Samsung lanceert (D)OOH TikTok-activatiecampagne

Samsung zet  in Europa een Tiktok Out of Phone-activatiecampagne in. Hiermee slaat het bedrijf een brug tussen de onlinewereld van TikTok-influencers en de out-of-home-wereld. De campagne, die twee weken geleden in de Benelux van start ging, toont speciaal voor TikTok gecreëerde video’s op drukbezochte locaties door heel Nederland, België en Luxemburg – van schermen in treinstations en winkelcentra tot aan enorme billboards in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Brussel en Antwerpen.

Luke van Veen, Head of Paid & Social Media bij Samsung Benelux: "We werken voor deze campagne met bekende TikTok-influencers die de taal van TikTok vloeiend spreken. Met influencer-content spreken we een jongere doelgroep aan en met deze campagne bereiken we hen ook buitenshuis met herkenbare content."

Lokale influencers en een vertrouwd format

Voor de Out of Phone-campagne werkt Samsung samen met lokale content creators. In Nederland is dat de bekende YouTube- en TikTok-influencer Kes en in België en Luxemburg is dat TikTok-tweeling Ange Twins.

In de campagne worden verschillende unieke USP’s van de Galaxy S24 belicht in een voor TikTokkers vertrouwd format. Samsung erkent het belang van influencercontent om zijn doelgroep te bereiken en zet nu voor het eerst deze user-generated content in op (D)OOH schermen.

Bastian Verhulst, Country Manager Global Business Solutions TikTok: "Met 'Out of Phone' brengen we TikTok van onze handen naar het dagelijks leven. Van reclameborden tot restaurants, tankstations tot luchthavens, we zijn op een missie om onze gemeenschap ook buiten onze app de vreugde, entertainment en creativiteit van TikTok te laten ervaren. Ik hou van de manier waarop we binnen het partnership met Samsung altijd de status quo uitdagen, vastgeroeste mediaprincipes ter discussie stellen en het voortouw nemen met marketinginnovatie."

Om de impact van deze vernieuwende vorm van activatie te meten, voert Samsung een Brand Lift Study uit om inzicht te krijgen in de effecten op merkbewustzijn en aankoopbereidheid.

Luke van Veen: "We zijn het eerste merk binnen Europa dat deze manier van activeren inzet. We zijn dan ook heel benieuwd naar wat het ons gaat brengen. Het is toch fantastisch dat je dankzij innovatieve platformen als TikTok dit soort grensverleggende tools tot je beschikking hebt? De mogelijkheden zijn eindeloos."

www.samsung.com

www.tiktok.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Samsung brengt cloud gaming-platform naar Europa

21-08-2025 | 09:30:16
Samsung Electronics breidt zijn mobiele cloud gaming-platform uit naar Europa, met een eerste bètaversie in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Samsung zet studentenkamer centraal in campagne

20-08-2025 | 12:01:00
Samsung heeft tijdens de introductieweken in Amsterdam een campagne gelanceerd rond het thema woningnood onder studenten.

Samsung lanceert KPop Demon Hunters-thema's

14-08-2025 | 08:48:43
Samsung Electronics is een samenwerking aangegaan met Netflix voor een tijdelijke promotie rond de animatiefilm KPop Demon Hunters.

Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking

16-05-2025 | 09:52:00
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.

Samsung lanceert globale campagne voor Galaxy S25

17-02-2025 | 11:58:00
Samsung heeft de wereldwijde campagne voor de Galaxy S25-serie onthuld, ontwikkeld door BBH Singapore. De campagne richt zich op Galaxy AI.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.