Tag Resultaten
Screenforce - Les Binet: focus op ROI remt marketinggroei
Uit een analyse van de IPA Databank blijkt dat 89 procent van de variatie in marketingpayback wordt verklaard door budget en slechts 11 procent door ROI.
Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.
21 november World Television Day
Op vrijdag 21 november vieren tv-bedrijven wereldwijd World Television Day 2025, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties dat de blijvende impact van televisie benadrukt als bron van informatie, inspiratie en verbinding
Tv behoudt sterke positie tussen streaming en social video
Tv scoort in het onderzoek hoger dan streamingdiensten en social video op betrouwbaarheid, redactionele kwaliteit en maatschappelijke relevantie.
Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien
Screenforce: Context bepaalt aandacht voor reclames in december
De analyse laat zien dat reclameblokken rond luchtige of humorvolle programma’s meer kijkers vasthouden dan blokken bij serieuze of zware titels
Screenforce: Supermarkten riskeren stormachtig kerstseizoen
Consumenten zoeken in december naar voordeel en beleving, maar willen niet meer betalen.
Screenforce: Vooruitkijken via platforms groeit bij Nederlandse kijkers
Vooruitkijken via online platforms wint aan populariteit. Dat blijkt uit de resultaten van het Trends In Digitale Media-onderzoek 2025.
Screenforce: storytelling is sleutel tot merk- en businessgroei
De kernboodschap van het webinar: creativiteit is geen luxe, maar essentieel voor groei.
Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd
VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder
Uit het onderzoek blijkt dat alle bedrijven dezelfde top 3 doelstellingen nastreven: merkbekendheid, omzet en winst.
Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online
Michel van der Voort is algemeen directeur van brancheorganisatie Screenforce. We spreken met hem over de halfjaarcijfers, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer.
NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt
Televisieseizoen vol vertrouwde titels en klassiekers
Waar vorig jaar nog sprake was van veel wisselingen en experimenten, is er dit seizoen vooral sprake van stabiliteit.
Orlando Wood: showmanship bij reclame belangrijker voor winst en groei op de lange termijn
Orlando Wood is Chief Innovation Officer bij System1 Group waar hij sinds 2005 werkt, auteur van het book Lemon and Look Out en creator van de cursus a.p.e. (advertising principles explained). We spreken hem over ontwikkelingen in de reclamemarkt, televisie. AI en meer
Screenforce: Veel sport op tv, ook zonder traditionele Sportzomer
Screenforce onderzocht hoe sport dit jaar werd bekeken en welke doelgroepen daarbij in beeld kwamen.
Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV
Dankzij metadata kunnen adverteerders binnen een lineaire uitzending verschillende advertenties tonen aan verschillende huishoudens
Reclameonderzoek zomer 2025: wat werkt wel en niet?
In de zomer deelt Screenforce inzichten uit eerder gepubliceerde onderzoeken rond actuele thema’s in de reclamewereld.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.
Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.
Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.
The Family zet muziek en humor in tegen vapen
Centraal staat The Organs, een fictieve band bestaande uit de longen, het hart en de hersenen: de organen die worden getroffen door vapen.
Lukas van de Ven: De stem van Mulisch als statement
Marketing Report sprak met Janneke Bakker, relatiemanager bij Passend Lezen, en Lukas van de Ven, Executive Creative Director bij The Family
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis