Tag Resultaten
Job van Wagensveld wordt CEO van Company.info
Company.info stelt Job van Wagensveld per 1 maart 2026 aan als CEO. Hij volgt Matthijs Tetteroo op
Mildred Hutten wordt commercieeldirecteur FD Mediagroep
FD Mediagroep stelt Mildred Hutten per 1 maart 2026 aan als commercieeldirecteur. Zij volgt Job van Wagensveld op
Technische detachering verschuift in 2026 naar langdurige inzet
De markt voor technische detachering beweegt in 2026 richting langdurige inzet en een veranderende vraag naar specialismen.
DCVF benoemt Sanne Demir tot transitiemanager
Sanne Demir is bij activatiebureau DCVF benoemd tot transitiemanager. Zij is sinds oktober 2019 werkzaam voor DCVF als strateeg en gedragsdeskundige
Els Dijkhuizen wordt CMO McDonald’s Nederland
Zij volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer de stap maakte naar de rol van CMO bij McDonald’s Duitsland
Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt
De outsourcing-paradox: zo worden je IT’ers waardevoller
Veel marketingteams willen vooruit, maar blijven hangen in dezelfde patronen.
Erik Eggens PR Director NewsLab
In deze functie geeft hij leiding aan het corporate team, dat werkt voor klanten als ABN AMRO, Achmea, Atos, AWS en De Hypotheker.
Alfred breidt team uit met vijf collega’s
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen
IPG Mediabrands moest 750.000 extra betalen aan voormalig CFO Benelux
IPG Mediabrands heeft in januari 2023 bepaald dat een eind juni 2022 ontslagen CFO Benelux 750.000 euro moest betalen. IPG Mediabrands is onderdeel van de door Omnicom overgenomen entiteit Interpublic Group
Hendrik Jan Roel CFO Jumbo
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report
Jasper Admiraal verlaat Kumpany
Jasper Admiraal verlaat eind 2025 het experience marketingbureau Kumpany. Dit maakte hij bekend op zijn LinkedIn
NOISE groeit door naar 80 medewerkers
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.
Sophie Diepstraten strateeg Hotel L’Amour
Ze komt over van Selmore en werkte eerder bij N=5 aan klanten als Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.
Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio
Herbert Visser stopt per eind 2025 als statutair directeur bij Mediahuis Radio. Hij blijft het radiobedrijf ondersteunen in een adviserende rol.
RTL Group en Bertelsmann krijgen andere leiding
De Fransman Clement Schwebig wordt per 1 mei 2026 CEO van RTL Group en Thomas Coesfeld wordt per 1 januari 2027 bestuursvoorzitter van Bertelsmann
De candidate journey als marketingstrategie: automatisering die werkt
De candidate journey – van eerste contact tot plaatsing – is uitgegroeid tot een marketinginstrument van formaat
WPP Media presenteert Benelux-leiding
WPP Media heeft bekend gemaakt dat Maiko Valentijn (CEO), Atva van Zanten (COO), Lisette Doodeheefver-Otten (Chief People Officer) en Matthijs Brouwer (CFO) voortaan de leiding vormen in de zogeheten ExCo Benelux
Els Dijkhuizen verlaat Heineken
De huidige nummer 1 van de Marketing250, de lijst van de meest invloedrijke marketeers in Nederland, werkte de afgelopen 17 jaar voor Heineken
Charley Peereboom Business Lead bij Happy Horizon
Charley Peereboom is gestart als Business Lead Commercie Brand, Content & PR bij Happy Horizon.
The Social Hub stelt wereldwijd marketingteam samen
The Social Hub heeft een wereldwijd marketingteam gepresenteerd onder leiding van Trix van der Vleuten
Personally benoemt Bieke Groenink tot partner
Met haar komst wil het bureau ondernemers gerichter ondersteunen bij het versnellen van hun groei door LinkedIn-content en PR strategisch in te zetten.
Mediahuis lanceert Banenrijknoord
De lancering markeert de eerste grote regionale uitbreiding van het merk en vormt een belangrijke stap in de ambitie van Mediahuis om de regionale vacaturemarkt te moderniseren en te versterken.
Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.
Koen van Rijn sluit zich aan bij met melk
Met melk, het creatieve bureau uit Rotterdam, verwelkomt Koen van Rijn als nieuwste lid van het team. Van Rijn is artdirector, fotograaf en zinemaker
Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)
Klaar Bavinck Group Director of Content Matter
In haar rol speelt ze een centrale rol in het verder vormgeven van Matters strategie en creatieve koers binnen het content- en retailmedialandschap.
DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.
Margriet de Ruijter Client & Operations Director Marcommit
In deze functie stuurt zij de operatie aan, ontwikkelt het team verder en draagt bij aan de groei van het bureau.
Emma Vloeimans hoofdredacteur ELLE Nederland
Zij volgt Anke de Jong op, die het merk sinds september 2021 heeft geleid.
Thomas Ritter sluit zich aan bij VENGEAN
Met zijn komst versterkt het bureau zijn internationale positie en richt het zich nadrukkelijker op de DACH-markten: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Sanne Demir: Ons brein werkt ons soms flink tegen
In recent onderzoek van Mediatest werd een zorgwekkend beeld opnieuw bevestigd: jongeren werken meer uren, maar sparen lukt nauwelijks
Zandbeek breidt team uit met strategen en projectmanager
Zandbeek breidt het team uit met drie nieuwe medewerkers: Sophie Gijsbers, Frank van Oudhuizen en Loes Geerden.
Marc Leurs versterkt strategieteam Natwerk
Per 1 oktober is Marc Leurs gestart als strategy director bij Natwerk. Leurs werkte eerder onder meer bij TBWA\NEBOKO en DDB
Vier op tien werkenden presteert slechter door relatieproblemen
Veertig procent van de werkende Nederlanders presteert slechter door liefdesproblemen. Onder dertigers loopt dat op tot 53 procent.
Irene Duivestein: Verandering begint bij mensen
Irene Duivestein heeft recentelijk promotie gemaakt naar de rol van Head of Change binnen de HR-afdeling van IPG Mediabrands.
Boj Nefkens: Onze kracht ligt in mens én machine
We spreken Boj Nefkens, CEO van Markteffect, over de ontwikkelingen binnen het bureau, de gewonnen award en meer.
Hotel L’Amour breidt team uit met vijf professionals
De aanwinsten zijn Astrid Meijer, Anna de Groot, Fay Boender, Martijn Klement en Maxime Karman.
Matter verenigt labels en richt zich op merken en retailmedia
Matter werkt voortaan wereldwijd onder één naam. De labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verdwijnen
Meindert Schut hoofdredacteur Quote
Hij volgt Paul van Riessen op, die sinds 2021 leidinggaf aan het merk.
Sjors Wagemakers stapt over van bol naar NOBEARS
Digitaal bureau NOBEARS heeft Sjors Wagemakers aangesteld als head of finance
Susan van Geenen komt per 1 januari 2026 in Raad van Toezicht NPO
Susan van Geenen is door Koning Willem-Alexander op voordracht van BBB-minister Gouke Moes (van OCW) per 1 januari 2026 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van de NPO.
Strategische groei voor Finally an Agency
Het Rotterdamse bureau breidt het team uit met Björn van der Most, Senior Creative Strategist / Copywriter, en Jessica Looman, Jr. Content Creative.
Rens Quirijnen en Helen Fernando stappen over naar DEPT
DEPT breidt het creatieve team in Nederland verder uit met de komst van Rens Quirijnen en Helen Fernando. Het duo start als associate creative directors
Barry Bol start als artdirector bij The USP Agency
Bol komt over van Selmore, waar hij werkte aan campagnes voor Look-O-Look, Škoda, ASN Bank en Klene
DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM
Jet de Ranitz per 1 januari 2026 bestuursvoorzitter NPO
Jet de Ranitz is per 1 januari 2026 benoemd tot bestuursvoorzitter van de NPO. Lucien Brouwer die thans interim bestuursvoorzitter is, blijft lid van de NPO-Raad van Bestuur
Ben Williams Global Chief Creative Officer DEPT
Hij krijgt de taak om de creatieve en marketingcapaciteiten van het bureau wereldwijd te integreren in een gezamenlijke aanpak die merken helpt transformeren en bedrijfsgroei stimuleert.
Denise Noordermeer commercieel directeur Dentsu Media
Zij start op 1 december 2025. Denise Noordermeer maakt de overstap vanuit haar functie als head of media bij Odido
Seeders benoemt Chris de Vries tot CTO
Hij start per direct en gaat leidinggeven aan de technologische koers van het internationale marketingbureau.
Job alarm! Springbok zoekt tal van nieuwe medewerkers
Ja, het staat er echt: Job alarm! In de creatieve industrie wordt er volop geklaagd over gebrek aan carrièremogelijkheden voor vooral jonge mensen.
Growth United benoemt Tim Tolboom tot managing partner
Consultancybureau Growth United heeft Tim Tolboom per direct benoemd tot managing partner. Tolboom begon in 2020 bij het bureau
Beiersdorf versterkt directie met Burcu Andreae-Nehlsen
Beiersdorf heeft Burcu Andreae-Nehlsen benoemd tot president Derma & Health Care.
Bjorn Stolte en Frank Goossens vormen directie Handpicked
Bjorn Stolte en Frank Goossens zijn vanaf vandaag benoemd tot directie van Handpicked. Stolte neemt de rol van CEO op zich, terwijl Goossens CFO wordt.
WPP Media Nederland en België worden WPP Media Benelux
WPP Media gaat zijn activiteiten in Nederland en België anders organiseren. Tot nu toe werkt WPP Media met gescheiden organisaties in beide landen. WPP Media kondigde aan dat beide entiteiten opgaan in WPP Media Benelux met Maiko Valentijn als CEO
Nik Sluijs volgt Iris Minnema op als CEO bij Happiness Amsterdam
Medeoprichter en creatief partner Nik Sluijs is per september 2025 benoemd tot CEO van Happiness Amsterdam. Daarmee volgt hij Iris Minnema op die het creatief bedrijf na 2,5 jaar heeft verlaten. Tegelijkertijd is de creatief onderlegde Toprak Özturan benoemd tot Managing Director
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen Creative Lead Heldergroen
Ze gaat het creatieve team aansturen en merken strategisch aanscherpen.
Lisanne Schneider Senior PR-Consultant UPR Agency
Met haar komst legt het bureau meer nadruk op lifestyle-, beauty-, corporate- en consumer brands in de Nederlandse markt.
DCVF haalt AI-experts binnen voor verdere groei
Met de komst van Lieke Bügel en Maarten Hofland wordt AI net zo vanzelfsprekend binnen de werkwijze van het bureau als de DCVF’ers zelf.
Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.
Martin Verdult wordt COO van Happy Horizon
Met zijn internationale ervaring bij bureaus als Monks, Ogilvy en Lost Boys brengt hij expertise in operatie, cultuur en groei mee
Dentsu Creative haalt social-expert Vivian Kowalski binnen
Dentsu Creative heeft Vivian Kowalski aangesteld als creative director. Ze komt over van Somention, waar ze sinds 2021 creatief leider was.
Karlien Serrarens en Inge Wortelboer in SAN bestuur
Martijn Swijghuisen Reigersberg legt na jaren zijn rol als bestuurslid neer. Tegelijkertijd treedt SAN met vertrouwen een nieuwe fase in met de komst van Karlien Serrarens en Inge Wortelboer.
Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director
Bas Vlugt: Wat is gewoon? - door Paul Römer
Het lijk wel of Paul Römer zich een beetje voor het boek schaamt. Dat zou goed kunnen
Rabobank Groep benoemt Brian Hirman in Raad van Commissarissen
De Algemene Ledenraad van Rabobank Groep heeft Brian Hirman per 17 september 2015 benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen
Michael Petit: Vanuit scratch bouwen aan een internationaal merk
Deze zomer maakte Michael Petit de overstap van Markteffect (Eindhoven & Amsterdam) naar The Relevance Group in Hamburg.
DVJ Insights lanceert Spenderlog in Scandinavië
Spenderlog vervangt traditionele onderzoeksmethoden waarbij consumenten zelf hun aankopen moesten rapporteren.
JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur
JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op
Joanne Parker Non-Executive Director Cognito
Zij maakt daarmee deel uit van de Global Board van Cognito Group. Het communicatiebureau richt zich op de financiële sector
Tanya Leedekerken start bij Boomerang
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz
Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen
Lisette Samplonius: Coca-Cola werkt al 20 jaar met ons
Finally an Agency viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Bas Vlugt van Marketing Report ging langs bij Lisette Samplonius in Berkel en Rodenrijs
Ex-GUT managing director start consultancy-bureau VOICE
Met VOICE introduceert de voormalig managing director van GUT Amsterdam een aanpak die marketingstrategie koppelt aan emotionele intelligentie
Erik de Jong Managing Director Consigo
Het bureau uit Amersfoort richt zich op het realiseren van groei voor klanten in sectoren als e-commerce, B2B, zorg, non-profit en opleiders.
Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI
Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands
Tijdens haar periode bij Hearst maakte Krouwel ingrijpende veranderingen mee in het medialandschap
Masha Kodden CMO De Koffiejongens
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
Stefan Bliekendaal Global Director Research & Excellence DVJ Insights
Met deze benoeming wil het bureau zijn internationale onderzoekspositie verder versterken.
Brandmerck & Okkinga Communicatie versterkt leiderschapsteam
Brandmerck & Okkinga Communicatie versterking in de directie met de toetreding van Timo Weda.
Annis Anakotta Creative Director VENGEAN
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.
Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op
Nespresso benoemt Sonia Nastase als opvolger Kika Buhrmann
Nespresso heeft Sonia Nastase benoemd tot CEO van Nespresso Nederland. Zij treedt per 15 september 2025 aan
DDMA benoemt Annemarie Nijhoff tot bestuurslid
Annemarie Nijhoff treedt per direct toe tot het bestuur van DDMA en service en neemt de portefeuille Legal op zich
Fama Volat ontwikkelt wervingscampagne voor Special Ops
Het vinden van goed personeel is een uitdaging, zeker als het gaat om technisch personeel. Special Ops heeft daarom, samen met reclamebureau Fama Volat, een wervingscampagne gelanceerd om het DNA van zzp-monteurs te onderzoeken en hun aandacht te trekken.
Cathelijn te Koppele start bij DVJ Insights
Met een achtergrond in neurowetenschappen en zeven jaar ervaring bij onderzoeksbureau Validators brengt zij onderzoekskennis én een commerciële blik mee
Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde naar Nederlandse Loterij
Sampaio start per 1 september als Director Retail en komt over van Coca-Cola Europacific Partners
NFF benoemt Gunay Uslu als opvolger van Ruurd Bierman
Uslu, voormalig staatssecretaris Cultuur en Media en huidig CEO van Corendon, treedt in december aan.
TEAM LEWIS stelt Jennifer Vogels aan als Managing Director
Zij krijgt de leiding over de vestigingen in Amsterdam en Eindhoven en richt zich op de verdere groei van het klantportfolio en het versterken van de dienstverlening.
Bas Vlugt: #AI We're F*cked
Zonder blasé te willen overkomen: vrijwel alles wat er in het boek staat, wist ik al. Toch staan er leuke dingen in #AI We're F*cked.
Edward van de Ridder vertrekt bij Alfred
Van de Ridder kwam in 2017 bij Alfred om de verschuiving naar digital en activatie te versnellen:
ACE haalt Nina Mispelblom Beyer en Hannah Sterke binnen
Na pitchsuccessen voor onder andere Schiphol, HAK, CZ, Samsung en Thuisbezorgd.nl wil ACE zijn positie als lead agency voor moderne merken versterken.
RA*W: De vervanging van jong talent door AI
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet
Dorien Kuiken Head of PR bij ACE
Met bijna vijftien jaar ervaring in merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap gaat zij nu leidinggeven aan het herpositioneren van ACE | PR
Eva Holtkamp krijgt leiding over Publicis Media
Ze volgt Marc Verschoor op, voormalig CEO Publicis Netherlands, die de organisatie verlaat.
Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat
Femke Anna van Zanten Country Manager TikTok Benelux
Zij volgt het team op in een periode die wordt gekenmerkt door zowel verlies als nieuwe stappen voorwaarts.
Denise Jongkind: Design en communicatie zijn één
Visueel kom je sterker uit de verf als je verhaal klopt. De basis van design word vaak mede gevormd door een goed narratief
Denise Jongkind naar Counter Collective als artdirector
Ze gaat aan de slag met merkidentiteiten, campagnes en communicatiemiddelen.
Martine Veldhoen aan de slag als CEO Burson Nederland
Dankzij haar achtergrond in zowel media als communicatie heeft zij ervaring met reputatievraagstukken en het positioneren van organisaties
Yordi Hardenberg verlaat Out of Home Masters
Yordi Hardenberg: Een idee. Een missie. Tien jaar vol groei, uitdagingen en overwinningen. Vandaag sluit ik een hoofdstuk af waar ik met trots op terugkijk
Pathé Nederland gaat reorganiseren
Pathé Nederland, de grootste boscoopketen van Nederland gaat reorganiseren. Dit bevestigt de Nederlandse vestiging van het Franse filmbedrijf tegenover Marketing Report
Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes over hun stap naar Persuade
Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes over hun stap naar Persuade. Persuade is een bureau waar het draait om de beste strategie, sterke ideeën, snel schakelen, vernieuwend denken en uiteindelijk bewezen succesvolle klanten
Banen in de creatieve industrie massaal onder druk door AI
Een tijd lang hebben veel mensen gedacht dat AI een soort van moderne automatisering is, waarbij vooral routinematig, repetitief werk wordt getroffen.
Lara Steenvoorden hoofredacteur Women’s Health
Ze wordt verantwoordelijk voor alle redactionele inhoud van het magazine en het bijbehorende online platform.
Danny van Schooten Senior SEA Strategist Roots Network
Hij brengt ervaring mee uit eerdere functies bij AdChamps en dentsu Benelux, waar hij respectievelijk werkte als Team Lead en Senior PPC Director.
Dennis de Cat CEO Benelux Fightclub
De fusie tussen Fightclub en Upthrust is afgerond. Vanaf vandaag opereert het marketingbureau vanuit één structuur onder de naam Fightclub
Menno van der Hoeven Client Lead Out of Home Masters
Hij treedt op 16 juli in dienst als Client Lead en brengt ervaring mee vanuit zijn eerdere functies bij onder andere McDonald’s en Subway.
Gordon Farquhar COO Holland & Barrett Benelux
Gordon Farquhar was al interim COO en maakt nu de overstap naar een vaste aanstelling binnen het bedrijf.
Cathelijne Noortman Director MSQ Sport + Entertainment
Zij start in december 2025 en gaat samenwerken met Managing Partner Toan Ravenscroft.
Gwen Gerritsen stapt over van L’Oréal naar ING Nederland
Gwen Gerritsen is overgestapt van L’Oréal naar ING Nederland. Ze werkte ruim 3,5 jaar voor L’Oréal
CMO Consumer Koen Cluistra weg bij VodafoneZiggo
Koen Cluistra, Chief Marketing Officer Consumer is per 1 juli 2025 bij VodafoneZiggo vertrokken. Dat kondigde hij zelf aan
LifeHunters versterkt team met drie ervaren specialisten
LifeHunters heeft het team uitgebreid met Angie van Roosmaelen, Henk Oortwijn en Gerjon Bos.
René Repko CMO Jumbo
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report
Wenneker Amsterdam breidt team uit voor internationale groei
Wenneker Amsterdam heeft haar productie- en postproductieteam uitgebreid met negen collega’s.
Nederlander Jochanan Senf wordt CEO van Ben & Jerry’s
Jochanan Senf, afkomstig uit Nederland, start medio juli als global chief executive officer van Ben & Jerry’s
Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september
Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën.
Jorieke de Vries weg bij Jumbo - René Repko opvolger
Jorieke de Vries verlaat per 1 augustus 2025 supermarktketen Jumbo. Haar vertrek volgt enkele maanden na de aanstelling van Tom Heidman als interim-CEO
Hibou versterkt AI-team en breidt PR-team uit
Jamal Allam en Björn van den Ham zijn begin juni gestart bij het bureau, dat recent een positionering met de slogan Neem de leiding presenteerde.
Roderick Cremers heft Fresh Bridge op
Wat ook niet zo vaak gebeurt, is dat bureaus eenvoudigweg worden opgeheven. Maar dat is wat Roderick Cremers heeft gedaan met Fresh Bridge
Nino Bavelaar van GumGum naar Teads Nederland
Teads Nederland breidt het team verder uit met Nino Bavelaar, die de overstap maakt van GumGum. Hij gaat aan de slag als Strategic Account Director
Sandra Hilster per 1 oktober 2025 CEO van Banijay Benelux
Sandra Hilster is per 1 oktober 2025 benoemd tot CEO van productiebedrijf Banijay Benelux. Ze volgt Peter Lubbers op die het bedrijf na 5 jaar verlaat
Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen
In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over haar visie op het versterken van in-house marketingteams
Drie talenten starten bij creatief bureau Natwerk
Creatief bureau Natwerk heeft de afgelopen maanden drie nieuwe collega's aan het team toegevoegd. Nina van Ee, Charlotte Bergmans en Vera Kroll
Campagne Kaliber voor Slachtofferhulp van start
Slachtofferhulp Nederland is gestart met een wervingscampagne. De organisatie wil met het initiatief meer vrijwilligers en betaalde krachten aantrekken
Nils Adriaans start adviespraktijk Tussen de Linies
Vanuit zijn jarenlange ervaring in de creatieve en marketingcommunicatie-industrie biedt hij begeleiding op het gebied van zichtbaarheid
Hatice van Leeuwen verlaat Mediahuis Nederland
Hatice van Leeuwen verlaat Mediahuis Nederland per 4 juli 2025. Sinds september 2020 was zij Teamlead van MHX, de creatieve studio van Mediahuis Nederland
Laura van Gestel en Annemieke Kievit-Nol verlaten VodafoneZiggo
Laura van Gestel, Director Brands Communications, Media, Partnerships en CSR en Annemieke Kievit-Nol, Director Corporate Communications & External Engagement hebben VodafoneZiggo verlaten per 1 juli 2025
Dagelijkse leiding Zandbeek naar zeskoppig team
De dagelijkse leiding van het bureau komt in handen van zes teamleden, waaronder Violette van Zandbeek.
Wilmar Versprille creatief directeur bij Food Cabinet
Na een periode als interim sluit hij nu officieel aan bij het managementteam van het bureau. Versprille werkte eerder voor Crisp, Dentsu, Roorda en Lemz
Raymond van Kasterop voorzitter brancheorganisatie Outreach
Raymond van Kasterop, algemeen directeur van Bauer Media Outdoor Nederland is per 1 juli 2025 benoemd tot voorzitter van brancheorganisatie Outreach
Nannick van Koningsbruggen naar Giesbers Retail
Giesbers Retail breidt het strategisch team uit met Nannick van Koningsbruggen. Zij gaat aan de slag als merkstrateeg
Sanne Houterman Strategy Director bij Cheil Benelux
Ze neemt de strategische leiding van het bureau op zich en ontwikkelt de strategische aanpak voor alle klanten.
Kaliber en KLM lanceren Always Aim Higher als werkgeversmerk
Met deze strategie richt de luchtvaartmaatschappij zich op nieuwsgierige professionals die vooruit willen en bijdragen aan de toekomst van de luchtvaart.
Bart Helder Head of Account Management Teads Nederland
Met zijn komst wil het internationale mediaplatform de klantgerichtheid en operationele werkwijze in Nederland verder ontwikkelen.
Megawatt breidt uit met Stefan Leendertse en Bas den Bode
De uitbreiding is ook het gevolg van de ambitie om blijvend te investeren in bestaande samenwerkingen.
Arjan Pomper wordt CEO van 62MILES
Met steun van Vectis Private Equity werkt 62MILES al enkele jaren aan de uitbreiding van de groep.
Tom Teunissen Digital Account Lead bij Giesbers Retail
Met zijn komst breidt het bureau uit Arnhem de digitale expertise verder uit.
Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland
Oppatja is sinds tien jaar verbonden aan het bureau en was de afgelopen periode actief als Chief Operating Officer.
Linda van den Berg naar Counter Collective
Ze werkte eerder ruim twaalf jaar bij de TDA Group, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing en communicatie
WPP-topman Mark Read treedt terug, opvolger nog onbekend
Mark Read stapt eind dit jaar op als CEO van WPP. Daarmee komt na ruim dertig jaar een einde aan zijn loopbaan bij het reclamebedrijf
Bibianne Roetert verlaat Tony's Chocolonely
Bibianne Roetert, Head of Marketing Benelux & Beyond bij Tony's Chocolonely, gaat het bedrijf verlaten.
Kika Douglas en Karen Ballenden versterken LePub Amsterdam
LePub Amsterdam heeft twee functies binnen het bureau ingevuld. Kika Douglas is aangesteld als CCO en Karen Ballenden als General Manager
Teus Baars: NOSUCH omarmt AI met komst van Evert Bal
Bij NOSUCH zien we AI als een enorme kans. Alleen: hoe integreer je die nieuwe technologie zó dat het niet schuurt met creativiteit en kwaliteit?
Zoë Brandenburg neemt leiding ShowHeroes Nederland over
Tim Samsom draagt per 1 juli de leiding van ShowHeroes Nederland over aan Zoë Brandenburg. Zoë Brandenburg, momenteel Agency Lead, wordt Commercieel Directeur
Leroy van den Berg wordt hoofdredacteur Men’s Health
Leroy van den Berg is benoemd tot hoofdredacteur van Men’s Health. Hij wordt verantwoordelijk voor zowel de print- als digitale activiteiten van het merk
Roos Zegers stapt over van Heineken naar Unilever
Ze werkte hiervoor drie jaar als External Communcations Advisor bij Heineken.
The Account Academy start platform voor accountprofessionals
Community biedt project- en accountmanagers ruimte voor ontwikkeling
Carlo den Otter creative director Giesbers Retail
Giesbers Retail in Arnhem heeft Carlo den Otter aangesteld als creative director. Hij was de afgelopen zeven jaar werkzaam bij DCVF in Amsterdam.
Stefan Niemer: Een sterk team trekt de juiste mensen aan
In gesprek met Peter Wybenga licht Stefan Niemer toe hoe hij met een traditioneel uitzendbureau begon, wat uitgroeide tot een specialistisch bureau
Nanda de Smit Managing Director Zuiver Group
Zij gaat zich richten op de strategische ontwikkeling van de bureaugroep en de samenwerking tussen de verschillende labels versterken.
Rogier Bart de Jonge Country Manager Benelux Beiersdorf
Rogier Bart de Jonge wordt per 1 juli 2025 benoemd tot Country Manager Benelux bij Beiersdorf. Hij volgt Karin de Koning op.
Jos van den Bergh start bij VER als PR-coördinator
Jos van den Bergh brengt ruime ervaring in de autobranche mee en gaat bijdragen aan de verdere positionering van de organisatie.
Maaike Klijberg Marketing Director Nespresso Nederland
In deze functie geeft zij leiding aan de volledige marketingafdeling van het bedrijf.
Lucy schetst ondernemersdroom met twist voor Liantis
De campagne maakt duidelijk hoe Liantis zelfstandigen en kmo’s ondersteunt bij praktische hr-uitdagingen, zoals het inschakelen van flexi-jobbers.
Helga Sásdi wordt EVP EMEA bij DEPT
Vanuit deze rol gaat zij zich richten op de groeistrategie van klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
ING benoemt Feyza Tamer tot directeur marketing Nederland
Zij combineert deze functie met haar rol als Head of Global Brand & Marketing bij ING Groep.
Guido Bosch CEO van Nationale-Nederlanden Bank
NN Group heeft Guido Bosch benoemd tot CEO van Nationale-Nederlanden Bank. Hij start per 1 augustus 2025 en volgt Marcel Zuidam op
Walter Kadnar CEO IKEA Nederland
Hij volgt daarmee interim-directeur Sandra Schouten op, die sinds januari de functie tijdelijk vervult na het overlijden van Alessandra Zini.
Marloes Weghorst mede-eigenaar van Brand Specials
Samen met oprichter Bas de Zeeuw vormt zij vanaf nu het managementteam van het bureau, dat organisaties ondersteunt bij merktrajecten
Sabine van Pareren en Rosa Mulder versterken Alfred
Reclamebureau Alfred heeft het accountteam uitgebreid met Sabine van Pareren als Account Director en Rosa Mulder als Account Producer.
Arjan Pomper gaat weer weg bij NMO; topfunctie elders
Arjan Pomper zal per 1 juli 2025 weer vertrekken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) waar hij in november 2024 tot algemeen directeur werd benoemd. Hij volgde Ton Schoonderbeek die in februari 2025 vertrok
Angela Eijlander CSMO ASN Bank
Angela Eijlander is per 1 juli 2025 benoemd tot Chief Sales & Marketing Officer (CSMO) van de Volksbank.
Desperados zoekt Head of Latin Vibe voor festivaltour
Op evenementen als Pinkpop, Solar en Down The Rabbit Hole creëert het biermerk een omgeving waarin de Latin Vibe centraal staat.
Tim Wolfs Chief Growth Officer Springbok Group
In zijn rol maakt hij deel uit van het managementteam en zal hij zich richten op de verdere groei en internationale ontwikkeling van het bureau.
Candid benoemt Dennis Lensen tot Head of Media Investment
Candid heeft per 1 mei 2025 Dennis Lensen aangesteld als Head of Media Investment. Hij neemt daarmee het stokje over van Michel Frank
Anne Schoemaker aan het roer bij Herbalife Nederland
Sinds vijf maanden wordt het team geleid door Anne Schoemaker, die is aangesteld als Sr. Country Manager.
Directeur Nederland Pieter Meijer verlaat Springbok Agency
Loopbaanonderbreking voor reflectie, groei en verkenning van de toekomst van werk, met een specifieke interesse in hoe opkomende technologieën zoals AI slimmere samenwerking en zinvoller werk mogelijk kunnen maken
Roorda breidt creatie- en accountteam uit
Op de creatieve afdeling starten Mick Vuur en Thomas Ten Brink, terwijl Romee Witte en Gijs van der Linden het accountteam versterken.
Richard Hol Executive Creative Director Yune
Richard Hol start per direct in zijn functie en maakt tevens deel uit van het managementteam van het bureau.
Zo haal je meer uit recruitment met je werkgeversmerk
Recruitment marketing en employer branding. Twee termen die vaak in één adem genoemd worden, maar in de praktijk nog te vaak los van elkaar worden ingezet.
BOAS hangt vuile was van de mode-industrie buiten
Werkgeluk speelt een steeds grotere rol bij de keuze voor een werkgever, maar wordt door veel organisaties nog als secundair gezien.
Willem Sijthoff stapt op als CEO bij Sijthoff Media
Willem Sijthoff stapt per 1 mei 2025 op als CEO van zijn bedrijf Sijthoff Media. Myrthe van der Erve, COO, wordt per 1 mei 2025 zijn opvolger
Creatieve versterking bij Joe Public
Joe Public verwelkomt per 1 mei een creatief team: Tom van der Veldt en Dyon Ruiter. Beiden komen over van TBWA\NEBOKO
Maite Zubiaurre per september ceo van bol
Maite Zubiaurre wordt per 1 september 2025 benoemd tot ceo van Bol. Zij volgt Margaret Versteden-van Duijn op
Martijn Jaartsveld Strategy Director ACE Media
In zijn functie richt hij zich op de strategische ontwikkeling van het bureau. Samen met Rutger Schouten vormt hij de dagelijkse leiding van ACE Media.
TikTok-bureau aidem agency breidt team uit
TikTok-bureau aidem agency heeft het eerste kwartaal van 2025 afgesloten met zes personele uitbreidingen.
Margaret Versteden-van Duijn CEO AH, Etos en Gall & Gall
Ze is op dit moment CEO van bol, onderdeel van Ahold Delhaize. Marit van Egmond vertrekt per 1 mei.
Angelique de Hont: Content die raakt staat centraal bij Matter
Matter is actief in Nederland, België en de VS. Angelique de Hont zal regelmatig aanwezig zijn op de internationale vestigingen, waaronder die in New York
Srdan Markov aangesteld als marketing directeur Lidl Nederland
Lidl Nederland heeft Srdan Markov benoemd tot directeur inkoop en marketing.
Carf.io speelt in op groei fractioneel werk in marketing
Met de oprichting van Carf.io zetten Jarno Stolk en Niels Rijerse in op een arbeidsvorm die snel terrein wint: fractioneel werk.
Pim Smeets versterkt creatief team Fightclub in Breda
Pim Smeets werkte eerder bij Natwerk en neemt zijn ervaring en portfolio mee naar zijn rol bij het bureau.
Yolanda van Die interim-CMO bij Centraal Beheer
In deze functie is zij verantwoordelijk voor brand, experience en marketing binnen de divisie
FINN sluit zich aan bij netwerk Only creative entrepreneurs
FINN is gespecialiseerd in communicatie over maatschappelijke thema’s zoals duurzaamheid en regelgeving. Met deze aansluiting wordt FINN het vierde Belgische bureau binnen het netwerk, na com&co, Happiness en Tomorrow.
Werkgeluk volgens Inner Smile Company geen bijzaak meer
Werkgeluk speelt een steeds grotere rol bij de keuze voor een werkgever, maar wordt door veel organisaties nog als secundair gezien.
Pieter Bas Boertje en Niels Janssen co-CEO bij Daymakers
Bij Daymakers start een nieuwe fase in het leiderschap. Pieter Bas Boertje en Niels Janssen vormen per direct een co-CEO-duo.
Thomas van Vessem Head of Marketing Services Nederlandse Loterij
In deze functie maakt hij deel uit van het commercieel directieteam van de organisatie. Bas Ticheler volgt hem op als Head of Corporate Communicatie & Brand.
Ramses Braakman: Merken bouwen begint van binnenuit
Ramses Braakman is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over employer branding, impactvolle campagnes en waarom authenticiteit het verschil maakt
Jeroen Roovers en Sander Koster naar Activation Heroes
Met deze uitbreiding wil het bureau merken, bureaus en marketeers beter ondersteunen bij het ontwikkelen van creatieve concepten
VIA draagt drie bestuursleden voor
Brancheplatform VIA heeft drie kandidaten voorgedragen voor een bestuursfunctie: Danijel Dercksen, Fiona Vanderbroeck en Tim Geenen
Bojan Stigter definitief benoemd tot CEO Mindshare Nederland
Hij volgt Atva van Zanten op, die na haar zwangerschapsverlof terugkeert in een andere functie binnen GroupM. Over deze rol volgt later meer informatie.
Jouw marketingbaan verdwijnt (wellicht) sneller dan je denkt
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Als jouw werk te herhalen is, te meten is of geen menselijk contact nodig heeft, dan zit AI al in de wachtkamer
De mogelijkheden van werken in de jeugdzorg zonder diploma
Werken in de jeugdzorg is een roeping voor velen. Het biedt de kans om een positieve impact te maken op het leven van jongeren die het moeilijk hebben.
Whello Group breidt managementteam uit met drie leden
Met de uitbreiding wil het bureau de dienstverlening richting groeiende merken versterken.
Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO
Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO. Hij was drie jaar lang Executive Creative Director bij Boomerang
AndAgencyAmsterdam versterkt team en benoemt Sep de Baan tot CFO
Deze uitbreiding past binnen de groeistrategie van het bureau, dat zich richt op jong talent en next generation merken.
Tosti Creative lanceert team Senior Creatives (70+)
Tosti Creative, bekend van campagnes als HEMA Thuistoilet en Hotel AZC, start een nieuw initiatief: Senior Creatives (70+). Het tijdelijke creatieve team bestaat volledig uit senioren van 70 jaar en ouder.
Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan Het Parool leiden
Het Parool krijgt een hoofdredactie bestaande uit twee personen: Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan samen leiding geven aan de Amsterdamse krant.
Ivar Allema Managing Director code d’azur
Ivar Allema is per 1 april benoemd tot Managing Director van code d’azur, het Amsterdamse kantoor van global brand experience company Hypersolid.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis