Podimo lanceert Reflect: de populairste podcasts en luisterboeken van 2023

Podimo heeft Reflect gelanceerd, een in-app ervaring waarmee gebruikers terug kunnen kijken op hun luistergedrag in 2023.

Nederlanders luisterden afgelopen jaar meer dan 20 miljoen uur naar Podimo, met de categorieën Nieuws & Politiek en Misdaad als favoriet. Reflect biedt persoonlijke statistieken en nationale trends, waaronder het totale aantal luisteruren en de meest beluisterde shows. Reflect is ontwikkeld op basis van positieve reacties op eindejaarsgebruikersstatistieken.

Nieuws en politiek

True crime is populair, met Moordcast als de meest beluisterde podcast. Nederlanders luisterden bovengemiddeld vaak naar nieuws en politiek, vooral in aanloop naar verkiezingen. In vergelijking met andere landen is seksuele content minder populair op Podimo in Nederland.

Naast podcasts waren luisteraars ook actief met audioboeken, met meer dan 129 duizend beluisterde titels, waaronder De zeven zussen, De Hedelse afpersingszaak, en Friends, lovers en het grote, verschrikkelijke ding.

Top 3 shows

  1. Moordcast
  2. Zelfspodcast
  3. De Stijn, Tobi en Jeppe Show

Top 3 categorieën

  1. Persoonlijke verhalen en gesprekken
  2. True crime
  3. Nieuws & politiek

Top 3 luisterboeken

  1. De zeven zussen
  2. De Hedelse afpersingszaak
  3. Friends, lovers en het grote, verschrikkelijke ding

Beeld: Midjourney

www.podimo.com/nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Sélina van Gool lanceert podcast: Intieme Terreur

05-11-2025 | 11:29:00
Met de podcast Intieme Terreur wil Sélina van Gool slachtoffers van relationeel geweld een stem geven en bewustwording creëren

NRC Vandaag wint voor derde jaar Dutch Podcast Award

05-11-2025 | 10:13:00
Voor het derde jaar op rij is de podcast NRC Vandaag bekroond met een Dutch Podcast Award in de categorie Dagelijkse podcast

Zo bouw je een sterk digitaal merk

03-11-2025 | 08:54:00
In iedere aflevering bespreekt RGN actuele thema’s die merken helpen om relevant en herkenbaar te blijven in een veranderende markt

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Zo meet je het effect van je (branded) podcast

30-10-2025 | 15:57:00
Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.