Podimo lanceert Reflect: de populairste podcasts en luisterboeken van 2023
Podimo heeft Reflect gelanceerd, een in-app ervaring waarmee gebruikers terug kunnen kijken op hun luistergedrag in 2023.
Nederlanders luisterden afgelopen jaar meer dan 20 miljoen uur naar Podimo, met de categorieën Nieuws & Politiek en Misdaad als favoriet. Reflect biedt persoonlijke statistieken en nationale trends, waaronder het totale aantal luisteruren en de meest beluisterde shows. Reflect is ontwikkeld op basis van positieve reacties op eindejaarsgebruikersstatistieken.
Nieuws en politiek
True crime is populair, met Moordcast als de meest beluisterde podcast. Nederlanders luisterden bovengemiddeld vaak naar nieuws en politiek, vooral in aanloop naar verkiezingen. In vergelijking met andere landen is seksuele content minder populair op Podimo in Nederland.
Naast podcasts waren luisteraars ook actief met audioboeken, met meer dan 129 duizend beluisterde titels, waaronder De zeven zussen, De Hedelse afpersingszaak, en Friends, lovers en het grote, verschrikkelijke ding.
Top 3 shows
- Moordcast
- Zelfspodcast
- De Stijn, Tobi en Jeppe Show
Top 3 categorieën
- Persoonlijke verhalen en gesprekken
- True crime
- Nieuws & politiek
Top 3 luisterboeken
- De zeven zussen
- De Hedelse afpersingszaak
- Friends, lovers en het grote, verschrikkelijke ding
Beeld: Midjourney
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Sélina van Gool lanceert podcast: Intieme Terreur
NRC Vandaag wint voor derde jaar Dutch Podcast Award
Zo bouw je een sterk digitaal merk
Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd
Zo meet je het effect van je (branded) podcast
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken
Fightclub en WeCare lanceren Good for you!
Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik
Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!
[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert