserie Grand Theft Auto. Het bedrijf wil zo jongeren nog beter bereiken met buitenreclame
Commercial Belastingdienst voor ‘aangifte-uitstellers’
02-04-2019 | 07:37:00
De Belastingdienst heeft een reclamespot laten maken om mensen eraan te herinneren aangifte te doen voor 1 mei 2019
[Campagne-review] Maurice van Susante over The E.V.A. Initiative van Volvo
02-04-2019 | 07:26:07
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de wereldwijde campagne The E.V.A. Initiative van Volvo
Abovo Media betrokken bij nieuwe merkstrategie Livera
28-03-2019 | 12:10:00
Livera heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd. De campagne is onderdeel van een nieuwe merkstrategie waarin Livera zich inzet voor het tonen van schoonheid
Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.
Lexus maakt documentaire van 60.000 uur
20-03-2019 | 08:39:00
Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien
Stapels reistassen op abri’s voor promotie Netflix-film
19-03-2019 | 07:27:00
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten
Hornbach begint campagne Zo ruikt het voorjaar
19-03-2019 | 07:21:04
Bouwmarkt Hornbach zet zwetende klussers centraal in de nieuwe campagne Zo ruikt het voorjaar. De bouwmarktketen zet deze campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print
Campagne ASN Bank met PVC-paardje
19-03-2019 | 07:12:36
Een korte animatiefilm rondom het PVC-paardje vormt het hart van de campagne van ASN Bank, samen met Selmore en Ambassadors
KOKORO Amsterdam ontwikkelt campagne Payconiq
18-03-2019 | 13:47:00
De campagne bestaat uit een tv-commefcial, online campagne en diverse activaties. Verschillende winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI PARIS XL, Jeans Centre en SPAR, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads
LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk
Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Vruchtvlees verzorgt rebranding Miro
12-03-2019 | 08:31:00
Vruchtvlees heeft de rebranding verzorgd van de online samenwerkingstool Miro, voorheen RealTimeBoard. Dat laat het bedrijf weten
Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze het? uit
08-03-2019 | 11:55:00
Hoe verzinnen ze het? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee.
Eigen Fabrikaat lanceert campagne voor Brugman Keukens & Badkamers
07-03-2019 | 09:26:00
Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Brugman Keukens & Badkamers een campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een commercial en korte online video's
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019
Court1 kiest voor Whooz als dataleverancier
04-03-2019 | 13:17:00
Twee jaar geleden introduceerde Court1 de segmentatieapplicatie Cäsar. Bureaus, retailers en exploitanten maken gebruik van deze applicatie voor gesegmenteerde inzet van media, zoals buitenreclame, direct mail, verspreidingen en online communicatie. Alle gebruikers van Cäsar krijgen de data van Whooz tot hun beschikking
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors
01-03-2019 | 11:12:00
Het door de Nederlandse ontwerpstudio's Dog and Pony, Addikt en het Indiase Codesign opgerichte Grit.Network heeft de nieuwe brand identity van Tata Motors ontwikkeld en geïmplementeerd
Storytel laat luisterboeken tot leven komen in nieuwe campagnes met Wim Kieft
27-02-2019 | 12:31:20
Storytel komt met een nieuwe campagne met Wim Kieft rondom het luisterboek Wim Kieft: De terugkeer van Michel van Egmond. De oud-voetballer is vanaf eind februari op TV en online te zien in een commercial waarin hij een passage voordraagt uit zijn biografie
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z
26-02-2019 | 10:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?
Likefriends lanceert campagne Asics: The Comfort of Confidence
26-02-2019 | 08:10:25
Likefriends is verantwoordelijk voor de nieuwe Asics-campagne The Comfort of Confidence. De campagne, wereldwijd ingezet, draait om de Gel-Quantum-collectie
Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
Jeugdfestival Boekids: samenwerking met Smith Communicatie
20-02-2019 | 10:46:00
Het jeugdfestival Boekids gaat samenwerken met het Haagse pr- en communicatiebureau Smith Communicatie. Boekids is een festival dat kinderen en (jong)volwassenen stimuleert om literatuur te ontdekken.
[Column] Annemarije Tillema: Dear future...
20-02-2019 | 09:09:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
19-02-2019 | 09:48:00
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
[Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
19-02-2019 | 08:11:00
Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje
Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen
[Column] Erwin Fisser: Gedragscampagnes vol verleiding en liefde
18-02-2019 | 11:14:00
Er is steeds meer interesse voor campagnes die het algemeen nut beogen. Voorlichtingscampagnes zijn hot, want er gaat mankeert weer van alles in Nederland. Niet echt natuurlijk, maar onze samenlevingsbeleving meent van wel
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op
14-02-2019 | 09:04:04
Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 10:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes
Lionel Messi en Mohammed Salah in campagne Pepsi
12-02-2019 | 09:48:00
Pepsi MAX lanceert een voetbalcampagne in de aanloop naar de UEFA Champions League finale in Madrid. Stervoetballers Lionel Messi en Mohammed Salah zijn te zien in een reclamespot
Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek
Ben & Jerry’s komt met sleeve en nieuwe smaak voor Valentijn
11-02-2019 | 09:30:21
IJsmerk Ben & Jerry’s springt in op Valentijnsdag met de nieuwe smaak Topped Love is.. en een speciale Valentijnsverpakking om een ijsbeker te personaliseren. Dat laat pr-bureau Glasnost weten
Valentijnscampagne voor VakantieExperts
11-02-2019 | 08:14:30
Pr-bureau HappyLife promoot een themacampagne rondom Valentijnsdag voor reisbureau VakantieExperts. Consumenten kunnen een ‘date’ met een adviseur hebben op donderdag 14 februari
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 09:53:00
Qmusic kiest MediaScience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 13:13:11
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Vandejong Creative Agency met nieuwe campagneconcept Universiteit van Amsterdam
07-02-2019 | 10:28:00
Na een aanbesteding heeft de Universiteit van Amsterdam Vandejong Creative Agency gekozen voor de ontwikkeling van het nieuwe corporate campagneconcept.
Boomerang Agency maakt video voor Samsung met Rico Verhoeven
07-02-2019 | 08:10:00
Om de Samsung Ophaalservice en de Service Centers te promoten, maakte Boomerang Agency een video met Rico Verhoeven. De setting en verhaallijn zijn gebaseerd op de boksfilm Rocky
Plan International Nederland start campagne Ik sluit mijn ogen niet voor meisjesbesnijdenis
06-02-2019 | 09:53:00
Plan Internationaal Nederland vraagt hernieuwde aandacht voor een campagne om vrouwenbesnijdenis wereldwijd te stoppen. De Vereningde Naties heeft 6 februari jaarljks uitgeroepen tot Zero Tolerance Day tegen vrouwenbesnijdenis.
Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep
05-02-2019 | 08:55:00
Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
J. Walter Thompson ontwikkelt campagne voor PLUS
04-02-2019 | 10:44:00
J. Walter Thompson Amsterdam heeft de nieuwe campagne van de supermarktketen PLUS ontwikkeld. Goed eten staat centraal in de campagne
Van Diemen PR zet zich in voor vergroten aandacht Ziekte van Pompe
01-02-2019 | 10:49:00
Zoveel mogelijk aandacht generen voor de (nog) onbekende ziekte van Pompe. Dat is de taak die PR-bureau Van Diemen PR zichzelf vrijwillig heeft opgelegd na het ontmoeten van Dimitri Kalaitzis, Roxanne Kalaitzis Licht en hun zoontje Valenti van anderhalf.
KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA
01-02-2019 | 09:53:00
3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de bezoekerservaring binnen Johan Cruijff ArenA. Dit in opdracht van KPMG
Nintendo kiest voor M2Media
31-01-2019 | 13:29:00
Nintendo Benelux brengt voor de Nederlandse markt alle media-activiteiten onder bij M2Media. M2M won een pitch om alle Nederlandse media-activiteiten te verzorgen
Nederlandse studio's ontwikkelen visuele identiteit voor de cricket Indian Premier League
31-01-2019 | 12:06:00
De nederlandse studios Addikt en Dog and Pony hebben samen met het Indiase Codesign de broadcast identiteit ontwikkeld voor de Indian Premier League.
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek
31-01-2019 | 10:41:44
Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich dankzij Zigt aan het grote publiek
Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 11:16:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten
Glasnost International lanceert Pannenkoekentruck voor Nutella
29-01-2019 | 09:13:00
Pr-bureau Glasnost International lanceert voor Nutella een nieuwe campagne. Een speciale Pannenkoekentruck rijdt door het land om consumenten te laten proeven van een pannenkoek met Nutella
Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki 2018 met Frekkel
25-01-2019 | 08:44:00
De reclamespot Frekkel van Staatsloterij met TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki 2018. De winnaars ontvingen de prijs in Theater Tuschinski Amsterdam uit handen van Frank Volmer, algemeen directeur van Ster
Glasnost International doet pr Ketchup Kaviaar campagne voor Heinz
25-01-2019 | 08:26:00
Glasnost International verzorgt de pr voor een exclusieve Heinz-campagne ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van het merk.
Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation
23-01-2019 | 11:07:00
Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation. In 2018 is 11.703 euro gedoneerd voor de Plastic Soup Foundation dankzij statiegeldmachine van Ekoplaza
RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek
18-01-2019 | 11:44:38
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA
Jumbo zet bekende Nederlanders in om kinderen te leren koken
18-01-2019 | 11:40:00
Jumbo brengt kinderkookboek Helden in de Keuken op de markt. Een kinderkookboek met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, vloggers, bloggers en sport.
Skyne Creative Visionaries opent haar deuren in Nederland
17-01-2019 | 12:09:00
Strategie en designburau Skyne start met een Nederlandse tak en heeft een Nederlandse vestiging geopend. Rinske Willemsen is aangesteld als CEO
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019
16-01-2019 | 12:41:00
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019. Oeuvre award voor Arjen Lubach
Decathlon brengt een ode aan proberen
08-01-2019 | 15:57:00
Decathlon lanceert een campagne waarin een ode wordt gebracht aan het proberen van verschillende nieuwe sporten. Met de Go Try campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, wordt iedereen uitgenodigd om hun belemmeringen te vergeten en iets nieuws te proberen
Roorda brengt BOB naar huis
02-01-2019 | 10:51:00
De nieuwe BOB-campagne van Roorda Reclamebureau voor het ministerie van IenW richt zich op de alleen-rijder in een thuis- en werksetting
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
VERTOV ontwikkelt campagne W voor ANWB
18-12-2018 | 11:00:00
Terwijl de beeldvorming rondom pechhulp vaak door mannen gedomineerd wordt, richt de ANWB in haar nieuwste online video W de spotlight op de vrouwen van de Wegenwacht. Een meisje droomt ervan om mensen te helpen. Maar soms heb je geen superkrachten nodig om een held te zijn
Nike maakt opnieuw statementcampagne met voetballer Raheem Sterling
17-12-2018 | 15:00:00
Manchester City-aanvaller Raheem Sterling is het gezicht van de nieuwe advertentiecampagne van Nike. De 24-jarige vleugelaanvaller werd onlangs tijdens de Premier League-topper tegen Chelsea racistisch bejegend door enkele supporters van de thuisploeg
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 09:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
13-12-2018 | 09:21:00
De Nederlandse Kluis, aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting
[Interview] Ron Flens (TCA) over hun grootste social campaign ooit, reputatie en ambitie
13-12-2018 | 08:39:00
TCA (Taxicentrale Amsterdam) zal in december de 250 miljoenste passagier in haar taxi's verwelkomen. TCA viert deze mijlpaal met de campagne De sleutel van Amsterdam. Wij stellen wat vragen aan Ron Flens, Marketing Officer van TCA
Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
12-12-2018 | 12:48:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de nieuwe brand ambassadors van BaByliss Nederland. In de najaarscampagne van BaByliss demonstreert Olcay samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf creëren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool
Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne
10-12-2018 | 09:47:00
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux
Topbloemen.nl werkt samen met Van Diemen PR
04-12-2018 | 14:41:00
Topbloemen.nl versterkt haar positionering middels het genereren van free publicity. Hiervoor zoekt zij de samenwerking op met pr-bureau Van Diemen PR
[Onderzoek] Crowdfundingmarkt groeit naar bijna kwart miljard euro
04-12-2018 | 12:29:00
De crowdfundingmarkt in Nederland blijft groeien, zij het minder explosief dan in de afgelopen jaren. In 2017 is in Nederland bijna een kwart miljard via crowdfunding opgehaald
LINDA.het bureau maakt campagne voor Perla
04-12-2018 | 08:08:00
Speciaal voor Albert Heijn heeft LINDA.het bureau voor het merk Perla een campagne ontwikkeld waarbij creatie, productie, mediastrategie en social strategie inhouse zijn gerealiseerd
[Column] Erwin Fisser: Viral met een stijve op Utrecht Centraal
28-11-2018 | 08:00:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet
N=5 maakt campagne voor Aidsfonds
26-11-2018 | 13:10:00
N=5 ontwikkelt een commercial voor Aidsfonds. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen
Center Parcs werkt samen met makers/creators
26-11-2018 | 10:44:00
Center Parcs werkt in 2019 opnieuw samen met makers/creators voor al haar internationale influencermarketingactiviteiten. Het eerste influencer seizoen, waarin 40 family influencers Center Parcs bezochten, krijgt daarmee een nog groter vervolg
FEBO en hulpsint Raymond van Barneveld onthullen wintercollectie
22-11-2018 | 11:02:00
FEBO Fashion is een initiatief van FEBO in samenwerking met Natwerk, het reclamebureau dat al vier jaar lang verantwoordelijk is voor alle campagnes van FEBO
3sixtyfive ontwikkelt campagne Er is meer dan vlees voor Voedingscentrum
22-11-2018 | 09:49:00
3sixtyfive ontwikkelde de volledige campagne en werkte hiervoor samen met andere bureaus binnen Endeavour Group zoals SuperLab en Brewwwers
Fitzroy maakt campagne voor InShared
19-11-2018 | 11:56:00
Fitzroy maakt een campagne voor InShared. Schade voorkomen levert op, dat is de boodschap van de campagne. Met deze campagne wil InShared de huidige merkbelofte We all benefit tot leven brengen
KLM richt campagne op Chinese millenials
19-11-2018 | 09:43:00
KLM lanceert de campagne Never Done in China. Doel van de campagne is KLM's naamsbekendheid in China te vergroten, vooral bij jongere doelgroepen
NAGF start pilotprogramma in Dirk
13-11-2018 | 13:52:00
Dirk-filiaal Leidschenveen deed mee aan een pilotprogramma, met als doel de aankoop van groenten en fruit aan te moedigen. Met de interventie onderzoekt het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) de potentie van nudging
Campagne Open NPO moet deur verder openzetten
13-11-2018 | 10:52:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving
[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 12:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit
Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 08:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
KLM & DDB & Tribal Amsterdam voeren campagne met We are an Airline
06-11-2018 | 09:53:00
Uit onderzoek is gebleken dat 46 procent van Duitsland niet weet dat KLM een airline is. Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam op een vernieuwende manier campagne gevoerd
N=5 ontwikkelt campagne voor Monuta
05-11-2018 | 11:10:00
N-5 ontwikkeld een campagne voor Monuta. Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar staat centraal in deze campagne. Monuta probeert mensen bewuster te maken van afscheid
Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne
05-11-2018 | 10:42:00
Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden
NESCAFÉ en Kaartje2go creëren mediacampagne
02-11-2018 | 09:12:00
Nestlé's NESCAFÉ lanceert gezamenlijk met Kaartje2go een mediacampagne waarin het sociale aspect van samen koffie drinken centraal staat. Een kopje koffie kan vaak het begin zijn van iets moois.
180 Kingsday ontwikkelt campagne BMW
02-11-2018 | 08:42:00
Wat is rijplezier? De kern van het merk BMW laat zich niet in één zin vatten. In de door 180 Kingsday ontwikkelde campagne zien we daarom totaal verschillende expressies ervan. BMW-eigenaren leggen hun rijplezier uit in korte films
Ogilvy Amsterdam en Center Parcs creëren regenbillboard
01-11-2018 | 11:03:00
Een stukje Rotterdam Alexandrium veranderde in oktober tijdens een herfstige bui in een tropisch regenparadijs. Vakantieaanbieder Center Parcs ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau
Frieda Ulsamer de Waard verlaat KOKORO Amsterdam
30-10-2018 | 13:43:00
Na ruim drie jaar stopt Frieda Ulsamer de Waard als CSD/partner bij KOKORO Amsterdam. Reden voor haar vertrek is het veranderende bureaulandschap, de manier waarop zij daar tegenaan kijkt en hoe het bureau zich hieraan aanpast
XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 08:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Energize maakt campagne voor BLG Wonen
24-10-2018 | 10:05:00
Energize maakt een campagne voor BLG Wonen, waarin hypotheekmogelijkheden voor mensen met flexibele arbeidscontracten centraal staat
FrietHoes introduceert De Balletjes
23-10-2018 | 09:35:00
FrietHoes lanceerde tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven een product: De Balletjes. Deze zijn gemaakt van de resten die overblijven bij het produceren van de verse friet van FrietHoes
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner
23-10-2018 | 07:56:00
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland
KLM launches worldwide campaign
19-10-2018 | 08:47:00
This autumn, you’re likely to find yourself face-to-face with KLM’s new brand campaign in one of many forms: online, outdoors on billboards, or even on Times Square in New York. Pursuing this campaign, KLM aims to show that a warm
Quinny kiest SuperHeroes Amsterdam als leading agency
16-10-2018 | 13:38:00
Creatief bureau SuperHeroes Amsterdam is na een pitch gekozen als lead agency voor Quinny, één van de merken van het Canadese moederbedrijf Dorel Juvenile van onder andere Maxi-Cosi en Bébé Confort. De eerste campagne gaat deze week live in Europa
XXS Amsterdam maakt sociaal experiment voor Kia
16-10-2018 | 12:09:00
Samen met de introductie van de Kia Ceed presenteert Kia een sociaal experiment in een door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne. Een experiment waarbij een groep zakelijke rijders wordt gevolgd met verborgen camera's
N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV
15-10-2018 | 10:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Blokker
15-10-2018 | 09:30:00
Blokker lanceert een huishoudcampagne, waaruit moet blijken dat Blokker een antwoord heeft op elke huishoudvraag. Ogilvy Amsterdam kwam met een simpel en effectief tv-concept om te laten zien wie Blokker is
KARWEI opent pop-uphuis vol wooninspiratie in De 9 Straatjes
12-10-2018 | 10:08:00
KARWEI introduceert het KARWEI-huis: een pop-up store in De 9 Straatjes van Amsterdam. Hier laat de decoratieve bouwmarkt dé interieurtrends en haar style statements van najaar 2018 op een verrassende manier tot leven komen
Natwerk ontwikkelt campagne voor Bols
12-10-2018 | 09:43:00
Wil distillateur Bols ons met hun pay-off laten geloven dat ze nu ook al een een biertje hebben gebrouwen? Niks ervan! Met deze campagne maakt het merk voor eens en voor altijd duidelijk dat Bols Genever en bier gewoonweg een lekker stel vormen.
LINDA opent store op Schiphol
11-10-2018 | 08:22:00
Sinds 10 oktober is er een heuse LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer van LINDA., een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
Studio Piraat ontwikkelt identiteit NL Cares
10-10-2018 | 08:06:00
Studio Piraat ontwikkelt de identiteit van NL Cares, een platform voor flexibel vrijwilligerswerk. De identiteit omvat een mix van een vriendelijke en warme beeld- en vormtaal
180 Kingsday en Bloemenbureau Holland lanceren bloemencampagne
10-10-2018 | 07:33:00
Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday lanceren een campagne die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben. De campagne, We hebben meer bloemen nodig genaamd, viert de effecten die bloemen op ons hebben
Opel Talent Academy start opleidingstraject vrouwelijke verkoopadviseurs
09-10-2018 | 14:14:00
De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten
Basic-Fit lanceert eigen DOOH-kanaal
09-10-2018 | 13:51:00
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken
Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland
09-10-2018 | 07:32:00
De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven
Wecycle lanceert Snapchat-campagne voor International E-waste Day
09-10-2018 | 07:06:00
Wecycle start haar allereerste Snapchat-campagne, die jongeren via een lens wijst op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober
Kwantum lanceert vervolgcampagne Echt Wonen
05-10-2018 | 11:13:00
In de afgelopen jaren heeft Kwantum heel doelgericht gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en positionering in het woondomein met het communicatieconcept Echt Wonen. Om een succesvolle retailformule te blijven, is vernieuwing belangrijk
Fama Volat ontwikkelt campagne rond terugkeer ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’
04-10-2018 | 07:17:00
Ambacht en genieten komen samen in de Zo. Nu eerst een Bavaria’-campagne, die vanaf morgen te zien is
OuweTaart vraagt aandacht voor eenzame ouderen
02-10-2018 | 07:48:00
In de Week tegen Eenzaamheid, 27 september tot en met 6 oktober, vraagt Ouwe Taart extra aandacht voor eenzaamheid onder ouderen. Tijdens deze week is het appeltaartje van Ouwe Taart verkrijgbaar in heel Nederland
Alfred maakt campagne voor SNS
02-10-2018 | 06:55:00
Alfred maakt het concept en de strategie voor de campagne van SNS. Los van een commercial, worden naast tv ook radio, online advertising, winkel en een-op-een communicatie, pr en social media ingezet
Venco en Alfred komen met nieuwe merkcampagne
25-09-2018 | 08:05:00
Venco introduceert in samenwerking met bureau Alfred International de nieuwe merkcampagne Lekker Nederlands. De campagne begint met twee tv-commercials, later deze week volgt nog een derde met een nog te onthullen bekende Nederlander
Jochem van Berne Managing Director Festina
17-09-2018 | 12:43:00
Jochem van Berne volgt oprichter en managing director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus
VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 07:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet
Transavia werkt samen met Flightgiftcard
12-09-2018 | 07:03:00
Flightgiftcard verzorgt per 10 september voor Transaviaklanten een ontworpen giftcard. De luchtvaartmaatschappij beantwoordt hiermee de vraag naar een cadeaukaart
SodaStream wint rechtszaak tegen producenten van gebottelde frisdranken
11-09-2018 | 09:34:00
CoCa-Cola European Partners Belgium, Danone, Nestlé Waters en Spadel hebben hun rechtszaak tegen SodaStream definitief verloren
PLUS lanceert Disney Movie Moments
11-09-2018 | 08:07:00
PLUS start vanaf 9 september 2018 een campagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films
FCB Amsterdam maakt Play-Doh-campagne gericht op ouders
11-09-2018 | 07:37:00
FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht op kinderen, maar specifiek op ouders
Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie
10-09-2018 | 06:33:00
De tagline ‘Open your world’ slaat niet langer aan bij de millennialdoelgroep van het biermerk
[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?
06-09-2018 | 13:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie
The Gardeners creëert campagne positiekledingmerk Supermom
05-09-2018 | 08:16:00
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
G-Star en bureau HERC komen met campagne Uniform of the free
04-09-2018 | 13:34:00
Het kersverse Amsterdamse reclamebureau HERC the agency en muziekvideoregisseur Dexter Navy maakten een campagne die een ode is aan vrijheid
Jumbo lanceert spaaractie voor raceauto Max Verstappen
03-09-2018 | 12:01:00
Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 5 september sparen voor een limited edition schaalmodel van zijn formule 1-wagen. Het schaalmodel is een exacte replica van de RB14 waarmee hij dit jaar de Grand Prix van Oostenrijk won
Qontent Matters maakt campagne voor bol.com
28-08-2018 | 09:13:00
Qontant Matters maakt een videocontept voor bol.com. Als onderdeel van de Back 2 Study-campagne, wordt een video getoond met twaalf vloggende studenten die in hun nieuwe studentenhuis allemaal een andere gadget voor hun studie testen
Battery wins Cannes Lions award for campaign
27-08-2018 | 12:31:00
At the 2018 Cannes Lion International Festival of Creativity, Battery was awarded a Film Cannes Lion for their Netflix is a Joke campaign
Basedriver werkt samen met Cronos
27-08-2018 | 07:58:00
Het Nederlandse marketingtechnologiebedrijf Basedriver is een samenwerking aangegaan met het Belgische Cronos. Gezamenlijk gaan de bedrijven Belgische marketeers helpen
Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert merk IAMTORO
22-08-2018 | 07:05:00
Acteur/ondernemer Hooi heeft voor de campagne van zijn boxershortmerk IAMTORO, dat staat voor wilskracht, modellen gezocht met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen
Stichting Vluchteling start campagne #backtoschool
21-08-2018 | 09:41:03
Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling: "Wat me altijd is bijgebleven, is een huilende vader die me vertelde over het moment waarop hij besefte dat het niet anders kon, dan zijn kinderen te laten werken voor de kost
Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob
21-08-2018 | 07:31:00
In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob
Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne
14-08-2018 | 08:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet
Justlease haakt met VI in op transferperiode
14-08-2018 | 08:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers
13-08-2018 | 08:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"
N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen
13-08-2018 | 07:41:00
De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu
Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred
13-08-2018 | 07:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig
Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad
13-08-2018 | 06:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd
Zomerse Plus commercial met Syrisch jongetje als opvolger kerstfilm
12-08-2018 | 20:54:00
Supermarkt Plus introduceert een zonnig vervolg op haar emotionele kerstcommercial van vorig jaar. Een Syrisch jongetje maakt kennis met de Nederlandse eetcultuur
Dommelsch introduceert het Pilsjasje
08-08-2018 | 09:24:00
Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener en zakje voor een borrelhap. Het jasje is ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren
Herlancering BinckBank door XXS Amsterdam
07-08-2018 | 08:49:00
Met de gestarte campagne wordt het gevoel van onafhankelijkheid gevierd en wordt het publiek uitgenodigd om aan hun onafhankelijkheid te werken
America Today lanceert The Inspiration Project met podcastserie
06-08-2018 | 08:14:00
In samenwerking met presentator Benten Wijnen wordt een podcastserie gelanceerd waarmee America Today jongeren wil inspireren en motiveren
Alfred creëert campagne fonQ
06-08-2018 | 07:35:00
De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die de boodschap – zowel op tv als op radio – aan het Nederlandse publiek mag overbrengen
Alfred maakt campagne voor Het Geluid van Qmusic
03-08-2018 | 07:58:00
Alfred maakt een campagne voor Het Geluid van Qmusic. De nieuwe campagne brengt een ode aan het spel door op een originele en filmische manier terug te blikken op een paar geluiden uit het verleden
ING partner Pride Amsterdam
31-07-2018 | 05:05:00
Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap Freedom, here I come. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 08:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
Bol.com lanceert tweede reeks Goedmaker, ontwikkeld door Yune
25-07-2018 | 08:56:00
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video die te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Interview] The Lockdown: 's werelds eerste AR escaperoom
24-07-2018 | 08:00:00
CODE D’AZUR ontwikkelde voor ABN AMRO een opzienbarende wervingscampagne: The Lockdown. In een duo-interview met Erna Lammers, marketingcommunicatiemanager bij ABN AMRO, en Jeroen Thissen, creative director bij CODE D’AZUR, vertellen ze wat de campagne nou zo speciaal maakt.
Sprite kiest VICE Benelux voor multiplatformcampagne
24-07-2018 | 07:13:00
Het brand solutionsteam van VICE Benelux heeft haar bereik onder en kennis van jonge mensen ingezet om een Nederlandse contentcampagne voor frisdrankmerk Sprite te creëren. De campagne is gebaseerd op het inzicht van UM Studios dat het leven
N=5 creëert reclame Madurodam: Nederland op z'n grootst
23-07-2018 | 14:36:38
Ook dit jaar rekent Madurodam in haar commercial af met de hardnekkige vooroordelen die Nederlanders hebben over hun eigen land, zoals: we stellen (internationaal) gezien niets voor, en; we winnen nooit wat. Ons kleine landje
The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket
23-07-2018 | 11:23:00
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer
Aviko op de Europese toer
20-07-2018 | 08:52:00
24Kitchen chef Wim Ballieu geeft aardappel een glansrol
De Nieuwe Zaak ontwikkelt activatiecampagne voor F-Secure
20-07-2018 | 08:37:36
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 10:16:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
Alfred zet reclamehistorie centraal in campagne voor Calvé
17-07-2018 | 12:24:00
Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje heeft Alfred een nieuwe campagne ontwikkeld voor Calvé Pindakaas. De campagne gaat live met een 40” TVC
Qmusic start maatschappelijke brandedcontentcampagnes
16-07-2018 | 16:05:00
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers kan Nederland van Qmusic letterlijk energie krijgen, zonne-energie
Hornbach lanceert anti-stresscampagne Zweet het eruit!
16-07-2018 | 13:04:02
Stress. Die hoopt zich op in je lijf en moet er een keer uit. De campagne van Hornbach laat zien hoe dit proces er binnen in je lichaam uitziet. Een schreeuwende baas, een lawaaiige puber, de druk om altijd online te zijn...
Boomerang Agency zet zich in voor LBGT-community met fun-raiser
16-07-2018 | 09:31:00
Het standpunt van Boomerang Agency is helder: “Homofobie is bullshit. Net zoals transfobie en alle andere vormen van intolerantie.” Het Amsterdamse reclamebureau heeft een website gelanceerd waarop duidelijk wordt
Ekoplaza enige gifvrije supermarkt van Nederland
12-07-2018 | 09:05:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens in Amsterdam Zuid, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland. Erik Does, directeur van Ekoplaza: “Wij realiseerden ons de afgelopen tijd dat wij de eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland zijn"
Bol.com kiest Dept als lead agency
12-07-2018 | 07:44:00
Bol.com heeft na een bureau-oriëntatie en pitchtraject gekozen voor agency Dept, dat eerder deze week ook Beiersdorf in het portfolio mocht toevoegen. Bol.com is ervan overtuigd dat Dept met hun digitale DNA in combinatie met de creatieve geest, het juiste bureau is
Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer
11-07-2018 | 09:13:00
Receptcreaties van onlineinfluencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje
Mister Fox Agency werkt voor PRO Bikegear
10-07-2018 | 11:10:12
Na een internationale oriëntatie kiest PRO Bikegear, onderdeel van het Japanse bedrijf Shimano, voor Mister Fox Agency. Het Amsterdamse bureau gaat het merk helpen met de merkstrategie en creatie
Anderzorg start campagne @DigiDope tegen telefoonverslaving
10-07-2018 | 08:52:00
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en iedereen een inkijk geven in wat telefoonverslaving doen met hun brein
BENK creëert Halloweencampagne voor Dawn Foods
09-07-2018 | 09:13:25
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in joint marketing, heeft voor Dawn Foods een campagne ontwikkeld rondom Halloween, waarmee bakkers uit Europa in beweging worden gebracht
TBWA/Neboko creëert bewustzijnscampagne voor adidas
09-07-2018 | 08:38:00
TBWA\NEBOKO, creatief bureau van Global adidas Running, heeft een wereldwijde campagne gecreëerd voor de UltraBOOST hardloopschoen en een activatie die het bewustzijn vergroot voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen
De Wolven maakt Discover your Spot voor Stichting Melanoom
05-07-2018 | 09:14:00
Deze zomer komt Stichting Melanoom met Discover Your Spot: een nieuwe campagne die inspeelt op het vakantiegevoel. Na de voorgaande campagnes Beste 16-jarige ik, #checkjezelf en Fun in the Sun richt Stichting Melanoom zich dit keer op de millennial. De kennis van millennials over melanoom blijft aanzienlijk achter
Publicis One ontwikkelt speciale editie automerk Abarth
04-07-2018 | 08:14:00
Publicis One creëerde voor automerk Abarth een speciale editie met het symbool van het merk, de schorpioen in de hoofdrol. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de eigenschappen: klein, snel en krachtig, waar Abarth zich mee identificeert. Naast deze eigenschappen, is kenmerkend voor de schorpioen dat hij vervelt en licht geef in het donker.
SNS-campagne door Alfred resulteert in recordaantal aanmeldingen
03-07-2018 | 14:20:00
Alfred ontwikkelde rond TN’er Bart en zijn dochter een Through the Line-campagne voor online, tv, radio en POS. Getarget, met specifieke uitingen voor ouders en kinderen, in boodschap en vorm
Etcetera ontwikkelt condoom voor Ben
03-07-2018 | 09:13:00
Ben en Etcetera introduceren met een dikke knipoog het Ben Telefooncondoom als de oplossing voor de hedendaagse relatieproblemen. Daarmee wil het bedrijf laten zien dat je ook in bed meer plezier kunt beleven door minder op je mobiel te kijken
Pathé partner van JSB Productions-campagne Met School Naar Fataal
02-07-2018 | 09:44:00
Vanaf komend schooljaar vinden alle bioscoopvoorstellingen van de film Fataal in diverse Pathébioscopen plaats en kunnen de leerlingen in de klas de film on demand bekijken via Pathé Thuis
[Interview] Steven Sedee (ING) over ING Only Football
29-06-2018 | 07:45:00
Vaderdag stond voor ING en ruim 700 kinderen in het teken van de ING Only Football Fandag, een prominent onderdeel van hun sponsorcampagne. Hoe, wat en waarom bespreken wij met Steven Sedee, manager Sportsponsoring bij ING
JWT omarmt sceptische Hollander voor Secret Escapes in tv-spot
28-06-2018 | 07:14:00
In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol. Hiermee onderstreept Secret Escapes dat de exclusieve reisaanbiedingen op de website misschien onwerkelijk lijken, maar dit niet zijn
GivingBrandsEnergy ontwikkelt lesprogramma Veilig op Weg
27-06-2018 | 11:11:07
Op initiatief van TLN en VVN ontwikkelde GivingBrandsEnergy het interactieve lesprogramma Veilig op Weg, evenals de bijbehorende campagne. Veilig op Weg is een basischoolles over de gevaren van grote voertuigen in het verkeer, dat in het najaar op scholen wordt geïntroduceerd
VICE lanceert campagne De Bijsluiter
27-06-2018 | 10:24:00
VICE Benelux lanceert De Bijsluiter, een multiplatform campagne met als doel jonge mensen bewuster met drugs, en met name de opkomst van de zeer hoog gedoseerde pillen, om te laten gaan. De campagne is in samenwerking met Unity
Epidemie maakt voor Canei eerste TVC sinds 1982
27-06-2018 | 06:56:00
Epidemie heeft het thema Full of Surprises bepaald, dat zichtbaar wordt in de commercial waarin twee vriendinnen een surprise party organiseren
Overname TheBrandHotel door Total Design
27-06-2018 | 06:31:00
Met deze stap heeft Total Design een volwaardige tak campaigning in huis. De creatieve directie van campaigning wordt gevormd door Peter Clercx, Yvo Bronsvoort en Martijn van den Brakel
Dept maakt campagne voor YAZOO
26-06-2018 | 13:40:00
Dept maakt voor de lancering van de nieuwe smaak Chocolate Mint een interactieve game voor YAZOO
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola
25-06-2018 | 10:12:00
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola Original. De suikervrije Pepsi MAX versus de suikerhoudende Coca-Cola in een hernieuwde versie van de Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren ’70
McDonald’s en brandXtension over Always Open for Good Times
21-06-2018 | 12:53:00
Gaat McDonald’s ons verrassen deze zomer? Om hier meer over te weten te komen legden we ons oor te luisteren bij McDonald’s en brandXtension, het activatiebureau aan wie de uitvoering was toevertrouwd
Mercedes gebruikt Shazam als campagnetool
19-06-2018 | 07:51:00
Mercedes-Benz Vans kiest de muziekherkenningsapp Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen ziet (op televisie, online of out-of-home), kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning)
ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag
18-06-2018 | 10:17:00
ING organiseerde in het Amsterdamse Olympisch Stadion de ING Only Football Fandag, waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is prominent onderdeel van de sponsorcampagne
Fitzroy aan de slag voor NU.nl
14-06-2018 | 11:32:00
Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan. Het is 5 jaar geleden dat NU.nl voor het laatst campagne heeft gevoerd
HEMA opent pop-up escape room voor scholieren
14-06-2018 | 10:02:00
Donderdag 21 juni opent HEMA voor een escape room die geheel in het teken staat van lifehacks gemaakt uit schoolspullen. In de escape room kunnen scholieren het opnemen tegen elkaar, maar ook tegen hun leraren en ouders
Hornbach maakt goals met Voetbal International
13-06-2018 | 12:20:00
Nederland gaat tijdens dit WK-voetbal de meeste goals maken. Goals bouwen, welteverstaan. In samenwerking met Hornbach inspireert Voetbal International voetbalfans om deze zomer samen een goal te maken
M&M's lanceert digitaal betaalmiddel Crunchycoin
13-06-2018 | 11:23:00
M&M’s heeft een nieuw digitaal betaalmiddel geïntroduceerd: de Crunchycoin. Dit is voorlopig de enige manier waarop M&M’s smaak Crunchy Caramel gekocht kan worden. Deze limited edition M&M’s hebben een knapperige, gouden kern van karamel
Deens bureau &Co ontwikkelt campagne The Indoor Generation voor VELUX
13-06-2018 | 10:06:00
Voor hun campagne heeft VELUX het Deense bureau &Co in de arm genomen. Doel van de campagne is bekendheid te geven aan de ernstige gezondsheidsrisico’s die gepaard gaan met een leven dat zich voornamelijk binnenshuis afspeelt, zoals problemen die ontstaan door een slecht binnenklimaat, wat in de meeste gebouwen heerst
Iris Amsterdam troost Nederlandse voetbalfans met Dutch Comfort
13-06-2018 | 08:21:00
Internationaal creatief bureau Iris Amsterdam lanceert Dutch Comfort: oranje tissueboxen met illustraties van een aantal iconische momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick spreken met Robin van Wechem
13-06-2018 | 08:08:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Björn Borg steunt LGBT's met blockchaincampagne
12-06-2018 | 14:38:00
Björn Borg richt platform op waar iedereen, ongeacht hun label, een aanzoek kan doen, trouwgeloften kan uitwisselen en, zowel anoniem of in het openbaar, kan trouwen via blockchain
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 08:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 13:39:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare maken campagne Centraal Beheer
05-06-2018 | 13:27:00
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Alfred International ontwikkelt merkcampagne Bonduelle
05-06-2018 | 13:22:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 09:36:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
[Interview] Maarten Roomer over Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:54:00
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie