Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico | hits: 81985 | Tags:

Skyne Creative Visionaries opent haar deuren in Nederland
17-01-2019 | 12:09:00
Strategie en designburau Skyne start met een Nederlandse tak en heeft een Nederlandse vestiging geopend. Rinske Willemsen is aangesteld als CEO
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019
16-01-2019 | 12:41:00
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019. Oeuvre award voor Arjen Lubach
Decathlon brengt een ode aan proberen
08-01-2019 | 15:57:00
Decathlon lanceert een campagne waarin een ode wordt gebracht aan het proberen van verschillende nieuwe sporten. Met de Go Try campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, wordt iedereen uitgenodigd om hun belemmeringen te vergeten en iets nieuws te proberen
Roorda brengt BOB naar huis
02-01-2019 | 10:51:00
De nieuwe BOB-campagne van Roorda Reclamebureau voor het ministerie van IenW richt zich op de alleen-rijder in een thuis- en werksetting
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
VERTOV ontwikkelt campagne W voor ANWB
18-12-2018 | 11:00:00
Terwijl de beeldvorming rondom pechhulp vaak door mannen gedomineerd wordt, richt de ANWB in haar nieuwste online video W de spotlight op de vrouwen van de Wegenwacht. Een meisje droomt ervan om mensen te helpen. Maar soms heb je geen superkrachten nodig om een held te zijn
Nike maakt opnieuw statementcampagne met voetballer Raheem Sterling
17-12-2018 | 15:00:00
Manchester City-aanvaller Raheem Sterling is het gezicht van de nieuwe advertentiecampagne van Nike. De 24-jarige vleugelaanvaller werd onlangs tijdens de Premier League-topper tegen Chelsea racistisch bejegend door enkele supporters van de thuisploeg
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 09:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
13-12-2018 | 09:21:00
De Nederlandse Kluis, aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting
[Interview] Ron Flens (TCA) over hun grootste social campaign ooit, reputatie en ambitie
13-12-2018 | 08:39:00
TCA (Taxicentrale Amsterdam) zal in december de 250 miljoenste passagier in haar taxi's verwelkomen. TCA viert deze mijlpaal met de campagne De sleutel van Amsterdam. Wij stellen wat vragen aan Ron Flens, Marketing Officer van TCA
Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
12-12-2018 | 12:48:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de nieuwe brand ambassadors van BaByliss Nederland. In de najaarscampagne van BaByliss demonstreert Olcay samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf creëren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool
Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne
10-12-2018 | 09:47:00
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux
Topbloemen.nl werkt samen met Van Diemen PR
04-12-2018 | 14:41:00
Topbloemen.nl versterkt haar positionering middels het genereren van free publicity. Hiervoor zoekt zij de samenwerking op met pr-bureau Van Diemen PR
[Onderzoek] Crowdfundingmarkt groeit naar bijna kwart miljard euro
04-12-2018 | 12:29:00
De crowdfundingmarkt in Nederland blijft groeien, zij het minder explosief dan in de afgelopen jaren. In 2017 is in Nederland bijna een kwart miljard via crowdfunding opgehaald
LINDA.het bureau maakt campagne voor Perla
04-12-2018 | 08:08:00
Speciaal voor Albert Heijn heeft LINDA.het bureau voor het merk Perla een campagne ontwikkeld waarbij creatie, productie, mediastrategie en social strategie inhouse zijn gerealiseerd
[Column] Erwin Fisser: Viral met een stijve op Utrecht Centraal
28-11-2018 | 08:00:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet
N=5 maakt campagne voor Aidsfonds
26-11-2018 | 13:10:00
N=5 ontwikkelt een commercial voor Aidsfonds. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen
Center Parcs werkt samen met makers/creators
26-11-2018 | 10:44:00
Center Parcs werkt in 2019 opnieuw samen met makers/creators voor al haar internationale influencermarketingactiviteiten. Het eerste influencer seizoen, waarin 40 family influencers Center Parcs bezochten, krijgt daarmee een nog groter vervolg
FEBO en hulpsint Raymond van Barneveld onthullen wintercollectie
22-11-2018 | 11:02:00
FEBO Fashion is een initiatief van FEBO in samenwerking met Natwerk, het reclamebureau dat al vier jaar lang verantwoordelijk is voor alle campagnes van FEBO
3sixtyfive ontwikkelt campagne Er is meer dan vlees voor Voedingscentrum
22-11-2018 | 09:49:00
3sixtyfive ontwikkelde de volledige campagne en werkte hiervoor samen met andere bureaus binnen Endeavour Group zoals SuperLab en Brewwwers
Fitzroy maakt campagne voor InShared
19-11-2018 | 11:56:00
Fitzroy maakt een campagne voor InShared. Schade voorkomen levert op, dat is de boodschap van de campagne. Met deze campagne wil InShared de huidige merkbelofte We all benefit tot leven brengen
KLM richt campagne op Chinese millenials
19-11-2018 | 09:43:00
KLM lanceert de campagne Never Done in China. Doel van de campagne is KLM's naamsbekendheid in China te vergroten, vooral bij jongere doelgroepen
NAGF start pilotprogramma in Dirk
13-11-2018 | 13:52:00
Dirk-filiaal Leidschenveen deed mee aan een pilotprogramma, met als doel de aankoop van groenten en fruit aan te moedigen. Met de interventie onderzoekt het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) de potentie van nudging
Campagne Open NPO moet deur verder openzetten
13-11-2018 | 10:52:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving
[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 12:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit
Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 08:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
KLM & DDB & Tribal Amsterdam voeren campagne met We are an Airline
06-11-2018 | 09:53:00
Uit onderzoek is gebleken dat 46 procent van Duitsland niet weet dat KLM een airline is. Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam op een vernieuwende manier campagne gevoerd
N=5 ontwikkelt campagne voor Monuta
05-11-2018 | 11:10:00
N-5 ontwikkeld een campagne voor Monuta. Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar staat centraal in deze campagne. Monuta probeert mensen bewuster te maken van afscheid
Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne
05-11-2018 | 10:42:00
Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden
NESCAFÉ en Kaartje2go creëren mediacampagne
02-11-2018 | 09:12:00
Nestlé's NESCAFÉ lanceert gezamenlijk met Kaartje2go een mediacampagne waarin het sociale aspect van samen koffie drinken centraal staat. Een kopje koffie kan vaak het begin zijn van iets moois.
180 Kingsday ontwikkelt campagne BMW
02-11-2018 | 08:42:00
Wat is rijplezier? De kern van het merk BMW laat zich niet in één zin vatten. In de door 180 Kingsday ontwikkelde campagne zien we daarom totaal verschillende expressies ervan. BMW-eigenaren leggen hun rijplezier uit in korte films
Ogilvy Amsterdam en Center Parcs creëren regenbillboard
01-11-2018 | 11:03:00
Een stukje Rotterdam Alexandrium veranderde in oktober tijdens een herfstige bui in een tropisch regenparadijs. Vakantieaanbieder Center Parcs ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau
Frieda Ulsamer de Waard verlaat KOKORO Amsterdam
30-10-2018 | 13:43:00
Na ruim drie jaar stopt Frieda Ulsamer de Waard als CSD/partner bij KOKORO Amsterdam. Reden voor haar vertrek is het veranderende bureaulandschap, de manier waarop zij daar tegenaan kijkt en hoe het bureau zich hieraan aanpast
XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 08:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Energize maakt campagne voor BLG Wonen
24-10-2018 | 10:05:00
Energize maakt een campagne voor BLG Wonen, waarin hypotheekmogelijkheden voor mensen met flexibele arbeidscontracten centraal staat
FrietHoes introduceert De Balletjes
23-10-2018 | 09:35:00
FrietHoes lanceerde tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven een product: De Balletjes. Deze zijn gemaakt van de resten die overblijven bij het produceren van de verse friet van FrietHoes
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner
23-10-2018 | 07:56:00
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland
KLM launches worldwide campaign
19-10-2018 | 08:47:00
This autumn, you’re likely to find yourself face-to-face with KLM’s new brand campaign in one of many forms: online, outdoors on billboards, or even on Times Square in New York. Pursuing this campaign, KLM aims to show that a warm
Quinny kiest SuperHeroes Amsterdam als leading agency
16-10-2018 | 13:38:00
Creatief bureau SuperHeroes Amsterdam is na een pitch gekozen als lead agency voor Quinny, één van de merken van het Canadese moederbedrijf Dorel Juvenile van onder andere Maxi-Cosi en Bébé Confort. De eerste campagne gaat deze week live in Europa
XXS Amsterdam maakt sociaal experiment voor Kia
16-10-2018 | 12:09:00
Samen met de introductie van de Kia Ceed presenteert Kia een sociaal experiment in een door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne. Een experiment waarbij een groep zakelijke rijders wordt gevolgd met verborgen camera's
N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV
15-10-2018 | 10:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Blokker
15-10-2018 | 09:30:00
Blokker lanceert een huishoudcampagne, waaruit moet blijken dat Blokker een antwoord heeft op elke huishoudvraag. Ogilvy Amsterdam kwam met een simpel en effectief tv-concept om te laten zien wie Blokker is
KARWEI opent pop-uphuis vol wooninspiratie in De 9 Straatjes
12-10-2018 | 10:08:00
KARWEI introduceert het KARWEI-huis: een pop-up store in De 9 Straatjes van Amsterdam. Hier laat de decoratieve bouwmarkt dé interieurtrends en haar style statements van najaar 2018 op een verrassende manier tot leven komen
Natwerk ontwikkelt campagne voor Bols
12-10-2018 | 09:43:00
Wil distillateur Bols ons met hun pay-off laten geloven dat ze nu ook al een een biertje hebben gebrouwen? Niks ervan! Met deze campagne maakt het merk voor eens en voor altijd duidelijk dat Bols Genever en bier gewoonweg een lekker stel vormen.
LINDA opent store op Schiphol
11-10-2018 | 08:22:00
Sinds 10 oktober is er een heuse LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer van LINDA., een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
Studio Piraat ontwikkelt identiteit NL Cares
10-10-2018 | 08:06:00
Studio Piraat ontwikkelt de identiteit van NL Cares, een platform voor flexibel vrijwilligerswerk. De identiteit omvat een mix van een vriendelijke en warme beeld- en vormtaal
180 Kingsday en Bloemenbureau Holland lanceren bloemencampagne
10-10-2018 | 07:33:00
Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday lanceren een campagne die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben. De campagne, We hebben meer bloemen nodig genaamd, viert de effecten die bloemen op ons hebben
Opel Talent Academy start opleidingstraject vrouwelijke verkoopadviseurs
09-10-2018 | 14:14:00
De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten
Basic-Fit lanceert eigen DOOH-kanaal
09-10-2018 | 13:51:00
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken
Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland
09-10-2018 | 07:32:00
De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven
Wecycle lanceert Snapchat-campagne voor International E-waste Day
09-10-2018 | 07:06:00
Wecycle start haar allereerste Snapchat-campagne, die jongeren via een lens wijst op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober
Kwantum lanceert vervolgcampagne Echt Wonen
05-10-2018 | 11:13:00
In de afgelopen jaren heeft Kwantum heel doelgericht gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en positionering in het woondomein met het communicatieconcept Echt Wonen. Om een succesvolle retailformule te blijven, is vernieuwing belangrijk
Fama Volat ontwikkelt campagne rond terugkeer ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’
04-10-2018 | 07:17:00
Ambacht en genieten komen samen in de Zo. Nu eerst een Bavaria’-campagne, die vanaf morgen te zien is
OuweTaart vraagt aandacht voor eenzame ouderen
02-10-2018 | 07:48:00
In de Week tegen Eenzaamheid, 27 september tot en met 6 oktober, vraagt Ouwe Taart extra aandacht voor eenzaamheid onder ouderen. Tijdens deze week is het appeltaartje van Ouwe Taart verkrijgbaar in heel Nederland
Alfred maakt campagne voor SNS
02-10-2018 | 06:55:00
Alfred maakt het concept en de strategie voor de campagne van SNS. Los van een commercial, worden naast tv ook radio, online advertising, winkel en een-op-een communicatie, pr en social media ingezet
Venco en Alfred komen met nieuwe merkcampagne
25-09-2018 | 08:05:00
Venco introduceert in samenwerking met bureau Alfred International de nieuwe merkcampagne Lekker Nederlands. De campagne begint met twee tv-commercials, later deze week volgt nog een derde met een nog te onthullen bekende Nederlander
Jochem van Berne Managing Director Festina
17-09-2018 | 12:43:00
Jochem van Berne volgt oprichter en managing director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus
VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 07:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet
Transavia werkt samen met Flightgiftcard
12-09-2018 | 07:03:00
Flightgiftcard verzorgt per 10 september voor Transaviaklanten een ontworpen giftcard. De luchtvaartmaatschappij beantwoordt hiermee de vraag naar een cadeaukaart
SodaStream wint rechtszaak tegen producenten van gebottelde frisdranken
11-09-2018 | 09:34:00
CoCa-Cola European Partners Belgium, Danone, Nestlé Waters en Spadel hebben hun rechtszaak tegen SodaStream definitief verloren
PLUS lanceert Disney Movie Moments
11-09-2018 | 08:07:00
PLUS start vanaf 9 september 2018 een campagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films
FCB Amsterdam maakt Play-Doh-campagne gericht op ouders
11-09-2018 | 07:37:00
FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht op kinderen, maar specifiek op ouders
Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie
10-09-2018 | 06:33:00
De tagline ‘Open your world’ slaat niet langer aan bij de millennialdoelgroep van het biermerk
[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?
06-09-2018 | 13:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie
The Gardeners creëert campagne positiekledingmerk Supermom
05-09-2018 | 08:16:00
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
G-Star en bureau HERC komen met campagne Uniform of the free
04-09-2018 | 13:34:00
Het kersverse Amsterdamse reclamebureau HERC the agency en muziekvideoregisseur Dexter Navy maakten een campagne die een ode is aan vrijheid
Jumbo lanceert spaaractie voor raceauto Max Verstappen
03-09-2018 | 12:01:00
Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 5 september sparen voor een limited edition schaalmodel van zijn formule 1-wagen. Het schaalmodel is een exacte replica van de RB14 waarmee hij dit jaar de Grand Prix van Oostenrijk won
Qontent Matters maakt campagne voor bol.com
28-08-2018 | 09:13:00
Qontant Matters maakt een videocontept voor bol.com. Als onderdeel van de Back 2 Study-campagne, wordt een video getoond met twaalf vloggende studenten die in hun nieuwe studentenhuis allemaal een andere gadget voor hun studie testen
Battery wins Cannes Lions award for campaign
27-08-2018 | 12:31:00
At the 2018 Cannes Lion International Festival of Creativity, Battery was awarded a Film Cannes Lion for their Netflix is a Joke campaign
Basedriver werkt samen met Cronos
27-08-2018 | 07:58:00
Het Nederlandse marketingtechnologiebedrijf Basedriver is een samenwerking aangegaan met het Belgische Cronos. Gezamenlijk gaan de bedrijven Belgische marketeers helpen
Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert merk IAMTORO
22-08-2018 | 07:05:00
Acteur/ondernemer Hooi heeft voor de campagne van zijn boxershortmerk IAMTORO, dat staat voor wilskracht, modellen gezocht met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen
Stichting Vluchteling start campagne #backtoschool
21-08-2018 | 09:41:03
Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling: "Wat me altijd is bijgebleven, is een huilende vader die me vertelde over het moment waarop hij besefte dat het niet anders kon, dan zijn kinderen te laten werken voor de kost
Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob
21-08-2018 | 07:31:00
In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob
Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne
14-08-2018 | 08:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet
Justlease haakt met VI in op transferperiode
14-08-2018 | 08:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers
13-08-2018 | 08:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"
N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen
13-08-2018 | 07:41:00
De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu
Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred
13-08-2018 | 07:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig
Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad
13-08-2018 | 06:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd
Zomerse Plus commercial met Syrisch jongetje als opvolger kerstfilm
12-08-2018 | 20:54:00
Supermarkt Plus introduceert een zonnig vervolg op haar emotionele kerstcommercial van vorig jaar. Een Syrisch jongetje maakt kennis met de Nederlandse eetcultuur
Dommelsch introduceert het Pilsjasje
08-08-2018 | 09:24:00
Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener en zakje voor een borrelhap. Het jasje is ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren
Herlancering BinckBank door XXS Amsterdam
07-08-2018 | 08:49:00
Met de gestarte campagne wordt het gevoel van onafhankelijkheid gevierd en wordt het publiek uitgenodigd om aan hun onafhankelijkheid te werken
America Today lanceert The Inspiration Project met podcastserie
06-08-2018 | 08:14:00
In samenwerking met presentator Benten Wijnen wordt een podcastserie gelanceerd waarmee America Today jongeren wil inspireren en motiveren
Alfred creëert campagne fonQ
06-08-2018 | 07:35:00
De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die de boodschap – zowel op tv als op radio – aan het Nederlandse publiek mag overbrengen
Alfred maakt campagne voor Het Geluid van Qmusic
03-08-2018 | 07:58:00
Alfred maakt een campagne voor Het Geluid van Qmusic. De nieuwe campagne brengt een ode aan het spel door op een originele en filmische manier terug te blikken op een paar geluiden uit het verleden
ING partner Pride Amsterdam
31-07-2018 | 05:05:00
Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap Freedom, here I come. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 08:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
Bol.com lanceert tweede reeks Goedmaker, ontwikkeld door Yune
25-07-2018 | 08:56:00
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video die te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Interview] The Lockdown: 's werelds eerste AR escaperoom
24-07-2018 | 08:00:00
CODE D’AZUR ontwikkelde voor ABN AMRO een opzienbarende wervingscampagne: The Lockdown. In een duo-interview met Erna Lammers, marketingcommunicatiemanager bij ABN AMRO, en Jeroen Thissen, creative director bij CODE D’AZUR, vertellen ze wat de campagne nou zo speciaal maakt.
Sprite kiest VICE Benelux voor multiplatformcampagne
24-07-2018 | 07:13:00
Het brand solutionsteam van VICE Benelux heeft haar bereik onder en kennis van jonge mensen ingezet om een Nederlandse contentcampagne voor frisdrankmerk Sprite te creëren. De campagne is gebaseerd op het inzicht van UM Studios dat het leven
N=5 creëert reclame Madurodam: Nederland op z'n grootst
23-07-2018 | 14:36:38
Ook dit jaar rekent Madurodam in haar commercial af met de hardnekkige vooroordelen die Nederlanders hebben over hun eigen land, zoals: we stellen (internationaal) gezien niets voor, en; we winnen nooit wat. Ons kleine landje
The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket
23-07-2018 | 11:23:00
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer
Aviko op de Europese toer
20-07-2018 | 08:52:00
24Kitchen chef Wim Ballieu geeft aardappel een glansrol
De Nieuwe Zaak ontwikkelt activatiecampagne voor F-Secure
20-07-2018 | 08:37:36
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 10:16:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
Alfred zet reclamehistorie centraal in campagne voor Calvé
17-07-2018 | 12:24:00
Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje heeft Alfred een nieuwe campagne ontwikkeld voor Calvé Pindakaas. De campagne gaat live met een 40” TVC
Qmusic start maatschappelijke brandedcontentcampagnes
16-07-2018 | 16:05:00
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers kan Nederland van Qmusic letterlijk energie krijgen, zonne-energie
Hornbach lanceert anti-stresscampagne Zweet het eruit!
16-07-2018 | 13:04:02
Stress. Die hoopt zich op in je lijf en moet er een keer uit. De campagne van Hornbach laat zien hoe dit proces er binnen in je lichaam uitziet. Een schreeuwende baas, een lawaaiige puber, de druk om altijd online te zijn...
Boomerang Agency zet zich in voor LBGT-community met fun-raiser
16-07-2018 | 09:31:00
Het standpunt van Boomerang Agency is helder: “Homofobie is bullshit. Net zoals transfobie en alle andere vormen van intolerantie.” Het Amsterdamse reclamebureau heeft een website gelanceerd waarop duidelijk wordt
Ekoplaza enige gifvrije supermarkt van Nederland
12-07-2018 | 09:05:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens in Amsterdam Zuid, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland. Erik Does, directeur van Ekoplaza: “Wij realiseerden ons de afgelopen tijd dat wij de eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland zijn"
Bol.com kiest Dept als lead agency
12-07-2018 | 07:44:00
Bol.com heeft na een bureau-oriëntatie en pitchtraject gekozen voor agency Dept, dat eerder deze week ook Beiersdorf in het portfolio mocht toevoegen. Bol.com is ervan overtuigd dat Dept met hun digitale DNA in combinatie met de creatieve geest, het juiste bureau is
Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer
11-07-2018 | 09:13:00
Receptcreaties van onlineinfluencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje
Mister Fox Agency werkt voor PRO Bikegear
10-07-2018 | 11:10:12
Na een internationale oriëntatie kiest PRO Bikegear, onderdeel van het Japanse bedrijf Shimano, voor Mister Fox Agency. Het Amsterdamse bureau gaat het merk helpen met de merkstrategie en creatie
Anderzorg start campagne @DigiDope tegen telefoonverslaving
10-07-2018 | 08:52:00
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en iedereen een inkijk geven in wat telefoonverslaving doen met hun brein
BENK creëert Halloweencampagne voor Dawn Foods
09-07-2018 | 09:13:25
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in joint marketing, heeft voor Dawn Foods een campagne ontwikkeld rondom Halloween, waarmee bakkers uit Europa in beweging worden gebracht
TBWA/Neboko creëert bewustzijnscampagne voor adidas
09-07-2018 | 08:38:00
TBWA\NEBOKO, creatief bureau van Global adidas Running, heeft een wereldwijde campagne gecreëerd voor de UltraBOOST hardloopschoen en een activatie die het bewustzijn vergroot voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen
De Wolven maakt Discover your Spot voor Stichting Melanoom
05-07-2018 | 09:14:00
Deze zomer komt Stichting Melanoom met Discover Your Spot: een nieuwe campagne die inspeelt op het vakantiegevoel. Na de voorgaande campagnes Beste 16-jarige ik, #checkjezelf en Fun in the Sun richt Stichting Melanoom zich dit keer op de millennial. De kennis van millennials over melanoom blijft aanzienlijk achter
Publicis One ontwikkelt speciale editie automerk Abarth
04-07-2018 | 08:14:00
Publicis One creëerde voor automerk Abarth een speciale editie met het symbool van het merk, de schorpioen in de hoofdrol. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de eigenschappen: klein, snel en krachtig, waar Abarth zich mee identificeert. Naast deze eigenschappen, is kenmerkend voor de schorpioen dat hij vervelt en licht geef in het donker.
SNS-campagne door Alfred resulteert in recordaantal aanmeldingen
03-07-2018 | 14:20:00
Alfred ontwikkelde rond TN’er Bart en zijn dochter een Through the Line-campagne voor online, tv, radio en POS. Getarget, met specifieke uitingen voor ouders en kinderen, in boodschap en vorm
Etcetera ontwikkelt condoom voor Ben
03-07-2018 | 09:13:00
Ben en Etcetera introduceren met een dikke knipoog het Ben Telefooncondoom als de oplossing voor de hedendaagse relatieproblemen. Daarmee wil het bedrijf laten zien dat je ook in bed meer plezier kunt beleven door minder op je mobiel te kijken
Pathé partner van JSB Productions-campagne Met School Naar Fataal
02-07-2018 | 09:44:00
Vanaf komend schooljaar vinden alle bioscoopvoorstellingen van de film Fataal in diverse Pathébioscopen plaats en kunnen de leerlingen in de klas de film on demand bekijken via Pathé Thuis
[Interview] Steven Sedee (ING) over ING Only Football
29-06-2018 | 07:45:00
Vaderdag stond voor ING en ruim 700 kinderen in het teken van de ING Only Football Fandag, een prominent onderdeel van hun sponsorcampagne. Hoe, wat en waarom bespreken wij met Steven Sedee, manager Sportsponsoring bij ING
JWT omarmt sceptische Hollander voor Secret Escapes in tv-spot
28-06-2018 | 07:14:00
In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol. Hiermee onderstreept Secret Escapes dat de exclusieve reisaanbiedingen op de website misschien onwerkelijk lijken, maar dit niet zijn
GivingBrandsEnergy ontwikkelt lesprogramma Veilig op Weg
27-06-2018 | 11:11:07
Op initiatief van TLN en VVN ontwikkelde GivingBrandsEnergy het interactieve lesprogramma Veilig op Weg, evenals de bijbehorende campagne. Veilig op Weg is een basischoolles over de gevaren van grote voertuigen in het verkeer, dat in het najaar op scholen wordt geïntroduceerd
VICE lanceert campagne De Bijsluiter
27-06-2018 | 10:24:00
VICE Benelux lanceert De Bijsluiter, een multiplatform campagne met als doel jonge mensen bewuster met drugs, en met name de opkomst van de zeer hoog gedoseerde pillen, om te laten gaan. De campagne is in samenwerking met Unity
Epidemie maakt voor Canei eerste TVC sinds 1982
27-06-2018 | 06:56:00
Epidemie heeft het thema Full of Surprises bepaald, dat zichtbaar wordt in de commercial waarin twee vriendinnen een surprise party organiseren
Overname TheBrandHotel door Total Design
27-06-2018 | 06:31:00
Met deze stap heeft Total Design een volwaardige tak campaigning in huis. De creatieve directie van campaigning wordt gevormd door Peter Clercx, Yvo Bronsvoort en Martijn van den Brakel
Dept maakt campagne voor YAZOO
26-06-2018 | 13:40:00
Dept maakt voor de lancering van de nieuwe smaak Chocolate Mint een interactieve game voor YAZOO
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola
25-06-2018 | 10:12:00
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola Original. De suikervrije Pepsi MAX versus de suikerhoudende Coca-Cola in een hernieuwde versie van de Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren ’70
McDonald’s en brandXtension over Always Open for Good Times
21-06-2018 | 12:53:00
Gaat McDonald’s ons verrassen deze zomer? Om hier meer over te weten te komen legden we ons oor te luisteren bij McDonald’s en brandXtension, het activatiebureau aan wie de uitvoering was toevertrouwd
Mercedes gebruikt Shazam als campagnetool
19-06-2018 | 07:51:00
Mercedes-Benz Vans kiest de muziekherkenningsapp Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen ziet (op televisie, online of out-of-home), kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning)
ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag
18-06-2018 | 10:17:00
ING organiseerde in het Amsterdamse Olympisch Stadion de ING Only Football Fandag, waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is prominent onderdeel van de sponsorcampagne
Fitzroy aan de slag voor NU.nl
14-06-2018 | 11:32:00
Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan. Het is 5 jaar geleden dat NU.nl voor het laatst campagne heeft gevoerd
HEMA opent pop-up escape room voor scholieren
14-06-2018 | 10:02:00
Donderdag 21 juni opent HEMA voor een escape room die geheel in het teken staat van lifehacks gemaakt uit schoolspullen. In de escape room kunnen scholieren het opnemen tegen elkaar, maar ook tegen hun leraren en ouders
Hornbach maakt goals met Voetbal International
13-06-2018 | 12:20:00
Nederland gaat tijdens dit WK-voetbal de meeste goals maken. Goals bouwen, welteverstaan. In samenwerking met Hornbach inspireert Voetbal International voetbalfans om deze zomer samen een goal te maken
M&M's lanceert digitaal betaalmiddel Crunchycoin
13-06-2018 | 11:23:00
M&M’s heeft een nieuw digitaal betaalmiddel geïntroduceerd: de Crunchycoin. Dit is voorlopig de enige manier waarop M&M’s smaak Crunchy Caramel gekocht kan worden. Deze limited edition M&M’s hebben een knapperige, gouden kern van karamel
Deens bureau &Co ontwikkelt campagne The Indoor Generation voor VELUX
13-06-2018 | 10:06:00
Voor hun campagne heeft VELUX het Deense bureau &Co in de arm genomen. Doel van de campagne is bekendheid te geven aan de ernstige gezondsheidsrisico’s die gepaard gaan met een leven dat zich voornamelijk binnenshuis afspeelt, zoals problemen die ontstaan door een slecht binnenklimaat, wat in de meeste gebouwen heerst
Iris Amsterdam troost Nederlandse voetbalfans met Dutch Comfort
13-06-2018 | 08:21:00
Internationaal creatief bureau Iris Amsterdam lanceert Dutch Comfort: oranje tissueboxen met illustraties van een aantal iconische momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick spreken met Robin van Wechem
13-06-2018 | 08:08:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Björn Borg steunt LGBT's met blockchaincampagne
12-06-2018 | 14:38:00
Björn Borg richt platform op waar iedereen, ongeacht hun label, een aanzoek kan doen, trouwgeloften kan uitwisselen en, zowel anoniem of in het openbaar, kan trouwen via blockchain
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 08:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 13:39:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare maken campagne Centraal Beheer
05-06-2018 | 13:27:00
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Alfred International ontwikkelt merkcampagne Bonduelle
05-06-2018 | 13:22:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer
180 Kingsday maakt WK-campagne Qatar Airways
30-05-2018 | 07:22:00
De campagne zal wereldwijd uitgebreid te zien zijn, met inzet van een miljoenenmediabudget en wordt uitgebreid met de socialmediacompetitie #OnYourFeet
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 09:36:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
[Interview] Maarten Roomer over Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:54:00
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie